• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Keuze vechtstad of handelsstad

Als je dit spel begint te spelen geven ze je de keuze om een vechtstad of handelsstad te bouwen. Ik koos voor een vechtstad. Van daaruit ga je dan verder spelen en uit pluizen welke OW je daar het beste in helpen. Nu meer dan drie jaar verder mag ik niet ontevreden zijn waar ik nu sta. Nu de vergelijking vechtstad handelsstad. In de toren met alle booster staan ga ik elke week moeiteloos naar boven wat mij een enorm voordeel geeft tegen handelssteden, ik hoef geen diamanten te gebruiken. Nu het toernooi. De aartsmagier bij ons heeft een handelsstad gemaakt wij zijn ongeveer even ver in het spel. Wij zijn nogal hevig in de BSA, daar hebben we eens geprobeerd in de 1ste ronde zoveel mogelijk prov te doen in verband met geesten . Zij kwam uit op 60 en ik op 40 toen waren mijn soldaten op of niet sterk genoeg meer. Ik snap nu wel dat dit niet echt een vechtspel is maar er is een vecht onderdeel in wat doe ik verkeerd? Of is het spel zo gebouwd dat dit normaal is? Trouwens ik vind het een heerlijk spel
 
Zij kwam uit op 60 en ik op 40 toen waren mijn soldaten op of niet sterk genoeg meer.
Bij onderhandeling is er niet zoiets als "niet sterk genoeg". De kosten lopen op, maar als je voorraad maar groot gemoeg is kun je (1-malig) langer doorgaan.

Meerdere weken dat doen is een heel ander verhaal, want dan ben je beperkt tot wat je aan goederen kunt maken in een week.
 

Aeva

Chef
Ik heb even naar je stad gekeken en ik denk dat er in ieder geval een paar OW's zijn die aandacht nodig hebben. Voor een vechtstad zijn je heldensmederij en sluwe paddenstoel niet hoog genoeg geupgrade en ik zie geen tempel der padden die je ook nodig hebt.
Misschien zijn er wel meer verbeterpunten, maar deze vielen direct op.
 
Het is altijd interessant als iemand anders naar je stad kijkt. Aeva je hebt gelijk over die OW maar ook daarin moet je keuzes maken ik ben nu mijn bronnen en academie naar max aan het uppen. Je kan spijtig genoeg niet alles gelijk.
Bij onderhandeling is er niet zoiets als "niet sterk genoeg". De kosten lopen op, maar als je voorraad maar groot gemoeg is kun je (1-malig) langer doorgaan.
Nee niet bij onderhandelingen maar met vechten.
 
Nee niet bij onderhandelingen maar met vechten
Je hoeft niets fout te doen om je leger geheel te verliezen, als de tegenstand maar groot genoeg is. Extreem voorbeeldje, jij hebt 1 leger, en de computer 10000 legers. Denk je dat je enige kans maakt om te winnen ook als je niets fout doet?

De werkelijkheid is veel minder extreem, maar bij elke provincie extra groeit de tegenstander (of groeit sneller dan jij in ieder geval), en ergens is dus het punt waarop de tegenstander "te groot" wordt en je het onderspit delft wat je ook doet,
 
Zou ook simia neerzetten en die flink omhoog uppen.
Kan tot 40% meer aan troepen maken in dezelfde tijd.
En je afname spiritueel gaat ook nog eens naar beneden.
Wat ook nog verder helpt is een schemeringfeniks die geeft 5% van je verliezen terug.
Een ijsbeer icm tijdsprong kan je toernooi wachttijd naar 0 brengen waardoor je toernooi in 1x kan doen en scheelt je een hoop combat doordat je dan 2x toernooi kan doen met 1x combat. En scheelt je voer voor de vuurfeniks en evt. schemeringfeniks.

Probeer verder wat meer in andere wonderen te investeren zoals een zonsondergang want dat kan je veel zadengebouwtjes schelen.
En met heel veel wonderlevels bij elkaar opgeteld krijg je elk 3 uur meer zaden. Kan oplopen tot wel 200k of meer per dag.
Kijk maar naar mijn stad op Winy. Veel OW staan op hoog level en scheelt me enorm veel cultuur, mana en zaden gebouwen.
Ieder zeurt altijd dat al die OW veel ruimte kost maar op hoog level bespaar je op veel andere gebouwen en win je juist ruimte.
OW plaatsen is 4 tot wel 8 hoofdstukken vooruit denken.

Nog een tip !!! Spaar met events ludibria ventis op als ze langskomen. Deze verhogen je eenheden produktie met 18% en als je daar 5 van kan plaatsen maakt dat samen 90%. Je kan ze 15 dagen gebruiken en om eens een keer flink troepen te maken voer je je bruine beer en zorgt voor flink hamer instants en tijdboosters en je hebt in een mum van tijd een behoorlijke troepenmacht opgebouwd. Heb ik ook gedaan en in een half uurtje tijd had ik 3x een volle kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp. Dan heb ik het dus over 3000 eenheden van alles.
 
Probeer verder wat meer in andere wonderen te investeren zoals een zonsondergang want dat kan je veel zadengebouwtjes schelen.
En met heel veel wonderlevels bij elkaar opgeteld krijg je elk 3 uur meer zaden
Klinkt goed alleen zijn die rune fases een hel... althans vind ik, er zijn maar 2 mogelijk heden om aan runescherven te komen( toernooi en handwerken) en vind persoonlijk dat je vrij weinig runes krijgt in toernooi. Of ik pak het niet handig aan betreft toernooi dat kan natuurlijk ook nog een probleem zijn
 
Klinkt goed alleen zijn die rune fases een hel... althans vind ik, er zijn maar 2 mogelijk heden om aan runescherven te komen( toernooi en handwerken) en vind persoonlijk dat je vrij weinig runes krijgt in toernooi. Of ik pak het niet handig aan betreft toernooi dat kan natuurlijk ook nog een probleem zijn
Nu ben ik een redelijke toernooi speler, maar _juist_ het toernooi geeft mij ladingen aan runes die je tevens kunt gebruiken bij je andere BS-leden om OWs mee te vullen.
 
Nu ben ik een redelijke toernooi speler, maar _juist_ het toernooi geeft mij ladingen aan runes die je tevens kunt gebruiken bij je andere BS-leden om OWs mee te vullen.
Runes zeker idd alleen is het soms net het geval dat je uit toernooi niet de juiste runes krijgt voor je wonder en dan heb je de scherven nog, en juist die zijn lastig te krijgen
 
Runes zeker idd alleen is het soms net het geval dat je uit toernooi niet de juiste runes krijgt voor je wonder en dan heb je de scherven nog, en juist die zijn lastig te krijgen
De laatste ronde geeft gegarandeerd scherven vanaf de 10e provincie.
Daarnaast kun je een OW die je niet wil plaatsen uit de 1e generatie eventueel gebruiken om scherven te maken. Zelf plaats ik de Eindeloze Uitgraving en het Boek niet, dus dan kun je die even bouwen. Scherven laten aanmaken die je kunt gebruiken voor je gewilde OW. Oké je moet misschien dit OW een paar keer verwijderen en bouwen, maar het werkt wel. Dat is voor mij de snelste weg als je echt geen runen hebt.
 
De tip die ik ieder kan geven.
Toernooi zijn veel runen en scherven te verdienen. T/m provincie 9 geeft iedere provincie een scherf verdeeld over de eerste 5 ronden. Vanaf provincie 10 krijg je alleen een scherf in ronde 6. 20 provincies elke week 6 ronden is 20 scherven goed voor 2 runen. Te bepalen in welk wonder je die wil vullen. Vanaf provincie 10 in ronde 6 altijd een rune. De eerste 5 ronden geeft elke provincie ook een rune.
20 provincies elke week 6 ronden is altijd goed voor ongeveer 30 runen.
Eindbeloning toernooi bij 10 kistjes altijd 8 runen.
Met sommige events en bsa zijn altijd radjes te verdienen. Spaar deze op en als je iets van 5 tot 10 hebt in je stad plaatsen en elke dag een scherf laten maken. Radjes hebben een houdbaarheid van 50 dagen. Heb je 10 radjes kan je in 50 dagen 5 tot 6 ow helemaal afvullen met alleen maar scherven.

Runen zijn 15 kp waard en die stop je in ow het liefst met een kp trein. Runen die je wint nooit in je eigen ow stoppen en ook niet gebruiken om de runencirkel vol te krijgen. Je hebt er maar 9 nodig en vaak kost het je 20 tot 25 runen en verspil je er 10 tot 15.
20 provincies elke week á 6 ronden is goed voor 220 kp en minimaal 30 runen = 450 kp. Samen goed voor 670 kp. Komt bij met minimaal 10 kistjes 135 kp aan instants. Heb je al 800 kp verdiend voor meedoen met de ow trein. Die treinen keren bonussen uit en daarmee pak je ook makkelijk 100 kp per week mee. Perks hebben de meeste bs ook wel op 10 kp staan is ook 70 in een week. Je kan dus makkelijk rond de 1000 kp elke week pakken voor ow. OW met hoog level heb je in 2 week tijd vol. Met een laag level al in een week.
Onderzoeken doe je alleen met kp uit de balk en evt. kp dagelijks uit je stad.

Dan heb je nog handwerken en komen ook regelmatig kp instants langs. Die je moet maken met scherven sla je over. Daarmee spaar je ook nog eens damp en niet gelijk verzilveren bij 100 maar opsparen tot iets van 2000 en dan verzilveren. Moet je dan eens zien wat je aan losse kp en instants krijgt. Dat kan je allemaal gebruiken voor je ow.

Hoef je niet hard voor te werken maar is een kwestie van slim spelen.
 
Ja de laatste ronde vanaf 10e provincie, dat kost je wel een vracht legers en of handel. Zeker vanaf 10e provincie wordt alles duurder etc. Dus dan mort je afwegen of dat het waard is
Dat is het zeker waard. Investeren verdiend zich altijd terug. Kost het veel handel dan kan je meer fabrieken neerzetten zodat je onderhandelen kan betalen. Of juist investeren in vecht ow zodat je makkelijker kan vechten. Niet denken van kan niet maar denken in oplossingen.
En in een juiste bs zitten. Een bs waar ze je niks vertellen of niet helpen is niet de juiste bs en kan je beter een andere zoeken.
 
Dat is het zeker waard. Investeren verdiend zich altijd terug. Kost het veel handel dan kan je meer fabrieken neerzetten zodat je onderhandelen kan betalen. Of juist investeren in vecht ow zodat je makkelijker kan vechten. Niet denken van kan niet maar denken in oplossingen.
En in een juiste bs zitten. Een bs waar ze je niks vertellen of niet helpen is niet de juiste bs en kan je beter een andere zoeken.
Ja idd investeren in meer fabrieken of vecht wonderen, dit is natuurlijk alleen mogelijk als al je woonhuizen uit magische bestaat, ik heb er een stuk of 28 staat waar van 2 magisch. Die magische zijn allleen te uppen door of dias of blauwdrukken en blauwdrukken verkrijg je alleen in toernooi 10e kist. In onze bs zijn we van mening dat toernooi niet verplicht is en dus is 10 kisten elke week niet haalbaar.

Zolang je niet alle woningen magisch hebt kan je dus nooit meer fabrieken bij bouwen of vecht wonderen door ruimte gebrek ivm ook nog gastrassen.
 
Ja idd investeren in meer fabrieken of vecht wonderen, dit is natuurlijk alleen mogelijk als al je woonhuizen uit magische bestaat, ik heb er een stuk of 28 staat waar van 2 magisch. Die magische zijn allleen te uppen door of dias of blauwdrukken en blauwdrukken verkrijg je alleen in toernooi 10e kist. In onze bs zijn we van mening dat toernooi niet verplicht is en dus is 10 kisten elke week niet haalbaar.

Zolang je niet alle woningen magisch hebt kan je dus nooit meer fabrieken bij bouwen of vecht wonderen door ruimte gebrek ivm ook nog gastrassen.
Magische woonhuizen en werkplaatsen komen veelal uit de Toren. Dit gaat wel met enorme willekeur, dus zo heb je maanden lang niets en dan opeens paar keer achter elkaar.
Als je goed wil groeien dan is blauwdrukken na mijn idee een must en daarmee dus (wat Yogi ook al aangeeft) een BS die minimaal 10 kistjes per week haalt.
 
Zolang je niet alle woningen magisch hebt kan je dus nooit meer fabrieken bij bouwen of vecht wonderen door ruimte gebrek ivm ook nog gastrassen.
Het is geen hogere school wiskunde dat je met gebruik van diamanten sneller verder komt in dit spel, ik kan me helaas ook goed voorstellen dat er voor de wat gevorderde spelers die het spel spelen zonder te willen/kunnen investeren in diamanten er ook een plafond is met het bereik van te behalen resultaten.

Hoe je het ook bekijkt in theorie is ook met gratis spelen elk einddoel te behalen het kost meer tijd en je hebt een grote dosis geluk nodig.
Neemt niet weg dat het ook in een spelletje knap frustrerend kan zijn als je geen vooruitgang boekt omdat je met beperkte middelen moet werken.

Het is nu eenmaal zo dat als een spel gratis aangeboden wordt maar wel winstgevend moet zijn er altijd een duidelijk verschil is tussen wel of niet (kunnen) investeren en dat heeft niets te maken met je eigen competentie
 
Ik denk dat het tijd word voor een andere BS.....
En elke week toernooi spelen en zeker kistje 10 halen...
 
Het is geen hogere school wiskunde dat je met gebruik van diamanten sneller verder komt in dit spel, ik kan me helaas ook goed voorstellen dat er voor de wat gevorderde spelers die het spel spelen zonder te willen/kunnen investeren in diamanten er ook een plafond is met het bereik van te behalen resultaten.

Hoe je het ook bekijkt in theorie is ook met gratis spelen elk einddoel te behalen het kost meer tijd en je hebt een grote dosis geluk nodig.
Neemt niet weg dat het ook in een spelletje knap frustrerend kan zijn als je geen vooruitgang boekt omdat je met beperkte middelen moet werken.

Het is nu eenmaal zo dat als een spel gratis aangeboden wordt maar wel winstgevend moet zijn er altijd een duidelijk verschil is tussen wel of niet (kunnen) investeren en dat heeft niets te maken met je eigen competentie
Diamanten kopen is zeker een optie en maakt het sneller en daarbij ondersteun je dat Elvenar langer blijft bestaan, immers de ontwikkelaars moeten ook brood op de plank hebben.
Echter als je wekelijks de Toren tot bovenaan speelt dan "regent" het vanzelf diamanten. Dit betekend wel investeren in de juist evenement gebouwen en OWs om dit goed te kunnen doen.
 
als je het spel volledig gratis wil spelen moet je zeker voor eerste verdiep al gaan in de toren waar je telkens kans maakt op een magisch woongebouw en tournooi 10 kisten voor de blauwdrukken.
dat is de enige trage maar teminste mogelijkheid om verder te groeien.
ook voor terugroepspels is de toren heel belangrijk daar kan je in je dorp ruimte mee maken voor gastvolken.
zonder het spelen van toren of tournooi ga je inderdaad veel vastlopen in het spel en heel moeilijk kunnen groeien.
 
Mountaindew, als je een andere BS zoekt, dan ben je bij ons, "four seasons" van harte welkom. We halen iedere week zeker10 kistjes met het toernooi.
 
Bovenaan