• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Keuze: Stad volbouwen of niet

DeletedUser2121

Guest
De titel zegt het al. Moet ik mijn stad volbouwen zodat ik het maximale uit het spel kan halen of niet. Ik wil eigenlijk graag nog een extra wapenkamer en een werkplaats neerzetten, dat betekent dat ik minder ruimte dan een uitbreiding over houdt. Ik zit ook aan het eind van het orc hoofdstuk, dus misschien krijg ik straks sowieso meer ruimte als dat voorbij is, maar ik ben van plan voorlopig op mijn oude wonderen te richten, dan kan ik sowieso mijn orc gebouwen slopen en krijg ik ook weer ruimte. Wat raden jullie aan?

Sowieso vind ik dat oude spelers, die nog voor een prikkie 5 uitbreidingen hebben gekocht, echt een grote voorsprong hebben op de nieuwe spelers die dat niet hebben en waarvoor uitbreidingen ook echt te duur zijn. Maar dat ter zijde.
 
De titel zegt het al. Moet ik mijn stad volbouwen zodat ik het maximale uit het spel kan halen of niet. Ik wil eigenlijk graag nog een extra wapenkamer en een werkplaats neerzetten, dat betekent dat ik minder ruimte dan een uitbreiding over houdt. Ik zit ook aan het eind van het orc hoofdstuk, dus misschien krijg ik straks sowieso meer ruimte als dat voorbij is, maar ik ben van plan voorlopig op mijn oude wonderen te richten, dan kan ik sowieso mijn orc gebouwen slopen en krijg ik ook weer ruimte. Wat raden jullie aan?
Als je op het einde van de halflingen zit, zou ik voorstellen om vol te bouwen, met wapenkamers is zelfs ideaal want die bouw je vrij snel, en die zijn ook vrij snel terug verkocht wanneer volgend ras er aan komt en je terug plaats nodig hebt.
Je zegt echter dat je eind orc hoofdstuk zit. Dan zou ik eerlijk gezegd niet volbouwen, en alle beschikbare ruimte die je hebt gebruiken voor rasproductie (en/of mana etc) zodat je sneller door de hoofdstukken kan raken.

Zo zou ik het toch doen.

Sowieso vind ik dat oude spelers, die nog voor een prikkie 5 uitbreidingen hebben gekocht, echt een grote voorsprong hebben op de nieuwe spelers die dat niet hebben en waarvoor uitbreidingen ook echt te duur zijn. Maar dat ter zijde.

Ik ben hier volledig mee akkoord, maar hoe los je dit op? de uitbreidingen terug de oude prijs geven, dat hebben we al zo vaak gevraagd en dat komt er niet aan. Ook diegene die in de tussentijd al een 'dure' uitbreiding gekocht zouden hebben zouden dan ook erg ontevreden zijn.

Een andere optie is: oudere spelers 'wegpesten' zodat ze een uitstervend ras zijn. Ik denk dat ze daar al mee bezig zijn, zo ga ik me 2017 toch herinneren :)
 
Laatst bewerkt:
Einde hoofdstuk geeft je de kans je stad te herschikken en eventueel een tijd je troepen aan te vullen via extra wapenkamers, want die training gaat sowieso te traag. Je kan ook makkelijker kleine gebouwen zetten als er een broederschapsavontuur of evenement langskomt, het is aan jou om te beslissen of je de verkenner van het volgende hoofdstuk dan al wil binnenhalen in verband met de waarde van de prijzen. Tijdelijke gebouwen als extra wapenkamers of cultuur die je wil wegdoen in volgend hoofdstuk zijn interessant, want het gastras zal opnieuw veel ruimte claimen.

@Wonder nar : mana is pas vanaf boselfen, dat is nog niet aan de orde bij de orks.
 
Tenzij je uitbreidingen gekocht hebt (wat ik afraad gezien de prijs en wat je er maar voor krijgt), kan je maar beter niet te snel met die mana beginnen, dat vereist veel plaats.
 
Ik heb zelfs alles met mana verwijderd, en speel nog even door zonder, tot ik meen dat het kan lukken (dankzij kleinere mana-gebouwtjes uit events, want de treurwilgen krijg ik er nooit voldoende ingeperst, in de beschikbare vakjes).
 
Zoals al aangegeven hierboven je stad niet vol bouwen.
De snelste vooruitgang is zo veel mogelijk plaats voorzien voor het nieuwe gastras ( terug te vinden bij crazywizard.info). En nu met de vrije plaats die je hebt, gebruik maken om je stad een nieuwe indeling te geven. Wp of woningen zullen weer groter worden dus je zal een nieuwe indeling goed kunnen gebruiken.
Puzzelen kan je op elvenarchitect.com .
Succes.
 
Juist veel mana-wilgen bouwen. Je hebt je ruimte in dat hoofdstuk hard nodig, ivm het vergroten van allerlei gebouwen, maar ook veel mana.
Je kunt een teveel aan wilgen die je geplaatst hebt na een aantal weken ook verkopen. Dan heb je ondertussen wel een voorraadje mana binnen.
 
Bovenaan