• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Keuze: Kazerne maar in de vuilnisbak??

Hallo allemaal,

Ik vraag me ernstig af of het wel nut heeft om een kazerne te hebben in de stad. Het ding is zooooo vreselijk langzaam dat het hopeloos is om provincies te veroveren met eenheden.

Als je genoeg eenheden hebt om een gevecht aan te gaan, dan is het gevecht zelf in een minuutje gedaan met succesvol resultaat. Vervolgens moet je weer nieuwe eenheden bijmaken om weer genoeg eenheden te hebben voor het volgende gevecht, wat al gauw een uurtje of 2 duurt als je een eenvoudig gevecht hebt ("makkelijk").
In dat tempo kun je 1 provincie niet eens in een dag veroveren.

Bij moeilijkere gevechten lopen de verliezen op, en wordt die 2 uur heeel erg veel langer.

Kazerne zit op level 15, maximaal haalbare voor mij.

Ik heb 3 wapenkamers, en kan de kazerne daarmee een uur of 3 werk geven. Dan heb ik ongeveer 1,4 eenheden oid, wat niet opschiet. Als ik de kazerne echt bezig wil houden gedurende een nacht of een werkdag, moet ik nog 4 wapenkamers of zo bouwen, waar ik geen ruimte voor heb, nog afgezien van de extra huizen die daar bij komen kijken.

Zelfs in dat geval, wordt de 1 minuut vechten voor 1/8 provincie dan ongeveer 2/8 of 3/8 in 2 of 3 minuten wat nog steeds volkomen scheef is qua verhouding vechten / bouwen.

Kortom, de enige zinnige optie om provincies te veroveren lijkt goederen te zijn. Daarmee is het dus wellicht handiger om alle militaire zooi weg te doen (kazerne, oefenterrein, wapenkamers), en fabrieken te plaatsen.

Zie ik iets over het hoofd hier? (afgezien van toernooi)
 

DeletedUser2600

Guest
later in het spel zal je orks nodig hebben.
en zal je eenheden moeten maken voor events.
en voor de ba.
 

DeletedUser2600

Guest
wapenkamers heb je nodig voor orks te maken in het hoofdstuk orks
 

DeletedUser

Guest
Kazerne kan niet gesloopt worden. Dus die zal altijd blijven staan.
Als alleen wilt gaan onderhandelen, zul je idd wapenkamers nodig blijven houden om Orken te trainen (=produceren).

Hou er wel rekening mee dat het onderhandelen in rap tempo duurder wordt, en in toernooien uiteindelijk onbetaalbaar.
 
Hallo allemaal,

Ik vraag me ernstig af of het wel nut heeft om een kazerne te hebben in de stad. Het ding is zooooo vreselijk langzaam dat het hopeloos is om provincies te veroveren met eenheden.

Als je genoeg eenheden hebt om een gevecht aan te gaan, dan is het gevecht zelf in een minuutje gedaan met succesvol resultaat. Vervolgens moet je weer nieuwe eenheden bijmaken om weer genoeg eenheden te hebben voor het volgende gevecht, wat al gauw een uurtje of 2 duurt als je een eenvoudig gevecht hebt ("makkelijk").
In dat tempo kun je 1 provincie niet eens in een dag veroveren.

Bij moeilijkere gevechten lopen de verliezen op, en wordt die 2 uur heeel erg veel langer.

Kazerne zit op level 15, maximaal haalbare voor mij.

Ik heb 3 wapenkamers, en kan de kazerne daarmee een uur of 3 werk geven. Dan heb ik ongeveer 1,4 eenheden oid, wat niet opschiet. Als ik de kazerne echt bezig wil houden gedurende een nacht of een werkdag, moet ik nog 4 wapenkamers of zo bouwen, waar ik geen ruimte voor heb, nog afgezien van de extra huizen die daar bij komen kijken.

Zelfs in dat geval, wordt de 1 minuut vechten voor 1/8 provincie dan ongeveer 2/8 of 3/8 in 2 of 3 minuten wat nog steeds volkomen scheef is qua verhouding vechten / bouwen.

Kortom, de enige zinnige optie om provincies te veroveren lijkt goederen te zijn. Daarmee is het dus wellicht handiger om alle militaire zooi weg te doen (kazerne, oefenterrein, wapenkamers), en fabrieken te plaatsen.

Zie ik iets over het hoofd hier? (afgezien van toernooi)
Ik voel je discrepantie en ik denk er ook zo over alleen ben ik bang dat alle onderdelen die je noemt behalve kazerne want die kan je niet wegdoen ergens ooit in het spel geactiveerd worden als verplichte queeste en dat je dan ze zo dringend nodig hebt. Dus kortweg deze optie is er niet echt los van de andere redenen die andere voor me al noemde. Maar ze zijn hopeloos overtallig het huurlingenkamp en oefenterrein op dit moment
 
Huurlingenkamp wordt bruikbaar rond hoofdstuk 10-11, oefenterrein pas rond hoofdstuk 12.

Je kan die voorlopig dus makkelijk niet bouwen. en als ik me niet vergis zijn ze ook redelijk rap te bouwen wanneer je ze wilt hebben.

Als voor de wereldmap, ik heb zeker 90-95% afgekocht. was gewoon makkelijker dan vechten. heb dan ook altijd alles op goederenproductie gezet.
Troepen gebruik ik puur voor toernooi.
 
de troepen die daar uitkomen zijn nog steeds amper tot niet fatsoenlijk inzetbaar tov de klassieke en zeker niet in verhouding tot de plek die de gebouwen innemen. Ze zijn voor mij meer voor de punten maar anders mocht de hele bliksemse zooi er zo uit
 
de troepen die daar uitkomen zijn nog steeds amper tot niet fatsoenlijk inzetbaar tov de klassieke en zeker niet in verhouding tot de plek die de gebouwen innemen. Ze zijn voor mij meer voor de punten maar anders mocht de hele bliksemse zooi er zo uit

Ik wil je toch erg aanraden te gaan experimenteren. als ik het goed zie ben je een elf die net het drakenhoofdstuk heeft afgerond?
De bloesemmagier is nu erg zwak maar heeft al regelmatig een voordeel ten opzichte van Tovenares III, in het halflingenhoofdstuk krijg je de promotie naar bloesem II en is die zeker veel beter dan tovenares III in minimaal 90% van de gevechten. bloesemmagier is een pseudo priester, dus hoofdstukken waar de priesters van mensen regeren daar heb je veel profijt van deze eenheid.
Ook de jager is een interessante eenheid die ik regelmatig gebruik. deze heeft 4 move, waardoor die ook met wat terreinnadeel vaak in beurt 1 de magier van de tegenstander kan bereiken en uitschakelen. erg fijn in de gevechten waar je zware melee eenheden de bulk van je leger vormen en worden afgeslacht door die ene magier.

In het nieuwe elementalen hoofdstuk komt het oefenterrein eindelijk op stoom en kan dan iig tot het volgende hoofdstuk in productiesnelheid wedijveren met de kazerne en het huurlingenkamp.
Dit geeft nieuwe opties als elf, zo kan je dryade II maken, deze combineert lekker icm de gewone archers tegen zware melee eenheden. zij hebben net wat meer defensie al zijn ze puur slechter omdat ze de +30% schade power missen van de archers. als combi zijn ze wel goed bruikbaar.

En dan de hondjes die heeeeeeeeeel veel beter zijn dan de standaard eenheden in de meeste gevallen. hun trage productie probleem vervalt dus in hoofdstuk 12 waardoor deze ineens goed te gebruiken worden. reken maar dat ik zelf geen zwaardvechters meer maak.

Ook krijg je in hoofdstuk 12 de promotie voor de wachter, treant heeft 1 heeeeeeel groot nadeel en dat is dat de tegenstander heel makkelijk uit zijn klauwen kan blijven. de wachter zorgt er net als de paladijn voor dat die eenheden toch verslagen kunnen worden omdat ze met hun reach van 2 wel deze tegenstanders een tik kunnen verkopen.
Denk hierbij aan bv 4 zware afstandseenheden en een abbot(priester). waar je treanten volledig in puin worden getoverd zullen de wachters en paladijnen veel sneller schade berokkenen aan deze eenheid waardoor de schade flink wordt beperkt.

Mocht je ipv een elf een mens zijn en denken dit gaat niet over mij, ook voor hen is er 1 must have eenheid. namelijk de orkstrateeg, mortieren zijn zooooooo slecht. het is echt op te huilen. bij elk gevecht waar elven met golems alles afslachten worden de mortieren kompleet afgeslacht. echter is er in het oefenterrein een pseudo golem namelijk de orkstrateeg die het mensenleger een slagkracht geeft vergelijkbaar met de golem. de dryade en de jager zijn uitstekende alternatieven voor hun beperkte kruisboogschutters. en de hond is bij alle rassen geweldig.

Maar alles voor hoofdstuk 10-11-12 zijn zowel het huurlingenkamp als het oefenterrein ruimtevulling zonder echt nuttige functie.
dit is erg jammer maar het is niet anders.
 
Dank voor de input allemaal, erg nuttige informatie. Het meeste is nog maanden van mij vandaan, ik ben pas in het begin van hoofdstuk 5.

Ik heb wel een oefenterrein, vanwege de honden. Ik heb ze echter niet zo vaak nodig. Ik train ze in de nacht, dan draait de kazerne een keer 8 uur ipv 3 :)
Upgraden van het terrein zal ik niet gaan doen, tenzij dat als niet-weigerbare opdracht gedaan moet worden.
 
Wat ik doe is in de tijden dat er geen gevechten nodig zijn, mijn kazernes volgooien. Heb altijd standaard 30 troepen. Aan het eind van elk hoofdstuk doe ik dan alle benodigde gevechten en daar kom je aardig verder mee als je het tussendoor aanvult.
Aan het begin van het nieuwe hoofdstuk is alles wel zo'n beetje op, maar heb dan het hele hoofdstuk de tijd om het aan te vullen.
 
Ik heb de kazerne altijd draaien zodra ik inlog, en zo lang mogelijk daarna ook nog.
Omdat ik ook in toernooien vecht, heb ik eigenlijk nooit tijd om troepen op te bouwen, behalve de paar dagen tussen 2 toernooien. Ik vecht ook om provincies te pakken, al gaat dat zo langzaam (1 gevecht per 3-4 uur) dat ik uit frustratie er ook wel eens een bak goederen tegenaan gooi, waarmee je de provincie in 2 minuten hebt.
 
Bovenaan