• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Is dit normaal?

Kreeg net een bericht van een teamlid dat een aartsmagiër van een andere bs hem een mail had gestuurd
met een uitnodiging om bij hun te komen spelen.
Is dat gebruikelijk?
 

Aeva

Chef
Dat is voor de meeste BS-en niet gebruikelijk, maar het is tegelijkertijd ook niet verboden volgens de spelregels.
Het is een discussie die al heel lang speelt. Over het algemeen kun je zeggen dat als jouw spelers tevreden zijn er ook geen reden is om over te stappen. En dat zo'n uitnodiging dus nul en generlei effect heeft.

De andere kant van de zaak is of het ethisch en/of prettig is.
Daar zijn verschillende antwoorden op.
1. Random rondstrooien met uitnodigingen is een beetje raar. Waarom zou je zomaar iemand vragen voor een andere BS?
2. In het bedrijfsleven en in de wetenschappelijke wereld komt het regelmatig voor dat de betere werknemers door headhunters worden opgespoord en dat er dan ook een aanbod komt. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn, dus spelers die aanzienlijk beter presteren dan de rest van een BS zouden kunnen worden gevraagd om een stapje hoger te gaan.
3. Kan zijn dat er een band tussen bepaalde spelers is, bijvoorbeeld buren die elkaar vaak helpen. Kan me voorstellen dat je dan vraagt of iemand 'bij jou' wil komen spelen.

Wat er in ieder geval speelt, is dat de spoeling dun is voor een ambitieuze BS om aan ambitieuze, toernooi en toren, spelers te komen. Er zijn top-BS-en en er zijn gewoonweg niet voldoende topspelers om die allemaal tot 25 op te vullen.

Wat ook speelt is dat er BS-en zijn die voor de helft uit dode spelers bestaan, dan vind ik het persoonlijk niet raar om een goede speler uit zo'n BS te vragen of er belangstelling is om 'bij mij' te komen spelen. Dat is dan een niet geschoten altijd mis actie gebaseerd op het gegeven dat er best wel spelers zijn die niet zo in de gaten hebben dat ze meer kunnen en twijfelen of ze wel 'hogerop' kunnen.

Kortom.
Is dat gebruikelijk? Niet echt.
Kan het voorkomen? Dat wel.
Is het gewenst? Dat hangt er vanaf.
 
Er is naar meerderen geschreven en de betreffende bs stelt zelf op enkele grotere spelers niks voor.
Wij zijn allemaal zelfs groter dan hun grootste spelers.
Dacht al het is niet verboden, nog nooit meegemaakt.
 
Ik deed het voorheen nooit omdat ik dat gewoon niet wilde.
Sinds ik geen aarts meer was en in een kleinere bs ben gaan spelen kreeg ik zoveel mails met een verzoek om bij hun te komen waarvan ik velen genegeerd heb. Nu ik weer aarts ben van een bs waarmee ik snel naar de top wil schrijf ik nu ook spelers aan.
A) Ze voelen zich eerder gevleid van ach mijn prestaties vallen toch op en misschien kan ik bij hun meer bereiken.
B) Ik doe veel oproepen op het forum en mag blij zijn dat van de 20 oproepen er 1 mail komt.

Dus aanschrijven levert bij mij sneller het gewenst resultaat op.
 
Bovenaan