• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Peiling Ingame toernooiwekker

Ben je voor of tegen dit idee?

  • Voor

    Stemmen: 22 57,9%
  • Tegen

    Stemmen: 16 42,1%

  • Totaal aantal stemmers
    38
  • Enquête gesloten .

DeletedUser234

Guest
Ik ga er geen wekker voor zetten op mijn telefoon, want dan heb ik geen RL meer, maar als ik toch online bent, dan wil ik zeker wel een rondje toernooi spelen.

Alleen vergeet ik dat heel vaak, omdat ik dan druk ben met andere dingen.

Ik zou het super fijn vinden, als er een soort van wekker afging of dat je een andere opvallende melding krijgt (NIET tussen de gewone notificaties) als de 16 uur om zijn en je weer toernooi kan spelen.

Nu vraag ik mij natuurlijk af of er meer mensen zijn, die dit fijn zouden vinden om te hebben?

cadeau-reveil.png
TOERNOOIWEKKER
 

DeletedUser2114

Guest
Ik vind dit een geweldig idee! Het gebeurt mij best vaak dat ik een dag vergeet toernooi te spelen, maar met zo'n wekker vergeet ik het misschien niet.
 

DeletedUser3722

Guest
Zeker dat zou ontzettend fijn zijn. Nu moet ik het ook steeds in de gaten houden, ook omdat ik de provincies vaak in gedeeltes speel i.v.m. RL.
 
Je bedoelt iets als dit? Dit staat standaard naast de browser en houdt alle relevante tijden in de gaten.
Screenshot_20180225_173138.png

Links een kolom met lopende tijden die naar 0 lopen, geordend van te laat tot ergens in de toekomst. Kleur verandert als je dicht bij het eind tijdstip bent.
Rechts knoppen om de eind-tijd in te stellen.

Onderaan knoppen om nieuwe lopende tijden bij te maken.

Dit screenshot is wat oud, en nog erg op FOE georienteerd, ondertussen heb ik het ding wat aangepast aan Elvenar en zijn tijdsduren.

Voor de (Python) hobbyisten: Eenvoudig zelf te maken met pygame.
 

DeletedUser234

Guest
@AlbertDeWijze En doet ie dat automatisch, of moet je dat zelf invoeren?

Als je het zelf allemaal in moet voeren, dan is mijn antwoord op je vraag: nee, niet zoiets als dat.
Als het automatisch gaat dat is mijn antwoord op je vraag: ja, zoiets als dat.
 

DeletedUser3381

Guest
Een simpele weergave in het hoofdscherm, waar nu bijvoorbeeld deze timer staat zou ook al voldoende kunnen zijn denk ik:

AF577178-C207-472D-BC98-D44F9972D35C.jpeg

Ik vergeet het zelf ook vaak inderdaad. Zou het erg prettig vinden wanneer dit zichtbaarder zou worden :)
 
@Billy77 : ja handmatig, het is niet in-game. Was ook meet bedoelt als voorbeeld wat je zou kunnen doen. Ik zie niet waarom je alleen toernooi zou willen.

In algemene zin, hoe ga je besluiten wanneer de timer start? Misschien dat jij altijd alle provincies tegelijk doet, maar wat als je maar de helft doet, en in de middag de andere helft?
Hoe werkt het als je een aantal provincies niet alle rondes speelt?

Punt is dat jij wel weet wanneer de timer af zou moeten lopen, maar als de computer het automatisch moet doen, moet er een regel zijn die vertelt hoe dat nu werkt. Zonder zo'n regel is het idee niet uitvoerbaar (tot we spellen krijgen die in je hoofd kunnen kijken wat je denkt, maar dat duurt nog wel even voor we die hebben).
 

DeletedUser234

Guest
Ik dacht makkelijker, gewoon een seintje als je de eerste provincie weer kan spelen, maar dat wil zoals jij mooi uitlegt natuurlijk niet iedereen.

Ik ben benieuwd wat de mensen die dit lezen zouden willen, ook net als ik een seintje als de eerste provincie weer gespeeld kan worden of iets anders?
 

DeletedUser3381

Guest
Ik vind het ook nog steeds irritant dat als je bijvoorbeeld 20 toernooiprovincies hebt vrijgespeeld en besluit er de 1e dag 20 te spelen (dus dan heb je 1 ster op provincie 1 t/m 20), en op dag 2 maar 10 (dus dan heb je 2 sterren op provincie 1 t/m 10 en 1 ster op provincie 11 t/m 20) en op dag 3 maar 5 (dus dan heb je 3 sterren op provincie 1 t/m 5, 2 sterren op provincie 6 t/m 10 en 1 ster op provincie 11 t/m 20), dat de app nog steeds naar de provincie blijft schieten waar je de minste sterren hebt, i.p.v. van 1 naar 2 naar 3 etc. Dan betekent dan ook dat hij op dag 3 in dit voorbeeld van 1 naar 11 schiet. Het systeem begrijpt dus ook nog niet helemaal de voorkeuren van de speler, dus het bovenstaande probleem (van hoe de timer wordt gestart) is inderdaad wel een goed punt. Ik zou zo 1, 2, 3 ook geen oplossing daar voor weten (behalve dan een zelf te starten timer, maar dat zou je ook met je stopwatch of wekker op je telefoon kunnen doen natuurlijk).
 
Ik dacht makkelijker, gewoon een seintje als je de eerste provincie weer kan spelen, maar dat wil zoals jij mooi uitlegt natuurlijk niet iedereen.
Goed idee, zijn vast niet veel spelers die de eerste provincie overslaan.

Ik dacht moeijliker, zodra er weer 1 open is, maar er is altijd 1 open, namelijk de onderste (tenzij je nog niet genoeg provincies hebt), dus mijn idee werkt niet echt lekker. Die van jouw lijkt me wel beter.
 

DeletedUser234

Guest
Dat is fijn om te lezen, dan is het dus technisch wel uitvoerbaar, wel handig bij een idee. :D

Dan hoop ik dat we nog wat +1 reacties krijgen, van mensen die ook wel een toernooiwekker willen of reacties met inhoud als iemand nog iets toe te voegen heeft aan dit idee.

Thanks voor alle reacties tot nu toe en het meedenken over de mogelijkheden.
 
Bovenaan