• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig In een keer alle plaatsen in Kazerne kunnen vullen

Voorstel teruggetrokken door mij! Bor de wolf kwam met een goede oplossing om de kazerne snel te vullen.

Wil een van de modjes het topic sluiten?


Nu we werkplaatsen en fabrieken in een keer allemaal aan kunnen zetten, zou het ook wel mooi zijn om een vinkje te krijgen waarmee je in een keer alle plaatsen in de kazerne kunt vullen met 1 soort eenheid.

Natuurlijk zou een zelfde soort vinkje dan ook kunnen verschijnen in het huurlingenkamp en oefenterrein.

En als we dan toch bezig zijn, zou het fijn zijn als het ook mogelijk wordt voor de vijfplaatsen
Hoe minder klikken, hoe beter, want dat geklik is alleen maar RSI gevoelig.

Ik kan eigenlijk geen nadelen verzinnen, want als het gebouwd wordt op een zelfde manier als de fabrieken en werkplaatsen, blijft het ook nog steeds mogelijk om gewoon per stuk te vullen.
 
Laatst bewerkt:
vind het persoonlijk niet zo'n goed idee, ik train in alle militaire gebouwen verschillende typen eenheden
ik pas trainings volgorde aan welke eenheden de meeste verliezen oplopen, en doordat sinds die toernooi aanpassing alle gevechten random zijn gemaakt. Heb je alle soorten eenheden nodig en je traint dus eigenlijk nooit van alles hetzelfde
 
vind het persoonlijk niet zo'n goed idee, ik train in alle militaire gebouwen verschillende typen eenheden
ik pas trainings volgorde aan welke eenheden de meeste verliezen oplopen, en doordat sinds die toernooi aanpassing alle gevechten random zijn gemaakt. Heb je alle soorten eenheden nodig en je traint dus eigenlijk nooit van alles hetzelfde

Als ze het bouwen zoals bij de werkplaatsen of fabrieken, zou je nog steeds per plaats een eenheid kunnen kiezen. Alles tegelijk aanzetten is alleen een extra optie.
 
Om het makkelijker te maken kwa trainen eenheden aanzetten sta ik achter dit idee. Misschien wordt er al wel naar gekeken, maar lijkt me prima toch
 
laten we ook ineens de wapenkamers meenemen, je kan het gebruiken maar moet niet

Voor de wapenkamers schijnt al een voorstel al gedaan te zijn via Beta. En in de app werkt het zelfs al voor de wapenkamers. De browser loopt daarop alleen achter. Vandaar dat ik de wapenkamers niet meegenomen heb in het voorstel.
 
Als je een keer 5x hetzelfde wil trainen scheelt je dit 3 muisklikjes, waarbij je ook nog een keer je muis moet verplaatsen naar een ander vakje.
Het is dus 2 klikjes met een muis(pc) / vingerbeweging(app) vs 5 keer op hetzelfde plekje achter elkaar klikken.

ik zie dus eerlijk gezegd de meerwaarde hiervan niet in.
iig niet genoeg meerwaarde om een tekenaar, een UI artist en een developer tijd aan te laten besteden
 
De kazerne, huurlingen terrein en de oefen terrein hoeft van mij niet per se...deze wissel ik nog wel eens van eenheid....de wapenkamers doen het voor mij al op de I pad...dat is wel fijn.
 
Als je een keer 5x hetzelfde wil trainen scheelt je dit 3 muisklikjes, waarbij je ook nog een keer je muis moet verplaatsen naar een ander vakje.
Het is dus 2 klikjes met een muis(pc) / vingerbeweging(app) vs 5 keer op hetzelfde plekje achter elkaar klikken.

ik zie dus eerlijk gezegd de meerwaarde hiervan niet in.
iig niet genoeg meerwaarde om een tekenaar, een UI artist en een developer tijd aan te laten besteden
Ik denk dat er een rekenfoutje is. Stel ik wil mijn boogschutters trainen, per groep heb ik 5 muisklikken X3 = 15. Bij een vinkje bovenaan zijn het er twee, het vinkje en je keuze bv boogschutters. Moeten neen, handig ja.
 
Ik denk dat er een rekenfoutje is. Stel ik wil mijn boogschutters trainen, per groep heb ik 5 muisklikken X3 = 15. Bij een vinkje bovenaan zijn het er twee, het vinkje en je keuze bv boogschutters. Moeten neen, handig ja.
Klik vinkje
beweeg muis
klik selecteer boogschutter
klik produceer boogschutter
totaal 4 acties waarvan 3 klikjes

vs

Klik, selecteer boogschutter
klik produceer boogschutter
klik produceer boogschutter
klik produceer boogschutter
klik produceer boogschutter
klik produceer boogschutter
totaal 6 klikjes

4 vs 6 acties

geen idee hoe jij aan 15 muisklikken komt.
 
Wat dacht je van sneltoetsen. Die gebruik ik altijd. 1 max 2 seconden en alles draait wat ik wil.
Heb je de muis alleen maar nodig voor een willekeurig militair gebouw aan te klikken.
 
Wat dacht je van sneltoetsen. Die gebruik ik altijd. 1 max 2 seconden en alles draait wat ik wil.
Heb je de muis alleen maar nodig voor een willekeurig militair gebouw aan te klikken.
een klik blijft een klik en een beweging een beweging, of dat nu een muisknop of een toetsenbord is.
 
Klik vinkje
beweeg muis
klik selecteer boogschutter
klik produceer boogschutter
totaal 4 acties waarvan 3 klikjes

vs

Klik, selecteer boogschutter
klik produceer boogschutter
klik produceer boogschutter
klik produceer boogschutter
klik produceer boogschutter
klik produceer boogschutter
totaal 6 klikjes

4 vs 6 acties

geen idee hoe jij aan 15 muisklikken komt.

In de kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp komen altijd de zelfde groepen voor( blauw, groen, geel, roze en bruin). Ik klik op vinkje en klik op bv boogschutter en de hele blauw groep wordt getraind ( kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp) is een pak minder klikken. zo kom ik er aan meer. Maar dit zal te moeilijk zijn denk ik.
 
Is ook veelal niet echt nuttig, Er zijn voor elke kleur maar 1 of soms 2 gebouwen die echt goede eenheden maken, je wilt dus alleen eenheden maken van die kleur in dat (of die) gebouwen.
 
In de kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp komen altijd de zelfde groepen voor( blauw, groen, geel, roze en bruin). Ik klik op vinkje en klik op bv boogschutter en de hele blauw groep wordt getraind ( kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp) is een pak minder klikken. zo kom ik er aan meer. Maar dit zal te moeilijk zijn denk ik.

Dat zou idd de meest slechte feature ooit zijn.
Als jij in alle 3 de fabrieken dezelfde eenheden traint dan doe je iets niet goed.

Optie 3 en 4 zouden al niet te doen zijn, die kosten namelijk naast hamers ook beide orks waardoor je daar zo door heen bent.
En zoals albert al aangeeft, heeft elke van de 3 zijn eigen specialiteit.

Daarnaast heeft de topic starter het volgende aan.
Natuurlijk zou een zelfde soort vinkje dan ook kunnen verschijnen in het huurlingenkamp en oefenterrein.
Dit geeft impliciet aan dat je optie per fabriek zou werken, niet alle 3 tegelijkertijd.
 
Het was inderdaad niet mijn bedoeling om alle drie tegelijk aan te zetten. Ik train namelijk ook verschillend.

Op zich valt de winst op het aantal klikken wel mee natuurlijk. Maar tussen iedere klik zit wel een stukje vertraging. De troep moet eerst klaar gezet worden in de plek. Ik kan niet gelijk doorklikken. Als je in een keer alles klaar, heb je die vertraging maar een keer. Ik denk dat het vooral die vertraging die mij irriteert en waarom ik graag in een keer alles zou willen klaar zetten.

Ik geef toe ik ben ook vooral van het gemak als ik een spel speel.
 
Voor de kazerne, oefenterrein en huurlingen kamp is dit niet nodig omdat het al heel makkelijk en snel kan.
stel ik wil in 1 van die training centrums lichte range maken.
Ik open het bewuste trainingskamp en druk een aantal keer op de 2 tot dat hij vol zit
moet het zware mele worden dan druk ik op de 4
(wel in het alfanumerieke gedeelte van je toetsenbord en niet in het numerieke gedeelte, daar werkt het niet.)
Ik kan zelfs eerst in het gedeelte gaan kijken om te zien hoeveel ik van welke eenheid ik heb in daar voor die eenheid op het juiste cijfer drukken.

Volgens mij gebruiken een hoop mensen hun toetsenbord niet omdat alles met een muis kan/moet.
Er zijn nog meer toetsen die een extra functie hebben/krijgen in het spel afhankelijk van in welk scherm je bent.
 
Voor de kazerne, oefenterrein en huurlingen kamp is dit niet nodig omdat het al heel makkelijk en snel kan.
stel ik wil in 1 van die training centrums lichte range maken.
Ik open het bewuste trainingskamp en druk een aantal keer op de 2 tot dat hij vol zit
moet het zware mele worden dan druk ik op de 4
(wel in het alfanumerieke gedeelte van je toetsenbord en niet in het numerieke gedeelte, daar werkt het niet.)
Ik kan zelfs eerst in het gedeelte gaan kijken om te zien hoeveel ik van welke eenheid ik heb in daar voor die eenheid op het juiste cijfer drukken.

Volgens mij gebruiken een hoop mensen hun toetsenbord niet omdat alles met een muis kan/moet.
Er zijn nog meer toetsen die een extra functie hebben/krijgen in het spel afhankelijk van in welk scherm je bent.

Die kende ik inderdaad niet (ik ben ook zo'n muis gebruiker ha ha) en dat gaat wel heel erg makkelijk en snel inderdaad. Bedankt voor de tip. Dat maakt mijn voorstel inderdaad wel een beetje overbodig.
 
Tussen de 4 en 15 keer klikken lol
En om de hoeveel tijd spreken we dan wantdan moet kazerne, oefenterrein en huurlingen volledig leeg zijn.
Om de 5u, 8u, ... ?
Wat ow's uppen of wat wapenkamers bijzetten vergroot produktietijd en zorgt ook voor minder klikken per 24u :)
 
Bovenaan