• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Ik stop met Elvenar

het is niet de eerste maal dat Inno dit voor krijgt. De Nederlandse poot van Grepolis is op sterven na dood. We kennen allen de hulp programma's ik zit nu in hoofdstuk 15 als ik moet neer zetten wat zij vragen heb ik 1/4 van mijn speelruimte nodig. Ten eerste wie heeft die en ten tweede je hebt zoveel zaden en pado's nodig dat je alle zijlen moet bij zetten om er te komen. Maar die zijlen zijn plaats MAAR NIEMAND HEEFT DIE. Je kan je hoofdstuk wel doorkomen met portaalwinst maar je blijft steken op je grondstoffen. De balans in het spel is totaal weg en ik zit maar in 15. Ik hoor van spelers die verder zitten dat het nog erger word. Ik vrees dan dat meerdere spelers er de brui aan gaan geven
 
Elvenar tot het eind spelen vraagt een bijzondere combinatie van vasthoudendheid en flexibiliteit. Enerzijds moet je echt voor "the long game" gaan, je weet dat je langzaam en steeds langzamer vooruit zal gaan, dus ga je stapje voor stapje kop tegen de wind, doorbuffelen. Anderzijds moet je met ieder hoofdstuk kijken wat er gevraagd wordt, wat er niet gevraagd wordt, en de boel weer eens flink opschudden in je stad.

Het is juist dat spanningsveld, wat je vooral voelt bij een nieuw hoofdstuk, dat spelers vasthoudt. Een nieuw hoofstuk geeft nieuwe energie, het is een heuse mijlpaal. Naarmate de tijd tussen de hoofdstukken langer wordt, komen die mijlpalen steeds verder uit elkaar te liggen. Spelers kunnen dan op het punt komen dat de volgende mijlpaal niet meer de moeite waard lijkt, want zo ver weg.

Een goede manier om hiermee om te gaan is jezelf eigen mijlpalen te stellen. Waarom zou je je spelplezier laten limiteren door de mijlpalen die de spellenmaker je oplegt? Jij hebt de macht in handen om elk succes dat je bereikt in Elvenar te vieren, en zelf te bepalen wat jij een succes vindt. En des te hoger de barrières die het spel opwerpt, des te zoeter de smaak van jouw victorie!
 
Elvenar tot het eind spelen vraagt een bijzondere combinatie van vasthoudendheid en flexibiliteit. Enerzijds moet je echt voor "the long game" gaan, je weet dat je langzaam en steeds langzamer vooruit zal gaan, dus ga je stapje voor stapje kop tegen de wind, doorbuffelen. Anderzijds moet je met ieder hoofdstuk kijken wat er gevraagd wordt, wat er niet gevraagd wordt, en de boel weer eens flink opschudden in je stad.

Het is juist dat spanningsveld, wat je vooral voelt bij een nieuw hoofdstuk, dat spelers vasthoudt. Een nieuw hoofstuk geeft nieuwe energie, het is een heuse mijlpaal. Naarmate de tijd tussen de hoofdstukken langer wordt, komen die mijlpalen steeds verder uit elkaar te liggen. Spelers kunnen dan op het punt komen dat de volgende mijlpaal niet meer de moeite waard lijkt, want zo ver weg.

Een goede manier om hiermee om te gaan is jezelf eigen mijlpalen te stellen. Waarom zou je je spelplezier laten limiteren door de mijlpalen die de spellenmaker je oplegt? Jij hebt de macht in handen om elk succes dat je bereikt in Elvenar te vieren, en zelf te bepalen wat jij een succes vindt. En des te hoger de barrières die het spel opwerpt, des te zoeter de smaak van jouw victorie!
Mooi verwoord Jurgor,zo sta ik ook in het spel, soms...heb ik ff geen geduld, maar dat is normaal lijkt mij,dan ga ik gewoon iets anders doen! ;)
 
Elvenar tot het eind spelen vraagt een bijzondere combinatie van vasthoudendheid en flexibiliteit. Enerzijds moet je echt voor "the long game" gaan, je weet dat je langzaam en steeds langzamer vooruit zal gaan, dus ga je stapje voor stapje kop tegen de wind, doorbuffelen. Anderzijds moet je met ieder hoofdstuk kijken wat er gevraagd wordt, wat er niet gevraagd wordt, en de boel weer eens flink opschudden in je stad.

Het is juist dat spanningsveld, wat je vooral voelt bij een nieuw hoofdstuk, dat spelers vasthoudt. Een nieuw hoofstuk geeft nieuwe energie, het is een heuse mijlpaal. Naarmate de tijd tussen de hoofdstukken langer wordt, komen die mijlpalen steeds verder uit elkaar te liggen. Spelers kunnen dan op het punt komen dat de volgende mijlpaal niet meer de moeite waard lijkt, want zo ver weg.

Een goede manier om hiermee om te gaan is jezelf eigen mijlpalen te stellen. Waarom zou je je spelplezier laten limiteren door de mijlpalen die de spellenmaker je oplegt? Jij hebt de macht in handen om elk succes dat je bereikt in Elvenar te vieren, en zelf te bepalen wat jij een succes vindt. En des te hoger de barrières die het spel opwerpt, des te zoeter de smaak van jouw victorie!
Ja is inderdaad mooi op die manier. Maar als je steeds weer tegen een muur aanloopt qua opdrachten en ik bedoel hier vooral plaats. Ik moet nu al 17 provincies vrijspelen om een vak bij te krijgen en ieder nieuw hoofdstuk vraagt steeds meer plaats. Niemand kan dit volgen. Meer goederen meer voorraden meer zaden meer mana dat lukt allemaal nooit. Daar vindt ik wel dat er een beter evenwicht mag komen want dat is nu totaal weg. maar ik blijf nu nog steeds gaan hoor ;)
 
Hoor en lees altijd de meest gestelde reacties "dat lukt nooit"
Ik bekijk het altijd anders, hoe kan het dan wel. Dus moet je creatief zijn en kijken wat voor oplossingen er zijn.
Er is een heel makkelijke oplossing en dat heet teleporteren om ruimte te creëren in je stad. Je kan dan zeg maar tijdelijk een hele stoot huizen in je opslag neerzetten. Om voldoende goederen te verkrijgen kan je er ook aan denken om spreuken op je fabrieken te zetten zodat je meer van die goederen krijgt. Je kan wonderen plaatsen die een boost geven op je bonus van de betreffende Tiers of die afname reduceren wat een hoop specifieke gebouwen kan schelen zoals mana of zadengebouwen.
Hoe hoger je in de hoofdstukken komt hoe meer het om efficientie draait. Dus ook je stad goed in balans hebben en alleen neerzetten wat je nodig hebt.
 
hallo Yogi je hebt gelijk ik bekijk het ook anders .Hoe kan het wel. Maar wij zijn dit jaar al 3 spelers verloren omdat ze het niet meer zagen zitten. Wat je voorstelt is allemaal juist maar daar komt weer plaats om de hoek kijken. Ik vind het plezant altijd naar oplossingen te zoeken om verder te komen. Maar kan me zeer goed inbeelden dat sommigen er de brui aan geven om dat het niet meer lukt. Dit spel draait om met je plaats zo efficiënt mogelijk te spelen. Maar ik vind wel dat daar dan ook rekening mee moet gehouden worden. Dit is nu niet meer het geval. En dat is ook gelijk het probleem met het spel. Inno lanceert een gratis spel maar dan kom je op een punt dat verder spelen gratis niet meer plezant is. Ik heb er geen probleem mee om af en toe dia's te kopen om verder te gaan . Dat moet iedere speler begrijpen er is GEEN game die kan overleven gratis. En ja we blijven over met betalende spelers zodat INNO verder kan bouwen aan dit spel Groeten aan alle door gewinterde spelers
 
Bovenaan