• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handelen op de markt

DeletedUser3381

Guest
Om het mogelijk te maken een deel van de aanbieding te accepteren vind ik een prima idee. Dit stimuleert ook zeker de handel tussen kleine en grote spelers.

Voor kleine spelers is het nu ook praktisch onmogelijk om event opdrachten met ‘accepteer 5 aanbiedingen’ af te ronden zonder overleg met een andere speler die even een paar kleine aanbiedingen plaatst.

Daarnaast hoef je dan ook niet meer je handel over 60 aanbiedingen te verdelen om er voor te zorgen dat ze snel geaccepteerd worden, wat maakt dat de hele markt een stuk overzichtelijker wordt.

De filter opties binnen de app zijn helemaal te beperkt.
Ik heb bijvoorbeeld 1 buur op een ander account die standaard 60 van dit soort aanbiedingen plaatst:

30D94831-1160-43BC-AC2F-94572793680D.jpeg


Je kan wel raden wat ik hier van vind.... Ik heb de speler in kwestie er ook al op aangesproken, maar die trekt zich er niks van aan en blijft structureel dit soort aanbiedingen plaatsen ‘omdat hij/zij handelen leuk vindt’.....

Als het puur zou gaan om een kleine speler die even wat extra hulp nodig heeft om vooruit te komen had ik ze lachend geaccepteerd. Maar dit is gewoon irritant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
viel mij op in de app dat cross trades boven normale 2 sterren trades worden gerangschikt in de app.
Daar wordt ik dan weer niet echt vrolijk van.
 

DeletedUser4369

Guest
1-2-4 is gebaseerd op ruimte. de exact berekeningen en verhouding kan je met wat zoekwerk op de diverse elvenar fora vinden.

alles kost ruimte namelijk, ook hamers bv.
Alle goede aanbiedingen worden snel van de markt gehaald, wat overblijft is troep, te weinig spelers handelen passief (plaatsen op de markt) en vinden niets actief ( zoeken op de markt)

Ik baal dan ook elke keer weer als ze met die vervelende opdracht komen zet 1 aanbieding op de markt haal er 5 af.
Hopelijk gaat er ergens een keer een lampje branden dat dit echt andersom dient te zijn. zet 5 aanbiedingen op de markt haal er 1 af.
Markt vullen dus ipv leegtrekken.

Het allerbeste zou zijn als spelers zelf mogen kiezen hoeveel ze van een aanbieding pakken.

Voorbeeld:
Ik zet 1 miljoen elixer op de markt
speler A zoekt 2000 elixer en pakt deze (er blijft over 1998k elixer)
Speler B zoekt 150K elixer en pakt deze (er blijft over 1848k elixer)
ect.

Zo hoef je de markt niet vol te spammen met veel te veel aanbiedingen die altijd precies niet zijn wat iemand zoekt (ik ga echt geen mini trades op de markt zetten)
zo blijft deze mooi overzichtelijk en hoef je niet door 30 pagina's troep te scrollen, en staan er altijd kleine aantallen voor kleine spelers op de markt waardoor die zich ook niet suf zoeken.

Jouw voorstel is niet slecht, maar is enkel haalbaar als er vaste marktprijzen zijn, maar het is inderdaad ook onoverzichtelijk als je meerdere paginas met dezelfde aanbieding hebt van dezelfde speler.
Waarom dan niet met loten werken (=1 lijn -> meerdere identieke aanbiedingen) en deze te beperken tot 10.000 stuks? Zo wordt 1 miljoen Elixer 100 loten van 10.000 elixers of 1.000 loten van 1.000 elixers. de speler die op jouw aanbod wil ingaan. zou deze dan gewoon door het aantal loten die hij wenst kunnen selecteren.

Voor de troep die achterbijft die niemand wil, kan simpelweg door eerste 30 dagen is aanbod gratis, daarna word Standgeld per dag aangerekend (X% van je aanbod).
 
Heeft elvenar ook, blijf maar eens een tijdje met de muis op de groene knop hangen, dan krijg je een popup van de resterende tijd. Zo te zien blijft het 7 dagen staan.

Dat betekent dus dat de markt vooral 1:1 verhandelt. Aanbiedingen die hard lopen blijven zo kort staan, dat je er exact op tijd bij moet zijn anders is het al weer weg. Alleen de dure koopmannen/vrouwen die niet van hun spul afkomen blijven staan met een volle kar.

De beste methode om hier mee om te gaan is even snel kijken of er iets op staat wat je leuk vind, en anders gewoon zelf wat handel er op zetten. Niet gaan wachten tot iemand anders er iets leuks op zet!

Meestal pakken de scheve handelaren het dan op, niet erg, zitten ze straks met een overschot, wat niemand wil hebben. Denk dat inmiddels deze kansloze typetjes bij iedereen bekend zijn. Zelf koop ik dus nooit iets van ze, ook niet als ze een zogenaamd 3 sterren aanbod doen ( 2 puntjes minder, hahaha,). Popies en roelo's en nog een paar van dit soort druiloren zijn vermoedelijk in hun eigen leven ook zo. Meestal compleet gesloopt door stress en allerlei andere stoornissen. Kan nog wel even doorgaan waar dit uiteindelijk toe leidt, maar denk dat het plaatje wel duidelijk is....
 
Bovenaan