• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: toernooien zorgen voor een tekort aan handel

DeletedUser

Guest
Als ik zo het handelsaandbod bekijk (in 2 verschillende buurtjes) lijkt het erop dat er erg veel spelers onderhandelen in de toernooien. Er is momenteel geen staal en boekrol te vinden op de markt (vorige toernooi) en ook nu begint hout/zijde al schaars te worden.
Over een weekje kunnen we een tekort aan een goedje ook niet meer zo snel oplossen met de groothandelaar. Maak mij er een beetje zorgen over, als er teveel onderhandeld wordt in de toernooien tegen die absurd hoge kosten, zitten we straks met een goederentekort.
Zijn er meer spelers die dit tegenkomen, of ben ik toevallig in 2 buurtjes de enige?
 
Hoi didi, zet eens wat in de handel, wat er in de handel staat kijk ik eigenlijk nooit naar, pak elke dag 1 of 2 keer de markt leeg met mijn bonusgoed en plaats de rest zelf op de markt.

Natuurlijk kan er nooit een tekort komen, we blijven namelijk produceren want als we niets produceren hebben we ook geen ruil van goederen nodig, wel kan in bepaalde gebieden een tekort bestaan van bepaalde goederen.

En die toernooitekorten dat is natuurlijk de waan van de dag, volgende week gooien ze je dood met zijde, bij wijze van spreken.
 

DeletedUser286

Guest
Herken dit ook wel. Doordat de toernooi-opzet is gewijzigd doen er momenteel meer spelers mee. Veel daarvan onderhandelen. Door dat de toernooien elkaar snel opvolgen, is het voor veel steeds moeilijker voor elkaar te krijgen, de voorraden gs op tijd weer op orde te hebben. Ik heb met mijn BS een chronisch tekort aan toverstof die bij sommigen idd in erg scheve verhoudingen wordt aangeboden.
 

DeletedUser234

Guest
Dat men scheef aanbiedt is geen probleem, als niemand het maar pakt, dan houdt het vanzelf op.
 

DeletedUser

Guest
Hoi didi, zet eens wat in de handel, wat er in de handel staat kijk ik eigenlijk nooit naar, pak elke dag 1 of 2 keer de markt leeg met mijn bonusgoed en plaats de rest zelf op de markt.

Natuurlijk kan er nooit een tekort komen, we blijven namelijk produceren want als we niets produceren hebben we ook geen ruil van goederen nodig, wel kan in bepaalde gebieden een tekort bestaan van bepaalde goederen.

En die toernooitekorten dat is natuurlijk de waan van de dag, volgende week gooien ze je dood met zijde, bij wijze van spreken.

Hoe bedoel zet eens wat in de handel? Ik plaats met beide accounts meer dan genoeg zelf in de handel hoor. Maar het gaat momenteel erg moeizaam.
Kijk ook regelmatig naar wat er aangeboden wordt. Probeer dan vooral kleine buurtjes te helpen met hun handelsvraag, want die kleine aanbiedingen worden vaak genegeerd volgens mij.

Ik denk dat er wel een tekort kan komen als we zo doorgaan met onderhandelen in toernooien. Die kosten zijn zodanig hoog dat alleen hele grote spelers daar tegenop kunnen produceren. Met mijn 2de account zou ik iig snel bankroet gaan denk ik.

Dat men scheef aanbiedt is geen probleem, als niemand het maar pakt, dan houdt het vanzelf op.

Tja, maar daar schuilt wel een addertje onder het gras. De groothandelaar is straks geen echte optie meer om een tekort aan een goedje op te lossen. Dus dan kunnen er woekerprijzen op de handel gevraagd worden die uit wanhoop gepakt gaan worden. Daarmee komen vooral spelers met kleine tot middelgrote steden in de problemen vrees ik. Het zou toch triest zijn dat door het fanatieke onderhandelen in toernooien het spel verpest gaat worden. Zo geweldig interessant zijn die prijzen nu ook weer niet. Ik vind ze iig niet de moeite waard en vecht alleen maar in toernooien voor wat extra kptjes. Ik kom meestal ook niet verder dan ronde 4, omdat ik mijn privé-leven en nachtrust niet ga op offeren voor een spel.
 

DeletedUser990

Guest
Ben nu weer voorzichtig aan het vechten.
Ja heeeel voorzichtig maar die ik dus doe win ik meestal, behalve als het veld vol staat met struiken waar ik niet achter vandaan kan komen.
Daar is de witte vlag meteen goed voor.
Maar ga niet verder dan provincie 6 in toernooi op de wereld, ja pak in div. provincies 1 of 2 gevechten die ik haalbaar vind qua goederen of tegenstander.
 

DeletedUser572

Guest
Als het goed is worden de onderhandelaars weer gecorrigeerd door de vechters met de verschillende bonusgoederen. Als iemand dus boekrollen heeft als bonusgoederen is er een walhalla aan aanbiedingen voor hem/haar op dit moment.
 
Als ik zo het handelsaandbod bekijk (in 2 verschillende buurtjes) lijkt het erop dat er erg veel spelers onderhandelen in de toernooien. Er is momenteel geen staal en boekrol te vinden op de markt (vorige toernooi) en ook nu begint hout/zijde al schaars te worden.
Over een weekje kunnen we een tekort aan een goedje ook niet meer zo snel oplossen met de groothandelaar. Maak mij er een beetje zorgen over, als er teveel onderhandeld wordt in de toernooien tegen die absurd hoge kosten, zitten we straks met een goederentekort.
Zijn er meer spelers die dit tegenkomen, of ben ik toevallig in 2 buurtjes de enige?

Om eerlijk te zijn, ik merk hier geen verschil op tot nu toe.
Misschien is proactief zijn wel een oplossing voor jou? maw in de week van staal en boekenrol al vragen naar hout en zijde?
Zo heb je een voorraadje voor het toernooi begint.
Als ik terkorten heb door een toernooi, dan heb ik dat nog nooit moeten oplossen met de groothandelaar. Laat gewoon de trade staan, iemand aanvaard die wel, het duurt alleen soms wat langer.
 

DeletedUser

Guest
Om eerlijk te zijn, ik merk hier geen verschil op tot nu toe.
Misschien is proactief zijn wel een oplossing voor jou? maw in de week van staal en boekenrol al vragen naar hout en zijde?
Zo heb je een voorraadje voor het toernooi begint.
Als ik terkorten heb door een toernooi, dan heb ik dat nog nooit moeten oplossen met de groothandelaar. Laat gewoon de trade staan, iemand aanvaard die wel, het duurt alleen soms wat langer.

Ik heb zelf momenteel geen tekorten gelukkig, einde boom dus ik geef toch niets uit ;) In mijn 2de account ben ik momenteel wat voorzichtig, vooral met onderhandelen in provincies ondanks dat ik wel een gebiedsuitbreiding zou kunnen gebruiken. Komt natuurlijk ook omdat ik momenteel bs-loos ben (mijn plekkies in mijn bs zijn al weer bezet helaas).

Ik ben dit topic eigenlijk vooral begonnen omdat ik mij afvroeg of andere spelers ook het effect van toernooien op de handel zagen en ook vooral omdat ik mij afvraag of deze ontwikkelingen een negatief effect zullen hebben op spelers met kleinere stadjes. Ik kan mij zo indenken dat hun voorraad goederen nog niet groot genoeg is om proactief te handelen mbt toernooien. Het lijkt mij dat ze meer bezig zijn met pro-actief goederen verzamelen voor boom en uppen.
 

DeletedUser572

Guest
Ik merk wel dat er veel hout, staal en boekrollen worden gevraagd in mijn bs.
 

DeletedUser1327

Guest
bij ons is het net zo ik zit constant zonder goederen boekrollen en zelfs mijn hout wat een bonus stof is is na 2 dagen tot 0 gedaald en ik probeer toch ook wel veel te vechten dus raak ook snel door mijn manschappen heen, waarom ik manschappen kwijtraak ook als ik win is nog steeds een raadsel. maar zal wel aan mij liggen. moet toch wat overhouden als ik win. snap echt geen bal van het vechten. ben al zeker 50% minder fanatiek. :mad::(
 

DeletedUser

Guest
bij ons is het net zo ik zit constant zonder goederen boekrollen en zelfs mijn hout wat een bonus stof is is na 2 dagen tot 0 gedaald en ik probeer toch ook wel veel te vechten dus raak ook snel door mijn manschappen heen, waarom ik manschappen kwijtraak ook als ik win is nog steeds een raadsel. maar zal wel aan mij liggen. moet toch wat overhouden als ik win. snap echt geen bal van het vechten. ben al zeker 50% minder fanatiek. :mad::(

@hindoe Oei bonusgoedje op dat is toch wel heftig :(:(:( en er is in ons buurtje geen plankje meer te vinden in de handel :oops::oops: Ook niet veel boekrollen trouwens.

Je raakt manschappen kwijt omdat je een hele troep op het slagveld zet, maar die kunnen wel uitgedund worden als ze aangevallen worden. Daardoor verlies je nog steeds meerdere eenheden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, er zijn tekorten op de markt, en ja dat ligt aan de toernooien. En dat voor een spel dat vooral de economie spiegelt. Nu ja, daar zijn ze ook zo bezig :D
 
Ja, er zijn tekorten op de markt, en ja dat ligt aan de toernooien. En dat voor een spel dat vooral de economie spiegelt. Nu ja, daar zijn ze ook zo bezig :D

Dat mag je toch aan me uitleggen dan.
Hoe zijn tekorten gerelateerd aan de "toernooien? (tijdelijk ivm een lopend toernooi kan ik inkomen van 1 specifiek goedje)

Als het goed is produceren we bijna allemaal alleen onze bonusgoederen, 2/3 ervan ruilen we om tegen de 2 goederen die we missen.
Zijn we door toernooien minder goederen gaan produceren?, zijn we door toernooien niet onze bonusgoederen gaan produceren?

Het is erg makkelijk om het maar op toernooien te gooien, ook in het verleden hadden bepaalde regio's en broederschappen problemen met een bepaald soort goederen. als op je wereldmap alle actieve spelers dezelfde goederen hebben en alle minidorpjes met stadhuizen in de steigers het goedje produceren dat he nodig hebt, dan creeert dit probleem het tekort. idem als je broederschap niet in staat is om bv hout te produceren creeert dit je tekort, het op iets ongerelateerds gooien is erg makkelijk.

Algemene goederen tekort omdat mensen teveel spenderen in de toernooien dat is natuurlijk wel mogelijk. je kan als je niet oplet zo 5m goederen erdoorheen gooien. waarom je dat zou doen weet ik ook niet.
 
Tekort van het toernooigoed heb ik geregeld gemerkt, en van een niet-bonusgoed dat ik moest ophoesten om lastige toernooi-gevechten af te kopen. Vermits dat op die momenten ook niet op handel was lijkt er echt wel een link.
Een ander balans-probleem is inderdaad wat in mijn buurt ook het geval lijkt: iedereen die langer speelt heeft zowat dezelfde bonusgoederen, als ik zie wat ze op handel vragen de hele tijd... degenen met stadhuis eeuwig in de steigers zullen dan wel de andere goederen hebben, maar daar hebben we niks aan. Die twee factoren werken de tekorten op handel tijdens toernooien dan wel in de hand, maar dat de handel zowat halveert en minder genomen wordt tijdens een toernooi valt ook op. En ja, er zijn mensen die honderdduizenden goederen tegen een toernooi aangooien.
 
En ja, er zijn mensen die honderdduizenden goederen tegen een toernooi aangooien.

Klopt, maar als het goed is produceren ze ook honderduizende goederen, wat moet je er anders mee?
Ik heb nog steeds een stijgende lijn in mijn hoeveelheid goederen, ondanks dat ik toch wel een gevecht of 10 per toernooi afkoop. en die zijn niet altijd even goedkoop :( gisteren nog begon het met 94k edelsteen.
 
Bovenaan