• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Peiling Graag een waarschuwingsscherm bij annuleren van een actie

Ben je voor of tegen dit idee?

  • Voor

    Stemmen: 25 67,6%
  • Tegen

    Stemmen: 12 32,4%

  • Totaal aantal stemmers
    37
  • Enquête gesloten .

DeletedUser4136

Guest
Graag zou ik een waarschuwingsscherm zien als je een actie annuleert waarbij je geen grondstoffen terug krijgt.
Als je een gebouw verwijdert krijg je eerst een scherm te zien waarop aangegeven wordt welke producten je terug ontvangt. NIET bij annuleren wanneer je niks terug krijgt! Bijvoorbeeld: ik plaats een akker bij de halflingen en bedenk me gelijk dat dat stom was want ik heb de zaden nodig voor wat anders. Annuleren dus. Maar: geen scherm en wel mijn voorraden weg! Support zegt vervelend maar niets aan te doen. Had ik nu een schermpje gezien waarop staat dat ik de zaden en kunstmest niet terug krijg had ik natuurlijk niet geannuleerd!

Ik heb geen idee of dit al eens gevraagd werd, maar ik had het net aan de hand en was niet zo blij...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb dat lang geleden ook gehad, er was toen ook niks aan te doen.
Maar er komt wel degelijk een waarschuwingscherm wanneer je annuleert, ik heb dat toen ook gecheckt. We krijgen zo vaak die schermpjes te zien dat we ze automatisch wegklikken zonder te lezen :)

check bv eens bij het bouwen van een huis, en annuleer dat dan. Je zal het schermpje wel zien (en je verliest daar niet veel centjes)
 

DeletedUser4136

Guest
Er komt wel een schermpje, maar alleen met de vraag of je het zeker weet. Als je een gebouwd iets wilt verwijderen krijg je een schermpje met meer info. Daarin staat dan wat je terugkrijgt. (En weet je ook wat je dus niet terugkrijgt)
Dat zou dus ook wel erg fijn zijn bij annuleren!
Nu ben je kostbare producten kwijt zonder dat je dat doorhebt.
 
upload_2019-1-17_10-13-10.png

hmm ik zie hier toch duidelijk een scherm die zegt wat je terug krijgt? in die geval 100 munten van de 200 die het gekost heeft.

Persoonlijk had ik liever gehad dat een bouw annuleren je gewoon alles teruggeeft :) Als je een aankoop annuleert krijg je toch ook je geld terug?
Maar de reactie van mod toen (ondertussen ex-mod) was iets a la: dat is bewust gedaan zodat je niet snel een gebouw zou zetten voor een opdracht en dan weer verwijderen.
Ik vond dat dat geen steek hield want een opdracht is pas afgerond wanneer je bouw af hebt, en dan kan je dus niet meer annuleren, maar ik heb het daar opgegeven met mijn ticket.
 

DeletedUser4136

Guest
Bij gebouwen annuleren doen ze het dus wel...
Maar bij het annuleren van een akker (in mijn voorbeeld, bij de Halflingen) krijg je alleen een scherm met de vraag of je echt wil annuleren, geen info over wat je wel of niet terugkrijgt.
Ik moet er dan dus maar vanuit gaan dat ik helemaal niets terugkrijg? Ik zou dan toch graag even "gewaarschuwd" worden dat ik bij annuleren mijn zaden en kunstmest definitief verlies... Dan kan ik altijd nog de keuze maken of ik door wil gaan of niet!
(ik wilde ook een schermpje tonen, maar weet niet hoe dat moet...)
 

DeletedUser4136

Guest
Knipsel.PNG
(inmiddels uitgevonden hoe dat moet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
even gecheckt, in het geval van een graanakker, krijg je helemaal niks terug. Je krijgt dus wel een waarschuwingsscherm zoals bij gebouwen (zoals ik hierboven getoond heb) maar omdat je niks terugkrijgt staat er dus niet veel op dat scherm.

Hier ben ik wel akkoord, als er niks terug komt zou dat wel duidelijker mogen getoond worden.
 

DeletedUser4136

Guest
Klopt, dat is wat ik bedoel. Misschien geldt dat voor alle gastrasproducties, dat kan ik nu even niet checken. Maar i.i.g. de akkers én de boerderijen bij de halflingen, daar heb ik dat knipsel van gemaakt.
 
Klopt, dat is wat ik bedoel. Misschien geldt dat voor alle gastrasproducties, dat kan ik nu even niet checken. Maar i.i.g. de akkers én de boerderijen bij de halflingen, daar heb ik dat knipsel van gemaakt.
jouw knipsel heb je niet veel aan, want dat is het annuleren van een upgrade.
In dat geval krijg je wel alles volledig terug :)
Lekker verwarrend hé.
 

DeletedUser4136

Guest
Dit is een schermopname van het annuleren van een upgrade van een boerderij van de Halflingen. Zoals je ziet krijg je niets terug. Alleen de vraag of je het zeker weet. Hetzelfde als bij het annuleren van het aanleggen van een graanakker dus.

Mijn vraag is ook niet of ik het soms verkeerd begrijp he, ik vraag of het mogelijk is aan te geven dat ik wat ga verliezen, net zoals ze wel aangeven wat je terugkrijgt bij het verkopen van een gebouw!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een schermopname van het annuleren van een upgrape van een boerderij van de Halflingen. Zoals je ziet krijg je niets terug. Alleen de vraag of je het zeker weet. Hetzelfde als bij het annuleren van het aanleggen van een graanakker dus.

Mijn vraag is ook niet of ik het soms verkeerd begrijp he, ik vraag of het mogelijk is aan te geven dat ik wat ga verliezen, net zoals ze wel aangeven wat je terugkrijgt bij het verkopen van een gebouw!

maar ik denk juist dat je het niet helemaal begrijpt.

Bij het annuleren van een upgrade krijg je altijd alles terug, en daar krijg je een popup als je wel zeker bent als je de upgrade wil annuleren. (en dus geen melding dat je eventueel iets verliest)

Het annuleren van het bouwen beschouwt inno als iets anders (voor inno is dat gelijk aan het verwijderen van een volledig gebouwd gebouw).
Daar krijg je dus soms een deel van de kosten terug. Wat je exact terug krijgt, tonen ze dan in een popup schermpje, maar wanneer je niks terug krijgt (zoals bij rasfabrieken) staat er amper iets op dat schermpje, zodat je niet door hebt dat je eigenlijk niks terug krijgt.

Wat je dus vraagt is exact wat er al gebeurd. Je krijgt bij het annuleren van een bouw exact hetzelfde scherm als bij het verkopen van een gebouw.
Bij het annuleren van een upgrade krijg je een ander scherm (bevestigingsscherm) maar krijg je alles terug.

ik stel voor dat je het eens probeert met een bouw van een lvl 1 huisje, annuleer die eens, verkoop eens een lvl 1 huisje.
Vergelijk dan met wat er gebeurd als je de upgrade van dat huisje van lvl 1 naar lvl 2 annuleert.
 

DeletedUser4136

Guest
Sorry, ik had slechts een ideetje omdat ik ergens tegenaan liep en krijg het verder niet duidelijker uitgelegd...
We hebben het over twee verschillende dingen denk ik. Dank dat je meedenkt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
@Xinna, ik begrijp je helemaal en Wonder nar legt je het precies goed uit.

Doe maar eens gewoon wat ze zegt:

bouw een huis en annuleer
upgrade een huis en annuleer

Dan zie je het verschil :)
 

DeletedUser4136

Guest
Ik heb het niet over huizen...

Dat van die huizen weet ik. Ik heb het vanaf mijn eerste post over een akker van de Halflingen annuleren...En dat geldt ook voor de boerderijtjes van de Halflingen...Daar is mijn schermafbeelding van.
 

DeletedUser234

Guest
dan bouw je een akker of boerderij en annuleer
dan upgrade je een akker of boerderij en annuleer

dan zie je het verschil
 
Ik heb het niet over huizen...

Dat van die huizen weet ik. Ik heb het vanaf mijn eerste post over een akker van de Halflingen annuleren...En dat geldt ook voor de boerderijtjes van de Halflingen...Daar is mijn schermafbeelding van.

Ik had het door dat je het niet over huizen had, ik stelde gewoon huizen voor omdat je dan geen grote verliezen hebt, enkel wat centjes.
Er is geen verschil tussen een huis en een gastras gebouw voor het annuleren en verwijderen. Je mag van mij ook gerust een akker zetten en die bouw annuleren, of akker upgraden en die annuleren, als je dat liever doet. Je zal exact hetzelfde zien als bij huizen, maar dan ben je wel kostbare goederen kwijt.
 

DeletedUser234

Guest
tja als iemand je advies niet op wil volgen en niet wil geloven dat het hetzelfde werkt, dan zal ze maar gewoon een duurder ding moeten bouwen om het te zien, niks aan te doen, we hebben ons best gedaan. Eigenwijs zijn mag, komen soms hele goede dingen uit voort!
 

DeletedUser4136

Guest
Jammer!
Ik bedoel het dus gewoon goed...ik krijg alleen blijkbaar dus niet duidelijk uitgelegd wat ik bedoel, excuus daarvoor. Ik dacht serieus een tipje te hebben om het spel wat duidelijker te laten zijn. Ik dacht ook dat dit een topic was om ideetjes aan te dragen, als je ergens tegenaan loopt ofzo.
Maar geeft niet, ik zal er voortaan meer op bedacht zijn dat er ook risico's zijn die niet altijd even duidelijk zijn!
 

DeletedUser2578

Guest
Jammer! Ik bedoel het dus gewoon goed...ik krijg alleen blijkbaar dus niet duidelijk uitgelegd wat ik bedoel, excuus daarvoor. Ik dacht serieus een tipje te hebben om het spel wat duidelijker te laten zijn. Ik dacht ook dat dit een topic was om ideetjes aan te dragen, als je ergens tegenaan loopt ofzo. Maar geeft niet, ik zal er voortaan meer op bedacht zijn dat er ook risico's zijn die niet altijd even duidelijk zijn!

Hoi Xinna, je hebt het heel goed uitgelegd, ik snap ook wat je bedoeld; bij het annuleren van een nederzettingsgebouw is er idd. gemis van een overzichtbericht of je iets verliest of niet, en als dat zo is hoeveel en wat je dan verliest. Goed dat je het inbrengt.
 
Jammer!
Ik bedoel het dus gewoon goed...ik krijg alleen blijkbaar dus niet duidelijk uitgelegd wat ik bedoel, excuus daarvoor. Ik dacht serieus een tipje te hebben om het spel wat duidelijker te laten zijn. Ik dacht ook dat dit een topic was om ideetjes aan te dragen, als je ergens tegenaan loopt ofzo.
Maar geeft niet, ik zal er voortaan meer op bedacht zijn dat er ook risico's zijn die niet altijd even duidelijk zijn!
jammer ik bedoel het ook goed hoor.
Ik ben volledig akkoord met je dat het onduidelijk is en beter zou moeten (ik heb exact hetzelfde probleem gehad als jij, enkel bij ander ras).
ik wou gewoon aantonen dat de suggestie die je doet, eigenlijk is wat er nu is, en dat is dus onduidelijk. Dus als de suggestie zou doorgaan zoals jij voorstelt, gaan de devs zeggen: dat is al geimplementeerd.
 
Bovenaan