• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Goederen wijsheid

Heb het forum doorzocht wellicht kijk ik er overheen maar mijn vraag wat is wijsheid.

Ben nu aangekomen in het hoofdstuk dat ik mijn derde spirituele bonus fabriek kan gebruiken. Deze levert het meeste op. Is het dan slim om dwergenstaal fabriek (eerste spirituele goed bij mij) weer op te slaan?

Verder heb ik mijn marmer fabriek nog steeds staan. Bonus van de t1. Ik begrijp dat dit later een verheven goed kan worden (zover ben ik nog lang niet). Mijn t2 en t3 bonus produceert genoeg om alles te kunnen handelen via handelaar. Denk ik dan goed om de marmerfabrieken op te slaan tot ze weer nodig zijn? Kortom wie kan me tips geven hoe om te gaan met alle fabrieken zodat ik wellicht meer ruimte heb en meer mogelijkheden om de andere fabrieken weer verder te kunnen uppen. Verwijzing maar een stuk forum waar tips en tricks instaan over de goederen ook meer dan welkom. Alvast bedankt!
 
Ik vind van niet.

Als iedereen namelijk alleen nog maar via T3 en T6 en de handel probeert de goederen te verkrijgen, krijg je een te kort op de markt. Dus ja in vind het geen 'nette' manier van spelen. Ook al heeft Inno de verhoudingen al gunstiger gemaakt.

Dus ja, ik laat crosstier van T6 naar T5 of T4 liggen al maak je er nog zo'n goede aanbieding van. Sterker nog. Als ik zie dan een speler voornamelijk via crosstier (of 1 of nul sterren) handelt. neem ik uberhaupt niets meer van je af. Ik weet dat er meer spelers zo over denken, dus succes dan met je handel.
 
Dat snap ik maar wat is de beste manier? 1 marmer laten staan en de rest in de opslag? of van elke bonus fabriek er altijd drie laten staan? Het gaat mee even niet om de eerlijke handel manier e,d maar ben zoekende naar tips over hoe om te gaan met alle fabrieken. Heb nu twee duinkristal en twee dwergenstaal en bouw nu 3 elix fabrieken omdat dit mn derde spirituele bonus is.
marmer heb ik er drie van staan en van edelsteen ook drie. Dit om het beeld even iets completer te maken.
 
Heb het forum doorzocht wellicht kijk ik er overheen maar mijn vraag wat is wijsheid.

Ben nu aangekomen in het hoofdstuk dat ik mijn derde spirituele bonus fabriek kan gebruiken. Deze levert het meeste op. Is het dan slim om dwergenstaal fabriek (eerste spirituele goed bij mij) weer op te slaan?

Verder heb ik mijn marmer fabriek nog steeds staan. Bonus van de t1. Ik begrijp dat dit later een verheven goed kan worden (zover ben ik nog lang niet). Mijn t2 en t3 bonus produceert genoeg om alles te kunnen handelen via handelaar. Denk ik dan goed om de marmerfabrieken op te slaan tot ze weer nodig zijn? Kortom wie kan me tips geven hoe om te gaan met alle fabrieken zodat ik wellicht meer ruimte heb en meer mogelijkheden om de andere fabrieken weer verder te kunnen uppen. Verwijzing maar een stuk forum waar tips en tricks instaan over de goederen ook meer dan welkom. Alvast bedankt!

Het beste is om 1 bonusfabriek van elk te hebben. je hebt deze in alle toekomstige hoofdstukken nog nodig,

Wel kan het slim zijn om tijdelijk en extra fabriek te zetten en/of bv een t4 in te ruilen voor een T6.
Bij enkele van de grote aantallen kan je zo makkelijker de benodigde aantallen halen.
 
Ik heb net even gekeken via elvenstats en architect en zie dat je op de rand van H13/14 staat.
Als eerste tip: zet nooit je T1-3 en T4-6 fabrieken volledig in je opslag.
Ik bedoel hier mee dat je minimaal 1 van die fabrieken in je stad houd voor een basis productie.
tip 2: kijk eerst eens wat alle onderzoeken van H14 vragen en pas daar op je aantallen fabrieken per tier aan.
Het kan soms gunstiger zijn om met 1 marmer fabriek net 1 of 2 dagen langer te doen over het ontsluiten van een ontwikkeling waar door je meer andere goederen aan maakt.
Als tip 3: je gaat in H15 an hoger uiteindelijk steeds minder T1-3 nodig hebben dus is het niet erg om van 3 fabrieken eerst terug te gaan naar 2 fabrieken en van af H18 naar 1 fabriek.

Bonus tip: probeer festival kramen te krijgen via je magische academie, dat zijn tot nu toe de beste zaden makers die je maar kunt hebben.
Ik heb er op H19 zelf 15 van staan en kan er mits ik de zaden voor niets anders gebruik mijn T4-6 producties mee bekostigen terwijl mijn handelaren Unurium maken. en ik heb 2x T4 en T5 staan en maar 1x T6.
 
Dank ! hier kan ik zeker wat mee!
festival kramen ben ik aan het verzamelen (2 gebakken) en wil ik na de overgang gaan plaatsen. Dat is het fijne als je overgaat, meer ruimte om even je stad weer aan te passen.
 
Bovenaan