• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

goddelijke zaden

In het hoofdstuk Halflingen heb je goddeloze zaden nodig. En flink wat! Bij elk ander goed wat je produceert, heb je de mogelijkheid om deze te vergroten, bijv. door meer fabrieken te bouwen of te upgraden.
Bij de zaden heb je deze mogelijkheid niet.
Wel vraagt het spel, om bij Halflingen een heel veld vol akkers en boerderijen te plaatsen. Deze produceren zich te pletter, maar de boerderijen kunnen geen goederen produceren, omdat de opslag beperkt is.
Gevolg is dat je niet verder kunt in de kennisboom, omdat je niet genoeg zaden hebt.
Alle tips die ik zowel van Elvenar als hier op het forum gelezen heb, helpen niet.
Naar mijn mening komt het er op neer, dat de verhouding niet klopt. Is dit een bewuste keuze van Elvenar om de boel te vertragen?
 
vertragen; vast.
verhouding; er is altijd een tekort van iets nieuws. later heb je zat met de juiste evenementgebouwen, wonderen en de juiste boosts voor je handelaar.
Dus gewoon ff doorbijten en dan heb je er later geen/minder last van.
Niet alles moet makkelijk zijn ;)
 

DeletedUser2114

Guest
Je stadhuislevel maal je aantal voltooide provincies is je standaardproductie zaden per dag. je stadhuislevel maal je aantal OW-levels is de bonus die je elke keer krijgt als je zaden ophaalt bij het handelsgebouw. Je stadhuis upgraden, provincies voltooien en OW's upgraden helpt dus als je je productie wilt verhogen ;)
 

DeletedUser2454

Guest
Hierover nog een vraagje; ik heb mijn stadhuis nu 1x verhoogd ivm de zaden. Geldt een volgende up van het stadhuis weer voor een verhoging van de zaden? Ik zie het niet staan bij het stadhuis namelijk.
 
Stadhuislevel is cumulatief, elke keer als je het stadhuis upped gaat het level omhoog. Het level krijg je ook als je de muis op het stadhuis zet, of op de 1e tab linksboven naast het sterretje.
 

DeletedUser2454

Guest
Stadhuislevel is cumulatief, elke keer als je het stadhuis upped gaat het level omhoog. Het level krijg je ook als je de muis op het stadhuis zet, of op de 1e tab linksboven naast het sterretje.
Ja, dat weet ik maar de vraag is krijg je dan ook meer goddelijke zaden, net als door de eerdere up?
 

DeletedUser2114

Guest
Ja, dat weet ik maar de vraag is krijg je dan ook meer goddelijke zaden, net als door de eerdere up?
Ja, het stadhuis level maal OW-levels of voltooide provincies is het aantal zaden. Als het stadhuislevel hoger is, is het aantal zaden dus ook hoger.
 
vertragen; vast.
verhouding; er is altijd een tekort van iets nieuws. later heb je zat met de juiste evenementgebouwen, wonderen en de juiste boosts voor je handelaar.
Dus gewoon ff doorbijten en dan heb je er later geen/minder last van.
Niet alles moet makkelijk zijn ;)
Het hoeft ook niet makkelijk te gaan, dan is er niks aan. Alles wat mogelijk is aan upgraden heb ik al gedaan. Het enige wat ik nog niet heb is het handelscentrum in OW, en dat komt pas aan het eind van dit hoofdstuk. Je kunt daar dus geen invloed op uitoefenen door een andere tactiek te volgen. Daardoor wordt dit hoofdstuk dus, naar mijn mening, opzettelijk vertraagd.
 
Wees niet bang, ALLES in het spel vanaf het begin is gebouwd om je te vertragen. Misschien dat "begin" wat overdreven is, maar laten we zeggen vanaf level 5, bij de dwergen of zo.
 
mwoa, elk nieuw ding zorgt voor vertraging, dus ik zie het probleem niet. Het brengt je niet tot stilstand tenzij je je helemaal niet voorbereid. Als je geen toernooien doet en dus geen wonderen upt en ook niet plaatst, tsja, dan heb je idd niet genoeg gedaan. zo wel; dan gewoon net als de rest en zoals bedoelt ff rustig aan doen.
Ook geen probleem; want je kunt je wonderen gewoon uppen.

Wees blij dat je vertraging hebt; wij moeten elke keer maanden wachten, 2 maanden 'lol' en dan weer maanden wachten...
 

DeletedUser2454

Guest
Ja, het stadhuis level maal OW-levels of voltooide provincies is het aantal zaden. Als het stadhuislevel hoger is, is het aantal zaden dus ook hoger.
Bedankt voor het antwoord, uppen dus maar. :)

En ik ben het eens met diegene die vinden dat het allemaal niet zo snel en makkelijk hoeft. Ik ben een heel geduldige speler en heb dus ook helemaal geen haast. Ik wil alleen graag alles goed begrijpen en dus weten hoe ik efficiënt kan spelen.

Iedereen bedankt voor de reacties en veel spelplezier
 
mwoa, elk nieuw ding zorgt voor vertraging, dus ik zie het probleem niet. Het brengt je niet tot stilstand tenzij je je helemaal niet voorbereid. Als je geen toernooien doet en dus geen wonderen upt en ook niet plaatst, tsja, dan heb je idd niet genoeg gedaan. zo wel; dan gewoon net als de rest en zoals bedoelt ff rustig aan doen.
Ook geen probleem; want je kunt je wonderen gewoon uppen.

Wees blij dat je vertraging hebt; wij moeten elke keer maanden wachten, 2 maanden 'lol' en dan weer maanden wachten...
zolang ik nog niet bij de wonderen ben in de kennisboom, valt er weinig te uppen, hahaha, maar ik weet dat het alleen maar langzamer en langzamer gaat. Is niet erg, als je weet dat je er iets aan kunt doen en dat het tijd kost. Blijf ik toch een ander verhaal vinden dan dat je er niets aan kunt doen.
 

DeletedUser2114

Guest
zolang ik nog niet bij de wonderen ben in de kennisboom, valt er weinig te uppen, hahaha, maar ik weet dat het alleen maar langzamer en langzamer gaat. Is niet erg, als je weet dat je er iets aan kunt doen en dat het tijd kost. Blijf ik toch een ander verhaal vinden dan dat je er niets aan kunt doen.
Als je bij de manahoofdstukken bent, heb je genoeg wonderen vrijgespeeld om te uppen.
 
In het hoofdstuk Halflingen heb je goddeloze zaden nodig. En flink wat! Bij elk ander goed wat je produceert, heb je de mogelijkheid om deze te vergroten, bijv. door meer fabrieken te bouwen of te upgraden.
Bij de zaden heb je deze mogelijkheid niet.
Wel vraagt het spel, om bij Halflingen een heel veld vol akkers en boerderijen te plaatsen. Deze produceren zich te pletter, maar de boerderijen kunnen geen goederen produceren, omdat de opslag beperkt is.
Gevolg is dat je niet verder kunt in de kennisboom, omdat je niet genoeg zaden hebt.
Alle tips die ik zowel van Elvenar als hier op het forum gelezen heb, helpen niet.
Naar mijn mening komt het er op neer, dat de verhouding niet klopt. Is dit een bewuste keuze van Elvenar om de boel te vertragen?
`

Er kunnen een aantal redenen zijn waarom je zadenproduktie aan het begin van halflingen onvoldoende is.
1. te weinig levels Oude wonderen, Oplossing: meer OW plaatsen en/of geplaatste OW uppen.
2. te weinig verkende provincies. Oplossing: blijf provincies verkennen

Naast het extra plaatsen van OW's, het uppen van OW's en het verkennen van provincies, kun je in de evenementen ook gebouwen winnen met zadenproduktie.

Ik denk niet dat het hier bewust gaat om vertragen, maar om het gebruik van OW's op niet eindlevel te stimuleren en idem voor provincies, OW"s zijn in één keer van "nice to have" veranderd in "need to have" en het stimuleert het onderzoeken van provincies ook al krijg je er geen gebiedsuitbreidingen voor.
 
`

Er kunnen een aantal redenen zijn waarom je zadenproduktie aan het begin van halflingen onvoldoende is.
1. te weinig levels Oude wonderen, Oplossing: meer OW plaatsen en/of geplaatste OW uppen.
2. te weinig verkende provincies. Oplossing: blijf provincies verkennen

Naast het extra plaatsen van OW's, het uppen van OW's en het verkennen van provincies, kun je in de evenementen ook gebouwen winnen met zadenproduktie.

Ik denk niet dat het hier bewust gaat om vertragen, maar om het gebruik van OW's op niet eindlevel te stimuleren en idem voor provincies, OW"s zijn in één keer van "nice to have" veranderd in "need to have" en het stimuleert het onderzoeken van provincies ook al krijg je er geen gebiedsuitbreidingen voor.
aha, dat van die OW's wist ik niet. Heb er maar 4 staan, dat kan dus een verklaring zijn. Bedankt!
 
Het aantal OWs maakt niet uit, het totaal aantal levels van alle OWs tesamen wel. Dus als je 4 OWs, elk op level 25 hebt is er niets aan de hand.
 
Ik ben bij het hoofdstuk Elementalen aangekomen, er worden goddelijke zaden gevraagd, maar ik zie mijn voorraad alleen maar minder worden....Ik heb 10 OW met een totaal van 96 en heb 438 provincies...
Vooral 's nachts worden de meeste zaden, 8.000 van de 20.000, "ingepikt".
Wat doe ik fout??
 

Deleted User - 147694

Guest
Je verlies aan Goddelijke zaden is per nacht 10% van je totale voorraad, als jij 8.000/20.000 zou verliezen zou dat bijzonder zijn omdat het 4x zoveel is dan het officiële percentage.

Ik zou nog eens goed na gaan of die claim wel klopt, eventueel kun je overwegen een support ticket er over te sturen.
 
Je verlies aan Goddelijke zaden is per nacht 10% van je totale voorraad, als jij 8.000/20.000 zou verliezen zou dat bijzonder zijn omdat het 4x zoveel is dan het officiële percentage.

Ik zou nog eens goed na gaan of die claim wel klopt, eventueel kun je overwegen een support ticket er over te sturen.
Hoe kan ik een support ticket sturen?
 
Bovenaan