• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

gevechtsopstelling en veld in toernooien kunnen zien.

DeletedUser448

Guest
Je kunt door een eenheid met hoog initiatief ( boogschutter) op te stellen vaak "kosteloos" kijken hoe het toernooi veld eruit ziet. Nadat je het veld en troepen hebt bekeken geef je je over. Hierdoor kun je je eigen troepen aanpassen aan de informatie en met minder verliezen het gevecht winnen zowel handmatig als automatisch.
Dit is een leuk onderdeel van het vechten; een stukje tactiek.
Het kost echter veel tijd. Meestal meer dan ik heb, voor de toernooien. Ik neem mijn toevlucht dan al vlug naar gewoon maar wat troepen neer te zetten die voor deze tegenstanders bruikbaar zijn en op goed geluk automatisch het gevecht af te ronden zonder het veld te bekijken. Dit is eigenlijk niet veel leuker dan gewoon afkopen.
Mijn voorstel is om naast informatie over de troepen die je voor het toernooi krijgt, ook een afbeelding van het terrein te plaatsen. Dit kan een heel eenvoudige afbeelding zijn van het speelveld met daarin de vakjes met obstakels donker gekleurd en ieder type eenheden van de vijand met een andere kleur of symbool aangegeven.
Hierdoor is "even vlug een toernooi doen" meer een tactiek dan een goede gok en leuker om te doen.
 
Dat zou zo fijn zijn,
Weet je ook meteen welke gevechten je beter manueel kan doen omdat het terrein vervelend is. en heb je niet van die vage onmogelijke verliespartijen op de automaat.
 

DeletedUser3722

Guest
Helemaal mee eens.
Zou ook graag vooraf het terrein zien. Maakt opstellen toch makkelijker.
En hopelijk minder verliezen :)
 
+1
Helemaal mee eens.

Het terrein is een tactisch onderdeel en het kan enorm helpen je verliezen te beperken. Waar de automaat verliest, kom je er dan vaak nog handmatig wel doorheen. De automaat houdt namelijk geen rekening met het terrein. Het zou fijn zijn om het speelveld te kunnen zien voor je het gevecht aan gaat zodat je een betere keuze kunt maken.
 

DeletedUser448

Guest
Een andere oplossing is dat je na keuze " gevecht " meteen in het speelveld komt en daar je troepen kiest. Vervolgens kun je altijd nog kiezen om handmatig of automatisch te vechten of om je over te geven om af te kopen.
 
Bovenaan