• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gevechten: alle units op 1 tabblad

Ik kan niet vinden of dit eerder geopperd is en werp het dus maar op.

Idee: is het mogelijk het gevechtsscherm zodanig te veranderen dat alle eenheden in 3 rijen van 5 op 1 blad i.p.v. de 3 die we nu hebben te zien en te kiezen zijn?

Motivatie: zo is er duidelijk overzicht wat we hebben en zijn alle combinaties makkelijker te selecteren.
 
ik denk dat het wel al eens gesuggesteerd is, maar het kan geen kwaad om het nog eens te doen.
Ik ben helemaal akkoord, vooral op de app zou dat een meerwaarde zijn
 
Scheelt een hoop gezoek naar de juiste eenheid, moet nog regelmatig zoeken waar ze verstopt zitten.

Scheelt ook een hoop geklik als je steeds vecht met iets anders dan wat uit de kazerne komt.
 
@DonFrank Is hier inmiddels al iets over bekend? We zijn ruime tijd verder nu.
Nu ik het dan toch weer over toernooien heb, nog 2 verzoeken om het bij grote aantallen provincies wat makkelijker en minder RSI inducerend:
1. AJB een short cut toets voor de toernooitent. Bijvoorbeeld X, omdat T al voor de handelaar is.
2. Als we op die tent klikken (of met toets) kan dan ajb direct het blad met de eerste beschikbare provincie verschijnen? Als dat geblader voegt niets toe eigenlijk.
Vooral als iemand 30+ provincies doet, zullen deze 3 dingen samen een hoop geklik kunnen verminderen.
Bij voorbaat dank voor het navragen.
 
@DonFrank
Ander idee dat misschien technisch makkelijker te realiseren is dat alle 15 op 1 blad.
Laat de 3 tabbladen zoals ze zijn, maar maak het mogelijk ze te selecteren met toetsen 1 tm 5 net als in fabrieken en gastrasgebouwen. Dat stuk software zit overal al in het spel en werkt prima. Dat zou dan ook bij gevechten toegepast moeten worden. Kun je dat opwerpen bij de technici ajb? Voor de online versie. Bedankt weer.
 
ik vond het juist een goed idee om alle eenheden op 1 blad te hebben, wil jij eigenlijk nu zeggen dat je tóch de drie tabbladen wilt houden??
 
Heel veel vechten geeft best wel kans op RSI en daar heb ik dan ook last van. Daarom zoek ik naar manier om de toernooien wat makkelijker te kunnen doen, want wat we nu hebben is, om het bot te zeggen, best wel ontzettend primitief. Leek in het begin vast prima te doen, maar met 30-40 provincies is het niet grappig meer. Toernooien zijn een heel belangrijk onderdeel van het spel dus best wel iets om aandacht aan te besteden.

Mijn vraag voor alles op 1 tabblad was omdat dat steeds heen en weer klikken scheelt om de juiste combinatie te selecteren.
Dan nog moet je 5 keer klikken om 5 groepen te selecteren.
Dus dacht ik vandaag: het scheelt ook al als we die 5 met de toetsen kunnen doen. Dan moet je 1 of 2 x op een tabblad klikken, maar die andere 5 kunnen met toetsen.
Als je alles op 1 tabblad wilt en met toetsen dan zijn 15 toetsen nodig en we hebben maar een tientallig stelsel. Dan moet je weer naar 01, 02 tm 14, 15. Dat is ook niet handig en verwarrend.

RSI komt door klikken, niet door toetsen indrukken. Typen, want ik nu doe, is ook geen probleem. Dit spel is hoofdzakelijk op klikken gebaseerd en ik merk dat ik nu alles ontwijk dat veel klikken vereist (eieren of zaden rapen in event doe ik ook niet meer).

Behalve leuk, mag een spel ook wel een beetje klantvriendelijk zijn, toch?

Als dat technisch makkelijker is, heb ik dus liever 3 tabbladen en units kunnen selecteren dan 1 blad met alle 15. Als er op korte termijn maar een verbetering komt (mijn vraag was eind vorige zomer dus dit schiet sowieso niet echt op).
 
@DonFrank
Voortschrijdend inzicht :)
Ik heb afgelopen week toernooi gedaan op mijn telefoon, zoals @CrazyWizard me tipte.
Dat gaat inderdaad stukken beter. Makkelijk 30 provincies 2 x gedaan. Goede tip!

We moeten dus de app en de online versie van het spel apart beschouwen.
1. App gaat inderdaad vanzelf naar de volgende provincie wat veel handiger is dan wat ik eerder opperde om er makkelijker te komen. De online gaat al terug naar de kaart dus als die dan niet blijft staan waar die was, maar doorschuift naar de volgende, is de hele riedel met het overzicht en tabblad niet meer nodig. We kunnen dan gewoon door.
2. App. Aan de symbooltjes is goed te zien wat voor soort tegenstanders er staan, maar niet welke. Dat laatste maak uit waar tegen ze goed zijn. Honden of darrenruiters, banshees of bloemenruiters, enz. Voor een vechter is dat elke keer van belang. Het zou fijn zijn als de tekeningen in de app helderder gemaakt worden, zodat in 1 oogopslag te zien is wat er staat. Beetje meer contrast, misschien ook beter kleurverschil.
3. Online. We kunnnen met B, I enz delen van het menu kiezen. Dan zijn er tabbladen die we moeten kiezen met de muis. In het menu kunnen we dan met pijltjes het juiste blad zoeken. Voorbeeld B voor bouwen, kan klik met de muis cultuur en dan toets links of rechts wat je wilt. Bij units selecteren voor een gevecht geldt hetzelfde door de 3 tabbladen. Idee: toets TAB is altijd naar het volgende tabblad bij elk menu (bouwen, inventaris, gevechten, enz.). ENTER is dan daar binnen gaan en daarna kan men met < en > heen en weer wat er al is. Het gaat dus om de tussenstap.
4. De units zijn te selecteren met 1,2,3,4,5

Wat je dan krijgt bij toernooi als je bijvoorbeeld 2 boogschutter en 3 valoriaanse kampioen wilt is: 2,2,tab,tab,4,4,4 of 3 honden en 2 golums: tab,1,1,1,tab,tab,5,5. Dat is echt veel makkelijker dan dit eindeloze geklik, waardoor ik nu toernooien vooral niet doe en opkijk tegen een 10 kistjes verplichting (hoewel de KP me in H16 zeker zouden helpen).
Het kan wat duren voordat bij een ieder in het systeem zit, maar het maakt het spel wel heel veel makkelijker als je veel provincies vecht. En je kunt altijd nog klikken als je het even niet meer weet.

Voordeel is ook dat de Tab toets universeel in alle menu's toepasbaar is. 1 script slechts.
 
ik kwam mijn post van US/Beta tegen

1592123758741.png

Gezien de beperkte ruimte die er op een scherm is (zeker mobiel) zie ik meer in een custom tab.
Een plek waar je de meest gebruikte eenheden kan combineren.

Afhankelijk van het toernooi kan je deze aanpassen.
Het bovenstaande voorbeeld is van het elixer toernooi met 1 kazerne eenheid, 3 huurlingenkamp eenheden en 1 oefenterrein eenheid.
Elk toernooi heeft zijn eigen handvol eenheden die je gebruikt, dus met een dergelijke "custom tab" ben je in 1 keer klaar voor een heel toernooi, al die andere eenheden doen er die week toch niet toe.

Natuurlijk moet je wel kunnen instellen dat die automatisch opent op de custom tab, met een setting bij opties, zoals bv ook de werkplaatsen.
Zo hebben beginnende spelers er geen last van en kunnen meer gevorderde spelers er maximaal van profiteren.
 
Bovenaan