• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Gebruik runen van geplaatste OW's

2021-01-09 01:00 Aanpassing in originele tekst gedaan in cursief voor misverstand runescherf en kapotterunescherf te vermijden. Tevens voorstel beter bewoord

Momenteel kan je de runes runenscherven niet inzetten van geplaatste OW's die niet in runefase staan om om te vormen naar kapotte scherven.
Als je die OW verhoogt tot runefase is dit wel mogelijk.
Als je beslist een OW een tijdje niet te uppen zie je dit aantal hoog oplopen maar kan je er niets mee doen
En wat indien OW voltooid is, dan kun je die gewonnen runen runenscherven van dit specifiek OW nooit meer gebruiken voor kapotte scherven voor ander OW

Voorstel :
Maak het mogelijk om ook runenscherven in te zetten van de OW's die wel geplaatst zijn en niet in runefase staan, ook al weet je dan dat het kapotte scherven zullen worden.
Met nieuwe formule toernooien nu meer dan anders nuttig omdat waarschijnlijk veel meer spelers ook ronde 6 spelen


1610149028845.png


Maw het mogelijk maken om ook op die bovenste tab 'Inzetten' te klikken, ook al zijn alle runen voltooid om gebouw te uppen of ook al staat gebouw op een lvl anders dan de runefase (bvb lvl 27). Iedere runescherf zal dan sowieso veranderen in een kapotte scherf
Op deze manier kan je nog kapotte runescherven maken als bvb OW Boek der geheimen op lvl35 staat en je nog 234 runen ervan in bezit hebt
 
Laatst bewerkt:
wat je wilt: dikke nee. dat zorgt voor een enorme onbalans. Die scherven zijn met een reden random te krijgen of juist via bepaalde manieren. Zomaar ergens inzetten, is een shortcut die zeer onwenselijk is.

MAAR
wat al tijden door oa mij is aangegeven; een smederij om ze (duur) om te smeden, of bv een recept in MA; dat zou wel een optie kunnen zijn.

een wonder op max krijgen; tsja....dat is vrij lastig om via een logische en/of correcte manier te doen. Ieder zijn speelstijl natuurlijk, maar er zijn behoorlijk wat nuttige wonderen die je nooit in de buurt van max lvl krijgt zonder 'extra hulp'.
 
wat je wilt: dikke nee.
pff, mooie woorden als feedback

Die scherven zijn met een reden random te krijgen of juist via bepaalde manieren. Zomaar ergens inzetten, is een shortcut die zeer onwenselijk is.
@Richord
En ik denk zelf dat je me verkeerd verstaat, misschien niet goed uitgelegd van mij want voor zover ik weet kan je die kapotte runescherven, als je er 10 hebt, bij iedere OW omvormen tijdens de runefase naar een nodige rune van die welbepaalde OW
Runenscherven zijn de items gekoppeld aan een welbepaalde OW die random verkregen worden in oa toernooi.
Kapotte Runenscherven (waarover ik het heb in mijn voorstel) zijn de gebroken bruingele vierkantjes die je overal kan inzetten, ook in de MA
Hier een fotootje en nog wat tekst ter verduidelijking van mijn voorstel
1610149028845.png

Wat ik als suggestie wil voorstellen is dat je ook op die bovenste tab 'Inzetten' kan klikken ook al zijn alle runen voltooid om gebouw te uppen of ook al staat gebouw op een lvl anders dan de runefase (bvb lvl 27). Iedere runescherf zal dan sowieso veranderen in een kapotte scherf
Op deze manier kan je nog kapotte runescherven maken als bvb OW Boek der geheimen op lvl35 staat en je nog 234 runen ervan in bezit hebt
 

Bijlagen

  • 1610148480362.png
    1610148480362.png
    21 KB · Weergaven: 97
Laatst bewerkt:
2021-01-09 01:00 Aanpassing in originele tekst gedaan in cursief voor misverstand runescherf en kapotterunescherf te vermijden. Tevens voorstel beter bewoord

Momenteel kan je de runes runenscherven niet inzetten van geplaatste OW's die niet in runefase staan om om te vormen naar kapotte scherven.
Als je die OW verhoogt tot runefase is dit wel mogelijk.
Als je beslist een OW een tijdje niet te uppen zie je dit aantal hoog oplopen maar kan je er niets mee doen
En wat indien OW voltooid is, dan kun je die gewonnen runen runenscherven van dit specifiek OW nooit meer gebruiken voor kapotte scherven voor ander OW

Voorstel :
Maak het mogelijk om ook runenscherven in te zetten van de OW's die wel geplaatst zijn en niet in runefase staan, ook al weet je dan dat het kapotte scherven zullen worden.
Met nieuwe formule toernooien nu meer dan anders nuttig omdat waarschijnlijk veel meer spelers ook ronde 6 spelen


1610149028845.png


Maw het mogelijk maken om ook op die bovenste tab 'Inzetten' te klikken, ook al zijn alle runen voltooid om gebouw te uppen of ook al staat gebouw op een lvl anders dan de runefase (bvb lvl 27). Iedere runescherf zal dan sowieso veranderen in een kapotte scherf
Op deze manier kan je nog kapotte runescherven maken als bvb OW Boek der geheimen op lvl35 staat en je nog 234 runen ervan in bezit hebt

best veel spelers betalen innogames wat diamanten om een wonder vrij te spelen zodra ze deze vrijspelen in de onderzoeksboom om de missende runen te overbruggen.
Als je dit zou invoeren dan vallen die inkomsten direct volledig weg.
 
Ik vermoed dat veel spelers alleen runenscherven gebruiken om de ring te vullen. Als de ring vrijwel vol is wordt dat echter een kostbare aangelegenheid, grote kans dat je scherf breekt als je nog 1-2 vrije plekken over hebt. Resultaat: Voor die laatste paar gaten verstook je veel kostbare scherven.

Wat ik doe is scherven gebruiken tot de ring bijna gevuld is (2-3 lege gaten over), en de rest doe ik dan via kapotte runenscherven. Op die manier hou je veel meer scherven over van het wonder wat je upped.
Bronnen van kapotte scherven zijn wonderen die je toch niet wilt bouwen en toernooi 6e ronde zoals je zegt, vuurfeniks, en de kermiswiel gebouwtjes, die ik speciaal voor dat doel bewaar.

Als toernooi speler is bovenstaande overigens bij mij al nauwelijks meer nodig, een wonder op level 20 met nog honderden scherven kun je simpelweg vullen met scherven van het wonder zelf, ook al spendeer je 50-60 scherven dan nog ga je wel genoeg scherven hebben voor dat wonder.
 
Ik vermoed dat veel spelers alleen runenscherven gebruiken om de ring te vullen. Als de ring vrijwel vol is wordt dat echter een kostbare aangelegenheid, grote kans dat je scherf breekt als je nog 1-2 vrije plekken over hebt. Resultaat: Voor die laatste paar gaten verstook je veel kostbare scherven.

Wat ik doe is scherven gebruiken tot de ring bijna gevuld is (2-3 lege gaten over), en de rest doe ik dan via kapotte runenscherven. Op die manier hou je veel meer scherven over van het wonder wat je upped.
Bronnen van kapotte scherven zijn wonderen die je toch niet wilt bouwen en toernooi 6e ronde zoals je zegt, vuurfeniks, en de kermiswiel gebouwtjes, die ik speciaal voor dat doel bewaar.

Als toernooi speler is bovenstaande overigens bij mij al nauwelijks meer nodig, een wonder op level 20 met nog honderden scherven kun je simpelweg vullen met scherven van het wonder zelf, ook al spendeer je 50-60 scherven dan nog ga je wel genoeg scherven hebben voor dat wonder.

dat werkt alleen als je
  • geduld hebt
  • wonderen op een runecirkel nivo bezit om scherven te produceren
Meer dan genoeg spelers hebben geen geduld, en vaak genoeg ook geen openstaande runencirkels

Als ze dan net tovenaars en draken hebben afgerond, graag bv de drakenabdij willen hebben en na wat bij elkaar geschraapte runen van gildeleden nog 15 runescherven tekort komen dan hebben ze geen geduld en kopen ze die 15 scherven maar af, want ze willen de drakenabdij NU en niet pas over een weekje.

spelers die geen geld willen uitgeven zullen andere keuzes maken, maar spelers die er geen problemen mee hebben reageren vaak op deze manier.
Ik heb het persoonlijk meervoudig zien gebeuren en dan hebben we het niet over slechts een handvol keren maar best wel heel vaak.
zeker ook in de tijd dat de gratis diamanten je niet om de oren vlogen.

Ik bezit ongeveer 30K nutteloze runenscherven, en de andere spelers zullen daar een fractie van bezitten en ook meer dan genoeg bezitten.
een cirkel heeft 9 plekken, met 0 runen heb ik dus 90 willekeurige scherven nodig om hem direct af te vullen.

Als je een beetje toernooi speelt heb je in hooftstuk 5-6-7 al meer dan 90 "nutteloze" runen, en zal een speler nooit meer ook maar 1 eurocent besteden aan het vullen van een runecirkel.

zelf bezit ik ondertussen een schamele 30.000 runenscherven. op een bepaald moment komen er simpelweg meer runescherven binnen dan je ooit kan opmaken. ook al zit je nog in een ontwikkelingsfase.
 
Vraag een zijlijn op dracht was verzamel 8.000.000 munten, maar nu ik de beloning van 1 kapotte scherf wil voltooien en dan geeft die aan dat de opslag vol is dus van de kapotte scherven heb ik daar voor 8.000.000 munten voor moeten in leveren en je kan er dus verder niks mee, maar waarom in die vol? en hoe kan je zien dat die vol is?
 
Je kunt max 10 kapotte scherven hebben. De reden is dat Inno niet wil dat je ze verzamelt, zodat je bij een nieuw wonder er moeiteloos 90 kapotte scherven in kan gooien om de ring te vullen.
De kapotte scherven staan in de "Runen" tab van elk wonder waar je de ring van moet vullen, of wat je niet gebouwd hebt, bijv

Screenshot from 2021-01-09 17-34-08.png
 
Er is al heel lang een trucje Die je kunt gebruiken om die extra kapotte scherven te verkrijgen.
Dit werkt alleen mits je al een heel stuk verder bent in het spel.
Ik zelf plaats het boek der geheimen en als die klaar is verkoop ik hem weer en begin hem te vullen met de runenscherven.
Zodra de kapotte scherven ring vol is ga ik naar het wonder waarvoor ik de ontbrekende scherf moet hebben en plaats die daar en herhaal het stukje tot ik het gewenste wonder kan plaatsen.

Ik heb het vermoeden dat CW en AdW deze manier in het verleden ook wel eens hebben toegepast.
 
Er is al heel lang een trucje Die je kunt gebruiken om die extra kapotte scherven te verkrijgen.
Dit werkt alleen mits je al een heel stuk verder bent in het spel.
Ik zelf plaats het boek der geheimen en als die klaar is verkoop ik hem weer en begin hem te vullen met de runenscherven.
Zodra de kapotte scherven ring vol is ga ik naar het wonder waarvoor ik de ontbrekende scherf moet hebben en plaats die daar en herhaal het stukje tot ik het gewenste wonder kan plaatsen.

Ik heb het vermoeden dat CW en AdW deze manier in het verleden ook wel eens hebben toegepast.

Natuurlijk hebben wij die toegepast in het verleden.
Ik ben een cheapskate ;)

Vind het zonde om geld uit te geven als je met een beetje moeite het kan omzeilen.
Maar zo denkt natuurlijk niet iedereen?

Vraag een zijlijn op dracht was verzamel 8.000.000 munten, maar nu ik de beloning van 1 kapotte scherf wil voltooien en dan geeft die aan dat de opslag vol is dus van de kapotte scherven heb ik daar voor 8.000.000 munten voor moeten in leveren en je kan er dus verder niks mee, maar waarom in die vol? en hoe kan je zien dat die vol is?
Volgens mij is die opdracht, verzamel 8.000.000 munten. dat is iets dat vanzelf gaat en kost je niets.
als het goed is is 8.000.000 muntjes in die fase ook niet zo heel spannend.

Bereid je maar vast voor weet niet welk hoofdstuk het is dacht amuni ofzo, maar daar moet je een hele lading goederen / mana inleveren voor 1 muntje.
Sommige opdrachten "zijn het niet waard" andere opdrachten zijn top, als je alle plusjes en minnetjes bij elkaar opteld is het ruimschoots waard.
Je kan beter naar alle opdrachten van een hoofdstuk samen kijken ipv deze stuk voor stuk proberen te ontleden.

Er is vaak een verhaallijn, en volgens het verhaal zijn de opdrachten logisch, nadeel is dat buiten de makers zelf om er verdomd weinig mensen het "verhaal" lezen en volgen lol

Zoals Albert al aangaf is er een maximum van 10 kapotte runescherven om te voorkomen dat je er zoveel verzameld dat je nooit meer runen nodig hebt.
 
bah ik vind die verhalen meestal wel leuk, bijvoorbeeld nu in het laatste hoofdstuk krijgen die omhooggevallen elvenar wat op hun donder van die handelaars, is wel grappig.
 
oke maar kan je dat dan zien dat die vol is die run scherven?
Kort antwoord: Ja

Iets langer antwoord: Tel de kapotte scherven, als je er 10 hebt is ie vol.

Nog iets langer antwoord: Het schermpje kan maximaal 10 kapotte runen bevatten. Als je het scherm opent en er is geen plek meer voor meer kapotte runen, dan kunnen er geen nieuwe kapotte runen meer bij, en is ie vol.
 
Bovenaan