• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Gebouwen: Onbalans in voorraden/hamers

DeletedUser232

Guest
De reden waarom mensen opdrachten blijven weigeren is een onbalans in voorraden. Iedere keer als ik geen opdrachten weiger, raak ik in no time door mn voorraden heen.
Ik heb eens even berekend hoeveel werkplaatsen je nodig hebt om je fabrieken te laten draaien.

Wil je 1 elixerfabriek van lvl 15, 3 uur aanzetten. Dan betaal je daar 5820 hamers voor. Als je je werkplaats 3 uur aanzet, dan ontvang je (zonder cultuurbonus) 1600 hamers. Dit houdt dus in dat wil je structureel 1 elixerfabriek 3x3 uur en 1x 9 uur draaiende houden. Dan heb je dus minimaal 3,6 (dus 4) werkplaatsen op lvl 15 nodig om 1 elixerfabriek draaiende te houden. Heb je dus 3 elixerfabrieken, wat niet heel veel is. Dan heb je dus al 11 werkplaatsen nodig om 3 elixerfabrieken te laten draaien.

Daarnaast heeft iedereen ook tier 2 goederen. In mijn geval kristal.
Kristalfabrieken kost in mijn geval 872 hamers om kristal 3 uur te laten draaien. Dus het lukt net niet om 2 kristalfabrieken 3 uur te laten draaien op 1 werkplaats. Dan heb je dus 1, 8 (dus 2) werkplaatsen nodig, om 2 kristalfabrieken te laten draaien. Dus heb je 5 kristalfabrieken dan heb je 3 werkplaatsen nodig om deze 3 uur aan te kunnen blijven zetten.

Marmer ja je kunt 14.5 marmerfabriek aanzetten voor 3 uur op 1 werkplaats. Dus heb je 7 marmerfabrieken dan heb je dus slechts een halve werkplaats nodig. Dus laat ik dat dan maar niet berekenen en er vanuit gaan dat ik met 3 werkplaatsen voor mijn kristal en 11 werkplaatsen van elixer daar de marmer wel in mee kan nemen.

Heb je dus 3 elixerfabrieken, 5 kristalfabrieken en 7 marmerfabrieken. Om je fabrieken structureel 3 x 3 uur en 1 x 9 uur laten draaien heb je minimaal 14! Werkplaatsen nodig, dan heb ik het trainen van troepen en upgraden van gebouwen en het handelen in provincies buiten beschouwing gelaten. Dat terwijl treants 2, golem 2 en tovenaressen nou ook niet bepaald goedkoop zijn.

Maar aangezien dat ook moet gebeuren zou je dus in verhouding veel te veel werkplaatsen op lvl 15 nodig hebben, aangezien ik nooit een leuke cultuurbonus voor mekaar krijg. De enige oplossing om alles draaiende te houden is dus opdrachten weigeren en de opdrachten doen die je kunt afronden. Of je moet minder goederenfabrieken neerzetten maar als je dan 4000 kristal of elixer moet verzamelen, dan kun je die opdrachten dus niet "ff" lekker afronden. Dus ik heb zelfs 4 elixerfabrieken, 5 kristalfabrieken en 8 marmerfabrieken, maar slechts 12 werkplaatsen. Dan is het niet zo gek dat je dus niet kunt draaien als je geen opdrachten weigert en je op je werkplaatsen vertrouwd. Dat beetje wat je van bh krijgt lost het ook niet op.
 

DeletedUser68

Guest
Is nog steeds hetzelfde principe jullie wij ik groeien te snel
Wees blij dat er nog opdrachten zijn ze gaan het nog verder inkrimpen
We kunnen wel blijven zeuren het gaat niet werken
Waarom moet je 3 elixer en geen 2 5 krisstal en geen 4 omdat we allemaal meer en meer willen pas je fabrieken aan naar de voorraden die je krijgt
Mensen die voor ep spelen zeuren ook niet en kunnen maar 2 fabrieken per keer aanzetten..
Iedereen heeft een verschillende manier van spelen later hoger in de tech boom krijg je weer een uitbreiding van je werkplaatsen
en kun je weer een fabriek plaatsen
En een klein geheimpje een roze fabriek edelsteen/elixer/toverstof is op level 11 het voordeligst
ik speel al heel lang op 100% cultuur dat scheelt ruimte en geeft geen extra,s
ik maak net geen 16 k gereedschap per uur nu kan ik kiezen plaatse er voor 4 uitbreidingen cultuur bij plaats er een extra werkplaats bij kosten 2 uitbreidingen
OF ik zet na het uur de werkplaatsen op 5 minuten
Alles wat je doet of bouwt kost munten en gereedschap
Enigste wat nodig is zoek een midden weg
 
bedankt voor de cijfertjes,

Heb al ff geleden al een maas gevonden in het questsysteem.
Heb dus voldoende aan mijn 5 werkplaatsen om ook in de toekomst mijn fabrieken te laten draaien.
 

DeletedUser47

Guest
Opzich heb je hier wat interessants Yunah, maar zoals je waarschijnlijk gezien heb is dat hoe langer je je werkplaats aanmaakt hoe minder hamers per uur je krijgt. Ik heb de berekening even snel gedaan met het feit dat je je werkplaatsen ook 3x per 3 uur kan zetten ipv 1x per 3 uur. Met die berekening heb je maar 9 werkplaatsen nodig voor al de fabrieken die je hebt genoemd.
 

DeletedUser232

Guest
Ik heb de berekening even snel gedaan met het feit dat je je werkplaatsen ook 3x per 3 uur kan zetten ipv 1x per 3 uur. Met die berekening heb je maar 9 werkplaatsen nodig voor al de fabrieken die je hebt genoemd.

Ja... maar de meeste mensen hebben door de weeks toch iets van werk of school Ik ben allang blij dat ik op werkdagen af en toe "stiekem tussendoor" op het werk kan inloggen om goederen binnen te halen en weer snel 3 uur op te starten. Dat is dus ook de reden dat ik lang niet altijd opdrachten KAN weigeren en de juiste opdracht ervoor kan zetten. Dus dat lukt alleen als je een middag lekker door kan spelen. Dan zet ik ze ook 1 uur aan of soms korter. Maar dan moet je het spelen ook interessanter maken zodat je niet als nog een uur uit je neus zit te peuteren.
 

DeletedUser68

Guest
Daar word aan gewerkt yunah en komt een update volgend jaar waarschijnlijk eerste kwartaal
Dat je met leden van gilde of andere spelers ?? samen provincie,s kan aanvallen
Hoe het werkt geen idee
 

DeletedUser232

Guest
Daar word aan gewerkt yunah en komt een update volgend jaar waarschijnlijk eerste kwartaal
Dat je met leden van gilde of andere spelers ?? samen provincie,s kan aanvallen
Hoe het werkt geen idee

Dat is dus de reden dat ik op zich rustig door blijf spelen. Er komen nog wel mooie updates aan :) Dat lijkt me wel leuk om met je bs opdrachten te voltooien. ben benieuwd
 

DeletedUser855

Guest
Opzich heb je hier wat interessants Yunah, maar zoals je waarschijnlijk gezien heb is dat hoe langer je je werkplaats aanmaakt hoe minder hamers per uur je krijgt. Ik heb de berekening even snel gedaan met het feit dat je je werkplaatsen ook 3x per 3 uur kan zetten ipv 1x per 3 uur. Met die berekening heb je maar 9 werkplaatsen nodig voor al de fabrieken die je hebt genoemd.

Elk uur aanzetten is natuurlijk niet te doen voor de meeste mensen. De app is niet te spelen via android / Ipad en de baas wordt er niet vrolijk van. Ik loop er ook tegen aan. Natuurlijk kan ik mijn toverstof fabrieken afbreken zoals Mike hierboven suggereert, maar dat houdt ook in dat de hele groep stagneert aangezien er maar een paar mensen toverstof fabriceren. Ik persoonlijk vind het flauw dat de boel zo afgeknepen wordt...het had best ietsjes ruimer gemogen. Dit is natuurlijk slechts mijn mening.
 

DeletedUser

Guest
Daar word aan gewerkt yunah en komt een update volgend jaar waarschijnlijk eerste kwartaal
Dat je met leden van gilde of andere spelers ?? samen provincie,s kan aanvallen
Hoe het werkt geen idee

Vreemd. Ik heb zonder hulp 202 provincies veroverd, en nu vindt men dat het nodig is om daar hulp bij te krijgen?
Tenzij men zo iets wil invoeren als de GVG in FoE. Maar dan begint dit spel helemaal een kopie te worden van FoE.
 

DeletedUser

Guest
Vreemd. Ik heb zonder hulp 202 provincies veroverd, en nu vindt men dat het nodig is om daar hulp bij te krijgen?
Tenzij men zo iets wil invoeren als de GVG in FoE. Maar dan begint dit spel helemaal een kopie te worden van FoE.
Het : aanvallen" van een provincie samen met gildeleden is iets waar ik ook niet op zit te wachten.
Wat betreft de onbalans in voorraden zoals Yunah deze topic startte zie ik het achteraf iets positiever in als dat ik eerst dacht.
Inmiddels heb ik er wat werkplaatsen bij gezet en ben druk doende deze aan het upgraden.
Eerst met 5 werkplaatsen kwam ik echt te kort.
Nu staan er 2 van lvl 7, 1 van lvl 12 en 1 van lvl 9 bij en zie ik dat ik langzaam maar zeker beging in te lopen waar het gaat om voorraden.
Natuurlijk zal je dan misschien een aantal fabrieken weg moeten halen wat jammer is voor je puntjes en dus ranking (heb ik ook gehad) maar ben inmiddels al weer boven de punten die ik had voor dat ik een aantal fabrieken heb weggehaald.
Het is inderdaad zoeken naar een bepaald evenwicht en iedere keer als er weer wat nieuws bij komt moeten we dat evenwicht weer gaan opzoeken en herstellen.
 
Bovenaan