• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback zomer zeemeerminnen

:) Halverwege deze Queste en ben nu aangekomen bij de opdrachten voor 62 koraal. EEN keer een tijdversneller moeten gebruiken omdat ik me verklikt had. o_O
TWEE keer een dagprijs meegenomen, en kom nu tot de berekening dat er MINIMAAL 7.500 Koralen (afgezien van de geluk/pech factor) nodig zijn om de grote prijs tot level 10 binnen te krijgen. Dat is helft meer dan in de vorige Queste.
Ik hoop voor de kleinere spelers ( en de vakantiegangers ) dat er later bij een BSA nog extra levels te verdienen zijn, want niet iedereen zal tot de 62 of 64 koraal opdrachten kunnen komen.
 

Deleted User - 147694

Guest
Het valt mij reuze mee anders, mijn hoofdaccount staat op het punt om de 3e Zeemeerminnenparadijs vrij te spelen.
 
:) Halverwege deze Queste en ben nu aangekomen bij de opdrachten voor 62 koraal. EEN keer een tijdversneller moeten gebruiken omdat ik me verklikt had. o_O
TWEE keer een dagprijs meegenomen, en kom nu tot de berekening dat er MINIMAAL 7.500 Koralen (afgezien van de geluk/pech factor) nodig zijn om de grote prijs tot level 10 binnen te krijgen. Dat is helft meer dan in de vorige Queste.
Ik hoop voor de kleinere spelers ( en de vakantiegangers ) dat er later bij een BSA nog extra levels te verdienen zijn, want niet iedereen zal tot de 62 of 64 koraal opdrachten kunnen komen.

Nee hoor de "kistjes/schelpen" zijn 100% identiek aan die van de het vorige evenement.
de percentagens, prijzen en bloemen / parels zijn volledig hetzelfde.
De claim dat je nu dus meer nodig zou hebben als bij het vorige (de zomerse zonnewende) is dus incorrect.

Daarnaast zijn er nog 13 dagen te gaan, een hele lange tijd voor andere spelers om bij de kistjes 62/64 te komen.
Iig voor mij is dit veruit het makkelijkste "lange" event dat we ooit hebben gehad, en veruit de makkelijste om alle hoofdprijzen binnen te halen (zonder gebruik dubbele bonus dagen en al je dagprijzen opofferen)

Voor spelers zonder historie verwacht ik wel dat het was lastiger kan zijn, met een minimale hoeveelheid combinatieversnellers, geen dikke Magische Academie en goederen om om te zetten naar toverspreukfragmenten kan dit best een lastig event zijn.

De prijzen uit het vorige BSA waren blijkbaar niet al te willekeurig gekozen en een voorbode op dit event ;)

Vergeet niet dat je normaal voor de hoofdprijs zonder geluk gewoon minimaal een buitenpost nodig had en dan zeer actief moest hunten op spawns. (of diamanten in de situatie daarvoor)
Nu heb je hem blijkbaar al compleet, en zo met jouw al vele anderen, en in potentie als je dat zou willen zou je nog velen kunnen binnenhalen.
 
@CrazyWizard
Zeemeerminnenparadijs compleet voor 7594 parels. Deze keer nauwgezet bijgehouden wat er is gebeurd. Totaal met opdrachten en in het veld 6634 koraal bij elkaar gespeeld. 1700 koraal gewonnen (2 x 500 en 7 x 100) = 8334 koraal en nu nog 740 koraal over.
Tot en met de 62 koraal opdrachten = 137 opdrachten gedaan.
Dit keer ben ik fanatiek bezig geweest (en dat kon omdat m'n echte vakantie buiten deze periode viel) en ik vindt het zeker de moeite waard. En zeker juich ik deze verandering van Qustes toe. :):cool::D
(Toch ontkom ik niet aan de indruk dat Stonehence iets goedkoper was, mijn aantekeningen daarover zijn minder volledig maar er staat wel dat slechts 5857 vlammen bij elkaar gespeeld waren)
 
@CrazyWizard
Zeemeerminnenparadijs compleet voor 7594 parels. Deze keer nauwgezet bijgehouden wat er is gebeurd. Totaal met opdrachten en in het veld 6634 koraal bij elkaar gespeeld. 1700 koraal gewonnen (2 x 500 en 7 x 100) = 8334 koraal en nu nog 740 koraal over.
Tot en met de 62 koraal opdrachten = 137 opdrachten gedaan.
Dit keer ben ik fanatiek bezig geweest (en dat kon omdat m'n echte vakantie buiten deze periode viel) en ik vindt het zeker de moeite waard. En zeker juich ik deze verandering van Qustes toe. :):cool::D
(Toch ontkom ik niet aan de indruk dat Stonehence iets goedkoper was, mijn aantekeningen daarover zijn minder volledig maar er staat wel dat slechts 5857 vlammen bij elkaar gespeeld waren)

Ik denk dat het niet eerlijk is om geluk/pech als onderdeel mee te rekenen. als je het vorige event superveel geluk hebt gehad om 9 artefacten te halen met slechts 5800 zonnevlammen dan is dat top maar niet representatief.

Naast geluk kan ook welke kistjes je opent een verschil maken.
upload_2019-8-17_11-56-50.png

In dit overzichtje gemaakt door Lord Soth zien we dat er een flink verschil zit tussen de verschillende kistjes, ook is hierin de gemiddelde random teruggaaf van koralen verwerkt.

Afhankelijk van de kistjes die je opent kan er in theorie een verschil inzitten van ruim 50%, waarbij je dus 50% meer koralen nodig hebt om dezelfde hoofdprijs te bereiken. er zijn dus best wel vat variabelen.
Ik zeg theorie omdat je steeds 3 kistjes voorgeschoteld krijgt waardoor het in de praktijk onmogelijk is om enkel kistjes te openen met een parelkost van 18 of van 28.

Gemiddeld kost een parel 23,174 koralen.
Je moet 17 kettingen volmaken voor een complete hoofdprijs en de eerste 17 kettingen kosten 20 parels.

gemiddeld zal een speler dus ongeveer 7880 koralen nodig hebben om mee te beginnen om het meerminnenparadijs vol te krijgen. al kan je het getal afhankelijk van je keuze kistjes dus iets lager of iets hoger uitkomen.

als je dit tijdens de zonnewende event hebt gehaald met slechts 5857 zonnevlammen dan heb je echt mega veel geluk gehad met de 100/200/500 zonnevlammen return prijs.
Dat is namelijk een gemiddelde van 5857/20/17 - 17,22 zonnevlammen per bloem. dat is dus minder dan de parelkost in het beste kistje voor parels (18) gemiddeld. en super veel minder dan de gemiddelde kostprijs van 23,174

Je zou kunnen zeggen dat in elvenar je het winnende lot had in de loterij voor dat event.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een leuk Evenement, maar te veel provincies die je moet maken, de wachttijd van 54 uur is al lang en ja als dan je boots ook nog op zijn dan heb je een probleem, ga je vechten grote kans dat je steeds krijgt verloren, als je al een leger hebt dit te samen met het toernooi blijft er weinig over van je leger.
met goederen loop je vaak ook vast, al met al gewoon te veel provinces die je moet maken.
 
Ben ik volledig mee akkoord heb op 1 dag 2 keer 2 provincies moeten doen, gelukkig heb ik een fantastisch BS die mij hebben kunnen helpen met goederen, anders was het event voor mij niet te doen,
 
Een spawn is iets dat tevoorschijn komt (to spawn), in dit geval de koralen die tevoorschijn komen in je stad. bij andere events zijn het eieren, ijsvlokken of andere dingen.

Is op zich geen domme vraag, en zou eerlijk gezegd ook geen nederlands woord kunnen vinden dat de context/lading dekt.
Het is een woordt dat veel gebruikt word in de MMO / PnP(pen and paper) rollenspellen wereld.
In PnP zijn het vaak te tegenstanders die de dungeon/game master tevoorschijn tovert.
Bij MMO's zijn het de locaties/tijden waar vijanderen/bazen/kisten/goederen ect tevoorschijn komen. dit heten dan spawnpoints of spawntimers.
 
Een spawn is iets dat tevoorschijn komt (to spawn), in dit geval de koralen die tevoorschijn komen in je stad. bij andere events zijn het eieren, ijsvlokken of andere dingen.

Is op zich geen domme vraag, en zou eerlijk gezegd ook geen nederlands woord kunnen vinden dat de context/lading dekt.
Het is een woordt dat veel gebruikt word in de MMO / PnP(pen and paper) rollenspellen wereld.
In PnP zijn het vaak te tegenstanders die de dungeon/game master tevoorschijn tovert.
Bij MMO's zijn het de locaties/tijden waar vijanderen/bazen/kisten/goederen ect tevoorschijn komen. dit heten dan spawnpoints of spawntimers.
Dank!
 
Tip voor de endgame spelers.

Als je bij het volgende event weer gebouwen naar level 16 of hoger moet uppen zorg dat je dan wat OW hebt klaar staan om te uppen.
Knal ze vol maar up die dan even niet zodat je dat met event kan doen.
Beetje endgame speler kan zo met gemak dan 4 OW klaar zetten voor het volgend event.
 
Tip voor de endgame spelers.

Als je bij het volgende event weer gebouwen naar level 16 of hoger moet uppen zorg dat je dan wat OW hebt klaar staan om te uppen.
Knal ze vol maar up die dan even niet zodat je dat met event kan doen.
Beetje endgame speler kan zo met gemak dan 4 OW klaar zetten voor het volgend event.

Niet moeilijk doen en gewoon een marmer (en voor elven hout) fabriekje neerzetten, dat kost je 4 uur voor een upgrade ipv ergens tussen de 24 en 48 uur.
 

DeletedUser2665

Guest
Ik was het vergeten voor te bereiden en zelfs dan valt de tijd die het kost om een fabriekje naar lvl 16 te krijgen heel erg mee.
 
I was shocked at first :eek: but thank you!! I had lots off fun!!:D
(I did needed to use a lot of time speeders but got lots back too)

Welldone!!! :diamond:

I even got the fishtank compleet!!:D
 
Bovenaan