• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Wintermagie 2019

Deleted User - 147694

Guest
Om de moeilijkheidsgraad te verhogen, de opdracht waarbij je voorraden via producties binnen halen moet, kun je niet afkopen met een voorradenspreuk, dus die kost meer tijd dan die paar seconden je voorradenspreuk te pakken.
 
Dit event heeft namelijk nog een 3de probleem dat de kans van de random vergroot. en dat is het aantal cycles deze is namelijk nu erg laag, en hoe minder cycles je speelt hoe groter de invloed van de random.

Goed uitgewerkt verhaal, CW :)
Het lijkt er op dat je er vanuit gegaan bent, dat men door kan gaan op een dag. Als je niet genoeg linten en je met een lange opdracht zit, moet je de volgende dag opnieuw beginnen. Lintjes die er al in zaten zijn dan verloren. Bij de 3 kistjes bleef de keuze staan tot je genoeg verzameld had. Daarmee is dat de kans op een dagprijs dit keer nog lager. Dat lijkt me dan probleem 4.

Ik vind het idee om de shuffle te mogen laten staan totdat je die zelf wilt inzetten wel een hele goede. Het zou leuk zijn als die als feedback teruggegeven zou kunnen worden aan Inno. Daarmee zou het door CrazyWizard beschreven 'probleem' ook gelijk uit de wereld(en ;) ) zijn.

Hier wordt al weken op inmiddels 46 pagina's op het beta forum lief, aardig, boos, gefrustreerd, wanhopig, dringend, enz uitvoerig om gesmeekt, gehuild, gebeden.... Inno heeft deze feedback dus allang en er heel veel van. Of het is technisch te lastig of ze durven het niet aan dit te veranderen omdat ze niet weten of er niet iets anders heel erg mis gaat of ze willen het niet. Geen idee. Maar ik ben bang dat we tot volgend event zullen moeten blijven bidden en hopen.
 
1575798817561.png


Ik zie in mijn stadhuis standaard goederen (T1,2,3) en spirituele goederen (T4,5,6).
Hier worden 3 verschillende goederen genoemd. Standaard goederen tellen mee en dat zal dan wel basis zijn. Spirituele is dan magisch? Maar wat is dan ambachtelijk?
 
Basis = T1
Ambachtelijk =T2
Magisch = T3

Dit kan je uit de namen halen van de onderzoeken dacht ik

Ah, dank je. Nu snap ik het ook. :)
Onderzoeken zijn of al gedaan en dus dicht of nog niet open. lol.
Op Wiki vond ik nog weer andere termen:
1575803432076.png


@DonFrank misschien een idee de benamingen overal gelijk te maken? En dan vind ik zeldzaam voor T3 niet echt een goede. De markt staat permanent vol met aanbod dus erg zeldzaam blijken ze in de praktijk niet te zijn.
 

DeletedUser3012

Guest
Ik ken ze altijd al als basis waardevol en zeldaam eigenlijk
 

Deleted User - 147694

Guest
@DonFrank misschien een idee de benamingen overal gelijk te maken? En dan vind ik zeldzaam voor T3 niet echt een goede.
Toen de naam gekozen werd, in den beginne dezer spelle, was het nog zeldzaam. Inmiddels zijn we in gametijd al eeuwen verder en is het allang niet meer het geval, maar goed, op de wiki is deze naam wel blijven hangen.
 
Eentje in de categorie heel snel vergeten en weer door gaan. INNO is helemaal voorbij gegaan aan de vrijheid van keuze. Iedere voortgang per hoofdstuk verschilt en dan zijn de ene voorwerpen wenselijker dan de andere maar in dit event kan daar niet op ingespeeld worden. Je moet maar blij zijn met wat je krijgt ook al kan je het niet gebruiken in je stad. Verspilde moeite waar ik mij geen 4 weken mee bezig ga houden. Ook in real life geef je je geliefden cadeaus waar ze iets aan hebben en geen prullaria waar na een week niet meer wordt omgekeken. INNO doet alsof het een adventskalender is, iedere keer weer een vakje openen, vol verwachting klopt ons hart maar ooh...neee :eek:een verdeler nu kan ik 'm weggooien en een nieuwe adventskalender kopen :mad:
Zo voelt dat nu in Arendyll en Winyandor.
 

Deleted User - 147694

Guest
Heb ook de aanbieding van dat gebouwtje dat extra strikken geeft als je strikken in je stad oogst overgeslagen, andere events kocht ik die wel, maar ik sla hem nu over omdat ik het event het niet waard vind...
 

DeletedUser2989

Guest
als je bij de opdrachten die basis, magisch en nog wat ( T2) vragen op de infoknop klikt, zie je wat deze namen betekenen. Ik zou overigens ook liever T1, T2, T3 namen zien. Krijg je met al die betaalde vertalers ;).
 
Er zijn bij de cadeautje zowel tijdboosters als oude kennis te winnen en op sommige dagen (iig op 13 en 20 december) 8 uur tijdboosters als dagprijs! Zie verder elvengems:
Dit is mij algemeen bekend. Alleen bij vorige events kon ik bij het kistje zien welke prijsjes ik kans kon maken om die te winnen en nu is die kans mij ontnomen doordat ik nu overal maar blind op moet klikken. Ik heb geen behoefte aan muntspreuken en meer van dat soort rommel.
 
Heb ook de aanbieding van dat gebouwtje dat extra strikken geeft als je strikken in je stad oogst overgeslagen, andere events kocht ik die wel, maar ik sla hem nu over omdat ik het event het niet waard vind...
Gebouw is te duur vind voor wat je er voor terug krijgt. Iemand bij mij in de BS had het even snel uitgerekend.
Kwam er op neer dat je gemiddeld 16 strikken per dag meer ophaalt omdat je tenslotte ook nog moet werken en slapen. Voor 50 strikken heb je dan zeg maar 3 dagen nodig voor 1 extra kadootje. Met de dagen die nog te gaan zijn zou dat neer komen op 7 kadootjes of wel ruim 1 euro per kadootje. Als je wat verder bent in het event doe 2 of 3 opdrachten meer en je hebt die 8 euro terug verdiend.
 

DeletedUser3597

Guest
Gebouw is te duur vind voor wat je er voor terug krijgt. Iemand bij mij in de BS had het even snel uitgerekend.
Kwam er op neer dat je gemiddeld 16 strikken per dag meer ophaalt omdat je tenslotte ook nog moet werken en slapen. Voor 50 strikken heb je dan zeg maar 3 dagen nodig voor 1 extra kadootje. Met de dagen die nog te gaan zijn zou dat neer komen op 7 kadootjes of wel ruim 1 euro per kadootje. Als je wat verder bent in het event doe 2 of 3 opdrachten meer en je hebt die 8 euro terug verdiend.

Idd weer iets waar je euro's beter niet naar toe kunnen. Maar waarnaartoe dan nog wel...
 
En ondanks dat het een waardeloos systeem is wat ze hebben bedacht valt het reuze mee om elke keer 20 blokken voor je huisje te krijgen.
Het kost je gemiddeld 12 hamers om dat huisje vol te krijgen ofwel 600 strikken.
En de verdeler krijgen is ook niet erg want die 50 strikken krijg je altijd weer terug met ook nog een hamer erbij.
En heb op Winy het geluk gehad dat ik eerst 2x pakte en daarna die strikken die ik dan dubbel kreeg.
Tip!! Je kan er op gokken als je krijgt dat er 2 zichtbaar worden en er zit een aantrekkelijke bij dat je eerst die verdubbelaar probeert te zoeken. Vooral met 200 strikken kan die aantrekkelijk zijn. Maar kan ook mis gaan en dat je die verdeler pakt.
 

DeletedUser1026

Guest
Ik weet niet of het hier al vaker ter sprake is gekomen... Maar dit gok-evenementengedoe is wel erg frustrerend omdat ik absoluut er tegen ben om een spel van strategie- naar gokspel te veranderen terwijl het spel gewoon doorgaat! Alle leuke manieren waar je ook maar iets kan plannen wordt er systematisch langzaam uitgesloopt, zodat spelers eerder gefrustreerd raken en uit ellende maar naar de beurs grijpen! (Met verslavingsrisico!)
Verder kan ik me gruwelijk ergeren aan het feit dat er in de evenementen, een paar dezelfde opdrachten aan de lopende band terugkeren... - zover wat 'random' in de ogen van InnoGames moet voorstellen! Waarschijnlijk om de snelheid van het oplossen van opdrachten tegen te gaan (levert niks op!)
Ik heb jaren met plezier gespeeld, maar moet nu constateren dat het spel langzaam naar de kl*ten gaat... pijnlijk en heel, heel erg jammer... snik... :'(
 
Bovenaan