• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Verboden ruïnes-evenement

DeletedUser5121

Guest
Voor mij reden om het komende event maar eens over te slaan, samen met de flut prijzen.

Voor de duidelijkheid: het vrijspelen van provincies is inderdaad het probleem niet. Bij mij is het probleem dat de vrijgespeelde provincies knalrood zijn. En om dan in betrekkelijk korte tijd 40 provincie- en/of 40 torenontmoetingen te voltooien (lees: in mijn geval afkopen) is wel een beetje te gortig. Met name als dat gebeurt bij 3 direct op elkaar volgende events.
En ja, ik weet het, het is een gevolg van mijn keuze dat ik geen vechtstad wil en die ga ik ook niet inrichten alleen maar om een paar eventopdrachten te voltooien.
Kortom: ik ben niet boos of verdrietig. Ik sla gewoon een keer een event over omdat dat even niet gelegen komt.;)
 

Aeva

Chef
Het blijkt mogelijk te zijn om de set compleet te krijgen zonder fratsen uit te halen. Wel met een asfeniks en vaak rapen rond de stad plus vermoedelijk een beetje geluk bij het winnen van extra toverkennis uit de bakens. Morgen de dagelijkse 35 is genoeg om de laatste benodigde staven in te leveren.
 
"Gemiddeld kan iedereen winnen" is de kreet van Inno heb ik begrepen, en wiskundig betekent dat dan 50% van de spelers ernaast grijpt wegens de random fluctuaties.
 
"Gemiddeld kan iedereen winnen" is de kreet van Inno heb ik begrepen, en wiskundig betekent dat dan 50% van de spelers ernaast grijpt wegens de random fluctuaties.
Of dat de exacte getallen zijn, waag ik te betwijfelen. Maar het is een feit dat deze formulering impliceert dat bij gelijke inspanning er zowel verliezers als winnaars zijn. En dat de verliezers, als ze de boel recht willen trekken, gedwongen zijn om dia's in te zetten. En dat of je verliezer of winnaar bent, bepaald wordt door of je wel of niet geluk hebt met tovenaarskennis uit de bakens.

En daar lopen we tegen de grote extremen van de statistiek van kleine kansen aan. Met kansen als 9%, 6%, 12% en een beperkt aantal grepen krijg je niet snel een smalle verdeling, maar een grote bandbreedte van uitkomsten. Met echte uitbijters: spelers die maar 1 of 2 keer of zelfs nooit een bonus van tovenaarskennis zien vallen. Je zou er je mobiel van in een hoek gooien.

Dat is het allergrootste nadeel van kansgerelateerde beloningen met kleine kansen: de meerderheid van je spelers ervaart voor hun inspanningen botte pech als beloning. Dan moet je hoofdprijs erg goed zijn en reëel genoeg om te winnen, anders haken mensen af.

Persoonlijk snap ik de kleine kans voor magische woongebouwen en werkplaatsen in de toren wel, maar de kansen op tovenaarskennis in de bakens vind ik onnodig laag. Maak die kansen groter, verreken dat in de kosten van de bakens zodat de inspanning hetzelfde blijft, en je krijgt dezelfde netto uitkomst maar minder ongewenste uitbijters van botte pech. Onnodig lage kansen zijn echt onnodig.

Voor de geluksvogels die wel heel vaak tovenaarskennis trokken: gefeliciteerd!
 

Aeva

Chef
je moet puur geluk hebben met veel extra scrollen winnen.
Je moet vooral een goede strategie toepassen:
  • Dus niet vergeten om je asfeniks te voeren, als je die hebt.
  • Zo vaak mogelijk in je buitengebieden die toverkennis gaan rapen.
  • Altijd gaan voor de goedkoopste staf (dus niet voor het goedkoopste baken).
  • Soms kiezen voor de meeste kans op het winnen van extra toverkennis (als het 1 of 2 puntjes scheelt met de goedkoopste staf).
  • Vooruit plannen van het scouten van een provincie (4 of 5 dagen van te voren aanzetten dus).
  • Er tijd in steken om te gaan voor de hoofdprijzen (voor niets gaat de zon op...).
Als je een laid back speler bent en drie keer in de week even komt kijken, dan ga je die set niet binnenhalen. En dat kan dan ook nooit je doelstelling in het spel zijn. Gewoon gezellig af en toe spelen is prima, dan pik je lekker een paar prijsjes mee uit de bakens die je dan een soort van per ongeluk binnenhaalt.

Of je de set wel of niet binnenhaalt heeft trouwens niets te maken met de omvang van de stad. Alleen voor de geheel nieuwe spelers die nog in de trainingshoofdstukken zitten, zal het niet lukken.
 
Zoals @Aeva zegt, bij deze versie van events is het belangrijk dat je eerst uitrekent welke kistende meest gunstige staven per event betaalmiddel opleveren en stee vast die blijven pakken.
De 60 en 33 kisten komen bij mij dus nooit aan de beurt om dat die 2 de duurste zijn.
de 29/58 kwamen alleen aan de beurt als ze in combinatie met en de 60 en 33 kisten stonden.

Verder dien je dan ook als het even kan iedere +/- 4u even online te wezen om die tokens rond om je stad op te rapen.
En je moet ook alle opdrachten af hebben.
Als je goed aan deze regels weet te houden dan heb je ongeveer een 500 extra event betaalmiddelen extra nodig en die haal je gewoonlijk wel uit de kisten.
Ik speel elk event volgens deze regels en ik haal telkens de 240 punten voor het laatste gebouw of artefact.
Alleen het mistige bos variant is en blijft en kwestie van geluk hebben met je weg goed kiezen, maar dat is een ander type van spelen.
 
Je moet vooral een goede strategie toepassen:
Heb ik gedaan, in 2 steden, 1,5 week geleden. Even ver in de quests (beide vast op de dagelijkse quests), beide geen asfeniks, beide alle dagen de hele dag kennis geraapt, zelfde strategie die je uitstippelt om voor de set te gaan. Scouten had ik niet nodig.

Beide steden hadden ruim 4500 kennis (30 verschil zo uit mijn hoofd, ruim binnen random marges van kennis rapen denk ik).
Zelfde dag vrijwel alles erdoor heen gejaagd in beide steden.

Resultaat:
- Kleine stad krijgt 14 dagprijzen (bijvangst!) en 240 staffen.
- Grote stad krijgt 4 dagprijzen (ook bijvangst) en 200 staffen.

Gat van 40 is niet meer te dichten.
Kleine stad had de gehele set 2 dagen geleden.

Kortom, de goede strategie die je uitstippelt is niet voldoende om de set altijd binnen te harken omdanks mijn weken werk om alles te verzamelen en quests te doen.

Mijn conclusie is dan ook dat events het harde werken niet echt waard zijn. 50% kans na weken de hele dag online vind ik niet een realistische beloning.
 
vind wel dat er te veel prijsjes tussen zetten ik haal de laatste set prijs niet eens zit met de meeste zelfs nog bij het hard, dus je moet geluk hebben als je extra rollen krijgt. merk ook op de de laatste tijd dan je de laatste prijs niet eens meer haalt, en dan komen ze weer met de diamanten als of ik een geld boom hebt staan.
 

Aeva

Chef
vind wel dat er te veel prijsjes tussen zetten ik haal de laatste set prijs niet eens zit met de meeste zelfs nog bij het hard, dus je moet geluk hebben als je extra rollen krijgt. merk ook op de de laatste tijd dan je de laatste prijs niet eens meer haalt, en dan komen ze weer met de diamanten als of ik een geld boom hebt staan.
Beetje verward bericht. Maar ik denk dat je bedoelt dat je de set niet haalt en dat je een aanbod kreeg om toverkennis bij te kopen. Dat aanbod krijg je bij elk evenement en het is een gemakkelijke keuze als je die set echt wilt hebben. Verder is Elvenar een gratis online spel. Maar uiteraard moeten de ontwikkelaars en iedereen die bij Inno werkt ook een normaal salaris ontvangen. Net als iedereen. Dus zo af en toe een beetje geld die kant op is niet meer dan normaal voor alle dagen spelplezier.
 
Het word weer eens tijd om het even voor te rekenen wat je kunt halen in dit event mits je er de moeite voor doet.
event duur = 22 dagen * 30 EC (Event Curency) = 660
Event mail van Inno = 100
event prijs voor de opdrachten = 200
alle opdrachten doen = 3854
EC drop rond om je stad = +/- 45min = 32 Ik zet dit op 30 van wegen slapen maar ook van wegen de kans op 2 of 3 tijdens een opraap. dus 22*30=660
totaal kun je ophalen 660+100+200+3854+660=5474

Je hebt ongeveer 5700 nodig voor de 260 grens dus je moet wel heel erg je best doen om geen enkele bonus EC uit een kist te halen en die ontbrekende 226 niet te halen.
Speel je dan geregeld 9u of meer niet achter elkaar en dat voor meerdere dagen, dan moet je hier niet komen klagen dat je de set niet haalt.
Dat ligt dan toch echt aan je zelf.
Ik stel me dan ook iedereen voor die hier over klaagt dat die onder een appelboom zit en klaagt omdat de appels niet in zijn/haar hand valt maar net 5cm verder op.
 
Nou, de win kansen zijn wel ontzettend verslechterd. Normaal haal ik echt wel zilver in een event. Nu mag ik blij zijn als ik brons blijf. Echt, hoe verpest je event. Dikke vette onvoldoende voor inno.

Ga de volgende keer mijn tijd aan iets nuttig besteden dan zo'n demotiverend event spelen. Heb het echt wel een beetje gehad daarmee.
 
...Je hebt ongeveer 5700 nodig voor de 260 grens...
5700 / 260 = 21,9 dit is een ver onrealistisch gemiddelde. Aangezien de laagste kist 22 is, maar verschillende keren ook niet efficiënter als 24 of zelfs hoger kunt kiezen.
Je hebt gewoon een dosis geluk nodig om de set bij elkaar te spelen, ook al heb je alle opdrachten kunnen voltooien en de hele dag door alle EC opgepikt. Je kunt het hoogstens een beetje afdwingen door de meest optimale bakens te kiezen, maar geluk blijft de belangrijkste factor voor het laatste deel.
 
Het word weer eens tijd om het even voor te rekenen wat je kunt halen in dit event mits je er de moeite voor doet.
event duur = 22 dagen * 30 EC (Event Curency) = 660
Event mail van Inno = 100
event prijs voor de opdrachten = 200
alle opdrachten doen = 3854
EC drop rond om je stad = +/- 45min = 32 Ik zet dit op 30 van wegen slapen maar ook van wegen de kans op 2 of 3 tijdens een opraap. dus 22*30=660
totaal kun je ophalen 660+100+200+3854+660=5474

Je hebt ongeveer 5700 nodig voor de 260 grens dus je moet wel heel erg je best doen om geen enkele bonus EC uit een kist te halen en die ontbrekende 226 niet te halen.
Speel je dan geregeld 9u of meer niet achter elkaar en dat voor meerdere dagen, dan moet je hier niet komen klagen dat je de set niet haalt.
Dat ligt dan toch echt aan je zelf.
Ik stel me dan ook iedereen voor die hier over klaagt dat die onder een appelboom zit en klaagt omdat de appels niet in zijn/haar hand valt maar net 5cm verder op.
Ik heb zit keer ook gefaald en heb het redelijk gemaximaliseerd
Zoms zit het gewoon tegen, jij gaat uit van 22 gemiddeld (21.92) maar dat is niet realistisch gezien de bakens 1 staf geven per 22-28.6. Hierbij zijn de returns meegerekend. je moet dus iets beter dan gemiddeld doen.

Belangrijkste is dat we niet vergeten dat we op het forum over het algemeen de meest actieve groep zijn.
we hebben het hier over de spelers die bij evenementen tussen de beste 1% en de beste 6-7% zitten.

Dit betekend dat veruit de meeste spelers niet het bovenstaande schema volgen ;)
 
In dat geval moet ik wel extreem veel geluk hebben omdat ik sinds ik dit spel speel in ieder event de volle sets haal of de aantal artefacten om het evoluerend gebouw op max te krijgen.
De enige keer dat me dat niet lukte was op Bèta omdat ik daar net 2 á 3 dagen na event start begon en dat is dan ook een goede verklaring voor mij.
 
In dat geval moet ik wel extreem veel geluk hebben omdat ik sinds ik dit spel speel in ieder event de volle sets haal of de aantal artefacten om het evoluerend gebouw op max te krijgen.
De enige keer dat me dat niet lukte was op Bèta omdat ik daar net 2 á 3 dagen na event start begon en dat is dan ook een goede verklaring voor mij.
Ik heb al 4 keer goud gehaald zonder gebruik van een asfeniks, buitenpost wel 2x 500 diamantjes in het laatste uurtje gestopt voor net die laatste 100 event currency om goud te halen.
Betekent dit dat het appeltje eitje is om goud te halen?

Je kan gewoon een simpel rekensommetje maken je kan zonder diamanten/asfenisk maximaal ongeveer 5700 event dingetjes bijeenharken. (geen idee waar je verkeerd zit in je berekening, ik kijk gewoon naar wat ik heb opgehaald)
5700/260 Dan moet iets beter dan 22 gemiddeld(21.92) halen voor een gegarandeerde set.

Kistje 22 (22)* 75(22)* kistje 79(22.3)* en kistje 23(19.4)*
Zullen gemiddeld ~22 geven. met de kanttekening dat 2 kistjes een laag percentage hebben op veel boekjes.
Laag percentage betekent meer variatie in uitkomsten.
* dit zijn de aantallen stafjes per punt bij een gemiddelde teruggaaf van boekjes

Als je het evenement dus perfect speelt zal je "gemiddeld" het gebouw compleet hebben, maar bijna niemand zit op precies het gemiddelde je zit er meestal iets boven of onder.
Je mag nooit uitgaan van hoe jij het doet, en dat als normaal zien, zoals je kan zien geeft dat geen goed beeld.
En hoeveel spelers zullen een perfect event spelen?
 
In tegenstelling tot vorige events hoor ik nu ook veel meer geluid van mensen die het niet gehaald hebben. Ben er tot nu toe pas 1 tegenkomen die het wel gehaald heeft. Vooruit, hier lees ik het dan nog van een enkeling. De kans op extra scrolletjes leek over t algemeen voor velen deze ronde wel erg klein.
Heb m zelf ook niet gehaald, maar achja. Twijfelde al of ik m wel zou gaan zetten, die twijfel is nu wel weg lol.
Volgende ronde weer nieuwe kans, De evo die dan komt is wel weer fun.
 
Bovenaan