• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Spelupdate 1.99

Deleted User - 147694

Guest
@ivyspine Ik vind het ook geen probleem maar omdat er staat in de aankondigingen dat je het ook zonder kp kan zien.
Ik denk dat de betekenis in de vertaling verdwenen is.

Dit staat er namelijk op het Engelse forum: Rewards for top contributors in helping other players' Ancient Wonders are now always displayed in the help tab of the respective Ancient Wonder, even if no donations were made yet.

Je moet het denk ik lezen als "zelfs als jij nog geen kennispunten gedoneerd hebt", anders klopt het inderdaad niet met hoe de game het weergeeft, maar de zin zoals die in het Engels staat kan ook gelezen worden zoals @DonFrank het vertaald heeft. Overigens wordt nergens aangegeven dat de kistjes pas zichtbaar worden als iemand 1 kennispunt heeft gedoneerd.

Beloningen voor topbijdragers bij het helpen in andermans oud wonder worden nu altijd weergegeven in het helpmenu van het oude wonder, zelfs als er geen kennispunten gedoneerd zijn.
 
Zowel de oorspronkelijke als de vertaalde tekst betekenen dat de beloningen zichtbaar zouden moeten zijn, ook al is er nog geen enkele kp gestort... dus het werkt (iig nog) niet zoals 'aangekondigd'!
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik lees dat als zijnde dat je de kistjes kunt zien als jij zelf nog geen kennispunten gedoneerd hebt en anderen wel.

Feitelijk is er een te bondige zin gebruikt die de lading van hetgeen ze uitdragen willen niet volledig uitdraagt en waardoor wij er nu een discussie over hebben...
 
"even if no donations were made yet." en "zelfs als er geen kennispunten gedoneerd zijn." betekenen allebei hetzelfde... er staat niets over of dat jij al dan niet kennispunten gedoneerd hebt, er staat geen kennispunten gedoneerd zijn! Daar mag je natuurlijk je eigen invulling aangeven en iets veronderstellen, maar ik ga liever uit van wat er staat... en dat komt dus niet overeen met de werkelijkheid!
 

Deleted User - 147694

Guest
Daar mag je natuurlijk je eigen invulling aangeven en iets veronderstellen, maar ik ga liever uit van wat er staat... en dat komt dus niet overeen met de werkelijkheid!
Even serieus, die zin kan 2 betekenissen hebben, het kan vertaald worden zoals jij het leest en tevens ook zoals ik hem lees. Engels is een taal waar je verschillende betekenissen uit dezelfde zin kunt halen bij een vertaling. Dus om te zeggen dat ik iets veronderstel klopt pertinent niet.
 
Ik beheers Engels behoorlijk goed en moet het helaas met je oneens zijn... de betekenis die jij er aan geeft, haal ik er met de beste wil van de wereld niet uit... maar misschien is het beter om dit aan @DonFrank voor te leggen? En laten we totdat hij reageert het erover eens zijn dat we het niet eens zijn... :)
 
Ik denk dat de betekenis in de vertaling verdwenen is.

Dit staat er namelijk op het Engelse forum: Rewards for top contributors in helping other players' Ancient Wonders are now always displayed in the help tab of the respective Ancient Wonder, even if no donations were made yet.

Je moet het denk ik lezen als "zelfs als jij nog geen kennispunten gedoneerd hebt", anders klopt het inderdaad niet met hoe de game het weergeeft, maar de zin zoals die in het Engels staat kan ook gelezen worden zoals @DonFrank het vertaald heeft. Overigens wordt nergens aangegeven dat de kistjes pas zichtbaar worden als iemand 1 kennispunt heeft gedoneerd.

Denk dat een deel van de update van beta de live versie niet heeft gehaald.

Op beta is dit pas later toegevoegd na feedback van de spelers dat de kistjes altijd te zien zijn.
Blijkbaar heeft die kleine aanpassing live net niet gehaald, maar heeft de schrijver van de aankondiging deze gemaakt op de meest recente implementatie op beta en is de tekst in de aankondiging dus die van de volgende update over 2 weken.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Om wat visualisatie toe te voegen:
1583449949036.png


Beloningen voor topbijdragers bij het helpen in andermans oud wonder worden nu altijd weergegeven in het helpmenu van het oude wonder, zelfs als er geen kennispunten gedoneerd zijn.
Hiermee doel ik op de "Reward chest is available" tekst die je hierboven in de screenshot ziet. Zelfs wanneer er niemand gedoneerd heeft, kan je zien wat de beloningen zijn voor het doneren in een oud wonder.

Nu lijkt het erop dat deze inderdaad niet worden weergegeven wanneer er helemaal niemand gedoneerd heeft. Dat lijkt mij een bug, maar ik ga voor de zekerheid navragen of dit wel of niet de bedoeling is (Referentie: MM-20200603-0017).
 

DeletedUser726

Guest
@DonFrank:
Spelend met de app, maak ik gebruik van de nieuwe knop om naar de toren te gaan... Fijn!! Ik hoef niet meer het hele scherm af.

1) de knoptekst is onvertaald, alle andere knoppen hebben nette nederlandse tekst.
2) de toren opent zich op het level waar je bent, maar wel onderaan.... nu moet ik helemaal naar boven...
3) dat de toren onderaan opent gebeurt ook bij het klikken op de toren vanuit mijn stad.

ik zou liever zien dat het scherm focused op waar ik ben, -meen me te heugen dat dat voorheen zo werkte in de app-

P.s. ik had de toren al uitgespeeld voordat de update uitgebracht werd..
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
@DonFrank:
Spelend met de app, maak ik gebruik van de nieuwe knop om naar de toren te gaan... Fijn!! Ik hoef niet meer het hele scherm af.

1) de knoptekst is onvertaald, alle andere knoppen hebben nette nederlandse tekst.
2) de toren opent zich op het level waar je bent, maar wel onderaan.... nu moet ik helemaal naar boven...
3) dat de toren onderaan opent gebeurt ook bij het klikken op de toren vanuit mijn stad.

ik zou liever zien dat het scherm focused op waar ik ben, -meen me te heugen dat dat voorheen zo werkte in de app-

P.s. ik had de toren al uitgespeeld voordat de update uitgebracht werd..
1 is bekend, nummer 2 en 3 niet. Zou je daarvoor een bugreport willen indienen? Alvast bedankt!
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Om wat visualisatie toe te voegen:
Bekijk bijlage 4934


Hiermee doel ik op de "Reward chest is available" tekst die je hierboven in de screenshot ziet. Zelfs wanneer er niemand gedoneerd heeft, kan je zien wat de beloningen zijn voor het doneren in een oud wonder.

Nu lijkt het erop dat deze inderdaad niet worden weergegeven wanneer er helemaal niemand gedoneerd heeft. Dat lijkt mij een bug, maar ik ga voor de zekerheid navragen of dit wel of niet de bedoeling is (Referentie: MM-20200603-0017).
Toevoeging: Is inderdaad een bug, is gefixt op Beta maar op de een of andere manier niet doorgezet tijdens de update. Komt er alsnog in :)

Edit: Fix zit in versie 1.100.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser726

Guest
1 is bekend, nummer 2 en 3 niet. Zou je daarvoor een bugreport willen indienen? Alvast bedankt!

Dan zal ik maar ff voort maken, voordat die voor eeuwig sluit ;)

ad 1) onvertaalde tekst.... vanochtend op de app gekeken, was gefixed
 
Ben in elk geval blij dat ook de aanbiedingen van de groothandelaar aan de nieuwe goederenwaarde aangepast zijn. :)
Nou, de groothandelaar is nu wel erg duur geworden. Dagelijks dump ik mijn munten voordat ik (200+) burenhulp geef. De koop start nu met 4,1M munten, da's gelijk 10% van de voorraad op het stadhuis. Dan schiet het dumpen wel lekker op (en je krijgt ook iets meer goederen). Maar als je toevallig per ongelijk even wat voorraden (hamertjes) over hebt is 0,41M best veel om te dumpen. Overigens is voor goederen binnen de groep (tier) de ruilverhouding bij de groothandel stukken beter (1:2,083) dan die factor 1:8 (ACHT!) waarmee spelers nu in-tier handel kunnen plaatsen.
 

DeletedUser2578

Guest
Nou, de groothandelaar is nu wel erg duur geworden.
Yep, vind ik ook, na een paar klikken zijn je munten meteen op, moet er nog even aan wennen. Op deze manier is het winnen van de muntenregen spreuken tijdens een event of in de Toren en burenhulp geven belangrijker geworden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 147694

Guest
Ik heb het idee dat het aantal goederen dat je per trade met de groothandelaar krijgt wel groter geworden is.

Ik neem dan ook aan dat de "ruil x aantal keer met de groothandelaar" uit de opdrachtenreeksen van toekomstige events gehaald zal worden, afgelopen event moest je er 12 doen, dat duurt vanaf nu dagen of heel veel muntenboosters om af te ronden.
 
De Aantallen zijn inderdaad veel groter geworden.

de opdrachten zijn dacht ik gehalveerd, dat betekend dat je met 6 groothandelaars dus 60% van je munten of hamers zal moeten investeren.
Dat is prima te doen lijkt me zo, daar heb je geen boosters voor nodig.

alle deals kosten nu bij de eerste handel 10% van je munten / hamer voorraad. er is geen verschil meer tussen T1/2/3 waardoor je meer opties hebt.
In het verleden waren t2 en t3 extreem veel duurder dan t1
 

DeletedUser726

Guest
@ivyspine : nee, die opdrachten van de events worden er niet uitgehaald... wel wordt het aantal x ruilen in de opdrachten verlaagd. stond als dusdanig in de release notes.
 

DeletedUser2578

Guest
wel wordt het aantal x ruilen in de opdrachten verlaagd
Gelukkig maar want anders wordt het zoals bij de opdracht provoncie(s) scouten dagenlang munten verzamelen, tenzij je idd. genoeg muntenboosters hebt (gewonnen).
 
Bovenaan