• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.98

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.98



Op donderdag 20 februari zullen we onze werelden naar spelversie 1.98 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Nieuwe spelonderdelen


  • Verzamel je broederschapsleden en verdien trofeeën in de Toren der Eeuwigheid! Vanaf de Toren op zondag 1 maart 8 maart, laten broederschappen 3 verschillende trofeeën zien: Goud, Zilver en Brons. Je broederschap ontvangt de hoogste trofee die je ontgrendeld hebt nadat de Toren de poorten gesloten heeft. Deze trofeeën blijven permanent op je broederschapsprofiel, zodat je eenvoudig kan laten zien hoe goed je broederschap gepresteerd heeft in het verleden. Je hebt de volgende aantallen nodig voor de trofeeën:
    • Gouden trofee: 1330 of meer geestextract
    • Zilveren trofee: 520 of meer geestextract
    • Bronzen trofee: 110 of meer geestextract

Verbeteringen


  • Veel van de laadschermhints zijn bijgewerkt om nauwkeuriger te zijn en we hebben verschillende nieuwe toegevoegd om je ook te informeren over recentere wijzigingen in het spel. Houd ze in de gaten!
  • Burenhulp gestart vanuit meldingen of vanuit het broederschaps-overzicht werken nu voor iedereen aanzienlijk sneller! Het is niet meer nodig om de stad van deze spelers te laden omdat je de meest waardevolle hulpopties rechtstreeks vanuit dit nieuwe menu kunt selecteren. Met de burenhulp, geïnitieerd vanuit de Wereldkaart, kun je nog steeds eerst de stad van een speler verkennen voordat je kunt kiezen welke optie het beste is om te volgen.

    neighborly%20help.png
  • In het oude wonderen-overzicht is het nu mogelijk om ontbrekende kennispunten direct te vervangen door diamanten voor het geval er onvoldoende kennispunten beschikbaar zijn om onderzoek naar een nieuw niveau te voltooien. Het is niet meer nodig om dit dialoogvenster te verlaten om Kennispunten van de bovenste balk te kopen.

Balansaanpassingen


  • Analyse van de Kikkerprins-eenheid gaf aan dat deze sterker was dan de bedoeling was, daarom werden de Levenspunten en Schade met 8-9% verlaagd.

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Betoveringen - Het is nu mogelijk om Betoverd geschenk te gebruiken op het peperkoeklandhuis.
  • Gebouwen - De grootte van enkele informatieschermen (tooltips) vergroot wanneer je een gebouw verkoopt, zodat alle informatie wordt weergegeven.

Mobiele apps



Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • Het ranglijstoverzicht is bijgewerkt en toont nu ook hoe spelers het doen in de wekelijkse toernooien.
  • Informatie over Oude kennis-spreuken is uitgebreid om duidelijker te laten zien hoeveel Kennispunten elk van deze spreuken toevoegt aan een oud wonder.
  • Gebruikersinterface - Terugknop-functionaliteit is nu beschikbaar voor alle vensters en menu's in het spel.
  • Gebouwen - Het niveau van een gebouw wordt niet langer weergegeven tijdens de bouw, omdat het verwarrend was.
  • Gebouwen - Pictogramformaten in fabrieken schalen niet langer vreemd wanneer je door uw inactieve fabrieken schakelt.
  • Toren der eeuwigheid - "Fellowship Points" is nu correct vertaald.
  • Elvariaans Carnaval - Snoep verschijnt nu in je stad, zelfs als je de app niet opnieuw start nadat je bent overgeschakeld naar een andere app en Elvenar op de achtergrond hebt gezet.
  • Ranglijsten - Een probleem opgelost waarbij de tabelkoppen in het venster van de ranglijsten niet altijd waren uitgelijnd met de juiste kolommen.

Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
De test is uiteindelijk toch geslaagd en de nieuwe (eenvoudigere) burenhulp functionaliteit is vanaf 20 februari voor iedereen beschikbaar :) We horen graag jullie feedback over deze update!
 
Laatst bewerkt:
Maakt voor mij geen verschil, zolang de wereldmap geen 2.0 burenhulp heeft ben ik toch verplicht om mobiel te pakken
Voor alle burenhulp die je via de ledenlijst van je BS of via Notificaties kunt geven, is het wel handig en maakt het heel veel verschil! Dat alleen al scheelt (mij) elke dag al tenminste 50 steden moeten laden...
 
Voor alle burenhulp die je via de ledenlijst van je BS of via Notificaties kunt geven, is het wel handig en maakt het heel veel verschil!

Alleen als dit de enige burenhulp is die je geeft of geen toegang hebt / wilt via mobiel.
Op mobiel kan ik precies hetzelfde doen + alle buren op de wereldmap.

Omdat ik toch meer buren moet bezoeken dan enkel die paar die in de notificaties blijven plakken. (zet wat spullen op de markt of heb goede buren en de helft valt net zo snel weer van de notificatiebalk waardoor je er nog geen profijt van hebt)
Als je dan toch naar mobiel moet voor de buren, dan heeft die nieuwe update ook geen effect.

Als de wereldmap nu dezelfde overhaul krijgt dan kan ik echt zeggen ik doe hem lekker op de PC, nu is het iig voor mij een dode mus.
 
Als je dan toch naar mobiel moet voor de buren, dan heeft die nieuwe update ook geen effect.
Ik vindt de app veel te beperkt... en zelfs als die helemaal okay zou zijn, dan nog is mijn stad is veel te groot geworden om er op een mobiel prettig mee te kunnen spelen… Verder is mijn cultuur bonus vrijwel permanent maximaal en komen de coins en hamertjes nu al mijn oren uit… dus wat ik met nog meer coins en hamertjes zou moeten (door elke dag nog eens 600 provincies extra te helpen) kan ik niet bedenken… jij wel?
 
Ik vindt de app veel te beperkt... en zelfs als die helemaal okay zou zijn, dan nog is mijn stad is veel te groot geworden om er op een mobiel prettig mee te kunnen spelen… Verder is mijn cultuur bonus vrijwel permanent maximaal en komen de coins en hamertjes nu al mijn oren uit… dus wat ik met nog meer coins en hamertjes zou moeten (door elke dag nog eens 600 provincies extra te helpen) kan ik niet bedenken… jij wel?

Tja iets met een toren, die lust heel veel muntjes en hamertjes. eindelijk hebben al die hamer spreuken een doel.
Daarnaast zijn die nieuwe wonderen ook niet echt heel goedkoop.
En ik heb nog niet alle stukjes weg staan, wonderen gaan in de up en stukjes weg worden gebouwd alleen als ik de muntjes kan missen.
 
En ik heb nog niet alle stukjes weg staan, wonderen gaan in de up en stukjes weg worden gebouwd alleen als ik de muntjes kan missen.
Al mijn gebouwen en wegen zijn maximaal en de toren kan ik vrijwel altijd helemaal met diplomatie doorkomen... Niet dat ik dat elke week doe, want het vind al snel saai geklik. Het enige waar ik nog echt mee bezig ben is het upgraden van mijn OW's. Runen kan ik meestal sneller dan kp's verzamelen en nog meer burenhulp helpt daar - helaas - niet bij. Als ik op een of andere manier mijn BS-genoten zou kunnen helpen met meer coins en/of voorraden, zou ik het doen, helaas zijn die - vooralsnog - niet overdraagbaar.
 
Al mijn gebouwen en wegen zijn maximaal en de toren kan ik vrijwel altijd helemaal met diplomatie doorkomen... Niet dat ik dat elke week doe, want het vind al snel saai geklik. Het enige waar ik nog echt mee bezig ben is het upgraden van mijn OW's. Runen kan ik meestal sneller dan kp's verzamelen en nog meer burenhulp helpt daar - helaas - niet bij. Als ik op een of andere manier mijn BS-genoten zou kunnen helpen met meer coins en/of voorraden, zou ik het doen, helaas zijn die - vooralsnog - niet overdraagbaar.

Het verschil zit hem waarschijnlijk in het aantal wonderlevels dat we beide bezitten.
Het verschil in kosten in de toren tussen geen wonderen bezitten en alle wonderen op maximaal was voor het elvanar hoofdstuk 300%.

Dat betekent dus dat speler A 700K munten moet betalen aan inzet en de andere speler 2100K per inzet.

Ik zit dacht ik al op of boven de 2200K per inzet aan munten, en dan zijn 46m muntjes sneller weg dan je denkt.
Ook zijn 4m hamers zo weg als je per inzet 220k aan hamers betaald.

Al zijn hamers icm hamer spreuken en (magische) elvenar werkplaatsen weer supersnel bij de maken, voor munten geld dit helaas niet. elke ronde burenhulp is maar iets van een kleine 30m munten.

P.s. de app is voornamelijk voor burenhulp. bouwen op de app is niet te doen, werkplaatsen resetten enzo is juist wel goed te doen.
 
Het verschil zit hem waarschijnlijk in het aantal wonderlevels dat we beide bezitten.
Dat zal inderdaad de spijker op de kop zijn… jij hebt inmiddels bijna al je oude wonderen op max level.
P.s. de app is voornamelijk... werkplaatsen resetten enzo is juist wel goed te doen.
WP's resetten is met dat nieuwe vinkje ook op een PC geen issue meer… en het maakt niet meer uit waar ze staan!
 

DeletedUser2989

Guest
Ik ben blij met de nieuwe burenhulp methode.
Ik ben niet blij met het nieuwe diamantenscherm in de ow.

Als ik kp wil kopen met diamanten kan ik dat doen via het plus scherm. Het nieuwe scherm is dus volstrekt overbodig en heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Het dia scherm in de ow geeft wel kans op vergissingen. Hoop niet dat het beleid van Inno is met opzet vergissing gevoelige schermpjes te introduceren.

En ja, ik heb een bevestigingsschermpje bij dia's aan staan.
 
Ik ben blij met de nieuwe burenhulp methode.
Ik ben niet blij met het nieuwe diamantenscherm in de ow.

Als ik kp wil kopen met diamanten kan ik dat doen via het plus scherm. Het nieuwe scherm is dus volstrekt overbodig en heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Het dia scherm in de ow geeft wel kans op vergissingen. Hoop niet dat het beleid van Inno is met opzet vergissing gevoelige schermpjes te introduceren.

En ja, ik heb een bevestigingsschermpje bij dia's aan staan.

100% met je eens, schik me bij elke storting weer een ongeluk.
Bevestigingscherm is om je te beschermen tegen een foutje, geen must have omdat je anders automatisch fouten maakt.
 
Ik ben blij met de nieuwe burenhulp methode.
Ik ben niet blij met het nieuwe diamantenscherm in de ow.

Eens met allebei: de nieuwe burenhulp is heel prettig, graag uitbreiden naar wereldkaart.
Diamantenknoppen in de OW zijn verschrikkelijk, een dubbelklik is ongewenst zo gemaakt. En waarvoor is dit nodig, het plusje erachter geeft alle mogelijkheden die je kunt wensen.
 
DonFrank zei:
In het oude wonderen-overzicht is het nu mogelijk om ontbrekende kennispunten direct te vervangen door diamanten voor het geval er onvoldoende kennispunten beschikbaar zijn om onderzoek naar een nieuw niveau te voltooien. Het is niet meer nodig om dit dialoogvenster te verlaten om Kennispunten van de bovenste balk te kopen.
Een totaal overbodige toevoeging! Het groene plusje wat altijd al rechts in dit venster stond, geeft - nog steeds - direct toegang tot het aanschaffen van extra kp's, al dan niet met goederen, munten of diamanten. Dit kan alleen tot vergissingen leiden… Inno, waarom??? Ik zie me nu gedwongen om een onnodig bevestigingsschermpje te laten verschijnen… bah!
 
Bovenaan