• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.95

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Begrijp ik hieruit dat de vernieuwde burenhulp wellicht niet voor iedereen wordt doorgevoerd omdat "de spelers" dan onvoldoende tijd aan het spel spenderen?
Dat was slechts één van de factoren, er zijn meer dan 50 factoren die afgewogen worden en waarvan de vergelijking gemaakt wordt. Het is nooit zo dat op basis van 1 factor een functie niet doorgevoerd wordt.
 
Als ik dit nou goed begrijp, lijkt me dat de spelers die de nieuwe burenhulp nog niet hebben voorlopig beter geen BH meer kunnen geven. Dan wordt het verschil tussen beide groepen groter en de "prestatie" dus beter met als gevolg dat de kans groter wordt dat het wel voor iedereen uitgerold wordt.

Lijkt me ook dat als het teruggedraaid zou worden en spelers die nu gewend zijn aan 2.0 het weer op de oude manier moeten doen, dat er een deel zal afhaken. Die verdwijnen dan dus compleet en besteden ipv minder helemaal geen tijd meer aan dit spel.

Ik weet ook niet goed of omslachtig je BS genoten en buren helpen nou echt een kwaliteit is die je in je spel wilt om spelers er meer tijd aan te doen besteden. Lijkt me dat daar betere manieren voor moeten zijn.

Enige zinnige weg lijkt me vooruit: iedereen BH 2.0
 

DeletedUser4585

Guest
Juist door dit te activeren voor iedereen zullen er juist meer spelers BH gaan geven wat het totale speelgenot voor iedereen dus ten goede komt.
Als dit door die KPI niet doorgevoerd zou worden denk ik toch echt dat die KPI niet goed geformuleerd is. :(

Als ik dit nou goed begrijp, lijkt me dat de spelers die de nieuwe burenhulp nog niet hebben voorlopig beter geen BH meer kunnen geven. Dan wordt het verschil tussen beide groepen groter en de "prestatie" dus beter met als gevolg dat de kans groter wordt dat het wel voor iedereen uitgerold wordt.
Als ik Don goed begrijpt lijkt het er eerder op dat die KPI die hij aanhaalt er van uit gaat dat hoe langer men met het spel bezig is hoe beter. Terwijl eigenlijk het langer moeten doen over BH slechter is.
 

DeletedUser2989

Guest
@DonFrank, begrijp ik het goed dat we de uitslag in positieve zin een beetje kunnen beinvloeden/manipuleren als de testers zoveel mogelijk burenhulp geven en de niet-testers zo weinig mogelijk ?
Ik ben een tester en zou deze burenhulp verbetering niet graag kwijtraken.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik doe van nood de burenhulp op de app omdat ik weiger om uren bezig te zijn met mijn accounts om de burenhulp te geven.

Sinds de burenhulp met de app zo verbeterd is, doe ik die niet meer op de pc, overigens betekent het in mijn geval niet dat ik per saldo minder tijd aan de game besteed. Ik besteed wel minder tijd aan mijn verschillende accounts omdat deze game enorm veel van mijn pc begint te vragen en het de browser enorm vertraagd en problemen veroorzaakt met de game op verschillende browserschermen tegelijkertijd...
 
Ik ben ook een tester, en geef nu denk ik minder BH. Het probleem is dat het notifcatie scherm maar 10 paginas lang is, dus als je mij BH geeft, dan ben je na 1 dag verdwenen van de lijst, of nog sneller, als ik een dag flink handel. Voor mijn buren die dagelijks mij BH geven is dat niet erg, voor mijn buren die dat minder vaak doen is dat ongunstig, want ik ga ze op de wereldkaart niet weer zoeken. Derhalve raak ik dus buren "kwijt" die ik BH geef.

"Vroeger" liep ik over de wereldkaart in een vast patroon, en gaf BH aan een vaste set buren, min of meer ongeacht of ze zelf ook zo actief waren. (Duurt even voor je door hebt dat ze gestopt zijn.)


Oplossingsmogelijkheden voor de "nieuwe" vorm lijken me scheiden van handel notificaties en BH notificaties (zodat de handel de buurtjes niet meer wegdrukt), en/of meer paginas historie bewaren (10 is wat krapjes), en/of een overzicht van hulp per buur ipv per gebeurtenis, en de buur dan een aantal dagen laten staan ook als hij/zij geen BH geeft.
 
Ik ben ook een tester, en geef nu denk ik minder BH. Het probleem is dat het notifcatie scherm maar 10 paginas lang is, dus als je mij BH geeft, dan ben je na 1 dag verdwenen van de lijst, of nog sneller, als ik een dag flink handel. Voor mijn buren die dagelijks mij BH geven is dat niet erg, voor mijn buren die dat minder vaak doen is dat ongunstig, want ik ga ze op de wereldkaart niet weer zoeken. Derhalve raak ik dus buren "kwijt" die ik BH geef.

"Vroeger" liep ik over de wereldkaart in een vast patroon, en gaf BH aan een vaste set buren, min of meer ongeacht of ze zelf ook zo actief waren. (Duurt even voor je door hebt dat ze gestopt zijn.)


Oplossingsmogelijkheden voor de "nieuwe" vorm lijken me scheiden van handel notificaties en BH notificaties (zodat de handel de buurtjes niet meer wegdrukt), en/of meer paginas historie bewaren (10 is wat krapjes), en/of een overzicht van hulp per buur ipv per gebeurtenis, en de buur dan een aantal dagen laten staan ook als hij/zij geen BH geeft.

Nog beter dezelfde burenhulp op de wereldmap :),
 
Inno is je al lang voor, waarom denk je dat de helft van je buren gestopt zijn? ;p

Meer serieus, voor muntjes werkt het al, erg handig als je even een muntjes tekort hebt of een "verzamel" opdracht hebt waarbij muntspreuken niet werken.
Voor hamertjes heb je ook een meewerkende buur nodig, die ook nog minstens 1 uur wacht. Denk dat Inno alleen maar blij is als er meer van dat soort interacties ontstaat.
Je kunt toch geen grote hoeveelheid munten en hamertjes verzamelen van wege het plafond in het stadhuis.
 
Juist door dit te activeren voor iedereen zullen er juist meer spelers BH gaan geven wat het totale speelgenot voor iedereen dus ten goede komt.
Als dit door die KPI niet doorgevoerd zou worden denk ik toch echt dat die KPI niet goed geformuleerd is. :(


Als ik Don goed begrijpt lijkt het er eerder op dat die KPI die hij aanhaalt er van uit gaat dat hoe langer men met het spel bezig is hoe beter. Terwijl eigenlijk het langer moeten doen over BH slechter is.
@DonFrank, begrijp ik het goed dat we de uitslag in positieve zin een beetje kunnen beinvloeden/manipuleren als de testers zoveel mogelijk burenhulp geven en de niet-testers zo weinig mogelijk ?
Ik ben een tester en zou deze burenhulp verbetering niet graag kwijtraken.
Denk dat Albert al heel goed verwoord heeft, op de desktop burenhulp doen doen is een klein drama, het gaat nu makkelijk via de notificatiebalk, maar blijft dramatisch via de wereldmap, na die snelle notificaties heb je echt geen trek meer in de wereldmap

Het is daarom logisch dat de targets niet gehaald worden die zijn gesteld (wat die ook mogen zijn)
Doordat de wereldmap niet hetzelfde heeft als de notificatiebalk ga je niet meer burenhulp geven.

Actieve burenhulp gevers zitten exclusief op mobiel voor een reden ;)
Elke dag switch ik voor burenhulp naar me mobiel, in de tijd dat ik 20 buren kan helpen op de wereldmap op de desktop doe ik nu een kleine 300 buren op mobiel. het verschil is te groot.

Briljant idee… ben alleen bang (zoals ik al eerder heb opgemerkt) dat muntjes en hamertjes scoren dan zo makkelijk wordt, dat je daar huizen of werkplaatsen meer voor nodig hebt!
Inno is je al lang voor, waarom denk je dat de helft van je buren gestopt zijn? ;p

Meer serieus, voor muntjes werkt het al, erg handig als je even een muntjes tekort hebt of een "verzamel" opdracht hebt waarbij muntspreuken niet werken.
Voor hamertjes heb je ook een meewerkende buur nodig, die ook nog minstens 1 uur wacht. Denk dat Inno alleen maar blij is als er meer van dat soort interacties ontstaat.
Je kunt toch geen grote hoeveelheid munten en hamertjes verzamelen van wege het plafond in het stadhuis.

Sorry maar ik kom meermaals in de week muntjes tekort, lang leve de toren, pre toren deed ik zeeeeeeeer zelden nog aan burenhulp er was geen enkele reden voor, mijn munten zaten toch altijd overvol, tegenwoordig doe ik bijna elke dag netjes mijn ronde langs alle gildeleden en buren.

Er is een goede reden waarom ik voorlopig nog wel bezig ben met upgrades van de wat duurdere gebouwen (lees o.a. wapenkamers, nieuwe wonderen, en straatjes)

Ik kan maar een paar keer per week de muntjes missen, en dan komt vaak ook nog op een lastig moment de verkenner me lastig vallen.
Het is ook deels afhankelijk van hoe goed of slecht te toren wil lukken. vanochtend had ik een unlucky streak door steeds 4 van de 5 goederen goed te hebben met nog 4-5 opties over voor 1 plek, het is dan een gokkast, mislukt de gokkast dan kan je opnieuw beginnen en had dat een keer of 4-5-6? achter elkaar vanochtend dan ben je zo door 20m muntjes heen op 1 onderhandeling
En soms gaat het super eenvoudig en ben je met 10m al bij de volgende deur.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Als ik dit nou goed begrijp, lijkt me dat de spelers die de nieuwe burenhulp nog niet hebben voorlopig beter geen BH meer kunnen geven. Dan wordt het verschil tussen beide groepen groter en de "prestatie" dus beter met als gevolg dat de kans groter wordt dat het wel voor iedereen uitgerold wordt.

Lijkt me ook dat als het teruggedraaid zou worden en spelers die nu gewend zijn aan 2.0 het weer op de oude manier moeten doen, dat er een deel zal afhaken. Die verdwijnen dan dus compleet en besteden ipv minder helemaal geen tijd meer aan dit spel.

Ik weet ook niet goed of omslachtig je BS genoten en buren helpen nou echt een kwaliteit is die je in je spel wilt om spelers er meer tijd aan te doen besteden. Lijkt me dat daar betere manieren voor moeten zijn.

Enige zinnige weg lijkt me vooruit: iedereen BH 2.0
We hebben het over honderdduizenden spelers, daar gaat Nederland geen verschil in maken. Daarnaast wordt een test afgekeurd zodra er sprake is van manipulatie.

Juist door dit te activeren voor iedereen zullen er juist meer spelers BH gaan geven wat het totale speelgenot voor iedereen dus ten goede komt.
Als dit door die KPI niet doorgevoerd zou worden denk ik toch echt dat die KPI niet goed geformuleerd is. :(


Als ik Don goed begrijpt lijkt het er eerder op dat die KPI die hij aanhaalt er van uit gaat dat hoe langer men met het spel bezig is hoe beter. Terwijl eigenlijk het langer moeten doen over BH slechter is.
Dit was slechts een voorbeeld en één van de vele punten. Dit ene punt is niet beslissend.

@DonFrank, begrijp ik het goed dat we de uitslag in positieve zin een beetje kunnen beinvloeden/manipuleren als de testers zoveel mogelijk burenhulp geven en de niet-testers zo weinig mogelijk ?
Ik ben een tester en zou deze burenhulp verbetering niet graag kwijtraken.
Nee, buiten dat je dan slechts één van de vele KPI's pakt, heeft Nederland een te klein aandeel in de grote groep met testers wereldwijd en worden tests afgekeurd als die gemanipuleerd worden. Het beste is dus om gewoon te spelen zoals je altijd doet en de test zijn werk te laten doen, waar uiteindelijk een uitslag uit komt en een go of een no-go voor dit onderdeel.
 
Alleen al het feit dat ze deze test doen geeft aan dat ze er mee bezig zijn en een probleem vinden. Zelfs als deze versie het uiteindelijk niet wordt, is het mogelijk dat ze iets anders gaan doen om de BH te verbeteren.
 

Deleted User - 147694

Guest
Compatibiliteit bedoel je?

Dat betekent feitelijk dat de rekenkracht van je chipset in je mobiel achterhaald is en te slecht om deze game te kunnen draaien...
 
Bovenaan