• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.70

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.70



Beste Elfen en Mensen,

Op donderdag 10 januari zullen we onze wereld naar spelversie 1.70 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Verbeteringen



  • Om verwarring tussen directe effecten en betoveringen te voorkomen, hebben de directe effecten nu een icoontje in meerdere kleuren, terwijl de betoveringen hetzelfde blijven met één enkele kleur.
    enchanticons.png

  • Informatie over de verlooptijd van een beperkte-tijd gebouw is toegevoegd aan de informatieschermen (tooltips) in het spel, specifiek bij het overzicht van de beloningen van een broederschapsavontuur.

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Handwerken - Het informatieicoontje bij de combinatiespreuk gaf aan dat je erop kon klikken, terwijl dat niet het geval was.
  • Gebouwen - Wanneer je gebouwen ging verplaatsen, was de wintermarkt (uit de wintermarktset) niet juist uitgelijnd, waardoor het lastig was om deze naar de juiste plek te verplaatsen.
  • Start - Een probleem opgelost waardoor het laadscherm op 16/25 kon blijven staan bij spelers in de browser Safari op een Mac.

Mobiele apps



Let op: de appversie van de update wordt apart van de browserversie uitgegeven.
  • Beloningen in het broederschapsavontuur zijn nu tikbaar om meer informatie te bekijken over effecten, grootte en omschrijving (indien beschikbaar bij de beloning).
  • Wanneer je je buren bezoekt, is het broederschapsembleem zichtbaar om te zien in welke broederschap je buren zitten.
  • Beperkte tijd gebouwen - Een tweede informatieknop was soms zichtbaar bij een gebouw met beperkte tijd, waardoor je een leeg scherm zag.
  • Handelsgebouw - Op een iPhone X was het niet mogelijk om aangepaste waarden te bevestigen, tenzij je op een lege ruimte tikte.
  • Toernooien - In bepaalde gevallen (wanneer je van apparaat wisselde), was het mogelijk dat de aflopende tijd van toernooien bevroor.
  • Gebouwen - Gebouwen in je inventaris kon je niet plaatsen in je stad als je het onderzoek nog niet voltooid had. Het is nu mogelijk om alle gebouwen uit de inventaris te plaatsen, ongeacht of je een onderzoek voltooid hebt.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Vooral veel wijzigingen op het gebied van de mobiele app! We horen graag je feedback.
 
Mooi nu Kun je in de app ook andere spelers in de ba bekijken van je buren.
Ik ben nu net met boselven gestart en het valt me op dat het manascherm bij de wilgen niet de volledige tekst toont. Verder kun je in de app nergens zien wanneer de volgende mana- afname plaatsvindt. Dat is wel een gemis. Ook bij de wilgen kun je dat niet bekijken zonder te oogsten. Dat is wel nadelig.
Verder wordt het allemaal steeds completer. Super.
 
Even voor de zekerheid; betekent dit dat alle toernooien nu dus om 23u ipv 20u in de avond eindigen?

Ik neem aan van wel. Het toernooi van vanavond start om 19.00 uur, dus de gewone tijd. Dit betekent, denk ik, dat we allemaal zonder ingewikkelde toestanden ook de 6e ronde kunnen spelen.
 

DeletedUser3722

Guest
Ik neem aan van wel. Het toernooi van vanavond start om 19.00 uur, dus de gewone tijd. Dit betekent, denk ik, dat we allemaal zonder ingewikkelde toestanden ook de 6e ronde kunnen spelen.

Dat zou mooi zijn.
Ik doe die nu amper omdat ik geen zin heb om midden in de nacht of tijdens werktijd in de ochtend deze te doen.
 

Deleted User - 147694

Guest
Even voor de zekerheid; betekent dit dat alle toernooien nu dus om 23u ipv 20u in de avond eindigen?

Ze eindigen dan om 22u ipv 19u. Een tijdje geleden is de eindtijd naar 19u veranderd.
 
Dat zou mooi zijn.
Ik doe die nu amper omdat ik geen zin heb om midden in de nacht of tijdens werktijd in de ochtend deze te doen.

Denk niet dat die drie uur je veel gaan helpen, laten we zeggen dat je van 9-5 werkt.
Di: 19:00
Wo: 17:00 (seconde dat je stopt met werken)
Do: 9:00 (seconde dat je begint met werken)

Tenzij je een kortere werkdag hebt of wisselende werktijden, of een dag vrij ergens ga je nog steeds geen moment vinden in de werkweek om 2x per dag te toernooien. en op zaterdag om 9:00 is te laat.
 

DeletedUser3722

Guest
Denk niet dat die drie uur je veel gaan helpen, laten we zeggen dat je van 9-5 werkt.
Di: 19:00
Wo: 17:00 (seconde dat je stopt met werken)
Do: 9:00 (seconde dat je begint met werken)

Tenzij je een kortere werkdag hebt of wisselende werktijden, of een dag vrij ergens ga je nog steeds geen moment vinden in de werkweek om 2x per dag te toernooien. en op zaterdag om 9:00 is te laat.

Je hebt gelijk. Dat zal nog onmogelijk zijn.
En tijdens werktijd heb ik er weinig tijd voor.
 

DeletedUser2114

Guest
Als je de vierde ronde vrijdag op tijd doet, kun je zaterdag voor 6.00 opstaan voor de 5e ronde en dan net voor 22.00 de 6e ronde doen. Moet je wel op zaterdag vroeg op...
 

Deleted User - 147694

Guest
Ben je tenminste zaterdag op tijd bij de supermarkt om je wekelijkse boodschappen te doen. ;)
 
Als je de vierde ronde vrijdag op tijd doet, kun je zaterdag voor 6.00 opstaan voor de 5e ronde en dan net voor 22.00 de 6e ronde doen. Moet je wel op zaterdag vroeg op...

Voor 6 uur betekent vrijdag voor 14:00 uur. Voor iemand die niet tijdens werktijden wil spelen is het dus niet mogelijk.

Maar ff paar minutes in de pauze gaat prima in de app.
 
Voor de mensen die op zaterdag niet hun 5e ronde kunnen spelen doordat ze niet op tijd thuis zijn vanwege werk is dit een uitkomst.
 
5e ronde moet je ook vrijdag doen, zaterdag is voor ronde 6. :p
Er zijn zat mensen waaronder ik ook wel eens die door hun werk pas in de avond toernooi kunnen spelen.
Ik moet ook wel eens op zaterdag werken en mag blij zij dat ik dan voor 7 uur thuis ben.
Dan is die 3 uur verlenging een uitkomst om toch nog die 5e ronde te kunnen spelen.
 
Nog een kleine wijziging!

Kunnen jullie -inno/moderator- een goed voorbeeld geven hoe dit daadwerkelijk helpt?
Ik zie het voordeel niet, behalve dat ik nu ipv voor de film/leuke avond er middenin naar de pc 'moet' om met tactiek nog ff wat plaatsen hoger te komen.

Dit is geenszins een voordeel. Ik baal hier behoorlijk van; weg rustige avond...!

Ja, late reactie, want dit bericht was nergens duidelijk te vinden voor niet-forumfanaten. Dit is een belangrijke verandering en die had best via een in-game-melding verspreid mogen worden. Sterker nog; op beta niet anders te vinden dan een half verborgen quoteje.

EDIT: ik zoek dus geen mening, ik zoek de feitelijke beargumentering voor deze verandering.
Misschien heb ik het gemist, maar waar is de discussie/peiling hierover?
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3125

Guest
idd ben er ook niet blij mee .... de vrije zaterdagavond naar de klote als je je positie wil verdedigen of verbeteren vlak voor het einde
liever zie ik dat met de zomertijd we ook met toernooi kunnen beginnen op dinsdagavond om 19.00 uur maar als je daarom vraagt word er niet op gereageerd door spelmakers en dit word weer zomaar doorgevoerd jammer
 
Bovenaan