• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.149

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.149



Op donderdag 17 maart zullen we onze werelden naar spelversie 1.149 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Verbeteringen


  • We hebben het geheugengebruik verminderd na het gebruik van de nieuwe burenhulp-functie.
  • De lijst met meldingen toont nu alleen de meest recente Burenhulp-melding van elke speler.

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Aankomende toren-beloningen geven de broederschapservaring nu correct weer.
  • De Toren van Licht laat nu de juiste beschrijving zien.
  • Je kunt nu alle wapenkamers tegelijk starten met de sneltoets.
  • Als je op het nieuwe tabblad Buren klikt, zijn er geen problemen meer.

Mobiele apps


Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • Lange namen van dagelijkse evenementprijzen worden niet langer afgesneden.
  • Het aantal runenscherven voor niet-onderzochte oude wonderen wordt nu correct weergegeven.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een bericht in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback over deze update.
 
AlbertDeWijze, versie 1.149, firefox 0.98, mens.
Desktop computer, 16GB.

Ik weet niet of deze versie de echte oorzaak is, maar de performance van elvenar is dramatisch gezakt.

Bij de BSAs bouw ik mijn hele stad vol met kleine level 1 wp. Tot/met het vorige BSA kon ik met hard werken mijn 3 arbeiders aan het werk houden. Je moest alle stappen zo snel mogelijk doen dan kon je de arbeiders net bijhouden.

Nu net heb ik datzelfde geprobeerd in mijn hoofdstuk 19 stad. Heel even in het begin kon ik nog 3 arbeiders tegelijk aan het werk hebben, maar erg gauw werden dat er maximaal 2 en naarmate ik langer bouwde werd dat steeds minder tot uiteindelijk zelfs 1 arbeider niet eens meer nodig was. (Bouwen van de wp werd niet eens meer getoond, tegen de tijd dat het spel had ontdekt waar ik de wp wou bouwen was de bouwtijd al helemaal voorbij.)

Zo tegen 3/4e van het hele bouwproces begon firefox te klagen dat de pagina te traag was, en dat ik het maar moest stoppen om weer een snellere browser te krijgen.

De oorzaak is dat hele user-interface *bagger-traag* wordt. Openen van het bouwscherm en de wp aanklikken kost je 1 hele seconde, en dan wacht ik niet eens tot alle plaatjes van het scherm op de goede plek staan. Scherm weer weghalen en gebouw neerzetten op de plaats waar ik al lang en breed mijn muis cursor heen heb verplaats en aangeklikt kost een halve seconde. Tussendoor staat het hele spel steeds een seconde of wat geheel stil, ook de blimps met geld en inwoners staan dan stil.
Inhoud van het chat window verdween soms ook even (1/2 seconde oid).

Stukken pad verplaatsen is zo langzaam dat ik met 2x een padtegel kan aanklikken en weer op de andere plaats neerleggen, voor het spel de 1e tegel heeft verplaatst (en dan doet het ze ook beide tegelijk).
 
Ik denk dat er wat anders aan de hand is omdat het zelfde ook gebeurd bij andere dingen die je doet zo als legers bouwen of een reeks toernooi/wereld gevechten.
Maar ik vermoed dat het wereld wijd is omdat deze klachten nu ook komen via het Beta forum en daar hebben ze toch echt een nieuwere versie van het spel draaien.
 
Ik heb dat met toernooi met een account waar ik alleen maar mee afkoop.
Das klikker de klik en merk ik dat die gaandeweg als ik meer provincies heb gedaan dat die begint te haperen.
Zal wel met geheugen van het spel te maken hebben dat als je teveel of te snel iets achter elkaar doet dat die het niet meer bij kan benen.
Vaak is het refreshen en probleem is weer opgelost maar zou eigenlijk niet mogen.
 
Het is denk ik een performance kwestie ivm de door INNO ingebouwde verificatie van de kp's die je kunt uitwisselen. Voor mijn gevoel is het bij de introductie hiervan begonnen. Maar misschien dat @DonFrank hier uitsluitsel over kan geven?
 
jah heeft met geheugen te maken, en ik denk meer specifiek met html5 zelfs. Er zitten wat geheugenlekken in html5 waar ze volgens inno niks zelf aan kunnen doen (zoals het spel ook trager werkt als je veel tabs open hebt staan)
 
Ik ben er niet blij mee, het was wel prettig om meerdere dagen terug te kunnen kijken, o.a. om te zien wie burenhulp had gegeven
Maar dat kun je toch ook? je kan alleen niet zien of iemand 5x burenhulp heeft gegeven of 1x maar je kan van iedereen de laatste keer zien.
in het verleden ook je ook niet zien of iemand 5x of 1x burenhulp had gegegen. met een beetje pech kon je niet eens de afgelopen 24 uur zien
 
Maar dat kun je toch ook? je kan alleen niet zien of iemand 5x burenhulp heeft gegeven of 1x maar je kan van iedereen de laatste keer zien.
in het verleden ook je ook niet zien of iemand 5x of 1x burenhulp had gegegen.
Niet mee eens... dezelfde namen konden meerdere keren voorkomen. Zo kon ik van spelers zien wanneer ze burenhulp hadden gegeven, ook als dat meerdere keren was... en helemaal sinds de lijst tot 5 dagen is terug te zien.
 
Ach, zolang ik al speel merk ik dat er maar een beperkt aantal spelers echt retour burenhulp geven.
Op Beta ben ik net in H7 gekomen en daar heb ik 13 bladzijden met burenhulp terug gaven meldingen staan.
Hier zit ik in H19 en heb daarin een veel groter gebied maar net 14 bladzijden met burenhulp retour vermeldingen.
Zelfs spelers die tegen mij aan liggen, nemen niet eens de moeite voor de retour hulp.
Dus klagen over dat je de dubbele meldingen niet meer kunt zien vind ik niet terecht terwijl het overgrote gedeelte niet eens de moeite neemt voor de retour hulp.
Dagelijks 30 pagina's door worstelen met retour hulp geven zou ik nog niet eens zo erg vinden omdat dan mijn cultuur bonus ook maximaal zou blijven en alle extra bonussen die er aan hangen dankzij de verschillende wonderen ook de hoogte in schieten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah ja, 'klagen' kan je ook 'het op negatieve wijze formuleren van een onvervuld verlangen" noemen, en dom ook wel "intellectueel wellicht ietwat minder voor de hand liggend". In de context van een forum is overigens de ongeschreven wet van toepassing dat misverstanden vaker voorkomen dan daadwerkelijke domheid. Uit eigen ervaring weet ik dat je niet heel dom hoeft te zijn om een ander forumlid totaal verkeerd te begrijpen, en of ik mezelf daarmee nou een schouderklopje geef of naar beneden haal, mag je helemaal zelf weten ;) :p

Het onvervulde verlangen is hier: makkelijk kunnen checken hoe vaak je BS-leden burenhulp geven. Er zijn BS-en die dat als een van de vereisten voor 'activiteit van hun leden' hanteren. En als je zoiets vereist van je leden, is het wel fair als je dat ook echt checkt. En dan is het wel fijn voor je magiërs als dat makkelijk kan, en da's er dus in 1.149 niet op vooruit gegaan.
 
Ah ja, 'klagen' kan je ook 'het op negatieve wijze formuleren van een onvervuld verlangen" noemen, en dom ook wel "intellectueel wellicht ietwat minder voor de hand liggend". In de context van een forum is overigens de ongeschreven wet van toepassing dat misverstanden vaker voorkomen dan daadwerkelijke domheid. Uit eigen ervaring weet ik dat je niet heel dom hoeft te zijn om een ander forumlid totaal verkeerd te begrijpen, en of ik mezelf daarmee nou een schouderklopje geef of naar beneden haal, mag je helemaal zelf weten ;) :p

Het onvervulde verlangen is hier: makkelijk kunnen checken hoe vaak je BS-leden burenhulp geven. Er zijn BS-en die dat als een van de vereisten voor 'activiteit van hun leden' hanteren. En als je zoiets vereist van je leden, is het wel fair als je dat ook echt checkt. En dan is het wel fijn voor je magiërs als dat makkelijk kan, en da's er dus in 1.149 niet op vooruit gegaan.
Ja maar in dat geval heb je het nu nog steeds beter dan dat we het ooit had in het verleden
Toen moest je ook elke dag notities maken als je doel is om voor politieagent te spelen.

Ik kan daar echt mijn energie niet aan verspillen.
Ik ben iig blij dat ik niet meer door 84 pagina's burenhulp hoeft te zoeken naar de spelers die ik gemist heb. want in de laatste 70 pagina's zat er op behoorlijk wat pagina's nog 1 of 2 spelers
 
Als het puur om de retour hulp van je eigen BS leden gaat heb ik eerst een paar vragen voor je Rodeon.
Hebben jullie de perk op burenhulp verhoogd naar level 1 of 2?
Beantwoord je die vraag met ja dan heeft iemand 24u + perk level * 4u de tijd voor hun retour hulp
Bij mij in de BS is dat 32u.
Als ik nu via de leden lijst iemand vind met groene handjes dan weet ik dat die ruim 32u geleden voor het laatst retour hulp heeft gegeven.
Ik geef die persoon weer burenhulp en kijk 23u later nog een keer, zijn er nu weer groene handen en er is geen vakantie melding gedaan of die persoon kletst wel in de BS chat of plaatst gewoon handel dan heb je een goede rede om hem/haar er op te wijzen.
Ja, sommige leden kunnen af en toe laks zijn met de retour hulp, maar politie agentje spelende BS officieren trekt de meeste spelers denk ik niet zo.
Dus denk er dan aan hoe je dit goed en op een vriendelijke/nette manier aanpakt.

Zo simpel kun je er naar kijken en handelen en dat bedoelde ik met er over klagen dom te vinden.
 
Iedereen heeft hier de vrijheid om zijn of haar wensen en verlangens te uiten en het is extra zuur als vervulde verlangens teniet worden gedaan. Alsof jullie zelf nooit je onvervulde wensen en verlangens uiten... ik noem dat misschien ook klagen... maar zeker niet dom!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan