• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.144

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.144



Welkom in 2022!

Op donderdag 6 januari zullen we onze werelden naar spelversie 1.144 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Verbeteringen


  • Het tonen van de productie van setgebouwen is verbeterd: initiële producties worden altijd weergegeven als voordelen en alle bonusproducties (ontgrendeld door deze als set te plaatsen) worden afzonderlijk weergegeven.

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Er is een probleem opgelost waarbij eenheden die tussen de golven van een gevecht met meerdere golven door tot leven werden gebracht soms niet op het slagveld verschenen.
  • We hebben een probleem opgelost waarbij het aantal boeken niet correct werd weergegeven in de pop-up met beloningen bij het ontvangen van boeken als beloning.
  • We hebben een weergaveprobleem opgelost dat optrad bij het tot leven brengen van eenheden tussen golven van een gevecht. Nu zal er geen foutmelding zijn.
  • Het gebruik van een bouwspreuk voor teleporteren telt nu mee voor opdrachten waarbij je "betoveringsspreuken moet gebruiken".
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een bericht in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback over deze update.
 
Deze update veroorzaakt een verdere inconsistentie in de weergave van goederen aantallen (wat niet vermeld was in de update notities).

In het hoofdmenu bovenaan worden nu de goederen weergeven met bijvoorbeeld 100d ipv 100K en 100m ipv 100M.
Echter in het handelsgebouw worden ze wel weergeven met 100K en 100M.

Het zou mooi zijn als gewoon de SI symbolen overal door het systeem aangehouden worden. Dus 100k voor 100.000 en 100M voor 100.000.000
 

Aeva

Chef
Ik zie inderdaad de vreemde 'move' om K, en dat is de normale geaccepteerde maat, te veranderen in d. Niet alleen een andere afkorting, die heel erg ongebruikelijk is, maar ook met een kleine letter, eveneens heel ongebruikelijk.
Ik zie het ook liever 'normaal', dus als K voor duizendtallen en als M voor miljoenen. Dat is tenminste in lijn met alle uitingen elders in Nederland.
 
Ik ken inderdaad geen enkel bedrijf of instantie waar dit zo aangegeven wordt. Gelieve de standaard internationale aanduiding te gebruiken aub, dit is in België net zo verwarrend als in NL.
 
Ik ken inderdaad geen enkel bedrijf of instantie waar dit zo aangegeven wordt. Gelieve de standaard internationale aanduiding te gebruiken aub, dit is in België net zo verwarrend als in NL.
Ja, niet dat ik persoonlijk daar echt wakker van lig, zijn wel andere zaken in het leven om zich druk over te maken ; doch een beetje consistentie kan uiteraard geen kwaad.
 
Ik vind het uberhaupt een onhandige notatie, of er nu een k of d achterstaat.

Ik ben visueel ingesteld en het beeld maakt het er voor mij niet duidelijker op. Gewoon volledig uitschrijven zoals het eerst was, daar kon ik meer mee dan dit. Even een voorbeeld wat ik bedoel.

In dit plaatje hebben alle goederen vier posities om de hoeveelheid aan te duiden. Ik moet echt goed kijken naar de laatste positie om te zien dat dat een d is en geen cijfer (met mijn niet zo goede ogen al een dingetje) en dat ik daarvan dus het meeste heb. Voor mij lijkt het echter dat met vier posities en eerste cijfer een 2 dat ik van dit goedje het minste heb. De laatste positie in het rijtje van cijfers is normaal niet interessant want of daar nu een 1 of 5 staat maakt niet zoveel uit als je duizenden goederen hebt. Maar nu wordt die positie opeens belangrijker.

1641638647089.png


Als je de cijfers volledig uit zou schrijven is het allemaal wel in een klap duidelijk omdat het goedje waarvan je het meeste hebt of de meeste cijfers heeft, of op de eerste positie(s) het hoogste cijfers.

Een andere uitlijning kan het beeld al weer iets duidelijker maken, als je de cijfers op links uitlijnt en de D er dan achter de uitlijning zet als een apart teken.

Bijvoorbeeld:

Gekke zeep 5566
Gemengde paddo's 268D
Kosmische bismut 4566

Nu ben ik waarschijnlijk wel de uitzondering die zo kijkt en informatie voor een groot deel afleidt uit een beeld en kan ik me wel aanpassen. Maar als de discussie toch over dtjes en ktjes gaat...;)
 
Ik ook ben van mening dat het anders kan maar dan wel met de juiste termen of helemaal niet..
De K staat voor kilo.. gewicht, tot zover overigens. Maar elixer is natuurlijk niet te definieren met K, dit zou L moeten zijn van Liter. Puur hierom zou ik al zeggen dat het anders kan :rolleyes:
 
K in het SI stelsel betekent "1000".

1 kilo-gram kaas betekent dus letterlijk "1 x 1000 gram". Bij snelheden en afstanden hebben we het over Km (de 1000 meter eenheid), en niet over meters.

Overheden en bedrijven het ook over K-euros en M-euros bij begrotingen. 18 K-euro is dus 18000 euro, en 2 M-euro is 2000000 euro.

k is kilo, uitgeschreven in decimaal is dat 1000 :) klopt.

Maar om het punt even te maken. De k wordt gebruikt om aan te geven dat het gaat om een 1000 getallen af te korten. Dit was al duidelijk maar zou het bij elke goedje zo moeten gelden dan als we dit heel letterlijk nemen.

Aanduiden met een d lijkt me ook niet goed, verwarrend allemaal.. ik bedoel dan ook laten die k of uitschrijven geheel in decimaal wat mij dan ook niet zo goed lijkt.
 
Bovenaan