• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback spelupdate 1.137

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.137



Op donderdag 2 september zullen we onze werelden naar spelversie 1.137 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Nieuwe spelonderdelen


  • We werken aan een gloednieuwe functie om broederschappen voor alle niveaus krachtiger te maken! Blijf ons volgen voor meer informatie!

Opgeloste problemen


Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Handelaar - Bij het kopen van handelaren in het handelaarvenster in hoofdstuk 18 is een interne fout opgetreden. Dat is opgelost.
  • Accounts - Een klein aantal spelers kon geen accounts aanmaken op nieuwe werelden. Dit zou geen probleem meer moeten zijn.
  • Opdrachten - Een bepaalde opdracht die om werkplaatsen op specifieke niveaus vroeg, telde de bestaande werkplaatsen niet correct. Dit zal ook niet meer gebeuren.

Mobiele apps


Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • UI - De knoppen voor Goederen en Voorraden hadden een klein probleem met het niet goed reageren. Dit is nu opgelost.
  • UI - Op de snoepkraam uit hoofdstuk 11 (en mogelijk andere gebouwen) worden de zaden- en mana-waarden nu correct weergegeven
  • Portalen - Bepaalde portalen voelden zich verwaarloosd en stopten met het tonen van producties nadat de app was geminimaliseerd. We hebben ze verzekerd dat het niets persoonlijks is, en nu zullen ze hun werk weer doen.
Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een bericht in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
Binnenkort een toevoeging aan broederschappen om ze krachtiger te maken :) We horen graag jullie feedback over deze update!
 
Ik mag hopen dat er geen FOE opties in Elvenar verschijnen. Als ik FOE wil spelen, doe ik dat wel bij FOE. Hier speel ik Elvenar en dat wil ik graag zo houden.

Helemaal mee eens :)

Binnenkort een toevoeging aan broederschappen om ze krachtiger te maken :) We horen graag jullie feedback over deze update!

Nu ben ik wel nieuwschierig naar de benoemde 'nieuwe spelonderdeel' voor broederschappen. Laat ons niet te lang in spanning wachten ook :)
 
Wanneek komt er een update waarin we net als bij Forge of Empires onze dorpen kunnen herindelen.??????
Als je je niet-bonus fabrieken in de vuilnisbak kiepert heb je zat ruimte om je stad opnieuw in te richten.

Maak je goederen met alleen bonus fabrieken, en handel op de markt om de andere goederen te krijgen.
Naarmate je meer relics verzamelt vliegt de produktie van je bonus fabrieken omhoog tot 8x zoveel als je niet-bonus fabrieken.

Dat betekent dus dat 1 bonus fabriek erbij, en wat die maakt op de markt 1:1 omzetten naar niet-bonus, dan heb je evenveel als 8 niet bonus fabrieken maken.
 
Wanneek komt er een update waarin we net als bij Forge of Empires onze dorpen kunnen herindelen.??????

die optie krijgen we al 6 jaar niet, dus verwacht niet dat die nog ooit komt.

Wij hebben wel teleportatiespreuken (te winnen in de toren der eeuwigheid) hiermee kan ja plek maken om een verhuizing mogelijk te maken.
Dit is een beetje vergelijkbaar, maar je moet er dus wel iets voor doen, je krijgt ze niet voor niets.
 
Ook ik ben erg benieuwd naar het nieuwe spel onderdeel:).
Foe ken ik niet zo goed…heel even gespeeld maar niets voor mij
 
Ik zie nieuwe gebouwen in de handwerken tab van de acedemie, onder andere
Screenshot from 2021-09-03 15-11-16.png


Zijn dit eenmalige gebouwen, of kun je er meerdere van maken?

(Oftewel, heeft het zin om deze te maken en in de inventaris te laten staan om te voorkomen dat hij weer voorbij komt?)

EDIT: Antwoord gevonden, het is de hoofdprijs van het carnavals event uit 2020: https://nl.wiki.elvenar.com/index.php?title=Elvariaans_Carnaval_2020#Evoluerende_gebouwen eenmalig dus.
 
Mana en zaden valt wat tegen in het dwergen hoofdstuk op winyandor :)

Herkende het gebouw eerst niet, maar toen ik het had en de hogere levels ging bekijken viel het kwartje. Heb het een tijd je gehad en daarna weggegooid op mijn hoofd account volgens mij.
 
Ik zie nieuwe gebouwen in de handwerken tab van de acedemie, onder andere
Bekijk bijlage 6297

Zijn dit eenmalige gebouwen, of kun je er meerdere van maken?

(Oftewel, heeft het zin om deze te maken en in de inventaris te laten staan om te voorkomen dat hij weer voorbij komt?)

EDIT: Antwoord gevonden, het is de hoofdprijs van het carnavals event uit 2020: https://nl.wiki.elvenar.com/index.php?title=Elvariaans_Carnaval_2020#Evoluerende_gebouwen eenmalig dus.

Mooi gebouw idd, heb uhm inmiddels ook voorbij gehad bij handwerken :) ga ik zeker voor zodra de artefacts voorbij komen in de toren.

Zonde dat je deze had weggegooid, nu kun je ze gelukkig terugplaatsen met een spreuk :)
 
De reden dat ik het geplaatst had zal wel geld geweest zijn. Sinds een hele mooie witte kerst lang geleden en een carnaval is mana een non-issue op mijn grote account, en zaden heb ik ook altijd wel voldoende door teveel wonder levels.

Geld was enige tijd een probleem bij de toren. Tegenwoordig valt dat ook wel weer mee, omdat ik nu meer T1 als 1e test gebruik. Inno wil graag dat we veel "leuke hoeveelheid" T1 maken voor events en BSAs, als je dat overschot voor de toren gebruikt scheelt het je munten en hamers (hoewel dat laatste bij mij ook niet meer echt relevant is na wat magische cadeaus van de toren. Nu met maken van tiaras en "gebruik spreuken" opdrachten heeft 1 van de WPs 500% extra produktie maakt de komende 200-nogwat dagen, waardoor ze meer stilstaan dan werken).
 
Laatst bewerkt:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Over aanpassingen in Forge of Empires/Elvenar: De basis van Elvenar is gelijk aan de basis van Forge of Empires. Oorspronkelijk is Elvenar zelfs een kopie van Forge of Empires geweest met een ander verhaal en andere graphics.

Na de start van Elvenar zijn de Forge of Empires Teams en de Elvenar Teams volledig losgekoppeld van elkaar. Elvenar is daarbij een eigen weg in geslagen en Forge is met hun team verder gegaan. Er zijn geen vaste overlegmomenten tussen de teams van Forge en de teams van Elvenar.

Uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat er bij verbeteringen soms gekeken wordt naar iets dat goed werkt binnen Forge (voor een Elvenar verbetering), of juist andersom: Iets dat binnen Elvenar goed werkt en in Forge een oplossing is voor een probleem. Daarbij kan geleerd worden van een ander (intern) team, wat ontwikkeling gemakkelijker maakt. Daarnaast is een concept soms dan al bewezen. Het is echter niet standaard dat functionaliteiten van Forge overgenomen worden in Elvenar.

Dus:
  • Van oorsprong waren de spellen gelijk qua mechanics;
  • Elvenar heeft een eigen team, Forge heeft een eigen team;
  • Spelonderdelen worden niet standaard op beide spellen geïmplementeerd;
  • In het geval van een verbetering of nieuwe mechanic in het spel kan er gekeken worden naar een bewezen concept in het andere spel.
Over het herdelen zoals in Forge mogelijk is: Er is voor alsnog door het Product Team van Elvenar bewust voor gekozen om deze mechanic niet in Elvenar te implementeren.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Er is vanmorgen iets mis gegaan met het activeren van een nieuwe functionaliteit. Deze functionaliteit was nog niet af en is per ongeluk aangezet op de Nederlandse taalversie. De functionaliteit is ook nog niet beschikbaar op de beta.

We willen de spelers die het nieuwe onderdeel al gezien hebben vragen om het geheim te houden totdat het in ieder geval op de Beta-versie van het spel beschikbaar is.

Onze excuses voor het ongemak.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Ik ben op beta een melding tegengekomen dat het wel live is en niet op beta. Het kan dus uit elke wereld zijn gekomen.
Iemand op het hoofdkantoor gaat nu even alle taalversies af om zeker te zijn dat het nergens meer actief is. Dank voor je melding!
 
Bovenaan