• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Spelupdate 1.111

Dank @AlbertDeWijze voor deze gladheldere toelichting. Hopelijk gaat er bij Inno een Kristallen vuurtorentje branden en keren zij terug op haar schreden... maar tot dat moment stop ik (iig voorlopig) met het spelen vd toren!
 
maar tot dat moment stop ik (iig voorlopig) met het spelen vd toren!
Kosten van de toren zijn individueel, het hangt van een heleboel factoren af, waaronder aantal wonder levels en aantal uitbreidingen.
Het kan goed zijn dat jij andere (hopelijk lagere) kosten hebt dan ik.
 
Voor zover ik kan beoordelen niet… ik zit inmiddels in het laatste deel van hfdst 16, bezit 21 magische huizen (2 in mijn inventaris maar geen plek voor) en heb alle premium uitbreidingen :) :confused: :)
 
Goede morgen

Hier de Engelse versie, de Nederlandse versie staat hieronder
====================================================
Tower costs cannot be compensated

Last week, my cost for coins for 1 round negotiations in a confrontation in the tower was 2900k (first level, first confrontation). This week it is 3100K due to buying a premium expansion and adding 2 wonder levels.

Note that also in this week the cost of additional premium expansions was decreased for the tower!!

I have no hope of compensating for this 7% increase in costs.
Analysis:
A 7% increase in cost means I need
- More coins
- More supplies
- More t1, t2, t3
- More t4, t5, t6
- More Ocrs
- More Seeds
- More Mana

All this needs to be done at the new expansion of 25 tiles.

Coins already fails.
Other coin use is neglible, but let's say 5% increase in coin supply. I have 27 houses currently, each 5x4. For 5% additional coins I thus need 27 additional tiles of house, and I only have 25 new tiles. Not enough room, let alone any hope for compensating for all the other increased costs.


Tower costs are not sustainable in this way. Costs grow faster than I can compensate for. This means I eventually have to

A - Stop buying premium expansions and adding wonder levels, or
B - Stop playing the tower.

Since I use the tower to obtain (amongst other means) to get diamonds, A and B are linked.

If I stop A, there is no point in playing the tower and the tournament any more, effectively, killing playing Elvenar entirely.
If I stop B, it kills playing a part of the game. Also, it makes A much more difficult.
Both are undesirable I think, but I see no alternatives. Costs explode too much.
====================================================

en de Nederlands versie:
====================================================
Torenkosten worden onbetaalbaar

Vorige week kostte ronde 1 van de onderhandlingen in een confrontatie 2900K munten (1e confrontatie, 1e level). Deze week is het 3100K, vanwege een extra premium uitbreiding en 2 extra wonder levels.

Daarbij waren de kosten van de premium uitbreidingen deze week nog verlaagd voor de toren!!

I kan met geen mogelijkheid die 7% extra kosten compenseren.
Analyse:
De 7% verhoging in kosten betekent ik het volgende extra nodig heb
- Meer munten
- Meer voorraden
- Meer t1, t2, t3
- Meer t4, t5, t6
- Meer Orces
- Meer Zaden
- Meer Mana

Dat allemaal moet dan op die 25 tegeltjes van die nieuwe uitbreiding.

Alleen munten gaat al niet lukken,
Andere munt kosten zijn verwaarloosbaar, maar laten we zeggen 5% verhoging van munt inkomsten. Ik heb 27 huizen, elk is 5x4. Voor 5% meer munten heb ik dus 27 nieuwe huis tegels nodig, en ik heb maar 25 nieuwe tegels. Niet genoeg ruimte, er is geen hoop op compensatie voor al die andere extra kosten.

De toren is dus niet houdbaar. Kosten groeien sneller dan ik kan compenseren. Dat betekent dat ik uiteindelijk

A - Geen premium uitbreidingen en wonder levels meer moet toevoegen, of
B - Stoppen met spelen van de toren.

Omdat ik diamanten uit de toren gebruik voor het aanschaffen van premium uitbreidingen zijn A en B aan elkaar gekoppeld.

Als ik A stop, is er geen reden meer om toren en toernooi nog te spelen, wat effectief het einde van Elvenar betekent voor mij.
Als ik B stop, dan is dat het einde van een onderdeel van het spel. Het maakt A ook meer moeilijk.
Beiden zijn niet wenselijk denk ik, maar ik zie geen alternatieven. Kosten exploderen te snel.
====================================================

Mag ik je uitspraak even in twijfel trekken? sorry hoor.

Dit is wat ik zie bij de eindbaas van map1, ik veronderstel dat die het duurste is.
Deze account heeft 711 wonderlevels, en 150 uitbreidingen. Dat is toch een stuk meer dan de 203 wonderlevels en 128 uitbreidingen die ik zie bij albertdewijze account.

1598265717694.png


Bij mij kost het dus maar 2600k munten.

Er klopt dus ergens iets niet naar mijn mening, vandaar dat ik het even in twijfel trek.
(ofwel heb jij het over een andere account? ofwel is de eerste provincie duurder dan de laatste? of er is een fout in innos berekening? Allemaal lijken me even raar)

Ik heb al vanaf het begin geklaagd dat ik de toren te duur vond (vooral qua munten) en heb die daarom zo lang mogelijk aan de kant laten liggen. Nu doe ik wel alle 3 de mappen om de bs te helpen (want zij kunnen mijn niet-deelname onmogelijk compenseren). Ik vecht het grootste deel van toren nu wel tegenwoordig, enkel omdat ik het aantal munten die benodigd zijn helemaal niet aankan zonder heel veel munten instants te gebruiken, en eens die op zijn is het dan toch voorbij. Ik heb zelfs gevraagd om in de volgende hoofdstukken terug een wonder te stoppen die munten geeft als 2e bonus, omdat het onmogelijk wordt. Antwoord was: volgens onze berekeningen zou iedereen moeten zwemmen in de munten...
 
@Wonder nar : Nee hoor, heb maar 1 account op 1 server. Ik weet het verder ook niet, maar wat ik schrijf zijn de getallen die ik vorige week en deze week zie. Het is niet alleen wonder-levels en uitbreidingen, de toren neemt meer getallen mee in de berekening, minmaxgamer op de beta server heeft alle details als je het wilt weten (ikzelf heb daar niet zo'n behoefte aan). Wellicht is er een andere parameter waar wij wel in verschillen die het gat veroorzaakt.
Ik observeer alleen de 7% sprong, en constateer dat je dat gat niet kunt compenseren met 1 extra uitbreiding die mede de sprong heeft veroorzaakt.
Vervolgens trek een conclusie die er vroeg of laat aan komt volgens mij.

enkel omdat ik het aantal munten die benodigd zijn helemaal niet aankan zonder heel veel munten instants te gebruiken, en eens die op zijn is het dan toch voorbij.
Ik heb dezelfde ervaring, en ben extra huizen aan het bijzetten ipv pop/cult om meer munten te krijgen. Wat ik tegenwoordig ook doe is eerst sentient proberen weg te geven als bod, dan gewone goederen, dan voorraden, en dan tenslotte pas munten. Op die manier lever je wel produktie in, maar die kosten relatief veel minder voorraden en munten.

Support zegt wat ze in Duitsland zeggen, en Duitsland heeft nauwelijks begrip wat een actieve eind-speler is, dus ja tuurlijk heeft iedereen bakken muntjes!!
Op dezelfde manier denken ze waarschijnlijk dat mijn geval helemaal niet voorkomt. Jammer, maar wel dus.


@rodeon: Ja, ik had al het idee dat je niet door had dat het mijn feedback op de release is, vandaar dat even duidelijker gemaakt.

Als ik iets van iemand anders kopieer zet ik er ook altijd een bronvermelding bij (naam van de speler, en bij overnemen van tekst de url waar het origineel staat).
 
Ik lees en schrijf elke dag de hele dag Engels, dus uitdrukken in het Engels gaat me ondertussen makkelijker af dan in het Nederlands, vandaar.
Het forum hier is de uitzondering :)
 
Bovenaan