• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Spelupdate 1.111

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Spelupdate 1.111



Op donderdag 20 augustus zullen we onze werelden naar spelversie 1.111 updaten. In deze versie zijn er weer een aantal veranderingen, waarvan je hieronder een lijst kan vinden.

Balansaanpassingen


  • De impact van reguliere en premium uitbreidingen in de moeilijkheidsberekeningen voor de Toren der Eeuwigheid is verminderd. Bij Premium-uitbreidingen is de impact ervan zelfs nog meer verminderd dan bij reguliere uitbreidingen.
  • De vereisten van verschillende technologieën in het begin van het Elvenar-hoofdstuk (hoofdstuk 15) verlaagd, omdat de kosten te hoog waren in vergelijking met eerdere hoofdstukken.

Opgeloste problemen



Zoals met elke update, hebben we ook nu weer een aantal problemen opgelost, waaronder:
  • Ambassades - Een verkeerd portret van de opdrachtgever in een van de verhaalopdrachten opgelost.
  • HTML5 - De knop om over te schakelen naar de HTML5-client bij het laden van de game met Flash heeft nu voldoende ruimte voor vertalingen in alle talen.

Mobiele apps



Let op: de appversie van de update wordt los van de browserversie bijgewerkt. Hierdoor kan het zo zijn dat de update eerder of later beschikbaar is via Google, Apple of Amazon.
  • Voor nieuwere spelers die nog geen naam, e-mailadres en wachtwoord hebben ingesteld om hun account te registreren, kan dit nu op aanvraag worden gedaan via de instellingen in het spel.
  • Gebouwen - "Vrijgespeelde plekken" verwijderd uit de lijst met voordelen op het uitbreiden-tabblad van het gebouw voor niveaus waarvoor het niet stijgt.
  • Nieuws - Als je Elvenar in meerdere taalversies speelt, is het niet langer mogelijk om het nieuws van de ene taalversie in de andere te zien wanneer je de app gebruikt.
  • Ranglijst - Een ontbrekend pictogram toegevoegd aan de ranglijst voor de Toren der Eeuwigheid.
  • Woodelves - Meer ruimte toegestaan voor vertalingen van de namen van verschillende productie-opties in de Woodelven-nederzetting.
  • Wereldkaart - Het bericht dat verschijnt wanneer een provincie is voltooid en alle provincie-uitbreidingen zijn verkregen, is nu duidelijker.

Zoals altijd horen we graag jullie feedback. Laat ons weten wat je denkt door een post in het discussietopic achter te laten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
Ik denk dat dit wel een gewilde update is, waarbij uitbreidingen minder effect hebben op de moeilijkheid van de toren. We horen graag jullie feedback!
 
De vereisten van verschillende technologieën in het begin van het Elvenar-hoofdstuk (hoofdstuk 15) verlaagd, omdat de kosten te hoog waren in vergelijking met eerdere hoofdstukken.

Ik ben benieuwd welke dat zijn... want mijn derde account die ik iets minder fanatiek speel dan de andere twee, komt er niet doorheen kwa goederen. De afname van de goederen is meer dan dat ik produceer omdat ik het gewoon iets rustiger aan doe. Een dagje minder inloggen en je hebt door de afname van de spiri goederen gelijk een probleem. Was bijna zo ver om te stoppen met dat account, maar met deze verandering wil ik het nog wel even aan kijken, als het tenminste gunstig uitpakt.
 
De impact van reguliere en premium uitbreidingen in de moeilijkheidsberekeningen voor de Toren der Eeuwigheid is verminderd. Bij Premium-uitbreidingen is de impact ervan zelfs nog meer verminderd dan bij reguliere uitbreidingen.
Eigenlijk is het nog steeds absurd dat premium-uitbreidingen (de uitbreidingen die je met diamanten = geld = inkomen voor Inno) uberhaupt nog een steeds impact hebben op de moeilijkheidsgraad van de toren. Je betaalt er voor en je wordt er door Inno voor gestraft... Premium-uitbreidingen zouden helemaal geen invloed mogen hebben op de moeilijkheidsgraad.
 
Ik heb net de opdrachten voor Fabriek, landbouw en atelier klaar. Ik ben benieuwd of hier nog compensatie voor komt voor de spelers die de opdrachten al klaar hebben. Ook benieuwd tot hoever de aanpassingen van de benodigdheden doorlopen in de opdrachten.
 

Aeva

Chef
Ik heb net de opdrachten voor Fabriek, landbouw en atelier klaar. Ik ben benieuwd of hier nog compensatie voor komt voor de spelers die de opdrachten al klaar hebben. Ook benieuwd tot hoever de aanpassingen van de benodigdheden doorlopen in de opdrachten.
Waarom zou je recht hebben op compensatie? Het is een strategisch spel dat voortdurend in beweging is. Er zijn voortdurend aanpassingen en veranderingen om het spel beter te maken.

elvenar handtekening DEF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd welke dat zijn... want mijn derde account die ik iets minder fanatiek speel dan de andere twee, komt er niet doorheen kwa goederen. De afname van de goederen is meer dan dat ik produceer omdat ik het gewoon iets rustiger aan doe. Een dagje minder inloggen en je hebt door de afname van de spiri goederen gelijk een probleem.
Er staat "begin van het hoofdstuk". Ik kan het niet controleren, maar ik gok zo in de 1e 3 kolommen en dan heb je het wel gehad.

Het zal zeker niet zo zijn dat ze alle onderzoeken in kosten verlaagd hebben.

Simia zetten en levelen scheelt enorm bij die aantallen sentient. Drie fabrieken hebben ook. Dan heb je wat extra capaciteit om ook nog wat nieuwe sentient te maken naast de vervanging van je verdampte goederen.
 
Ik denk dat dit wel een gewilde update is, waarbij uitbreidingen minder effect hebben op de moeilijkheid van de toren. We horen graag jullie feedback!
Ik las iets op beta forum dat ze de impact van uitbreidingen ook op toernooi verminderd hadden, maar tegelijkertijd hadden ze dan iets anders meer effect laten hebben. Is dit bij de toren ook zo? (een verborgen verhoging van kost ergens?)
 

DeletedUser4585

Guest
Ben ik ook wel benieuwd naar want geloof ze de laatste tijd helemaal niet meer. Aan de ene kant beloven ze een verbetering maar aan de andere kant maken ze dan stiekem iets anders duurder zonder het te zeggen. :(
 
Ik snap deze niet:
"De impact van reguliere en premium uitbreidingen in de moeilijkheidsberekeningen voor de Toren der Eeuwigheid is verminderd. Bij Premium-uitbreidingen is de impact ervan zelfs nog meer verminderd dan bij reguliere uitbreidingen."

Hoe zit dat überhaupt dan? Ik heb gemist hoe dit werkt...
 
De impact van reguliere en premium uitbreidingen in de moeilijkheidsberekeningen voor de Toren der Eeuwigheid is verminderd. Bij Premium-uitbreidingen is de impact ervan zelfs nog meer verminderd dan bij reguliere uitbreidingen
Dat heb je niet gemist, Inno heeft dat nog nooit ergens precies uitgelegd.

Minmaxgamer op de beta server heeft echter met hulp van heel veel spelers uitgepuzzeld dat het plaatsen van een uitbreiding (zowel de 'normale' als de 'premium' (dus met diamanten betaald)) tot gevolg heeft dat de toren moeilijker wordt.

In de context van vernieuwen van het toernooi, waar ze een soortgelijke aanpak gaan invoeren (tot nu toe), heeft Inno besloten dat het plaatsen van een uitbreiding minder effect heeft op de kosten van de toren (en straks ook het toernooi als ze het huidige voorstel over alle servers uitrollen).
 

DeletedUser4585

Guest
Ik snap deze niet:
"De impact van reguliere en premium uitbreidingen in de moeilijkheidsberekeningen voor de Toren der Eeuwigheid is verminderd. Bij Premium-uitbreidingen is de impact ervan zelfs nog meer verminderd dan bij reguliere uitbreidingen."

Hoe zit dat überhaupt dan? Ik heb gemist hoe dit werkt...
Je kan hier lezen hoe de (oude) formule waarschijnlijk opgebouwd is: https://minmaxgame.com/spire-squad-size-model-v5-0/
 
Sinds de update verschijnt slechts de helft van mijn stad op scherm. Wat kan er aan de hand zijn?
Ik heb dit ook gemerkt en het gebeurd ook met de wereld kaart.
Ik moet zeggen dat ik het minder storend vind in de stad zelf maar de zwarte 6 hoek blokken op de wereldkaart zijn bijzonder iritand helemaal als je met CTRL - je browser naar 90% of 80% je beeld laat verkleinen.
 
Ik snap deze niet:
"De impact van reguliere en premium uitbreidingen in de moeilijkheidsberekeningen voor de Toren der Eeuwigheid is verminderd. Bij Premium-uitbreidingen is de impact ervan zelfs nog meer verminderd dan bij reguliere uitbreidingen."

Hoe zit dat überhaupt dan? Ik heb gemist hoe dit werkt...

Heel ruw gezegt is de moeilijkheid van de toren (en binnenkort toernooi) gebaseerd op (A* je relekwiebonus) * (B *je verplichte onderzoeken) * (C* je uitbreidingen) * (D* je wonderlevels.)

Hoeveel iets de toren dus moeilijker maakt hangt af van deze factoren en de onderlinge verhouding hiervan,
Voorbeeld: de hoeveelheid die 1 wonderlevel toevoegd is afhankelijk van de andere 3 factoren, bij bijvoorbeeld 50 onderzoeken voegt 1 wonderlevel minder toe dan bij 100 onderzoeken, want deze worden met elkaar vermenigvuldigd.

Ze hebben dus het getal C verlaagd en ergens anders in de formule weer iets bijgeplust, voor eindspelers veranderd er daardoor z.g.a. niets (max 1.5%)
Voor spelers wat eerder in het spel kan de moeilijkheidsgraad tot 7 a 10% lager worden t.o.v. de oude formule (volgens beta)
Voor veel spelers zal er dus niet veel veranderen en klinkt het mooier dan het is.

ps. het kan zijn dat dit de toernooiformule was en dat de invloed op de toren wat groter is dan toernooi nieuwe stijl tussen versie 1 en versie 2 die momenteel op beta en de internationale servers draait.
 
Stad sinds de update slechts deel zichtbaar?

QUOTE="DonFrank, post: 100018, member: 3828"]
Klopt, dat komt doordat je zoom-niveau niet op de standaard staat ingesteld. Met [CTRL] + 0 kan je in je browser je zoom-niveau weer naar 100% instellen (of via het vergrootglas in de adresbalk).

De verwachting is dat dit in de komende update verholpen wordt, ondanks dat Elvenar officieel geen aangepaste browser-zoom ondersteuning heeft.
[/QUOTE]
 
Eigenlijk snap ik niet waarom de toernooi gevechten gelijk moeten zijn aan de toren gevechten!
Het is een heel ander uitgangspunt en dienen dan ook verschillend te blijven.

Maar als ik de beta forum en de EN forum lees dan drukt Inno dit gewoon door.
Wat nu als er via de forums besloten wordt om eens 1 of 2 weken totaal geen toernooi te spelen door alle broederschappen.
Zouden de devs het dan begrijpen dat wij de spelers het zijn die iets moeten doen en het ook nog leuk moeten vinden om het te doen?
 
Het grootste deel van de nederlandse broederschappen bereik je niet eens via het forum vermoed ik, er zijn zoveel casual spelers.
Zelfs dan, we zijn maar 1 land van de vele.

Als je een spel niet leuk meer vindt wordt het tijd om een ander spel te gaan zoeken wat wel leuk is volgens mij. Tot nu toe heb ik nog geen enkele reden gezien om verder te gaan met Elvenar als de toernooi wijzigingen over Live uitgerold gaan worden. Ik kan aan 50 bladzijden negatief commentaar niets meer toevoegen, dus ik ga dat niet eens proberen.
 
Ze hebben dus het getal C verlaagd en ergens anders in de formule weer iets bijgeplust, voor eindspelers veranderd er daardoor z.g.a. niets (max 1.5%)
een zit nu 2 deuren voor de top, en ben idd iets goedkoper uit in goud van 1,8 mlj naar 1,5 milj voor de gewone en de deurwachter van 2,2 milj naar 1,9

druppels op de gloeiende plaat meer niet....
 
een zit nu 2 deuren voor de top, en ben idd iets goedkoper uit in goud van 1,8 mlj naar 1,5 milj voor de gewone en de deurwachter van 2,2 milj naar 1,9

druppels op de gloeiende plaat meer niet....

Normaal zou je geen verschil moeten kunnen zien tot de volgende toren (zondag), zodra de toren begint staat je moeilijkheid namelijk vast.
Elke verandering van wonderen, onderzoeken en expansies tellen pas weer de week erop.
 
Goede morgen

Hier de Engelse versie, de Nederlandse versie staat hieronder
====================================================
Tower costs cannot be compensated

Last week, my cost for coins for 1 round negotiations in a confrontation in the tower was 2900k (first level, first confrontation). This week it is 3100K due to buying a premium expansion and adding 2 wonder levels.

Note that also in this week the cost of additional premium expansions was decreased for the tower!!

I have no hope of compensating for this 7% increase in costs.
Analysis:
A 7% increase in cost means I need
- More coins
- More supplies
- More t1, t2, t3
- More t4, t5, t6
- More Ocrs
- More Seeds
- More Mana

All this needs to be done at the new expansion of 25 tiles.

Coins already fails.
Other coin use is neglible, but let's say 5% increase in coin supply. I have 27 houses currently, each 5x4. For 5% additional coins I thus need 27 additional tiles of house, and I only have 25 new tiles. Not enough room, let alone any hope for compensating for all the other increased costs.


Tower costs are not sustainable in this way. Costs grow faster than I can compensate for. This means I eventually have to

A - Stop buying premium expansions and adding wonder levels, or
B - Stop playing the tower.

Since I use the tower to obtain (amongst other means) to get diamonds, A and B are linked.

If I stop A, there is no point in playing the tower and the tournament any more, effectively, killing playing Elvenar entirely.
If I stop B, it kills playing a part of the game. Also, it makes A much more difficult.
Both are undesirable I think, but I see no alternatives. Costs explode too much.
====================================================

en de Nederlands versie:
====================================================
Torenkosten worden onbetaalbaar

Vorige week kostte ronde 1 van de onderhandlingen in een confrontatie 2900K munten (1e confrontatie, 1e level). Deze week is het 3100K, vanwege een extra premium uitbreiding en 2 extra wonder levels.

Daarbij waren de kosten van de premium uitbreidingen deze week nog verlaagd voor de toren!!

I kan met geen mogelijkheid die 7% extra kosten compenseren.
Analyse:
De 7% verhoging in kosten betekent ik het volgende extra nodig heb
- Meer munten
- Meer voorraden
- Meer t1, t2, t3
- Meer t4, t5, t6
- Meer Orces
- Meer Zaden
- Meer Mana

Dat allemaal moet dan op die 25 tegeltjes van die nieuwe uitbreiding.

Alleen munten gaat al niet lukken,
Andere munt kosten zijn verwaarloosbaar, maar laten we zeggen 5% verhoging van munt inkomsten. Ik heb 27 huizen, elk is 5x4. Voor 5% meer munten heb ik dus 27 nieuwe huis tegels nodig, en ik heb maar 25 nieuwe tegels. Niet genoeg ruimte, er is geen hoop op compensatie voor al die andere extra kosten.

De toren is dus niet houdbaar. Kosten groeien sneller dan ik kan compenseren. Dat betekent dat ik uiteindelijk

A - Geen premium uitbreidingen en wonder levels meer moet toevoegen, of
B - Stoppen met spelen van de toren.

Omdat ik diamanten uit de toren gebruik voor het aanschaffen van premium uitbreidingen zijn A en B aan elkaar gekoppeld.

Als ik A stop, is er geen reden meer om toren en toernooi nog te spelen, wat effectief het einde van Elvenar betekent voor mij.
Als ik B stop, dan is dat het einde van een onderdeel van het spel. Het maakt A ook meer moeilijk.
Beiden zijn niet wenselijk denk ik, maar ik zie geen alternatieven. Kosten exploderen te snel.
====================================================
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan