• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Herfststerrenbeelden

Ik maak helemaal geen betoveringen op de nieuwe wereld, als ik die quest krijg, dan open ik een paar kistjes en dan krijg ik altijd wel betoveringen als troostprijs(50% kans ofzo). Zo gaat het pak sneller.
Enkel CC maken heb je de academie voor nodig, hoewel je ook uit spire zou kunnen halen, maar die is pas vanaf hoofdstuk3 toegankelijk.

Ach ja domme ikke... Die aanpak met de kistjes werkt natuurlijk ook...

Iemand nog suggesties voor een klein Winy stadje om aan 200 fragmenten te komen zonder al mijn spreukjes te verbreken Of is dat echt de enige mogelijkheid?
 
Barbaar... en bij mij staan ze alledrie, gezellig naast elkaar... en zie gelijk ook de vrije ruimte die ik nog heb!

Ik zie alleen je bruine beer staan in een stad die verder glinstert van de diamanten. En vrije ruimte zie ik ook niet.

Let wel, de vraag van @Raafke gaat over haar stadje in Winyandor, waar zij met iets meer dan 1000 punten net in de top-1000 staat.
Niet zoals jij met ruim 8500 punten en veel diamanten uitgegeven in de top 5.
 
Ben er wel klaar mee mijn scout loopt meer als 4 dagen... krijg ik 3 x opdracht verken pr./onderzoek technologie of 15 visioen....

Nou mijn scout zit te zuipen weet ik waar ?:):) mijn boek is uit ..:eek:.en die visioen is leeg kost alleen dia's..en moet uren wachten...:mad:

Gaat mij erom waarom 3x zelfde opdracht ???? zielig voor mijn ijsbeertje :rolleyes: die er nu pas is... hoop dat ik hem nog wat groter kan maken maar met die opdrachten zal dat niet lukken..:p:p:p:p
 
Even een vraagje.
Is dit normaal dat je bij dit event van de laatste 10 opdrachten 8 of 9x die 15 visioendampen krijgt ????
Is dit bij jullie ook het geval of is dit enkel bij mij dat er in die 1ste random reeks maar 2 opdrachten zitten, nl 1x relics en de rest visioendampen verzamelen
Moest er in MA dan nog items zitten van 8 tem 15 dampen, maar zijn er telkens vna 1, 2, 3 en soms een dierenvoeding van 7
Pfff, begint mijn kl... uit te hangen die zogezegde random opdrachten
 
Wat is er toch mis aan het gebruik van diamanten? Volgens mij houdt dat het spel voor veel spelers gratis... daar kan toch niks verkeerds aan zijn?
Er is niks mis met het gebruik van diamanten (grote raafke heeft ze ook gebruikt), dat wordt ook helemaal niets over gezegd. Een stad van 8500 tov een stad van 1000 punten is echter een heel groot verschil op dit level. En wie weet heb je ook wel ruimte gekocht. Je opmerking dat jij wel alle beren geplaatst hebt en nog ruimte hebt, heeft dan geen enkele toegevoegde waarde. De vergelijking gaat volledig scheef. Vandaar die opmerking. Bovendien ging het ook nog eens om fragmenten en werden de beren als offer genoemd als suggestie daarvoor. Dat jij ze geplaatst hebt en ruimte over heb is leuk voor je, maar heeft totaal niets met de vraag te maken.
 

DeletedUser793

Guest
persoonlijk vind ik dit event een aanfluiting . vooral omdat je continue de zelfde questen krijgt achter elkaar nog wel .
als je 3x 7 relikwieen moet verzamelen achter elkaar of 4x productie van 9 uur hamers . sorry hoor dan is de lol er wel vanaf .
dat is op de eerste wereld al prut laat staan op de nieuwe wereld .
als je geen dias er tegen aan gooit red je het niet. het gebuik van dias niets op tegen hoor . maar dit is wel heel erg .
ik denk dat als de questen voor events zo blijven dat er een hoop mensen stoppen met het spel . want zo is het niet leuk meer
 
Ik denk dat het meer dan realistisch is dat men mag verwachten dat je minimaal een aantal fabrieken en werkplaatsen in je stad bezit.
Natuurlijk ben je vrij om andere ideeen te hebben en je stad anders in te delen.

Onwikkelaars kunnen niet met elke "edge case" rekening houden als je iets gaan maken, want dan kan men niets meer doen, er is namelijk altijd wel ergens een speler die iets ontwerpt waardoor je deze speler "benadeeld".
Zo zijn er ook spelers die bijvoorbeeld geen magische academie (willen) bouwen of een kazerne en daarom om geen gewerkt hebben. toch zullen de spelmakers er vanuit gaan dat je deze gebouwen wel bezit.

We adviseren dan ook sterk om een aantal werkplaatsen en basisfabrieken in je stad te bouwen niet alleen voor dit evenement maar ook voor mogelijk opvolgende evenementen in de toekomst.

Ok, helder. Ik ben dus dankzij deze nieuwe event strategie gedwongen redelijk wat tier 1 fabrieken en werkplaatsen op hoog level te hebben en te houden als ik events wil kunnen doen. Toch een beetje vreemd, dat we in het vorige event een gebouw konden winnen die tier 1 fabrieken overbodig maakt (zeemeerminnenparadijs) nu blijkt dat ik die 2 net zo goed weer weg kan doen. Jammer van alle moeite, een leuk gebouw en 6 KP per dag.

Met werkplaatsen heb ik een ander probleem. Ondanks dat troepenproductie permanent volop draait, lopen mijn voorraden dagelijks vol met 5 werkplaatsen op de max en moet ik die dumpen in de groothandelaar voor goederen die ik niet echt nodig heb. Althans in deze periode dat ik zit te wachten op het volgende hoofdstuk. Kan er ajb een optie toegevoegd worden dat KP niet alleen met munten en bonusgoederen te kopen zijn, maar ook met voorraden? Dan kan ik ze daar kwijt en dat compenseert dan weer voor het verlies aan KP uit de paradijzen. Zou een mooie oplossing zijn.
 
Het is alsof de duivel er mee speelt.
Op mijn grote (oude wereld) krijg ik steeds de 24 uur wp of verzamel troepen.
En op mijn kleine (nieuwe wereld) krijg ik steeds relics, ontmoetingen en visioendamp.
Speel op mijn grote met toernooi 30 provincies en kan ik veel makkelijker die relics enz. doen terwijl ik op die kleine veel wp en fabrieken heb staan om een stad op te bouwen maar amper wp opdrachten krijg.
Schijnbaar wil inno niet dat je 10 artefacten bij elkaar spaart om een beertje op max te kunnen plaatsen.
Heb op mijn kleine gelukkig in begin nog veel wp opdrachten kunnen doen maar sinds de aanpassing kan ik het wel vergeten.
Er worden aanpassingen gedaan zonder ook maar enig besef wat voor gevolgen het event voor spelers kan hebben.
Het lijkt wel of het systeen weet wat je in je stad hebt staan en vervolgens de quest geeft die na een paar keer bijna niet meer haalbaar zijn of dat je er dagen over moet doen.
Als Inno verstandig is doen ze dit bij het volgende event weer want dan kunnen ze er zeker van zijn dat minstens 20% van de spelers stopt.
Dat er wat veranderd moest worden ten opzichte van vorig event begrijpt iedereen maar denk er in vervolg ook eerst even goed over na en doe niet zo maar wat.
Mijn idee is dat er bij volgend event gewoon weer vaste opdrachten moeten komen en dat mogen er rustig 130 zijn zodat je die weer kan plannen en voor wie meer wil, je daarna random opdrachten doet en die dan steeds lastiger maakt hoe meer je er doet.

Eigenlijk zou als schrale troost ieder gewoon 10 teleportspreuken moeten krijgen voor het leed wat dit event veroorzaakt heeft.
 
Kan niet bepaald zeggen dat ik geniet van dit event terwijl dat nu juist de drijfveer was om Elvenar te blijven spelen. Als eindspeler vond ik het afgelopen half jaar ook al niet beregezellig door alleen maar KP's in de OW's te storten. Als dit de trend is voor de volgende events dan denk ik dat we nog veel moeten ontberen. Ik wil geen ongelikte beer zijn maar INNO doet er verstandig aan om de events in ere te herstellen ga niet een jaar zitten prutsen met dit soort events tot er weer een nieuw hoofdstuk komt dan hang ik mijn account aan de treurwilg maar ga de huid van de beer nog niet verkopen voor die geschoten is misschien pak ik zo nog een paar mooie boosters mee voor Chapter XV -The Elvenar.
 

DeletedUser2578

Guest
Kan niet bepaald zeggen dat ik geniet van dit event terwijl dat nu juist de drijfveer was om Elvenar te blijven spelen. Als eindspeler vond ik het afgelopen half jaar ook al niet beregezellig door alleen maar KP's in de OW's te storten. Als dit de trend is voor de volgende events dan denk ik dat we nog veel moeten ontberen. Ik wil geen ongelikte beer zijn maar INNO doet er verstandig aan om de events in ere te herstellen ga niet een jaar zitten prutsen met dit soort events tot er weer een nieuw hoofdstuk komt dan hang ik mijn account aan de treurwilg maar ga de huid van de beer nog niet verkopen voor die geschoten is misschien pak ik zo nog een paar mooie boosters mee voor Chapter XV -The Elvenar.
Yep, gelukkig is er een nieuw hoofdstuk in aantocht!
 

DeletedUser2989

Guest
Ik vind dit event net als vele anderen pittig, maar wel leuk. Ik heb liever uitdaging dan 'meer van hetzelfde'. Ik vermoed dat ik er veel meer uit kan slepen dan met de vaste opdrachtenreeksen. Met de vaste reeksen kon als niet diamantkoper de hoofdprijzen vaak niet pakken en nu lukt dat wel. Daarom ben ik voorstander van deze manier van eventopbouw. Ik zou het jammer vinden als we terug naar af gaan.
En voor de planners; ik vind dat dit event meer een beroep doet op een goede planning dan de vaste reeksen. Het enige nadeel is dat het vrijwel onmogelijk is om halverwege bij te sturen qua hoeveelheden fabrieken/werkplaatsen.
 
Ik vermaak me tot nu toe ook prima tijdens dit event,

Ik denk dat er zeker wel verbeterpunten mogelijk zijn. een combinatie van de huidige opdrachten met de indeling van de oude (ipv totaal random gestuurd random) vind ik dit een prima formaat.

Het is flink aanpoten, maar wel een uitdaging, eindelijk een goed doel om me tijdboosters aan te verspillen, en moet zeggen dat die kleine boostertjes uit de spire meer dan van pas komen.

Ik heb wel het geluk dat ik een extreme toernooispeler ben waardoor ik lachend met de relic en confrontatie opdrachten wegloop, de eerste 1.5 dag zonder toernooi was een flinke aanslag op me provincies.

Tot nu toe 8500 sleutels opgehaald, dat is wat je eerder nog niet haalde in een compleet event, dus ik ben nog steeds happy.
 
Door zichzelf herhalende opdrachten heb ik geen goed beeld meer waar ik ben, maar zit in elk geval al in de lijst 30-59... en amuseer me prima!
 

DeletedUser1449

Guest
Opdracht: verken of onderzoek of verzamel 15 visioendampen. Deze heb ik ondertussen al 7 maal gekregen in de laatste 15 opdrachten die ik heb gedaan. Toeval??? Verken is zelden haalbaar als het 4 dagen duurt, onderzoek is niet mogelijk voor mij en dan heb je daar Oja de visioendampen. Met mijn laatste 105 dampen heb ik al veel dingen kunnen maken die ik straks kan gebruiken om toverspreekfragmenten te maken ...
Buiten deze te veel voorkomende opdracht vind ik het best wel oke
 
Ik geniet enorm van de vormgeving van het event. Krijg sinds de aanpassing wel steeds dezelfde opdrachten. Dat vind ik jammer. Ook de werkplaats en T1 opdrachten al lang niet meer gehad.

Soms lijkt het wel of iedereen op dag 1 de hoofdprijs al compleet moet hebben. We hebben nog 20!!!! dagen hè?!
 
Bovenaan