• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback evenement - De tuin van de Feeënkoningin

Helaas, ik was te voorbarig. Bij punt 6 overlapt de balk ook de tekst.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210508-100903_Elvenar.jpg
    Screenshot_20210508-100903_Elvenar.jpg
    819,8 KB · Weergaven: 67
Naast de dagprijzen die je moet bewaren voor volgende events (eenheden instants) zijn de prijzen zijn nu zo klein dat het fracties van eenheden zijn geworden:
Screenshot from 2021-05-08 13-59-08.png

Hoofdstuk 2 stadje, ik kan geen priesters maken, maar heb wel een (1) priester prijs gekregen op het bord. Zoals te zien is, het is niet eens 1 eenheid.
Vind dit wel zielig zo.

Wat is het volgende, gaan we straks als prijs 1 marmer T1 krijgen of zo?
 
Wat ik ook bij dit evenement en alle voorgaande altijd ongelooflijk bewonder is inderdaad creativiteit en de 'art' van het gegeven. Je moet het toch maar doen als die mooie animaties en popjes en figuurtjes ... echt mijn diepste respect daarvoor.

Om het nog beter te maken ... een paar bedenkingen:

1. Vaak vind ik bij dergelijke 'extra' activiteiten (die toren valt daar ook onder) dat de 'winst' ervan niet altijd een meerwaarde is. Het lijkt je te willen verleiden en afleiden van de kern van het spel, namelijk je grondstoffen en je bouwperceel. Want bijvoorbeeld dat retraitegebouw ziet er enorm leuk uit maar het neemt gigàntisch veel plaats in én het levert 'slechts' hout op. Dat motiveert mij niet om het te bouwen. Moest zo'n gebouw echt iets bijzonders opleveren, zoals diamanten ... ja, dan zou ik er wél plaats voor maken in mijn stad. Maar voor hout ... nee merci.

2. Dan de beperkte continuïteit: Ik heb in een herfst-evenement ooit (met 3 soorten beertjes) me laten verleiden om die toch te zetten. Eéntje geeft me Valoriaanse Wachters en ééntje geeft me zijde ... en dat is een mooie prijs want in die beertjes moet je niks investeren van goud of voorraadopslag ... die krijg je gratis en voor niks met een beetje geduld. Maar tijdens het evenement, heb ik slechts één beertje een béétje kunnen laten evolueren en toen was het al voorbij (omdat ik geen cent uitgeef aan spelletjes en dus heel traag ga). Daarna heb ik nooit meer iets gezien (ook niet bij de handwerken) om het te laten evolueren naar een grotere beer. Dat leert mij dat ik zoiets daarna niet meer opnieuw moet doen bij volgende evenementen. Want de kans om te evolueren, verdwijnt samen met het evenement. Dat is jammer. De spelmakers kunnen toch makkelijk bij 'handwerken' toch nog af en toe evoluties laten verschijnen zoals ik dat nu af en toe zie voor 'stonehenge'-gebouwen. Steek daar ook eens wat 'beertjes'-evoluties in (en dan liefst zonder 'bleuprints' want zover raakt mijn BS nooit in de tornooien). Dan weet ik bij een evenement dat het toch de moeite loont om zo eens iets bijzonders te bouwen.
 
Daarna heb ik nooit meer iets gezien (ook niet bij de handwerken) om het te laten evolueren naar een grotere beer
Als je nu in de toren had gespeeld had je gezien dat er sinds enige tijd artefacten te winnen zijn van allerlei evoluerende gebouwen, steeds 6 weken per gebouw.

Vanaf deze week hebben we beren artefacten.
 
De toren daar was ik aan begonnen maar ik vond de winst niet opwegen tegen de kosten. Verder spelen is uiteraard altijd een optie. Benieuwd hoe lang het duurt en hoeveel ik moet investeren om daar te geraken ;-)
Het begint met trouwens op te vallen dat ik hier altijd antwoord krijg van dezelfde namen ... 'toevallig' ook de winnaars van die gratis diamanten eerder in de 'loterij' ... beetje raar, niet? :-D
 
'toevallig' ook de winnaars van die gratis diamanten eerder in de 'loterij' ... beetje raar, niet? :-D
Raar? niet echt.
De kans dat een winnaar hier reageert is redelijk groot omdat hij/zij vaak op het forum aanwezig is zodat ze ook die loterijen zien.
En ja, ik heb in het verleden ook eens een prijsvraag gewonnen en daar voor 500 diamanten gekregen.

Het belangrijkste is dat je juist van deze mensen (die over het algemeen H10 al gepasseerd zijn) een goed en behulpzaam antwoord krijgt zodat jij je spel iets beter kunt doen en dus makkelijker kunt groeien.
 
Vaak vind ik bij dergelijke 'extra' activiteiten (die toren valt daar ook onder) dat de 'winst' ervan niet altijd een meerwaarde is. Het lijkt je te willen verleiden en afleiden van de kern van het spel, namelijk je grondstoffen en je bouwperceel.
De kern van het spel is inderdaad de stad en de ontwikkeling ervan.
De toren en het toernooi zijn lagen die daar bovenop liggen, en die je kunt spelen om je stad verder te verbeteren.

Het toernooi geeft je bijv al gauw 100 KP per week, bovenop de 168 per week uit de KP balk. Ook levert het runen voor je oude wonderen, en reliekwieen voor je academie om spreuken en versnellers te maken. Die laatste kun je dan weer in de academie gebruiken bij handwerken voor allerhande extras in je stad.

De toren levert ook spullen om te kunnen handwerken, maar de hoofd-attractie zijn de diamanten die je kunt winnen (voor extra arbeiders, snellere academie, of meer hoekjes land voor je stad), alsmede magische woonhuizen en werkplaatsen. Er zijn ook roulerende prijzen zoals de beer-artefacten deze weken.

De toren en het toernooi werken het beste als je dat doet met 25 man/vrouw in een broederschap.

Je moet inderdaad goederen en/of troepen in het toernooi of de toren stoppen, maar dat kun je allemaal gratis maken, en wat wil je anders met je voorraden? Oneindig goederen blijven maken die maar blijven liggen? Dan kun je ze beter gebruiken.

Want bijvoorbeeld dat retraitegebouw ziet er enorm leuk uit maar het neemt gigàntisch veel plaats in én het levert 'slechts' hout op. Dat motiveert mij niet om het te bouwen. Moest zo'n gebouw echt iets bijzonders opleveren, zoals diamanten ... ja, dan zou ik er wél plaats voor maken in mijn stad. Maar voor hout ... nee merci.
Het spel wordt gespeeld door verschillende soorten spelers, en niet iedereen heeft dezelfde dingen nodig. Inno bedient al die verschillende groepen, waardoor je als speler soms prijzen krijgt waar je niets mee wil (een prijs niet voor jouw doelgroep dus), en je krijgt soms geweldige prijzen (precies gemikt op jouw doelgroep dus).

Zo heb ik in mijn hoofdstuk-18 stad dat retraitegebouw gebouw niet neergezet, terwijl in mijn hoofdstuk-3 stad het een geweldig gebouw is (die 4x4 geeft meer T1 dan mijn 3 3x3 houtfabrieken, en ik heb vrijwel geen T1 op voorraad) dus daar was het gebouw meer dan welkom.

Het begint met trouwens op te vallen dat ik hier altijd antwoord krijg van dezelfde namen ... 'toevallig' ook de winnaars van die gratis diamanten eerder in de 'loterij' ... beetje raar, niet? :-D
Die loterij was voor spelers die hier vaak op het forum komen en andere spelers helpen, dus het is vrij logisch dat je dan diezelfde namen ook weer tegenkomt op het forum.

Ik weet niet welk verband je probbeert te leggen, maar ik wordt niet betaald door Inno en ben ook geen vrijwilliger voor Inno. Ik speel het spel nu een jaar of 3-4, en vind het leuk om zoveel mogelijk van het spel te begrijpen, en andere spelers te helpen.

Last but not least, 500 dias kan veel lijken voor je, maar het spel geeft veel snellere manieren om gratis dias te krijgen dan een loterij die je eens in de 3 jaar wint. De toren geeft me elke week zo'n 100 dias op zijn minst, en zo nu en dan magische WP of een magisch huis (a 2000 dias als je het zou willen kopen). Handwerken in de academie geeft je zo nu en dan 500 dias. Ik heb het nooit opgeteld, maar het zal in totaal wel boven de 10000 dias liggen wat ik in de loop der jaren gratis heb verkregen en weer uitgegeven.
 
Last but not least, 500 dias kan veel lijken voor je, maar het spel geeft veel snellere manieren om gratis dias te krijgen dan een loterij die je eens in de 3 jaar wint. De toren geeft me elke week zo'n 100 dias op zijn minst, en zo nu en dan magische WP of een magisch huis (a 2000 dias als je het zou willen kopen). Handwerken in de academie geeft je zo nu en dan 500 dias. Ik heb het nooit opgeteld, maar het zal in totaal wel boven de 10000 dias liggen wat ik in de loop der jaren gratis heb verkregen en weer uitgegeven.
Zit ondertussen al in de honderduizenden diamanten.
Je kan heel veel diamanten genereren in het spel als je bereid bent daar de offers voor te maken en er tijd in te stoppen.
 
Lopen wel erg out of topic xD
Maar om ook wat te zeggen over diamanten.. je kunt er soms ook wat voor doen om aan diamanten te geraken uiteraard. Niet alleen zijn de standaard winsten per week erg leuk, zo ook gebouwen of andere platformen waarin elvenar zit (zoals fb) kunnen wedstrijden komen. Of je kunt altijd proberen een sollicitatie te sturen naar team elvenar en kijken of je een mod positie kan bemachtigen ^^

Zelf spaar ik mn geesten op en heb nog een hoop wensputten dus als er echt nood zou zijn dat ik niet langer kan wachten zet ik die in voor de hoop van wat extra diamantjes :)

Overigens om even wat te zeggen voor dit topic.. heb de event gebouwtjes inmiddels al een plek in mn stad gegeven, erg leuk en brengt wat natuur mee :) hoopte eigenlijk ook wel op een gebouwtje dat extra orks ofzo zou geven xD gezien dit event ging over een feeenkoning die ee kobold in een bloem veranderd ( zoiets) xD heb het niet echt gelezen :p
 
Bovenaan