• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: De grote opgraving

Laatste opdracht morgen, alle ezels gebruikt, en zit op 209 stapppen op W (zilver). Goud ondergrens is 220 (de beste 1%). Laatste set-deel is op 260 stappen. Kortom, vrijwel niemand heeft het laatste deel van het set-gebouw.

Is dit de nieuwe definitie van f2p? Je mag spelen maar je krijgt alleen maar halve prijzen?

EDIT: Zelfde plaatje is te zien op de andere server, alleen zijn de getallen een beetje anders.
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Tja... alle prijzen zijn gratis.
En... er komt hierna een BSA, waarin je setgebouwen kunt winnen.
 
Tja... alle prijzen zijn gratis.
En... er komt hierna een BSA, waarin je setgebouwen kunt winnen.
Klopt.. maar je zou als geregeld speler mogen verwachten dat je in elk geval een redelijke kans hebt om een event te voltooien.. nu lijkt dat door de aanpassingen die Inno heeft gedaan - zowel op beta als hier - zo goed als onmogelijk! En per slot kosten die prijzen Inno ook niets!
 

Aeva

Chef
Je voltooit het evenement altijd als je meedoet tot de laatste dag @rodeon
Dat je niet alle prijzen binnenhaalt, is jammer maar niet hetzelfde als het evenement niet kunnen voltooien. Iedereen kan alle opdrachten doen en tot het laatste moment prijzen en prijsjes winnen.
 
Okay 'chef', ik zal het voor jou spellen (alhoewel Ik veronderstel dat ieder ander wel begreep wat ik bedoelde met 'het event niet kunnen voltooien')... ik bedoelde de set van eventgebouwen compleet krijgen. Je zou als geregeld speler mogen verwachten dat je in elk geval een redelijke kans hebt om de grootste prijs te winnen. Nu lijkt dat door de aanpassingen die Inno heeft gedaan - zowel op beta als hier - zo goed als onmogelijk! En per slot kosten die prijzen Inno ook niets!
 

Aeva

Chef
Je hoeft niet meteen onvriendelijk te worden alleen omdat ik het niet met je zienswijze eens ben @rodeon
De set compleet krijgen, doe je als je het hele event hebt gespeeld, in het BSA. Want je mist het laatste gebouw. Dat geldt voor de meeste spelers overigens al een hele tijd als je stad niet zo groot is en ook als je relaxed speelt en dus veel ezels oid rond je stad niet hebt opgehaald.
 
Gelukkig is het enorme waardeloze set voor mij persoonlijk, maar het is inderdaad zo goed als onmogelijk om de volledige set bij elkaar te krijgen. Zelfs voor de hele actieve spelers. Op beta was hier duidelijk feedback over gegeven, maar het is nu dus duidelijk dat INNO dit bewust heeft aangepast en op live uitrolt.

De enige manier om hem compleet te krijgen is eigenlijk kopen of diamanten uitgeven.
Persoonlijk vind ik dit een enorme domper aangezien er nogal wat tijd en energie in gestopt moet worden. Oke, het is maar een spelletje en INNO moet natuurlijk ook geld verdienen. Echter de beloning van al je inzet zou moeten zijn het compleet maken van het hoofdgebouw van het lopende evenement.

Voor mij is het de verkeerde weg die wordt ingeslagen door INNO.
 
Je hoeft niet meteen onvriendelijk te worden alleen omdat ik het niet met je zienswijze eens ben
Het was zeker niet onvriendelijk bedoeld.. Het ging ook niet om mijn 'zienswijze', maar om de mening van veel spelers, zowel op beta als op live. Bewust kiest Inno er wederom voor alle reacties te negeren en het event identiek op live te plaatsen. Jij kiest ervoor alleen naar de letterlijke betekenis van mijn opmerking te kijken, terwijl toch duidelijk was wat ik bedoelde... daarom - voor alle zekerheid - mijn toelichting.
 
Dat geldt voor de meeste spelers overigens al een hele tijd als je stad niet zo groot is en ook als je relaxed speelt en dus veel ezels oid rond je stad niet hebt opgehaald.
Het belangrijkste punt wat ik probeerde duidelijk te maken, was dat het nu vrijwel voor elke speler geldt.. tenzij men bereid is er letterlijk 24 uur per dag voor online te zijn en zo alle ezeltjes te scoren... of er diamanten voor te kopen. Iets wat ik - gezien de recente ontwikkelingen op beta - niemand meer zou aanraden. Dat laatste is wel mijn zienswijze!
 
Okay 'chef', ik zal het voor jou spellen (alhoewel Ik veronderstel dat ieder ander wel begreep wat ik bedoelde met 'het event niet kunnen voltooien')... ik bedoelde de set van eventgebouwen compleet krijgen. Je zou als geregeld speler mogen verwachten dat je in elk geval een redelijke kans hebt om de grootste prijs te winnen. Nu lijkt dat door de aanpassingen die Inno heeft gedaan - zowel op beta als hier - zo goed als onmogelijk! En per slot kosten die prijzen Inno ook niets!
Helemaal mee eens, doe mijn taken netjes en speel tot het laatst, en helemaal geen compleet zet. En ja het is mijn vrije keuze om er geen dia's tegen te gooien, en zo geen set te halen. Maar laat ons eerlijk zijn, zo af en toe een set compleet zou toch fijn zijn. werkt voor velen motiverend.
Zelf ben ik er niets mee, maar ik denk beginnende spelers wel.
 

Aeva

Chef
dat het nu vrijwel voor elke speler geldt.. tenzij men bereid is er letterlijk 24 uur per dag voor online te zijn en zo alle ezeltjes te scoren... of er diamanten voor te kopen
Ik speel in twee steden. De ene zit tussen hfd 19 en 20 en de andere heeft vanmorgen de kist naar hfd 12 geopend (dus event in 11 gespeeld). Voor beide steden geldt dat ik alleen het laatste setgebouw niet binnen ga halen. Dat zit echter in het komende BSA, dus dat gebouw haal ik ook in beide steden netjes binnen. In mijn grote stad doe ik niks met de set. In de kleine stad staat ie al, tijdelijk zonder dat ontbrekende gebouw.

Ik koop geen diamanten en de in de toren behaalde gebruik ik vooral voor uitbreidingen in beide steden. En ik werk gewoon fulltime. Dus.
 
Beste Aeva, ik begrijp niet goed wat je hiermee wilt bewijzen... zie immers al de reacties van zoveel andere spelers. Je persoonlijk resultaat is mooi (en je van harte gegund), maar kun je helaas niet als maatstaf hanteren voor de overgrote meerderheid van spelers (zowel op beta als hier), voor wie het behalen van een (op een na) complete set onmogelijk bleek!
 

Aeva

Chef
Beste @rodeon , het forum hier wordt bevolkt door een handvol zeer actieve spelers en niet door een al dan niet grote meerderheid en is daarom ook zeker niet representatief voor het spelersveld. Het niet behalen van een volledige set, maar wel alle gebouwen behalve de laatste, is heel normaal in dit spel. Zo gaat het al een hele tijd. Waarschijnlijk maakt dat dat spelers verder spelen in het BSA om dat laatste gebouw te pakken. Slimme zet dus van de makers.
 
Het niet behalen van een volledige set, maar wel alle gebouwen behalve de laatste, is heel normaal in dit spel. Zo gaat het al een hele tijd. Waarschijnlijk maakt dat dat spelers verder spelen in het BSA om dat laatste gebouw te pakken. Slimme zet dus van de makers.
Je kunt wel roepen dat er niets aan de hand is, en voor ons zal dat ook wel zo zijn, maar de echte pijn zit bij de veel grotere groep spelers die het hele BSA al nodig hadden voor extra set-delen, en er nu dus nooit hun set compleet gaan krijgen met het BSA.
 
Slimme zet dus van de makers.

Het enige echte minpuntje is dat ze het gebouw van de set "Hart van Asim" als prijs voor de competitie in zilver hebben i.p.v. "Geschenk van Ashni" want ik weet 100% zeker dat om 260 punten te halen door goed te delven( nodig om het laatste gebouw te behalen voor de set en dat is nu "Geschenk van Ashni" ) in het evenement het automatisch betekent dat je in het goud eindigt en dus automatisch al beide gebouwen dubbel hebt.

Ik weet ook 100% zeker dat spelers die volle toewijding in het spel hebben aan het evenement wel Zilver kunnen halen, nog steeds een hoop tijd nodig en goed opletten wanneer je wat gebruikt bij het delven maar zeker mogelijk zonder extra investering van euro's/diamanten.

Of Goud halen mogelijk is zonder investering heb ik voor dit evenement mijn twijfels over, het is mij in ieder geval niet gelukt ik heb op 2 accounts 400 ezels aan moeten schaffen en dan maar hopen dat het genoeg is....... oh nee want door die aankoop haalde ik de 260 makkelijk dus de set is compleet :oops:
 
Veel van onze spelers hebben echt wel hun best gedaan om de set binnen te halen maar is bij lange na niet gelukt.
ik sluit mij ook aan bij de voorgaande sprekers en dit ook wel in verleden aangekaart en zeker nu je een eventpas moet kopen. Zelf niets met event gedaan alleen de prijsjes die op het pad lagen ( 1 kp bv ) opgeraapt.
 
Ook zilver gehaald: een 2e zelfde gebouw winnen, waar je eigenlijk niks mee kan. Door hem aan te sluiten benadeel ik weer de opbrengst van andere gebouwen. Hij kan dus beter weer worden ontkoppeld, want zonder hem had ik een opstelling dat alle 4 gebouwtjes wel volledig opbrachten. Blij gemaakt met een dooie mus dus. Tssss :confused:
 
Bovenaan