• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: De grote opgraving

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
mainbanner_amuni2023.png

De begraven stad is eindelijk veilig! Met de hulp van alle rassen hebben Barchanni en zijn volk de verwoestende aardbeving overleefd. Sommigen zeggen dat de aardbeving tegelijkertijd een vloek en een zegen was, want het bracht ook de oude geschiedenis van de stad naar de oppervlakte. Nu pakken we opnieuw onze graafapparatuur en beste spreuken om dieper in de aarde te graven. Deze keer graven we om het verloren verhaal van de oprichters van deze nederzetting te ontdekken.

Van 23 februari tot en met 14 maart kun je opdrachten oplossen en de randen van je stad doorzoeken om proviand te krijgen, die je kunt inruilen voor schoppen, gebottelde wind en vacuümflesjes om je te helpen bij de grote opgraving.


eventprogression_amuni2023-new.png

De schop kan één tegel opruimen die bedekt is met vuil, de gebottelde wind kan een enkele kolom met vuiltegels verwijderen, hoewel de kracht ervan wordt beperkt door obstakels, en de vacuümfles kan alle omliggende vuiltegels verwijderen.

Met de grote opgraving voegen we een nieuwe kracht toe die je zal helpen beloningen in het zand te vinden: Het gouden oog!

tile_amuni_tab5_instruction3.png
Je koopt het Gouden Oog met de zonnen die je kunt verzamelen terwijl je aan het graven bent. Nadat je genoeg zonnen hebt verzameld, kun je het Gouden Oog activeren, dat onthult waar je beloningen in het zand vindt!

Dit helpt je om je route door het zand te plannen zonder al te veel gereedschap te verspillen dat je nodig zou hebben om te zien of er prijzen zijn in de vuilplekken om je heen. Hoe dieper je kijkt, hoe dikker het vuil wordt, dus we kunnen echt benadrukken om het gouden oog te gebruiken!

Houd er ook rekening mee dat de zon die wordt opgevangen terwijl het gouden oog wordt opgeladen, niet wordt bewaard voor een tweede keer opladen!

Tijdens het evenement verdien je proviand met het dagelijks inloggen, je kunt proviand verzamelen via evenementopdrachten, je kunt ook proviand vinden aan de rand van je stad en je kunt de proviand gebruiken om nieuwe graafuitrusting te kopen in de ontdekkingswinkel! Zorg ervoor dat je de stukjes amunikennis vindt die verloren zijn gegaan op de graafplaats. De Amunikennis zal de Amuni helpen hun oude geschiedenis te ontdekken. Je zult geweldige stukken opgraven en verdienen om je oeroude belofte-set te voltooien!


setoverview_amuni2023.png

Van links naar rechts:
1x6 Cultuur, bevolking, spirituele goederen
3x3 Cultuur, bevolking, Dryaden, KP
3x3 Cultuur, bevolking, zaden, kennispunten voor oude wonderen
2x3 Cultuur, bevolking, spirituele goederen
2x3 Cultuur, bevolking, spirituele goederen
Afhankelijk van hoofdstuk en stadium

Een ander hoogtepunt van dit evenement is het nieuwe tijdelijke gebouw is het Ritme van de oorlog, dat een orc-productieboost geeft als een tijdelijk effect!

A_Evt_February_XXIII_Rhythm_of_War1_1_0012.png

2x2 - Cultuur en Orc-productieboost (tijdelijk)

Er zijn ook drie andere nieuwe gebouwen die je als beloning kunt verdienen:

Ezellift
Gouden tranen
Piramide der Hereniging
A_Evt_February_XXIII_Mule_Lifter1_1_0012.png
A_Evt_February_XXIII_Golden_Tears1_1_0012.png
A_Evt_February_XXIII_Pyramid_of_Reunion1_1_0012.png
3x2 - Cultuur, Bevolking, Orcs​
4x3 - Cultuur, Bevolking, Munten​
4x5 - Bevolking​

Dit evenement bevat zowel het competitie-systeem als de koninklijke prijspas.

De opdrachtenreeks bestaat uit een verhaalgedeelte en aanvullende episodische opdrachten, die beginnen zodra het verhaal is voltooid. Dit betekent dat je de eerste serie opdrachten meteen kunt voltooien, terwijl er voor latere opdrachten dagelijks nieuwe toevoegingen worden uitgebracht, zodat je op elke nieuwe evenementdag 1 extra evenementopdracht kunt blijven spelen. Als je de evenementopdrachten vervult, krijg je op bepaalde punten onderweg ook mijlpaalbeloningen.



We wensen je veel succes met het opgraven van veel Amunikennis, graafgereedschappen, begraven schatten en gouden ogen! We kijken uit naar je feedback in ons discussietopic!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Disclaimer: houd er rekening mee dat er altijd verschillen kunnen zijn in evenementindelingen, balancering en prijzen tussen bèta- en live-releases. App-versie 1.168 is vereist om het evenement goed te laten werken. Deze app-versie wordt apart van het evenement uitgebracht. Houd er daarnaast rekening mee dat de laatste dag van het evenement meer dan 24 uur duurt, zodat het evenement niet 's nachts eindigt. Dat betekent dat de dagprijs op 13 maart de laatstedagprijs is die ook beschikbaar is voor wat meer uren in de ochtend van 14 maart. Op 14 maart wordt er geen nieuwe evenementopdracht toegevoegd aan de opdrachtenreeks, de laatste opdrachtmijlpaal kan op 13 maart worden ontgrendeld.
We horen graag jullie feedback!
 
Gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen op beta, wil ik jullie graag het volgende meegeven: De hoofdprijs is een setgebouw, wat behoorlijk wat plaats gaat innemen en - qua opbrengst - nauwelijks de moeite waard is. Ook zijn de kosten voor de diverse gereedschappen (schepjes, wind- en vacuuumflesjes) dit keer erg hoog en ze worden in kleinere combinaties aangeboden.

Als Inno niets heeft geleerd van de input van spelers op het beta forum (en daar dus niets aan heeft veranderd), betwijfel ik of het - zelfs voor een fanatiek speler (ik was zelf elke dag meerdere keren online) - mogelijk is om de hoofdprijs bij elkaar te spelen. Je zult in elk geval in de gouden league moeten eindigen (ik haal zelf zonder diamanten meestal zilver, dit keer kwam ik niet verder dan ijzer!) én je zult diamanten moeten spenderen om de laatste onderdelen van de set te verkrijgen, want die zitten alleen in de 'bonus-serie'. Dus - behoudens eventuele wijzigingen t.o.v. van beta - ga ik er zelf dit keer niet veel moeite voor doen!
 

Aeva

Chef
Gelukkig is het een spelletje en kun je ook gewoon besluiten om voor al die leuke kleine prijsjes te gaan die sowieso in de 'kistjes' zitten. Daarnaast zijn er dagprijzen die best de moeite waard zijn. Bedenk wel dat alles wat je wint, gewoon gratis is. Het is de enorme knuffelbeer op de kermis of het is een handvol lolly's en dan heb je uiteindelijk het meeste plezier van die lolly's :)

Vooral voor de nog niet zo grote steden zijn er een paar interessante gebouwen om te winnen.
• Amuni schepen -> 5x4 -> zaden (halfling+) -> dag 2
• Dwergen schepen -> 4x3 -> cultuur -> dag 10
• Mensen schepen -> 4x3 -> mana -> dag 13
Verder vooral eventgebouwen vervangen door betere van dezelfde maat!

Tip: op beta zijn de pakketten gewijzigd, de 420 is vervallen. De tip is om de twee beschikbare pakketten om en om aan te kopen als dit ook live zo is.

Nieuw op beta was 'het gouden oog'. Hiervoor is het het handigste om deze eerst te ontsluiten zodanig dat je zo min mogelijk eventcurrency verspeeld, Open zo min mogelijk 'vakjes' om dit voor elkaar te krijgen. Als het gouden oog opent, zie je alle verborgen schatten op de map. Dan kun je een economische route lopen.
Het punt is dat het deze keer zeer waarschijnlijk krap wordt om punten te halen en dat je dus zo zuinig mogelijk moet spelen, zoals @rodeon in zijn post ook al meldt.

Persoonlijk plaats ik sowieso geen set tenzij deze héél errug de moeite waard is en ik 'spaar' de artefacten wel, maar over het algemeen krijgen de evoluerende gebouwen ook geen plekje in mijn stad.
 

Aeva

Chef
LET OP
opdracht 43 is ... + verken 1 provincie OF voltooi 1 technologie
elke eindspeler heeft hier problemen mee, probeer dus op tijd een provincie aan te zetten of bewaar een tech als je er ergens een hebt

EDIT het ziet ernaar uit dat deze opdracht is aangepast naar verken 1 provincie OF verzamel twee combinatieversnellers
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist de bevestiging gekregen dat de nieuwsbrief deze keer gewoon naar iedereen gaat (uiteraard met de "standaard" problemen die er zijn met spelers die InnoGames ooit als ongewenst gemarkeerd hebben).
...of diegene die dat nooit als ongewenst hebben gemarkeerd, maar inno het voor hun zo heeft ingevuld (zoals wanneer je een nieuwsbrief kreeg en een out of office melding had)
 
Ik vond het al gek dat ik vorige keer geen nieuwsbrief gekregen heb, terwijl dat normaal altijd wel is. Benieuwd dan of hij er nog aan komt.
 
Hier ook de nieuwsbrief als vanouds ontvangen……voor de rest sluit ik mij achter aan aantal sprekers aan….de events gaan mij allemaal te snel achter elkaar om het nog leuk te vinden…oplossing voor mij …ik sla deze keer over en mocht er kleine prijsjes bij zitten is het meegenomen. ;)
 

Aeva

Chef
Zou zomaar kunnen dat ze 'standaard goederen' (definitie stadhuis) en 'basis goederen' door elkaar halen.
 
Laatst bewerkt:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Dat is niet goed inderdaad. Het moet zijn "In aanmerking komende goederen: Standaard basisgoederen, spirituele goederen en verheven goederen". Fix zit in de volgende vertaalupdate :)
 
Bij elke aankoop en elke prijs komt er dat leuke knopje met de fantastische tekst "geweldig" tevoorschijn. Met de verdiende punten en het altijd veranderen van het soort gereedschap en de vele prijzen moe ik zo'n 1.000+ keer extra mijn middelvinger (wijsvinger is al lam geworden) de muis bedienen.
Persoonlijk zou ik het GEWELDIG vinden als als knopje "geweldig" gaat verdwijnen. :cool:
 
Bovenaan