• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Opdrachten Fantasierijke eventopdrachten

DeletedUser234

Guest
Om Inno een lijst met fantasierijke opdrachten aan te kunnen rijken, ter vervanging van de fantasieloze opdrachten, waarmee ze in herhaling vallen, hebben we wel ideeën nodig. Heb jij ideeën voor een leuke, originele, fantasierijke opdracht voor een event, laat je hier dan horen. :D
 
- Bezoek 10 buren
- Stort 10 kp in wonderen van anderen
- Win een gevecht met enkel boogschutters (of tovenaars, etc.)
- Geef 10x burenhulp
- Gebruik 3x een Betoverde Voorraden/Geschenk
- Verzamel 12x een sneeuwvlok (die losse rond je stad)
- Bekijk je plaats op de ranglijst
- Stijg minimaal 2 plaatsen op de ranglijst
- Voltooi een niet-winter opdracht
- Schrijf een berichtje in de chat
- Bouw een cultuurgebouw
- Maak iets in Handwerken
- Verzamel x bedrag uit je Stadhuis
- Koop iets bij de Groothandel
- Laat je bewonersaantal groeien met 100
- Gebruik je maximaal aantal arbeiders
 

DeletedUser3849

Guest
@Avalee vechten kunnen ze niet maken veel spelers vechten namelijk niet.
Stijgen op de ranglijst word moeilijk voor mensen die vast zitten.
Rest is wel leuk en die burenhulp/bezoeken helemaal een goeie
 

DeletedUser2989

Guest
Leuke ideeën.
Mensen die hun Oude Wonderen nog niet hebben vrijgespeeld kunnen nog niet storten bij een ander. Dat is jammer, want ik vind vooral opdrachten die vragen om een stukje samenwerking/interactie leuk.
- Verhoog je zelf op de ranglijst is soms lastig, verlaag jezelf 2 plaatsen zou wel kunnen;).
- Speel 2 toernooiprovincies
- Plaats en ontvang 5 marktopdrachten
- stuur een bericht naar iemand buiten je eigen BS
- maak contact met een buurman/vrouw op je wereldbol
- stort een OW van iemand anders vol
- Lees je berichten ;)
 

DeletedUser3849

Guest
@Aerwer stort een OW van iemand anders vol, sorry maar ik heb geen 700 + kp punten over en als ik ze wel had zou ik ze eerder in die van me zelf storten :)
de marktopdrachten zijn er wel eens maar mag wel vaker ;)
en inderdaad opdrachten die vragen om samenwerking zijn net iets leuker :)
 
Verzamel mana
Verzamel zaden
produceer niet T1 niet-bonus, maar gewoon T2,3,4,5:)
Verzamel een fatsoenlijk aantal goederen; niet 500 of 15k, gewoon een productie van bv 4x3uur en 1x 9uur van 3 fabrieken met bonus en zonder zalen-bonus op max lvl van desbetreffend hoofdstuk.
ontvang hulp (ja; heb je niet direct effect op behalve er voor te zorgen dat je in een actief bg zit of zorgt dat je in een actieve buurt zit. Mocht dat 2de niet zo zijn; laat je verplaatsen of laat inno weten dat dit nog steeds een probleem is)
Doneer oude gastrasgoederen (en krijg een leuke beloning ipv 500munten ofzo)
 

DeletedUser2989

Guest
Nodig een nieuwe speler uit in je Bs. Leuk voor de sociale context
Ook leuk, maar alleen vanaf niveau ambassadeur kunnen mensen leden uitnodigen. En als de BS vol zit, valt er niks meer uit te nodigen, moet er eerst een vrijwilliger gewipt worden;). Is minder leuk voor de sociale context. Lootjes trekken wie er uit moet ????? Wel een leuke opdracht voor enige dynamiek;)
 

DeletedUser234

Guest
Misschien kan de opdr anders beschreven worden, zoals bij verhaallijn: bezit 4 vallenmakers van level 4 (zodat het ook meetelt als je ze al hebt) ipv upgrade 4 vallenmakers naar level 4.

Een optie zou zijn: zorg dat je 24 broeders hebt.
 

DeletedUser3381

Guest
Misschien kan de opdr anders beschreven worden, zoals bij verhaallijn: bezit 4 vallenmakers van level 4 (zodat het ook meetelt als je ze al hebt) ipv upgrade 4 vallenmakers naar level 4.

Een optie zou zijn: zorg dat je 24 broeders hebt.

Leuk idee, maar niet haalbaar, nieuwe spelers voor je bs vinden is soms best een uitdaging, denk dan ook eerder dat het mensen stimuleert om tijdelijke accountjes te maken en dan loopt de wereld nog voller met inactieve accounts die niet worden opgeruimd.
 

DeletedUser234

Guest
Het kan juist ook stimuleren dat kleine bs-jes zich opbreken en zich bij grote bs voegen.
 

DeletedUser3381

Guest
Dat zou heel mooi zijn als dat zou gebeuren, maar ik vermoed dat dat niet zo vaak zal gebeuren. Degene die de BS heeft opgericht heeft vaak al een bewuste keuze gemaakt om zelf de aartsmagiër te willen zijn i.p.v. een leuke BS te zoeken om zich bij te voegen.
 
Het lijkt mij wel leuk als er opdrachten in komen die kort duren maar die je niet kunt plannen omdat ze random worden toegewezen.
  • Werkplaats 5 min 7x
  • Bezoek drie buren
  • Verleen x keer burenhulp (percentage van aantal buren)
  • Produceer x korte producties op hoogste t fabriek (niveau afhankelijk)
  • Plaats een willekeurig cultuurgebouw
  • Upgrade een weg
  • Etc
Als het aantal verschillende opdrachten groot genoeg is maar wel haalbaar hou je een event leuk en spannend ook voor gevorderde spelers.
 

DeletedUser3012

Guest
@Avalee vechten kunnen ze niet maken veel spelers vechten namelijk niet.
Ach ja, nieuwe mening hier:
Dan kunnen ze die fabrieksvereisten ook niet maken, want veel spelers uppen hun fabrieken niet tot maximaal (vooral nu met de introductie van de elvenar, en de gestoorde hoeveelheid bevolking en cultuur die daar gevraagd word.

Maar verder.
Ik vind verschillende opdrachten een pracht-idee.
 
Bovenaan