• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Eventprijzen met ranking punten

Kunnen we geen eventprijzen krijgen met ranking points? Eventprijzen krijgen zo veel meer waarde voor veel meer spelers zeker nu je ook kunt upgraden. Dat maakt ieder event ook weer een stuk interessanter en de strijd om de plaatsen op de ranglijst misschien ook wel.

Ik ben zelf een antiek verzamelaar zoals we dat binnen het broederschap noemen, maar het is toch wel jammer dat je daardoor veel minder ranking punten hebt dan een broeder of zuster die volledig kiest voor de standaard fabrieken en gebouwen.
 

DeletedUser

Guest
Lijkt me niet echt zinvol. Iedereen kan dezelfde gebouwen winnen tijdens events, zijn tenslotte individuele events, dus krijg je ook dezelfde ranking points.
 
Lijkt me niet echt zinvol. Iedereen kan dezelfde gebouwen winnen tijdens events, zijn tenslotte individuele events, dus krijg je ook dezelfde ranking points.

Juist niet. Bij de grote events heb je nog altijd een keuze om voor een dagprijs te gaan of niet en dan moet je hem ook nog maar zien te winnen. En dan kun je er ook nog meerdere winnen. Dus niet iedereen wint dezelfde prijzen en het ruimte probleem is ook een factor. Plus dat voor de prijzen het aantal punten natuurlijk kunnen verschillen. Voor mana of zaden of hamertjes gebouwen zie je dat toch ook, dat niet iedereen het zelfde in zijn stadje plaats. Het maakt de variatie alleen maar groter en daardoor krijg je ook voor de ranking dan een extra element.

Plus dat spelers die liever iets doen met hun eventprijzen in hun stadje ipv te versnipperen dan ook meer mee kunnen doen voor de ranking. Dat maakt de competitie alleen maar leuker.
 

DeletedUser2989

Guest
Ik vind het huidige ranking systeem voor 90% oninteressant, omdat ik geen wezenlijke koppeling zie met prestatie. Het is grotendeels gebaseerd op stadsgroei/hoeveelheid gebouwen/werkende arbeiders. Wanneer het ranking systeem veel meer gebaseerd zou worden op toernooien, adventure, OW/uitdagingen oid, iets waarmee ik me kan onderscheiden, zou ik het misschien leuk gaan vinden.
Of eventgebouwen wel/niet punten krijgen, maakt me niet uit. Het spel wordt voor mij niet interessanter of ik in dit systeem onderaan of bovenaan sta en ga mijn stad daar echt niet op indelen.
Ook vind het eigenlijk jammer dat een speler die vandaag met het spel start nooit in staat zal zijn een speler die vanaf het begin gespeeld heeft in te halen. Stel je voor dat ze zo'n systeem op de Olympische Spelen zouden hanteren. Zou niemand, inclusief de Sven Kramers, er meer wat aan vinden.
 

DeletedUser234

Guest
Dat zeiden mensen anderhalf jaar geleden ook al, maar ik ben intussen door velen ingehaald. Ik speel vanaf het begin en een broeder die 2 jaar later bij ons binnen kwam als nieuwe speler, die staat nu op de 2de plek vd bs.

Ik ben wel voor meer manieren van rankingpunten verdienen, maar ik zou wel per onderdeel (waarvan de voor- en nadelen goed beschreven zijn) willen kunnen stemmen. Niet dat straks overal maar rankingpunten voor te verdienen zijn.
 
zoiets moet inderdaad wel kunnen. Ooit hadden wonderen geen rankingpunten en deze zijn dan ook toegevoegd op grote vraag.
Voor vele hoge spelers zijn die rankingpunten zelfs het merendeel van hun totaal aantal punten.

Sommige sets geven je evenveel of meer goederen dan 1 of meerdere fabrieken, maar ik ben er zeker van dat er spelers zijn die deeze sets dan niet willen plaatsen omdat ze dan hun gewone fabrieken moeten verwijderen en dus rankingpunten verliezen.

Ik ben dus wel voor.
 

DeletedUser3012

Guest
Je kunt kiezen of je voor eventgebouwen gaat of voor standaard gebouwen, dus het is ook vrije keuze of je hoog in de ranglijst komt. Ook vrije keuze wat je er voor doen moet dus. Mij boeit die hele ranking niet. Als ik maar een leuk stadje heb, die efficiënt is, en het doet. Het slaat naar mijn idee dus helemaal nergens op om ranking aan eventgebouwen te koppelen, en ja, ik weet dat je ze nu kunt uppen, maar cultuurgebouwen leveren toch ook geen klassement? dat zou trouwens ook wel heel raar zijn. Er zijn eventgebouwen die alleen maar cultuur geven. En wat dan? die ook maar eventjes klassement laten geven? Er is een speler bij mij in de broederschap die zijn stad vol gooit met cultuur, en uit zichzelf een 170% cultuurbonus heeft. Een hele prestatie al zeg ik het zelf. Maar klassementspunten? nee hoor. Die heeft ie niet. Dus dan zou je alle normale cultuur ook klassementspunten moeten geven! En hoe zit het dan met het cultuursysteem. Je krijgt klassement voor de gebruikte cultuur. Dat is waar je klassement vandaan haalt.
Sommige sets geven je evenveel of meer goederen dan 1 of meerdere fabrieken, maar ik ben er zeker van dat er spelers zijn die deeze sets dan niet willen plaatsen omdat ze dan hun gewone fabrieken moeten verwijderen en dus rankingpunten verliezen.
Ja maar... Zo competitief is dit spel toch niet? Plaats die set toch lekker. Dat is wel zo efficiënt! Als je graag 'de beste' wil worden, speel dan tribal wars, of Grepolis ofzo. Ik ben heel-erg-tegen!
 
Vind het wel mooi dat we keuzes moeten maken, anders is het plaatsen van iets altijd een no brainer.
Keuzes maken het interessant.
 
Bovenaan