• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Evenement Een poort naar het verleden.

Het Nieuwe Evenement is er bijna Dinsdag 2 Aug. begint een geheel nieuw Evenement, met een Bord Spel.
ook op deze pagina staat een PDF van de uitleg van dat spel. lees het door, om het goed te kunnen begrijpen.
Daar naast staat de Opdrachten en de Dag prijzen er ook weer op. Op een PDF bestand.
ik wens je veel speel plezier.
Heb je nog vragen dan lees ik het wel, of je kan en mail sturen naar chakra-elf zowel op Wereld 1 als 2
 

Bijlagen

  • Uitleg van het Spel bord.pdf
    670 KB · Weergaven: 75
  • Een-poort-naar-het-verleden.-De-Opdrachten..pdf
    734,6 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Je hebt geen wiskunde nodig om het evenement te begrijpen.
Er zal ongetwijfeld bij de lancering van het evenement hier op de NL server een bijhorende uitleg komen in het Nederlands. Daarnaast verwacht ik dan ook een video die het nog verder zal verduidelijken.

Vind het juist wel leuk dat er weer eens een nieuw soort evenement verschijnt. Hij is wat uitdagender als zijn voorgangers, maar daar is mijn inziens niets mis mee.
 
Ik heb ook gelezen over het nieuwe event systeem en begrijp het ook niet, terwijl ik wel wiskunde ken.

Wat er volgens mij ontbreekt is het globale overzicht. Welke dingen krijg je, wat is het einddoel, en wat kun je met die dingen doen doen om dat doel te bereiken? Iedereen op beta kan dat zelf in het spel proberen, en dus hebben ze geen behoefte om dat netjes uit te leggen.
Zonder die informatie echter wordt het voor ons een losse verzameling dingen zonder onderlinge samenhang.

Ik denk als we het hier krijgen en we het zelf kunnen proberen dat het dan best meevalt. Het zal weer even wennen zijn.

De wiskunde die je hier en daar voorbij ziet komen gaat over het "zo goed mogelijk spelen". Ze zoeken antwoord op de vraag "Wat moet je nu doen om zover mogelijk te komen?". Als die vraag je niet interesseert kun je al die wiskunde gewoon overslaan.
 
Persoonlijk vind ik het nog te vroeg om hier over te hebben.
Zodra de officiële aankondiging komt van de community managers is het tijd voor de Beta spelers onder ons om het duidelijk proberen uit te leggen, en dan zal ik ook mijn steentje er aan bij dragen.
Maar tot die tijd, er komt eerst een BSA.
 
Ik kan je zeggen dat na denken van iets minder belang is dan erg veel geluk hebben.
Daarom moet er nog veel ge Tweakt worden aan het nieuwe event en is het dus te vroeg voor meer duidelijkheid.
 
ik heb de Nederlandse uitleg van het bord spel al klaar al zitten er 2x een uitleg bij die ik niet op de pdf kan zetten gezien dan beweegt je ziet lijnen bewegen, dat zal de wiskunde wel zijn voor mij, ik zal het er zo op zetten dan kan je dat alvast bekijken.
en heb je ideeen daar mee dan hoor ik het graag.
 
De eerst aanpassingen zijn op Beta al doorgevoerd! De kosten van elk speelstuk is van 5 naar 4 fiches gezakt en de level 6 speelstukken kun je niet meer 'winnen' maar nog wel maken door 2 level 5 speelstukken te combineren...
 
De eerst aanpassingen zijn op Beta al doorgevoerd! De kosten van elk speelstuk is van 5 naar 4 fiches gezakt en de level 6 speelstukken kun je niet meer 'winnen' maar nog wel maken door 2 level 5 speelstukken te combineren...
oke dus zal het in de gaten houden als er op de uitleg wat veranderd.
die tekst er onder met: Wij stoppen niet met spelen omdat we oud worden; we worden oud omdat wij stoppen met spelen" -- George Bernard Shaw, 1856-1950 is helemaal waar.
 
Bovenaan