• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Even Voorstellen

  • Topicstarter Deleted User - 443363
  • Startdatum

Deleted User - 443363

Guest
Hoi.

Ik ben Nachtwacht Keelin(Spelersnaam.) Ik speel nog niet zo lang Elvenar, maar ik vind het nu al te gek. Ik hoop dat ik hier terecht kan voor al mijn vragen en om over het spel te kletsen. Oh ja nog even een dingetje. Ik typ best snel soms en dan kom ik later pas achter dat ik spelfouten heb grmaakt. Of ik typ per ongeluk een andere letter dan de bedoeling was. Hopelijk krijg ik hierdoor geen kritiek over me heen. En nee dit heeft niets met dyslexie te maken.

Als jullie nog tips hebben voor een beginnende speler vertel het me dan gerust.

Groetjes Nachtwacht Keelin
 
Als jullie nog tips hebben voor een beginnende speler vertel het me dan gerust.
Hierbij een spoedcursusje Elvenar! Als je nog geen lid bent van een broederschap, zoek er dan z.s.m. eentje… verder bevatten de ingame Wikipedia ( https://nl.wiki.elvenar.com/index.php?title=Hoofdpagina ) en elvengems ( https://elvengems.com/ ) heel veel info die je nodig hebt… of in elk geval heel nuttig gaat vinden! Verder weet je inmiddels hopelijk wat bonusgoederen zijn… Concentreer je daar op en besteed geen tijd, munten of hamertjes aan andere fabriekjes. Je bonusgoederen leveren al snel zoveel op dat je de rest op de markt kan vinden… Plaats daar zelf wat jij nodig hebt... en ga vooral niet zitten wachten tot een ander het aanbiedt in een hoeveelheid die jij kopen kan! Veel spelplezier!
 

Deleted User - 443363

Guest
Ik ben echt nog een beginner haha dus kun je even uitleggen wat er ook weer onder bonusgoederen word verstaan, misschien wist ik het al maar even voor de zekerheid.

En wat die broederschap betreft. Ik heb al een broederschap waar ik lid van wil worden, maar de aartsmagiër is mijn moeder en ze is ook nog een beginner, maar het punt is. Ik speel op de app en ik krijg de broederschap niet makkelijk gevonden. Wat kan ik hieraan doen?
 
bonusgoederen
Goederen zijn verdeelt in groepen, tier genaamd… Als je niet weet wat jouw bonusgoederen zijn, kijk dan in je stadhuis (2e tabblad) of op de wereldkaart, rond je eigen stad. Met de wijzers vd klok mee op 4 uur, 8 uur en 12 uur. NB: je hebt altijd een T(ier)1-2-3 bonusgoed, verderop in het spel komen daar nog T4-5-6 bij. Je kunt elk willekeurig bonusgoed hebben in bijna elke combinatie!!! De bonusgoederen produceer je veel sneller dan de andere goederen. Al in het begin produceert je bonusfabriek bijna 3 x zo veel. Dat verschil loopt alleen maar op naarmate je meer relikwieën verzamelt, tot wel 700%.

Om te kunnen spelen en groeien heb je uiteraard alle soorten goederen nodig, ook je niet-bonusgoederen. Het aardige is dat iedereen een andere mix van bonusgoederen heeft. Dit maakt handel makkelijk en levendig. Iedereen zet ruilhandel met zijn bonusgoed, er zal dus vaak aanbod zijn in het handelsgebouw. Niet alleen van je BS-genoten, maar ook van je buren op de wereldkaart. Bovendien kun je daar zelf veel ruilhandel op zetten, met een maximum van 60 aanbiedingen.

Hoeveel bonus fabrieken bouw je? Dat is geen in beton gegoten wetenschap, maar hierbij een vuistregel waarmee je in principe voldoende zou moeten kunnen produceren om te groeien en bij te kunnen dragen aan toernooien e.d. Met 6-8 T1, 4-6 T2 en 4 T3 fabrieken kom je als beginner een heel eind, als gevorderde speler volstaat een lager aantal. Probeer je fabrieken ook steeds zoveel mogelijk te upgraden!
 

Deleted User - 443363

Guest
Oke en waar vind ik die Fabrieken om ze te plaatsen?

Oh man ik heb echt chronisch ruimte gebrek wat kan ik daaraan doen?

Ik weet hoe het heet en had ook een supportticket gemaakt maar ik snap er totaal niks van

@rodeon wat moet ik daarmee want ik kan hier niet dat gesprek posten?
 

DeletedUser3012

Guest
Ik typ best snel soms en dan kom ik later pas achter dat ik spelfouten heb grmaakt. Of ik typ per ongeluk een andere letter dan de bedoeling was. Hopelijk krijg ik hierdoor geen kritiek over me heen.
Nope, dit is zelfs verboden door de forumregels, en geloof me, ik heb ze goed doorgelezen

Fabrieken moet je onderzoeken in de onderzoeksboom.
Je kunt premium uitbreidingen kopen (betaald), uitbreidingen onderzoeken in je onderzoeksboom, en ze verkrijgen door provincies vrij te spelen. Hierdoor kun je meer ruimte verkrijgen.

Grts. Boon
 

Deleted User - 443363

Guest
@ Magicalbean Help ik speel op de app maar waar zie ik wat mn bonus goederen zijn?
 

Deleted User - 124539

Guest
@Nachtwacht Keelin op onderstaande screens kun je het zien.
20191219_215105.jpg

20191219_215256.jpg

De bonusgoederen zijn goudkleurig.
Als je fabrieken wilt moet je die eerst onderzoeken ("onderzoek" , linksonder). Zodra dat je ze hebt onderzocht, kun je ze plaatsen (bouwen, rechtsonder, dan bij "goederen" en dan ben je er).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 124539

Guest
Welkom trouwens op het forum en nog veel forum- en spelplezier!
 

Deleted User - 443363

Guest
Oke thanks. Kan nu niet spelen helaas. Best jammer, maar goed kan wel info lezen hier haha.

Oh en ik zit hopeloos vast in t wintermagie event. Maak wel even n nieuw topic

Mag je trouwens afkortingen gebruiken?
 

Deleted User - 124539

Guest
Mag je trouwens afkortingen gebruiken?
Ja, even hier de standaardafkortingen die met elvenar te maken hebben en waar ik op dit moment kan opkomen:
T=tier (wat dat precies is heeft rodeon geloof ik al uitgelegd...), 1,2,3,4,5 of 6
MA=magische academie
kp=kennispunten

In stadsnamen zie je vaak ook de afkorting CAS (of in een andere volgorde), die staan voor wat soort hulp de speler graag heeft.
C=cultuur
A=arbeidershut
S=stadhuis (door een enkeling wordt er een M gebruikt voor munten, maar het komt op hetzelfde neer)

Als iemand nog op meer afkortingen kan komen mag die het altijd zeggen.
 

Deleted User - 443363

Guest
Ja, even hier de standaardafkortingen die met elvenar te maken hebben en waar ik op dit moment kan opkomen:
T=tier (wat dat precies is heeft rodeon geloof ik al uitgelegd...), 1,2,3,4,5 of 6
MA=magische academie
kp=kennispunten

In stadsnamen zie je vaak ook de afkorting CAS (of in een andere volgorde), die staan voor wat soort hulp de speler graag heeft.
C=cultuur
A=arbeidershut
S=stadhuis (door een enkeling wordt er een M gebruikt voor munten, maar het komt op hetzelfde neer)

Als iemand nog op meer afkortingen kan komen mag die het altijd zeggen.
Thanks maar ik bedoelde eigenlijk ook idd aub etc et cetra
 
Bovenaan