• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Elvenarine Nul

Ben verbijsterd hoeveel mana je nodig hebt om hierdoorheen te komen jaag er in notime meer dan 3 miljoen doorheen en nog niet eens een kwart verder gekomen dit had in mijn ogen wel een beetje minder gemogen.
 
Het zou handig zijn om te vertellen over welk hoofdstuk u het heeft.
En wat u precies bedoelt.
Misschien dat er dan tips gegeven kunnen worden waardoor u sneller door een hoofdstuk heen kunt komen.
 
hoofdstuk 17 handelaars van unur zoals de kop ook aangeeft gaat het om de elvenarine nul die toch echt veel te veel mana kost
 
zeker... maar uiteindelijk daardoor extra goed gevoel als je er doorheen bent gekomen!!!
go go je kunt het!
 
Ik mis in jou stad helaas een drakenabdij.
Als je die zou plaatsen en naar een hoog niveau zou brengen dan kan jij spreuken gebruiken die dan meteen mana opleveren naast wat de spreuk zelf al doet..
Dat is de enige tip die ik je kan geven en die je redelijk wat ergernis kan besparen in de volgende hoofdstukken.
 
Als ik kijk naar jouw stad ga je het dit hoofdstuk en ook de hoofdstukken daarna nog knap lastig krijgen.
Ik zie dat je alleen doolhof hebt staan voor vermindering afname mana. Maar geen simia voor afname spirituele goederen.
Dan is het logisch dat je veel fabrieken hebt staan om die te maken maar die kosten weer veel zaden en dan heb je zonsondergang nodig voor vermindering afname zaden. Drakenabdij helpt je enorm met mana verkrijgen als je een spreuk gebruikt maar als je weinig spreuken hebt zal ook dat niet snel gaan dan. Tijdsprong verhoogt je bonus op spirituele goederen. Heiligdom en wachttoren verhoogt je cultuur enorm en kan je wat andere cultuurgebouwen weg doen en dus ruimte creëren. OW creëert juist ruimte ipv te denken het kost me ruimte. Als je daarin niet wilt investeren zal je enorm veel hulpgebouwen nodig hebben om de benodigde goederen bij elkaar te krijgen en gaan die hoofdstukken enorm lang duren. De hoeveelheden gaan in de hoofdstukken daarna alleen nog maar meer worden. Tenzij je het niet erg vind om minimaal 8 maand met een hoofdstuk bezig te zijn vanaf H17. Alles gaat om mana, zaden, unurium, spirituele en verheven goederen draaien en zullen flinke hoeveelheden zijn.
 
Dit is allemaal zeer leerrijk, ik vrees dat ik in het zelfde bedje ziek ben. Maar OW bij plaatsen en uppen vraagt ook tijd. dat maakt dit spel zo plezant keuzes keuzes :)))))
 

Aeva

Chef
Dat was dan ook zo leuk aan 'runen leveren kp's op'... In een klap konden veel OW's omhoog. In mijn BS is er zelfs een sneltrein voor ingezet van 75 kp (5 runen).
Elders op het forum staat trouwens een post over OW's en welke wel en welke niet nuttig zijn, vooral als je ook wilt scoren in toren en toernooi en niet eeuwig in een hoofdstuk wilt zitten.
 
heb me nog eens goed verdiept in deze materie en het blijkt ook als je miljoenen hebt staan je sneller naar beneden gaat met je aantal maar dat het op een gegeven moment stagneert en je daarna doel voor doel moet afwerken.
 
heb me nog eens goed verdiept in deze materie en het blijkt ook als je miljoenen hebt staan je sneller naar beneden gaat met je aantal maar dat het op een gegeven moment stagneert en je daarna doel voor doel moet afwerken.
Hoezo sneller naar beneden. Bij mij staat altijd minimaal 20M mana. Mijn doolhof staat op level 30+ en dus maar 2% afname. Dat is 400k per dag. Heb er een manaset staan die al 500k per dag geeft dus het groeit zelfs gestaag.
Zelfde geld voor zonsondergangtorens die staat ook op level 30+ en maar 2% afname. Krijg elke dag voldoende zaden binnen dat ik elke dag nog stijg. Zet je beide wonderen niet dan gaat het wel hard naar beneden en moet je er echt tegen produceren met allerlei gebouwen om dat op peil te houden.
Als je even niks maakt ben je met 10% afname in 2 week er bijna doorheen en met 2% afname duurt het minstens 3 maand.
De enige gebouwen die mij zaden en mana geven zijn het handelshuis, wat evogebouwen en verder die manaset. Als ik een keer bijna niks heb om te uppen heb ik na 3 dagen al weer voldoende voorraad. Scheelt mij een hoop bijgebouwtjes en kan de ruimte dan nuttig gebruiken voor meer wapenkamers, fabrieken en huizen. Heb zelfs maar 1 pop/cult gebouw want krijg voldoende cultuur uit heiligdom en wachttoren.
Tuurlijk verwezenlijk je dit niet zomaar. Kost je behoorlijk wat tijd.
 
kijk je in de juiste wereld?
Hij speelt zowel op A als ook op W.
Op W heeft hij een wonder score van 726 en daar is zijn doolhof op level 32

Ik gebruik elvenstats om spelers op te zoeken en dan de link naar architect om zijn stad in detai te zien
Yogi69 op Winyandor
 
Bovenaan