• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

"Elementaal knikkers" badges worden nooit gemeld bij toernooi

Als concreet voorbeeld de Elementaal Knikkers badge gepakt, maar dit probleem geldt voor meer badges, oa de Heksenmuts badge als je toernooi speelt.

Spelversie: __ v1.121.3-(d5ac343) - html5 (2021-01-21 10:49)
Spelwereld: __ Arendyll
Flash of HTML5: __ html5 (kan wel weg uit template??)
Flash Speler versie: __ nvt
Spelersnaam: __ AlbertDeWijze
Mensen of Elfen: __ mens

Browser + versie: __ firefox 84.0.2
Besturingssysteem: __ linux mint
Schermresolutie: __ desktop scherm

Reproduceerbaarheid: __5/5 (1/5 = eenmaal voorgekomen; 2/5 = gebeurt willekeurig; 3/5 = gebeurt regelmatig; 4/5 = gebeurt vaak, maar niet altijd; 5/5 = gebeurt altijd)

Huidige Situatie:
__ Speel BSA, en speel toernooi provincies om Elementaal Knikkers badges te verkrijgen.
__ Vinkje van de BSA lijst links op het scherm wordt nooit groen als er een Elementaal Knikkers badge is en geen andere badges (in het bijzonder geen Geest in Fles badge)

Verwachte Situatie:
__ BSA vinkje wordt groen als er een Elementaal Knikkers badge klaar is.

Reproductiestappen
1.
__ Open toernooi, waarbij er 2 provincies met 4 reliekwieen een ronde te spelen zijn.
2. __ De Geest in Fles badge moet op 0/3 staan. Speel eventueel eerst andere provincies tot deze badge klaar is en oogst het.
3. __ Speel de 2 provincies met 4 reliekwieen.
4. __ Merk op dat de BSA lijst links geen groen vinkje geeft tijdens spelen van de 2 provincies.
5. __ Open de BSA lijst en zie dat er 8 reliekwieen zijn verzameld en er een Elementaal Knikkers badge klaar is.

PS
Omdat de BSA lijst links niet altijd werkt, en nieuwe badges pas verzameld worden als de vorige is geoogst, is het vinkje van de BSA lijst effectief nutteloos.
Als hij geen groen vinkje geeft moet je toch gaan kijken of er badges klaar zijn, om te voorkomen dat je bijv nieuwe reliekwieen verzamelt die niet meegeteld worden.

De mogelijke oplossingen lijken me
- Altijd een groen vinkje laten zien als er minstens 1 badge geoogst kan worden. (Hiermee wordt de feedback van de BSA lijst betrouwbaar zodat je niet steeds hoeft te kijken ook als hij geen groen vinkje laat zien.)
- OF de BSA lijst verzamelt de badges geheel zelf, met andere woorden, zodra er een badge klaar is wordt deze direct toegevoegd aan mijn voorraad, zodat ik zonder onderbreking de volgende badge kan verzamelen.

De 2e oplossing is vanuit speler oogpunt verreweg te preferen, er zit geen toegevoegde waarde aan het expliciet oogsten van een badge, het is 2 extra nutteloze muisklikken zonder strategische overwegingen. Iedereen wil ALTIJD elke badge oogsten, een badge laten staan tot een later moment is volkomen nutteloos.
De 1e oplossing is minder fraai, maar ook een stap vooruit, het blauwe en groene vinkje van de BSA lijst links hebben dan in ieder geval een handige betekenis.
 
Als ik goed begrijp wat er gebeurd is dat er meerdere badges tegelijk worden geupdate. Bv de knikkers en de geest. De knikkers zijn voltooid dus vinkje aan, maar de geest nog niet dus die zet vinkje weer uit.

Oplossing 1 lijkt me dan het simpelste voor de makers.

Bij oplossing 2 spelen politieke en economische argumenten. Door niet automatisch te badges te oogsten gebeurd het vaker dat te veel materiaal wordt geoogst en dus minder badges geproduceerd en dus (hoopt inno) meer badges gekocht.
 
Als ik goed begrijp wat er gebeurd is dat er meerdere badges tegelijk worden geupdate. Bv de knikkers en de geest. De knikkers zijn voltooid dus vinkje aan, maar de geest nog niet dus die zet vinkje weer uit.
Daar lijkt het op ja, maar dat kun je alleen concluderen als je in de code duikt om te zien hoe het vinkje uitegerekend wordt.

Het maakt de feedback echter onbetrouwbaar voor ons.
Je moet nu miet alleen elke badge 1-voor-1 oppakken, maar ook nog voor elke oogst controleren of wat je wilt oogsten wel wordt meegeteld omdat de feedback onbetrouwbaar is.
 
ook nog voor elke oogst controleren of wat je wilt oogsten wel wordt meegeteld omdat de feedback onbetrouwbaar is.
Ik denk dat je nu onnodig twijfel zaait... wat je oogst wordt echt wel meegeteld (diverse keren gecheckt), het is alleen de manier waarop een badge die klaar is wordt (en blijft) weergegeven, die niet deugt...
 
Ik denk dat je nu onnodig twijfel zaait... wat je oogst wordt echt wel meegeteld (diverse keren gecheckt)
Echt niet!, oogst maar eens 30 manden met boodscahppen in 1 sweep, gegarandeert dat je maar 1 badge krijgt!

Of in de stijl van het issue, doe eens 10 provincies achter elkaar, je krijgt maar 1 Knikker badge.

EDIT: Als je dat wilt voorkomen moet:
- Groen vinkje: BSA lijst openen, en de badges pakken.
- Blauw vinkje (wat betekent je kunt een badge hebben): BSA lijst openen of even hooveren, om te checken of je een badge moet pakken.
Ergo je moet altijd kijken als je niets wilt missen.
 
Echt niet!, oogst maar eens 30 manden met boodscahppen in 1 sweep, gegarandeert dat je maar 1 badge krijgt!
Maar dat is ook niet wat ik bedoelde... per 10 oogsten, badge ophalen enzovoort. Idem met de provincies... dat je dit systeem moet volgen staat los van de onjuiste en vaak te trage signalering, wat wel vervelend is
 
Bovenaan