• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Een ideetje voor een gebouwbonus.

Ik kwam met een idee voor een specifiek beloning voor een (evenement)gebouw met een bijbehorend ( nog niet eerder verkregen) beloningssoort, die wellicht erg handig kan zijn.

Dit gebouwsoort (naam van dit gebouw is wat mij betreft nog optioneel net zoals de lay-out) heeft als functie om tijdelijk verloren goederen op te slaan wanneer deze bijvoorbeeld geactiveerd wordt met dierenvoeding. Elke nacht worden er van specieke goederen een x aantal goederen afgenomen (hiermee bedoel ik mana - goddelijkke zaden - spirituele goederen - urunium 'als ik het goed zeg') met dit gebouw kan je ervoor zorgen dat de verloren goederen worden opgeslagen (bv gedurendende 1 dag) na activatie van de dierenvoeding en dat deze geinned kunnen worden door de speler binnen de geactiveerde tijd.

(Gezien ik hier spreek van dierenvoeding zou het gebouw vast wel iets van een dier weg moeten hebben, misschien dat een magisch eenhoorn wel leuk is xD )

Ik zie hier misschien wel wat nadelen aan, hogere spelers krijgen mogelijk minder verloren goederen terug vanwege OW of is er juist geen animo voor van toch overtollig goederenproductie.
Ook is dit weer een gebouw die vraagt om dierenvoeding, en we hebben al zoveel op voorraad :eek:
Dit concept is dan ook iets wat ik voorstel en graag wil horen wat jullie hiervan vinden, en of dit voor een specifieke doelgroep( mensen van een bepaalde hoofdstuk) toch kan helpen.

Zou jij voor dit gebouw of bonus gaan?

Groetjes Lionell
 
Leuk idee.

Het is wel een heel sterk gebouw, ik zou ongeveer 400K mana, 40K zaden, 10K t4, 10K T5, en 10K T6, en 0 unurium terug kunnen krijgen.
Mana en zaden is hier 1 dag produktie, omdat ik het weinig gebruik op dit moment, en de sentient is niet zo veel door een hoge simia.

Deze getallen nemen af als je de diverse soorten goederen overdag ook uitgeeft voor bijv onderzoek, of upgrades.


Waarschijnlijk zou het niet alles moeten opslaan maar slechts een dee of slechts 1 soort goed. Daarmee voorkom je ook dat je bijv Doolhof, Ondergangstorens, Simia, en Tijdsprong weg kunt gooien en vervangen door 1 dierenvoeding per dag. (Je dat niet gaat redden waarschijnlijk op de lange termijn waarschijnlijk wegens gebrek aan voeding, maar je zou 4-5 maanden dierenvoeding kunnen sparen en dit dan tijdens spelen van een hoofdstuk doen, en dan heb je een gigantisch voordeel, veel groter dan al die wonderen bij elkaar op level 30).
Kortom, leuk, maar veel te sterk zoals je het nu voorstelt.

En ja ik zou er voor gaan, gegeven de geschetste voordelen is het een erg nuttig gebouw, waarschijnlijk zelfs een orde beter dan de vuur-feniks, alleen dan op goederen gebied.
 
Vind het een leuk gebouw, niet te sterk, niet te zwak.
De beperkte hoeveelheid dierenvoer die je beschikbaar hebt houd het goed in bedwang.

Het is leuk voor zij die geen ander doel voor dierenvoer hebben en wat minder intensief willen spelen.
 
Ik vind dat wel een top idee.
Ik vergeet diervoeding altijd. Gooi het al niet meer op de vuurfeniks en zet trouwens ook geen vechtversterkers meer neer. Anders kom ik nooit van mijn troepen af. Desondanks blijven die toenemen, terwijl ik wekelijks 20 provincies 3-4 keer doe in toernooi en 2 x de toren op ga en nauwelijks onderhandel.
Ondertussen zit ik wel in mana- en zadenmangel. Dus ja, de verliezen op kunnen slaan is wel een fijn idee.
+1
 
Top idee!

En als ik een suggestie mag doen voor het uiterlijk van een gebouw. Doe maar een kraai of een vlaamse gaai, die verzamelen en verstoppen ook voedsel. Ekster mag van mij ook (heeft zelfs de voorkeur ha ha), die verzamelt ook van alles voor zijn nest. Ik heb gewoon een voorkeur voor vogels :p.
 
Bovenaan