• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Tooltip voor verkenner

Tooltip voor verkenner

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 27 93,1%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 2 6,9%

  • Totaal aantal stemmers
    29
  • Enquête gesloten .

DeletedUser1427

Guest
Dit idee is reeds verplaatst naar de stemmingen, een poll wordt gestart op 01-05 om 12:00 uur. Deze poll duurt 2 weken en zal eindigen op 15-05 om 11:00 uur. @Billy77 , mochten er nog punten aan dit idee veranderd moeten worden heb je de gelegenheid dit te doen voor 01-05 12:00 uur.
 

DeletedUser234

Guest
Intussen zou ik zelf tegen dit idee stemmen, omdat ontwikkelaars maar een beperkte tijd hebben om dingen te fiksen en ik heb toch echt veel liever dat ze hun tijd nuttiger besteden, dan aan iets als dit dat 'handig' is.

Laten ze maar tijd besteden aan het verplaatsen van langdurig inactieve leden naar de buitenrand van de kaart, en de actieve spelers (is al eerder gedaan) verplaatsen naar het midden. Daar heeft echt iedereen iets aan.

Ik snap dat het ene makkelijker is en minder tijd kost dan het andere, maar heel veel kleine, makkelijke dingen kosten samen ook veel tijd.
 
Echt, strategisch tegenstemmen is volkomen onzinnig.

Je eerste aanname is dat ontwikkelaars allemaal hetzelfde zijn, en dus kiezen moeten tussen dit en iets anders. Bij systemen zoals dit heb je verschillende niveaus van complexiteit van problemen, en verscheidene ontwikkelaars die werken op die verschillende niveaus. Een tooltip toevoegen is zo simpel tov kaartverplaatsing verbeteren, dat deze dingen met grote waarschijnlijkheid niet door dezelfde persoon gedaan worden. Er is dus geen conflict.
(Een tooltip is iets voor een stagaire, kaart verplaatsingen vergt vooral iemand die al een aantal jaar meedraait in de ontwikkeling, begrijpt hoe het spel intern draait, en goed kan nadenken hoe het kaart-probleem aan te pakken.)

Een tweede aanname is dat kaart-verplaatsingen een relevant probleem is voor de ontwikkelaars. Jij kunt het wel beschouwen als probleem, maar ontwikkelaars werken heel anders dan jij denkt. Het feit dat het niet veranderd suggereert dat er andere meer belangrijkere problemen zijn, die jij en ik misschien wel niet eens kennen.

Een derde aanname is door het idee te blokkeren het niet bij de ontwikkelaars komt. We hebben echter nog een tig landen waar dit spel gespeeld wordt, en elk van die landen heeft een forum, en elk van die fora heeft een suggestie hoekje als dit. Als wij dit suggereren, is de kans groot dat iemand anders in een ander land ook op dit idee komt. Idee-en zijn niet uniek of belangrijk of zo, sterker nog, letterlijk iedereen heeft meer idee-en dan te realiseren zijn (inclusief ontwikkelaars zelf). het zou me dan ook verbazen als geen van de ontwikkelaars dit ook al niet een keer verzonnen heeft als mogelijkheid.

Een vierde aanname is dat door dit door te geven, het idee ook bij de ontwikkelaars komt. Ik betwijfel dat ten zeerste. Stel je even voor, we hebben 10-15 of zo landen, en die dumpen constant allemaal idee-en richting ontwikkelaars. Dat gaat over van alles tegelijk. Denk je echt dat ze er naar kijken op het moment dat het idee binnenkomt en alles laten vallen wat ze aan het doen zijn? Nee, het wordt ergens bewaard als een idee in een bepaalde categorie, en tegen de tijd dat ze iets in die hoek willen gaan doen, bladeren ze door de idee-en heen die in de loop van de tijd zijn binnengekomen. Kaartverplaatsingen en tooltips zitten echt niet in dezelfde categorie zou ik denken.

Een vijfde aanname is dat ontwikkelaars niet in staat zijn hun eigen prioriteiten te kiezen. Standaard hebben ontwikkelaars altijd van alles te doen tegelijk. Als ontwikkelaar is keuzes maken, en een pad banen door de bult wijzigingen een 1e vereiste, anders kom je helemaal nergens.
 

DeletedUser1427

Guest
Een poll is geopend voor dit idee, succes met stemmen.
 

DeletedUser2349

Guest
Volgens mij lopen er nu meerdere stemmingen, langs elkaar, die samengevoegd één idee/suggestie vormen: "Het dupliceren van bepaalde knoppen op de knoppenbalk onderaan van de wereldkaart en de stad." Echter wil de ene speler op de wereldkaart handel kunnen drijven en de andere speler in de stad z'n verkenner in de gaten houden.

Als nu beide knoppenbalken worden samengevoegd (tot op zekere hoogte) is het samen 1 idee.
Waarbij de knoppenbalk in de stad bestaat uit:
  • Gebouwen (is zinloos op de wereldkaart)
  • Onderzoeken (staat al op beide knoppenbalken)
  • Wereldkaart (is zinloos op de wereldkaart)
  • Handelaar (kan ook op de wereldkaart)
  • Oude Wonderen (is zinloos op de wereldkaart)
  • Inventaris (is zinloos op de wereldkaart)
  • Verkenner (Naar de scout) *nieuw (staat al op de wereldkaart: verrekijker) <-- wordt nu over gestemd, of is al over gestemd
  • Toernooi *nieuw (staat al op de wereldkaart: tent)
  • Relikwieënoverzicht *nieuw (staat al op de wereldkaart)
Op de wereldkaart:
  • Terug naar je stad (het equivalent van de wereldkaart-knop in je stad)
  • Onderzoeken (staat al op beide knoppenbalken)
  • Wereldkaart *kan weg (beetje zinloos als je al op de wereldkaart bent) :confused:
  • Toernooi (kan op beide knoppenbalken)
  • Naar de scout (kan ook in de stad) :cool:
  • Naar je stad (crosshair) (zinloos in de stad)
  • Relikwieënoverzicht (kan ook in de stad, makkelijker als het stadhuis, zeker als die in de steigers staat)
  • Handelaar *nieuw (staat al in de stad) <-- wordt nu over gestemd
Is het niet makkelijker als al deze aparte ideeën worden samengevoegd tot één @Lionell ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Volgens mij is dit hetzelfde idee als <doorgegeven> Verrekijker (verkenner) ook op eerste pagina tonen

Daarvoor hebben we al gestemd en dit is al doorgegeven. Waarom dan nu opnieuw stemmen?

Kan ik mij in voorstellen dat je dit aangeeft, hierbij zie ik dit als aparte ideeën. In het ene idee wordt geopperd over de Verrekijker, dit idee benoemt een tooltip. Het idee van de verrekijker in de stad is in mijn optiek wat specifieker, dit idee is wat losser en kan in dit geval wat ruimer worden gezien, wellicht geeft dit meer speling bij de ontwikkelaars ook.

Volgens mij lopen er nu meerdere stemmingen, langs elkaar, die samengevoegd één idee/suggestie vormen: "Het dupliceren van bepaalde knoppen op de knoppenbalk onderaan van de wereldkaart en de stad." Echter wil de ene speler op de wereldkaart handel kunnen drijven en de andere speler in de stad z'n verkenner in de gaten houden.

Als nu beide knoppenbalken worden samengevoegd (tot op zekere hoogte) is het samen 1 idee.
Waarbij de knoppenbalk in de stad bestaat uit:
  • Gebouwen (is zinloos op de wereldkaart)
  • Onderzoeken (staat al op beide knoppenbalken)
  • Wereldkaart (is zinloos op de wereldkaart)
  • Handelaar (kan ook op de wereldkaart)
  • Oude Wonderen (is zinloos op de wereldkaart)
  • Inventaris (is zinloos op de wereldkaart)
  • Verkenner (Naar de scout) *nieuw (staat al op de wereldkaart: verrekijker) <-- wordt nu over gestemd, of is al over gestemd
  • Toernooi *nieuw (staat al op de wereldkaart: tent)
  • Relikwieënoverzicht *nieuw (staat al op de wereldkaart)
Op de wereldkaart:
  • Terug naar je stad (het equivalent van de wereldkaart-knop in je stad)
  • Onderzoeken (staat al op beide knoppenbalken)
  • Wereldkaart *kan weg (beetje zinloos als je al op de wereldkaart bent) :confused:
  • Toernooi (kan op beide knoppenbalken)
  • Naar de scout (kan ook in de stad) :cool:
  • Naar je stad (crosshair) (zinloos in de stad)
  • Relikwieënoverzicht (kan ook in de stad, makkelijker als het stadhuis, zeker als die in de steigers staat)
  • Handelaar *nieuw (staat al in de stad) <-- wordt nu over gestemd
Is het niet makkelijker als al deze aparte ideeën worden samengevoegd tot één @Lionell ?

Alle ideeën zijn apart al doorgegeven, in dit geval kan een idee dienen als aanvulling of juist een ander oog hoe het ook kan. Ik zal binnenkort (waarschijnlijk eind Mei) een week pauze inlassen en dan de ideeën overzichtelijk in een topic plaatsen die geopperd zijn. Dit zal wat meer overzicht geven ook.
 
OW lijkt mij juist handig op wereldkaart, bij 10 kapotte scherven kan je best even ingrijpen, want die tellen max tot 10 op, tenzij al je OW al vol zitten natuurlijk :)
 

DeletedUser2349

Guest
Om nog even terug te komen op dit specifieke onderwerp (verkenner) én om in de sfeer van het spelletje te blijven: laat de verkenner rapport uitbrengen van zijn verkenning! We krijgen notificaties als een buurman, buurvrouw of broederschap-genoot op visite komt, als er handel is afgenomen en als we een beloning hebben gekregen voor hulp bij het onderzoek naar een Oude Wonder van een ander. Laat de verkenner dan ook een rapport uitbrengen van zijn verkenning middels een notificatie! Ik weet dat de stemming voor dit topic al loopt, maar misschien dat dit als voetnoot kan worden doorgegeven als er 80% of meer ja-stemmers zijn. :D
 

DeletedUser234

Guest
fijn dat er nu vanuit je stad via een tooltip is te zien, hoe lang je verkenner onderweg is! thanks
 
Bovenaan