• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

DonFrank's Rekenraadsel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zat er ver naast, hahaha nooit goed in rekenen geweest,en al helemaal geen wiskunde!
Maar alle winnaars gefeliciteerd!!!
 

Deleted User - 147694

Guest
@SparklyElf Je hoort eerst de vermenigvuldiging uit te rekenen en daarna het bij elkaar optellen te doen.

Zo gaat de rekenregel nou eenmaal, maar je hebt verder helemaal gelijk hoor, het is een mogelijkheid, maar het geeft foutieve uitkomsten.
 

DeletedUser2578

Guest
@SparklyElf Je hoort eerst de vermenigvuldiging uit te rekenen en daarna het bij elkaar optellen te doen.
Ik heb op google nagezocht en wat ik heb gevonden is dat wanneer je eerst de vermenigvuldiging doet en daarna optellen dit volgens de oude rekenregels is. Sinds ca. 1992 zijn er nieuwe rekenregels, dit heeft te maken met de opmars van de computer in de jaren '90. Volgens de informatie zijn tegenwoordig vermenigvuldigen en delen gelijkwaardig. Je moet nu delen en vermenigvuldigen in de volgorde zoals het in de som staat, tenzij haakjes een andere volgorde afdwingen. De volgorde waarin je een berekening uitvoert is:
1. (haakjes)
2. machtsverheffen en worteltrekken, in de volgorde van de opgave
3. vermenigvuldigen en delen, in de volgorde van de opgave
4. optellen en aftrekken, in de volgorde van de opgave
Je kunt het hier lezen onderaan de website: Gemengde bewerkingen
 
Volgens de informatie zijn tegenwoordig vermenigvuldigen en delen gelijkwaardig. Je moet nu delen en vermenigvuldigen in de volgorde zoals het in de som staat, tenzij haakjes een andere volgorde afdwingen. De volgorde waarin je een berekening uitvoert is:
1. (haakjes)
2. machtsverheffen en worteltrekken, in de volgorde van de opgave
3. vermenigvuldigen en delen, in de volgorde van de opgave
4. optellen en aftrekken, in de volgorde van de opgave
Je kunt het hier lezen onderaan de website: Gemengde bewerkingen
Ook volgens het bovenstaande gaat vermenigvuldigen dus altijd voor optellen...
 

DeletedUser2578

Guest
Ook volgens het bovenstaande gaat vermenigvuldigen dus altijd voor optellen...
Ik vind het verwarrend wanneer er staat dat 'tegenwoordig vermenigvuldigen en delen gelijkwaardig' zijn. Maar wss hebben vermenigvuldigen en delen toch nog voorrang boven optellen en aftrekken. Als dit klopt dan weer iets bijgeleerd :)
 

DeletedUser2435

Guest
Gefeliciteerd aan de winnaars.

Ik had het antwoord + uitleg ook goed, helaas niet bij de random 6 gekomen.
 
Wiskundige vaardigheden.jpg


Ik zat helaas ook niet bij de gelukkige winnaars. Gefeliciteerd aan de winnaars.
 

Deleted User - 147694

Guest
Wanneer het mod team er de tijd en zin voor heeft.

Ik kan mij indenken dat na de verhalenwedstrijd (die meer tijd in beslag nam dan ze van tevoren dachten) even een adempauze nemen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan