• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Diamanten

DeletedUser3012

Guest
Hey hallo spelers van elvenar. Ik vroeg me af hoeveel diamanten iedereen heeft gekocht.
Misschien heb ik namelijk een beetje veel gekocht?:)

En hier de groetjes van de magische boon
 
Goedemiddag boon,
misschien eerst zelf bekend maken hoeveel je dan hebt gekocht voor je van anderen dit soort persoonlijke gegevens vraagt?

Tot nu toe heb ik voor mijn 2 accounts nog geen diamanten gekocht.
 

DeletedUser3012

Guest
ik denk dat het neerkomt op ongeveer 35000 diamanten. dat is best veel, maar ik dacht: laat ik het nu maar doen, als ik geld nog niet echt voor andere dingen nodig heb. En 't is leuk voor inno;)
 

DeletedUser3722

Guest
ik denk dat het neerkomt op ongeveer 35000 diamanten. dat is best veel, maar ik dacht: laat ik het nu maar doen, als ik geld nog niet echt voor andere dingen nodig heb. En 't is leuk voor inno;)

Ik heb een aantal x 3000 dia's gekocht. Dus ik denk 9000-12000.
Persoonlijk denk ik dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen of ze ze wel of niet willen aanschaffen en voor hoeveel.
Dus alleen jij weet of je teveel aangeschaft hebt.

Vanuit mijn opinie, als je er geld aan wilt besteden waarom niet.
Voor mij geldt, wat ik er tot nu aan besteedt hebt, heeft me ook plezier opgeleverd voor een langere periode dan als ik avond je naar de bios was geweest bijv.
 
ik koop wel diamanten; maar besteed ze meestal alleen aan mooie gebouwen tempel der elementen en dergelijke
echter wat ik erg jammer vind is dat de stadsuitbreidingen buiten proportioneel te duur worden...
over 7000 diamanten voor een enkel veldje van 5 bij 5... is wel erg duur
 

DeletedUser3012

Guest
ik koop wel diamanten; maar besteed ze meestal alleen aan mooie gebouwen tempel der elementen en dergelijke
echter wat ik erg jammer vind is dat de stadsuitbreidingen buiten proportioneel te duur worden...
over 7000 diamanten voor een enkel veldje van 5 bij 5... is wel erg duur

Stadsuitbreidingen zijn eigenlijk de enige dingen waaraan ik diamanten uitgeef. Cultuur vind ik zonde. Dat verouderd, en dan moet je het weer weggooien. en dan heb je weer: '*poef*' weg diamanten
 
Kreeg net een leuke aanbieding waardoor ik voor een tientje 2000 diamanten kon kopen. Wil ze gebruiken voor lange termijn dingen. Bijvoorbeeld uitbreiden van de magische academie. Heb ook ooit eens diamanten gekocht tijdens een event omdat ik perse de vuurtoren wilde hebben. Dat verouderd snel dus daar heb ik wel spijt van. Heb hem onlangs afgebroken. Voelt toch als weggegooid geld dan.
Ieder voor zich en speelplezier voorop! Ik koop dus incidenteel wat en heb nu twee of drie keer een aankoop gedaan onder de tien euro.
 

DeletedUser3012

Guest
Vooral kopen als er een 100% meer diamanten aanbieding is, zou ik zeggen.
Ik investeer in stadsuitbreidingen, omdat deze naar mijn idee blijvend zijn. arbeidershut en academie heb ik ook gedaan, maar ik denk dat ik de arbeidershut niet afronden naar 5 (of misschien wel, maar dat weet ik nog niet). academie gaat zeker nog naar 5. Ook heb ik een magisch woongebouw en een magische werkplaats. deze upgrade ik enkel met gratis gekregen diamanten, zoals de diamanten die je krijgt als je een hoofdstuk in komt, en de geavanceerde verkenners onderzoekt. Ook de dias van de wensput. Tot nu toe is het gelukt.
 

DeletedUser2037

Guest
35K is wel heel veel. Maar dan moet je er wel om denken wat je er mee gaat doen.
Ik zou in het begin zeker geen cultuur er voorkopen, want er komen (zeker) betere.
Je werkers upgraden en je academie voor spreuken zou een goede zijn. Maar dit geheel kost je bij lange na geen 35 K.
Verder zou ik die diamanten eerst nog bewaren en dan later in het spel kijken of je ergens iets leuks mee kunt doen.
Ik zou ook niet meteen een magischwoonhuis/werkplaats upgraden. Als je later in een goeie BS zit dan kan je certificaten winnen die die gebouwen gratis upgraden, zodoende hoef je alleen een level 1 te kopen en met certificaten verder upgraden.

Dit zijn alleen maar tips. Jouw diamanten, jouw keuzes.
 
Je moet uitgeven wat je leuk vind, kan missen en zolang je het leuk vind.

Zelf heb ik denk ik een dikke 100 euro uitgegeven aan dit spelletje.
voor 3 jaar niet zo heel veel.

Helaas komt dat ook door bepaald beleid, ik had best nog meer uitbreidingen willen kopen bij de oude prijs.
Een paar euro supporten aan iets waar je je mee vermaakt is niets mis mee, 10 euro zpo eens in de 1 a 2 maanden is prima.

na de stijging van 10 euro naar 50-80 euro voor een uitbreiding tja toen ben ik dus gestopt en heb ik meer dan een jaar geen euro uitgegeven.
Afgelopen event heb ik wel weer 25 euro uitgegeven, eerst 5 euro voor dat event gebouwtje en later nog 20 euro voor de 2de set compleet te krijgen.

Dat leverde me in totaal een kleine 60 uitbreidingen aan ruimte op, 50 cent per uitbreiding vond ik toch net een iets betere deal dan 50 euro p/s ;)
Zolang ik voor me gevoel waar krijg voor me geld en me kan vermaken heb ik weinig problemen met het uitgeven van een paar euro per maand. maar als ik me een misbruikte melkoe voel, dan sla ik vast en weiger ik.
 

DeletedUser3012

Guest
35K is wel heel veel. Maar dan moet je er wel om denken wat je er mee gaat doen.
Ik zou in het begin zeker geen cultuur er voorkopen, want er komen (zeker) betere.
Je werkers upgraden en je academie voor spreuken zou een goede zijn. Maar dit geheel kost je bij lange na geen 35 K.
Verder zou ik die diamanten eerst nog bewaren en dan later in het spel kijken of je ergens iets leuks mee kunt doen.
Ik zou ook niet meteen een magischwoonhuis/werkplaats upgraden. Als je later in een goeie BS zit dan kan je certificaten winnen die die gebouwen gratis upgraden, zodoende hoef je alleen een level 1 te kopen en met certificaten verder upgraden.

Dit zijn alleen maar tips. Jouw diamanten, jouw keuzes.
Ik heb 28k gekocht laatst, daarvoor twee keer 3000. Ik denk dus dat het 34k was, eigenlijk. die twee keer 3000 heb ik al opgemaakt aan arbeidershut, academie en stadsuitbreidingen. Academie en arbeidershut allebei op 4 NIET op 5. tenminste NOG niet. Helaas denk ik dat ik die blauwdrukken (binnenkort koninklijke restauratiespreuken), nooit zal halen, omdat ik in m'n oude BS blijf. dit is een besluit. Maar dat is niet erg, want mijn magische woongebouw en werkplaats upgrade ik geheel gratis met de 200 dias die je krijgt als je een hoofdstuk in gaat, de 200 dias die je krijgt als je de geavanceerde verkenners onderzoekt, en de wensput dias. Ik heb die blauwdrukken dus gelukkig niet nodig, want die ga ik toch nooit redden. Ik denk eigenlijk dat de arbeidershut altijd op 4 blijft staan, omdat ik 1 arbeider erbij voor 1500 diamanten wel erg veel vind, maar wie weet. academie gaat een keer naar 5, zeker na die nieuwe functie, die het uppen opeens veel aanlokkelijker maakt (good job inno!). Verder investeer ik in premium-uitbreidingen, zolang ze niet absurd duur worden. 2300 dias vind ik nog wel te doen. Ja, ik vind premium uitbreidingen een erg goede investering, omdat ruimte al-tijd fijn is. verdere functies, zoals het sneller afronden van producties, vind ik zo slecht dat ze van mijn part zelfs afgekapt kunnen worden, want wie gebruikt dat? daar ben ik serieus benieuwd naar. cultuur voor dia's doe ik HAAST nooit, behalve enars eenhoorn, voor m'n eenhoorncollectie. (als je mijn stad bezoekt kun je zo: find the unicorn spelen;))

Al met al. uitbreidingen is waar dit alles naartoe gaat. ik heb nog steeds de 28k die ik gekocht heb op mijn diamantenrekening staan, want ik wacht op zo'n 10 procent goedkopere uitbreidingen aanbieding ofzo, maar dat schiet niet echt op. 'k heb m'n treurwilgjes nu maar op mijn nederzettingsplek neergezet. Ik hoop dat er vlug zo'n aanbieding komt als ik aan mijn nederzetting moet beginnen.

Beany
 

DeletedUser3012

Guest
@CrazyWizard bedankt trouwens voor het kp storten in mijn naalden van de storm. Hij is klaar om uitgebreid te worden nu
 

DeletedUser3012

Guest
Ze waren gemaximeerd op 2000 diamanten, duurder werden ze niet.
Nou, dat zou ik wel leuk gevonden hebben. Ik zit al over de 2000 heen. Maarja, ik heb nu 28000 dia's aangeschaft voor 80 euro. Dat vond ik wel een frisse, vrolijke aanbieding.
 

DeletedUser4319

Guest
Hallo allemaal,

Ik koop geen diamanten, doe ik bij forgeofempires ook niet.
 

Deleted User - 147694

Guest
InnoGames verplicht niemand om diamanten te kopen, maar je moet wel beseffen dat het kopen van diamanten door spelers de game online houd en de mogelijkheid tot het uitbreiden van content mogelijk maakt.

Dus je mag best trots zijn dat je zonder diamanten kopen een eind kan komen, maar je moet de spelers die wel geld in de game stoppen en daarmee de game toekomst geven wel de credits geven die ze verdienen.
 
Bovenaan