• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

de grote leegte

In Wyniandor speel ik aan de rand van de volle kaart lijkt het. Aan mijn rechterkant zijn inmiddels 33 lege provincies verkend. Die leveren wel steeds geld op maar daarvan krijg ik geen burenhulp en kan ik geen burenhulp geven. Tussen heel veel lege plaatsen zie ik daar ook nog wat verdwaalde provincies liggen die maar één of soms helemaal geen buren hebben. Is het niet mogelijk om deze geisoleerde spelers op te schuiven naar de lege plaatsen bij andere spelers zodat er niet zo veel lege plaatsen in het spel zijn. Links, boven en onder zijn wel alle plaatsen vol zodat ik echt denk aan de rand van de grote leegte te spelen.
 
In Wyniandor speel ik aan de rand van de volle kaart lijkt het. Aan mijn rechterkant zijn inmiddels 33 lege provincies verkend. Die leveren wel steeds geld op maar daarvan krijg ik geen burenhulp en kan ik geen burenhulp geven. Tussen heel veel lege plaatsen zie ik daar ook nog wat verdwaalde provincies liggen die maar één of soms helemaal geen buren hebben. Is het niet mogelijk om deze geisoleerde spelers op te schuiven naar de lege plaatsen bij andere spelers zodat er niet zo veel lege plaatsen in het spel zijn. Links, boven en onder zijn wel alle plaatsen vol zodat ik echt denk aan de rand van de grote leegte te spelen.
Spelers kan je niet nilly willy verplaatsen,
Ze moeten namelijk een volledig identieke positie krijgen op de nieuwe plek dan op de oude.

anders kloppen je bonus provincies niet meer, maar ook bv je ondekte zijdeprovince of marmerprovincie.

Uiteindelijk zullen de posities wel opgevuld / verplaats worden maar dat vergt tijd.
Nadeel is ook dat de automatische verhuizer alleen op maandag draait. dit ivm dat er o.a. geen toernooi mag draaien.
 
Waar is de tijd gebleven dat ik nog maar 33 goud mijntjes in het door mij verkende gebied had.
Ik zit nu aan de 140 / 150 goud mijntjes en het worden er alleen maar meer.
Ik ben bang dat het systeem van moet identiek wezen aan de huidige locatie, de oudere spelers die aan het einde van H19 zitten, behoorlijk parten gaat spelen.

Er zou een optie moeten komen die de spelers een keuze geeft:
Alles identiek: zoals de regels nu zijn waardoor de oudere spelers steeds meer gaten verkennen.
Hou alleen de basis goederen gelijk: Je bonus goederen blijven gelijk en het totale gebied ook maar welke provincies met goederen er allemaal zijn is veranderd. dit werkt alleen voor spelers die niet het maximale aantal provincies bij ieder toernooi willen doen.

Voor mij zou die 2e optie een uitkomst zijn omdat ik mijn toernooi beperk tot 20 standaard / 30 provincies hoog uit met veel buffers.
 
CrazyWizzard als een speler helemaal los staat en geen buren heeft dan moet die volgens mij toch gemakkelijk te verplaatsen zijn of denk ik dan te simpel?
 
@Roadkill het gaat niet om de buren maar om de verkende provincies.
En ik merk hier al op mijn life account dat dit veel problemen op levert maar ook begin ik het al op mijn Beta account te merken waar ik pas eind H9 ben dat weinig actieve spelers plus alles wat ik nu verken een mijntje op levert.
 
bij mij is het zo dat ik links een volle kaart heb maar als ik rechts ga, krijg ik mijntjes en in mijn verkende provincies zie je dat terug want alle 33 mijntjes liggen aan de rechterkant.
 
CrazyWizzard als een speler helemaal los staat en geen buren heeft dan moet die volgens mij toch gemakkelijk te verplaatsen zijn of denk ik dan te simpel?
Dit valt erg tegen, door de week heen vullen nieuwe spelers en spelers die terugkomen (account uit de opslag gehaald) al veel van de lege plekjes op. tegen de tijd dat de verhuizer zijn werk gaat doen zijn er veel meer spelers die kunnen verhuizen dat er plekjes zijn.

En ik weet niet precies hoe ver verhuizer werkt maar mischien zijn er wel parameters die wij niet kennen, heeft de speler misschien een week niet ingelogd en denkt de verhuizer dan sla ik deze over.

We weten alleen hoe het ongeveer werkt niet de details, ook moet dus elke provincie gelijk zijn. er zijn vele unieke posities niet alleen om wat je bonussen zijn maar alle provincies. het patroon herhaat zich maar hoeveel unieke patronen er precies zijn als we verder kijken dan alleen de 3 provincies om je heen ik heb eerlijk gezegd geen idee.
 
Ik heb het idee dat er om mij heen flink verhuisd wordt... zit op drukke plek... amper goud mijntjes
dus ik kan niet klagen.
 
Ik heb net even op de wereld kaart gekeken en er zijn redelijk veel posities die exact gelijk zijn aan die van jou.
Om je het herhaal patroon duidelijk te maken stel je het volgende voor:
Nummer de grondstoffen provincies met de klok mee beginnende boven aan.
Trek nu een lijn door nummer 3 en 6 en elke stad die op die lijn ligt heeft exact de zelfde patroon als jij hebt.
om de volgende reeks te vinden wordt het iets lastiger.
Ga 2 steden richting 4 en dan 1 stad richting 5, ook deze stad en van daar uit weer alles op de 3-6 lijn zijn gelijk.

Er zijn dus erg veel plaatsen die gelijk zijn aan die van jou maar het gaat om het verplaatsings-algoritme Die bepaalt of dat jij aan de beurt bent of niet.
En juist die onduidelijkheid is frustrerend bij spelers die steeds meer gaten rondom hun stad zien verschijnen en tegelijkertijd steeds minder burenhulp terug krijgen.
En juist het ontbreken van die retour hulp van spelers die net naast mijn stad liggen of net iets verder is het meest storende voor mij.
Van de 18 steden die het dichtst bij mijn stad liggen geven er maar 4 retour hulp en zijn er 2 gaten.
 
Nu nog maar tien velletjes met buren hulp terwijl dat er een tijd geleden nog 36 waren dus je snapt dat ik weer graag buren wil. En die tien velletjes zijn niet allemaal gevuld met tien mensen die een gouden handje geven maar wel burenhulp gaven.
 
Als ik kijk naar de wereld van Yurei die in het lege gebied ligt, die zou wat betreft rondom liggende grondstoffen precies passen onder de wereld van Sylvana321 in mijn verkende provincies. Dan is er weer een mijntje bij mij weg en alle grondstoffen liggen precies zoals nu. Dus waarom zou dat niet kunnen?
 
En zijn/haar buurman/vrouw MaXXeLvN zou ook mee kunnen verhuizen want bij mij is daar ruimte genoeg voor en past ook iedere grondstof.
 
Ik heb het een tijdje terug uitgezocht hoe de herhalingen zich verhouden tot jou stad.

Pak een willekeurige stad en gebruik de grondstoffen velden als richting, we nummeren ze van 1 tot 6 met vlak 1 midden boven en met de klok mee.
Trek nu een lijn door vlak 3 naar vlak 6 zodat je 2x grondstoffen hebt en dan weer een stad.
Alle steden op die lijn zijn gelijk qua provincies.
nu kun je die lijn een klein beetje omhoog schuiven voor een 2e reeks van herhalingen, en nog een stukje voor een 3e reeks van herhalingen tot dat je op die manier 9 reeksen van herhalingen hebt.
De 10e reeks die dan komt is weer exact gelijk aan de 1e reeks.

Dus waarom het zo belachelijk lang moet duren om ook de "grote" spelers met veel verkende gebieden te verplaatsen mag Karel vertellen want Joost weet het volgens mij ook niet.
 
Hopelijk komen Karel en Joost met een oplossing voor aanstaande maandag. Oeps dat is weer een ander probleem want niemand weet hoe het logaritme werkt wat bepaald wie wanneer verhuisd wordt.
 
De laatste keer dat ik via de wereldkaart telde kwam ik op 150+ uit en ik zit maar iets boven je @ladiesmen
Als ik de kaart goed lees zitten we ergens in het 2 uur gebied van de wereld kaart en dat midden in het rand gedeelte van wel en geen spelers.
 
Ach ik krijg ook minder bh dagelijks op Winy.
Ik zet nu dus ook bijna geen spreuken meer op mijn cultuur en managebouwen.
Zonde van mijn spreuken want mijn cultuurbonus komt met enig geluk net boven de 200% uit en meer spreuken erop zetten helpt niet veel dan.
Het komt er dus op neer dat steeds meer spelers inactiever worden of ze vinden bh gewoon niet belangrijk.
Daarentegen op A zit ik met spreuken erop dik boven de 400% want daar word wel flink bh gegeven.
Het lijkt wel of Winy steeds minder begint te worden en het aantal spelers aan het krimpen is die daar nog spelen.
 
Bovenaan