• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

cultuurwinst voor beginnende spelers

Beste Elvenarfans, ik heb eens berekend hoe rendabel elk cultureel gebouw uit je standaard bouwmenu is. Maw … hoeveel cultuur ontvang je per 1x1. Beetje zoals in de winkel waar je kijkt naar de prijs per kilo van een product.

Zo zien we dat niet altijd het 'volgende' gebouw een beter gebouw is. Je kan best wat meer 'bosjes fluisterende bomen' zetten dan 'eeuwenoude runen' bijvoorbeeld. Zo zien we dat soms het verschil tussen opeenvolgende gebouwen erg groot is zoals het 'strijdmonument' en het 'hoofdplein'.
Daarbij aansluitend is er dan natuurlijk de afweging dat de gebouwen die meer cultuur oplevert per 1x1 veel meer plek inneemt. Je kan er niet zo mee puzzelen dan de kleinere 2x1 of 1x3 gebouwen. Dat voordeel betaal je in cultuurwinst van een gebouw.

Wat ook interessant is, is dat mensen 1 gebouw méér hebben dan de elfen in het stuk dat gelijk zou moeten lopen tussen beide rassen, namelijk de 'mooie fossiele steen'. Misschien een vergetelheidje?

Ik heb ook voorlopig maar opgelijst tot waar ‘manaproductie’ begint want dan komt die factor er nog eens bij en hebben we het niet meer over louter cultuurwinst.
Ik zet expres de cultuurgebouwen die je met diamanten koopt er niet in. Maar uiteraard zijn die rendabeler... alleen waanzinnig duur omdat je met diamanten betaalt.
 

Bijlagen

  • cultuurwinst.pdf
    549,7 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
ik heb eens berekend hoe rendabel elk cultureel gebouw uit je standaard bouwmenu is.
Vroeg me af of je ook rekening hebt gehouden met de 'kosten' van al die gebouwtjes.. en zodra het mana (of zaden of volk) gaat geven ben je appels met peren én bananen aan het vergelijken, want dan wordt het persoonlijke smaak/strategie én behoefte (hoofdstuk) afhankelijk! :cool:
 

Aeva

Chef
Cultuur is over het algemeen 'the least of your problems'...
en inderdaad als je iets wilt weten ga je naar elvenarch.com waar alle gebouwen van begin tot nu staan. :)
 
Firun, goed bezig. Ik reken altijd alles terug naar wat het per m2 oplevert. Bevolking, mana, zaden, cultuur, enz. Dat is de enige manier om zo efficiënt mogelijk de beperkte ruimte te gebruiken.
 
Bovenaan