• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Cultuur

Wij hebben in onze groep eens een vergelijking gemaakt tussen 2 spelers inverband met cultuur. De 2 spelers zijn ongeveer even groot.
Speler 1 heeft 550k aan cultuur staan en heeft het moeilijk zijn cultuurbonus boven de 250% te krijgen.
Speler 2 heeft 250k aan cultuur staan en zit steeds boven de 250%.
Ik vindt cultuur vrij belangrijk in het spel want je kunt je voorstellen dat speler 2 veel minder ruimte nodig heeft voor zelfs een beter resultaat.
Daarom de vraag hoe werkt cultuur en waarvan is die afhankelijk?
 
Je cultuurbonus is afhankelijk van hoeveel bh je krijgt zowel van je BS alsmede de wereldkaart.
Verder speelt mee of iemand klokkentoren/kristalvuurtoren heeft staan want die verlengt namelijk de duur van bh die op een gebouw is gegeven.
Hoe hoger het level van die OW hoe langer de duur van bh verlengt word.
Doordat de duur van bh verlengt word kan er op dat moment geen bh gegeven worden op dat gebouw en moet de speler die bh wil geven dus een ander cultuurgebouw uitkiezen.
Wat ook nog mee kan spelen of je cultuurspreuken gebruikt hebt evt. icm OW vuurtoren van goed buurtschap. Deze verlengt niet alleen je spreuk maar brengt ook je bonus bij gebruik spreuk iets omhoog.
Maar je klokkentoren/kristalvuurtoren draagt het meest bij aan je cultuurbonus.
De duur van bh duurt altijd 8 uur en als je dat OW naar level 30 hebt getild heb je duur verlengt naar 24 uur.
Al deze factoren spelen een rol voor de hoogte van je cultuurbonus.
Al heb je 1M aan cultuuroverschot als je niet voldoende bh krijgt zal het niet veel opschieten.
 
Nog een hele belangrijke: Het wonder wachttoren ruine . Deze zelf geeft al heel veel cultuur, maar als er een cultuur gebouw van je geholpen is, krijgt dat gebouw ook nog eens een behoorlijke cultuur bonus afhankelijk van de hoogte van het wonder.
 
Het gedeelte waar jullie nu op antwoorden snap ik wel. Het is het eerste gedeelte dat moeilijk te doorgronden is. Ik ben speler 1 met 550k aan cutuur in mijn speelveld en een mede speler heeft 250k als ik morgen 300k aan cultuurgebouwen zou verweideren wat doet dat met de werking van mijn cultuurbonus?
 
Ik schrijf toch duidelijk dat je afhankelijk bent van hoeveel bh je ontvangt van spelers.

Ik zelf heb 2 subjes met allebei bijna evenveel cultuur in de stad staan. Allebei hoofdstuk 5 en evenveel provincies verkend/veroverd.
1 account krijgt weinig bh van de wereldkaart en krijgt met moeite de bonus op 125%.
Dat ander account word overvoerd met bh en komt bijna nooit beneden de 250%.
Daar is dus het antwoord eigenlijk al.
 
Daarom de vraag hoe werkt cultuur en waarvan is die afhankelijk?
Als je naar je percentage cultuur kijkt, zul je zien dat je een deel krijgt door de cultuurgebouwen die jezelf plaatst (al dan niet met bonussen uit OW, spreuken e.d.) en een ander deel hangt af van hoeveel burenhulp je totaal (van je BS en je buren) krijgt... dat kan enorm schelen. Overigens is een gemiddelde cultuur bonus van 170% al heel mooi. En als je aan 250% komt, heb je hoogstwaarschijnlijk (te)veel cultuur gebouwen staan die kostbare ruimte (voor huizen, fabriekjes, wp en OW) innemen. Ruimte in je stad is zo'n beetje het meest waardevolle wat er is, dus iets om over na te denken...
 
ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het aantal benodigde cultuur om aan een bepaalde cultuurbonus te raken afhangt van de hoeveelheid werkende inwoners in je stad. Maar dit is nu min of meer een roddel ik kan mijn bron niet meer achterhalen en dus het kan evengoed helemaal mis zijn.

met de standaard bonussen kan je toch niet hoger dan 170% raken, dus aangezien je over 250% praat moet het wel gaan over de combinatie goed buurtschap wonder in samenwerking met betoverd geschenk boostertjes.
De ene speler heeft misschien een hoger level buurtschap wonder, of gebruikt de betoverd geschenk booster meer (of beter: enkel op gebouwen die al handje hebben).

vb

1693315175495.png
 
ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het aantal benodigde cultuur om aan een bepaalde cultuurbonus te raken afhangt van de hoeveelheid werkende inwoners in je stad. Maar dit is nu min of meer een roddel ik kan mijn bron niet meer achterhalen en dus het kan evengoed helemaal mis zijn.
Niet helemaal een roddel. Ieder gebouw wat je in je stad plaatst vergt cultuur en elk hoofdstuk vereist ook meer cultuur.. aangezien dat ook samenhangt met de hoeveelheid bevolking, zit er dus wel een kern van waarheid in!
 

Aeva

Chef
met de standaard bonussen kan je toch niet hoger dan 170% raken, dus aangezien je over 250% praat moet het wel gaan over de combinatie goed buurtschap wonder in samenwerking met betoverd geschenk boostertjes.
Daar is het wonder buurtschap zelfs niet voor nodig.
Ik heb nu (toevallig) 250% en dat wonder heb ik niet.

250 cultuur.jpg
 
Het OW klokkentoren/kristalvuurtoren draagt er aan bij voor een hogere cultuurbonus.
Om de heel simpele reden dat de duur van bh op een gebouw verlengt word van 8 uur naar max 24 uur.
Bij het krijgen van veel bh word er dus op meer cultuurgebouwen bh gegeven waardoor mede je bonus omhoog gaat.
Het maakt niet uit hoeveel cultuuroverschot je hebt. Of het nu 10k is of 1M. Het gaat om hoeveel gebouwen je hebt staan die cultuur geven en bh kunnen ontvangen.
 
Bovenaan