• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

chronisch te kort aan maansteen

Kan iemand mij helpen om van mijn elfenboomsap af te helpen?
En hoe komt het dat er zo veel overschot aan elfenboomsap is ?
 

DeletedUser2578

Guest
Kan iemand mij helpen om van mijn elfenboomsap af te helpen?
En hoe komt het dat er zo veel overschot aan elfenboomsap is ?
Helaas had ik maar Maansteen dan had ik je geholpen! en door de scheve handel is het bijna niet te doen om aan Maansteen te komen.
Waarom er zo veel overschot aan Elfenboomsap is vraag ik het mij ook af. Mogelijk doordat er meer spelers zijn met meer spirituele fabrieken die Elfenboomsap produceren? Dan is de verhouding zoek....
 
lol het vorige hoofdstuk was er juist een tekort aan elfboomsap.

ps. Zet gewoon zelf de vraag en heb geduld.
Ik heb pas over een dag of 2 de maansteen nodig mar heb gisteren al 80% van wat ik nodig heb opgehaald, gewoon zetten en wachten.
Er zijn best wel wat spelers die zoeken naar spelers die niet handelen en cross tier zetten en hun handel afnemen.
 

DeletedUser2578

Guest
ps. Zet gewoon zelf de vraag en heb geduld. Ik heb pas over een dag of 2 de maansteen nodig mar heb gisteren al 80% van wat ik nodig heb opgehaald, gewoon zetten en wachten. Er zijn best wel wat spelers die zoeken naar spelers die niet handelen en cross tier zetten en hun handel afnemen.
Was het maar zo eenvoudig. Fijn dat je meer geluk hebt met de afname van je aanbiedingen. Afgelopen week stonden 3 dagen lang mijn 2-sterren aanbiedingen voor Maansteen en niemand die het afnam omdat er een tekort was. Wel waren er pagina's vol met 1 en 0-ster crosstier Maansteen aanbiedingen.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik begrijp best dat jij het niet als 'eenvoudig' ervaart, maar het is op dit moment - helaas - je enige mogelijkheid... tenzij je ruimte (en geld?) over hebt en zelf maansteen gaat produceren!
Hoi Rodeon, ik ben niet de enige die het als niet eenvoudig ervaart, er worden constant berichten van spelers geplaatst dat het moeilijk is. Het is dus meer een algemeen probleem, en ja helaas dagen lang wachten op marktruil via de handelaar is de enige mogelijkheid.
 
Hoi Rodeon, ik ben niet de enige
Dat is duidelijk, Sparky! Overigens is volgens mij nog steeds de meest waarschijnlijke verklaring het feit dat een hele massa end-gamers tegelijk aan het nieuwe hoofdstuk begonnen zijn en dus allemaal dezelfde spullen nodig hebben... en een aantal handige handelaren speelt daar (al dan niet terecht of 'eerlijk') op in... geef het 3 weken en het probleem verdwijnt vanzelf!
 

DeletedUser2578

Guest
geef het 3 weken en het probleem verdwijnt vanzelf!
Ik hoop dat het zo zal zijn maar dat lijkt me niet logisch want over 3 weken zullen meer end-gamers bijkomen en de vraag naar Maansteen zal dan ook toenemen.
 
Ik hoop dat het zo zal zijn maar dat lijkt me niet logisch want over 3 weken zullen meer end-gamers bijkomen en de vraag naar Maansteen zal dan ook toenemen.

Volgende week is het weer een ander goedje.
elfboomsap was de eerste dagen niet aan te slepen, en nu kom je er niet vanaf.

zo blijft het op een neer gaan totdat het gesetteld is.
ik verwacht ook wel snel genoeg dat de handel weer terug zal gaan naar voordat het nieuwe hoofdstuk er was.
 

DeletedUser

Guest
Dat is duidelijk, Sparky! Overigens is volgens mij nog steeds de meest waarschijnlijke verklaring het feit dat een hele massa end-gamers tegelijk aan het nieuwe hoofdstuk begonnen zijn en dus allemaal dezelfde spullen nodig hebben... en een aantal handige handelaren speelt daar (al dan niet terecht of 'eerlijk') op in... geef het 3 weken en het probleem verdwijnt vanzelf!

Dan zou het probleem alleen bij spirituele goederen plaatsvinden en niet de gewone goederen. Maar helaas is dat niet het geval! Ik kan zelf geen 2-sterren binnen dezelfde tier vinden voor gewone goederen.

En ook op Winy, waar niemand het nog voor elkaar heeft gekregen om in de spirituele hoofdstukken te zitten, is het cross-tier galore.
Ik smacht daar al een paar dagen om edelstenen, maar ben echt niet van plan om 450 staal te betalen voor een schamele 20 edelstenen. Als dit zo doorgaat is mijn Winy avontuur snel afgelopen, want vast komen te zitten vanwege onsportieve medespelers is toch wel de ultieme reden om er gewoon maar mee te stoppen :(
 
Het ziet er idd. naar uit dat we eerst een paar maanden moeten wachten voordat we verder kunnen.
Met een week ben je een heel eind.

Ik heb samen met 2/3 van de spelers een in de orde van een week vastgezeten voor ik de 1e 2 onderzoeken in het Elvenar hoofdstuk rond had door een chronisch tekort aan sap en nog 1 (weet niet meer wat het was). Alle sap-producenten lopen dus een week voor, en hebben door die onderzoeken een lekkere voorraad kunnen opkopen met korting omdat iedereen graag extra wilde betalen. Nu hebben ze blijkbaar als eerste allemaal een bult maansteen nodig.

Na een weekje was handel in sap wel weer zinnig mogelijk. Die andere heeft nog langer geduurt, maar er zijn dan ook meer t4 spelers in het spel.

Of een week nu ook geldt weet ik niet, wanneer is er weer een onderzoek waar sap nodig is?
 
Maar helaas is dat niet het geval! Ik kan zelf geen 2-sterren binnen dezelfde tier vinden voor gewone goederen.
Dat is normaal. De handel binnen 1 tier is zomaar weg, alle andere zooi blijft eindeloos staan, dus lijkt het alsof er alleen maar rommel is.

De oplossing is om gewoon handel erop te zetten als er niets staat wat je hebben wilt. Zeker voor 1:1 in een tier is het vaak zomaar geregeld, veel sneller dan wachten tot je iets toevallig vind.
 

DeletedUser2989

Guest
Alle sap-producenten lopen dus een week voor, en hebben door die onderzoeken een lekkere voorraad kunnen opkopen met korting omdat iedereen graag extra wilde betalen. Nu hebben ze blijkbaar als eerste allemaal een bult maansteen nodig.
Dit soort generalistische opmerkingen stoort me een beetje. Ik heb boomsap als bonus. Heb uitsluitend eerlijke handel afgenomen/geplaatst met boomsap maar wordt nu neergezet als een profiteur. Ik geloof niet dat het helpt om op deze manier met elkaar te communiceren.
 
Bovenaan