• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

BSA munten en beschermer

Aeva

Chef
We zijn als BS klaar met de routemappen (alles vol) en beginnen aan de putten.
Nu hebben we op dit moment over alle leden (25) verspreid nog 863 beschermersbadges over, te vullen met het ophalen van troepen, die we nooit kwijt raken in die putten. We hebben maar 47 muntenzakken beschikbaar over alle leden verspreid.

Mijn voorstel is om
1. de muntenzakken met 50 procent gemakkelijker te maken
2. de beschermersbadges met 100 procent moeilijker te maken

Dat zou voor veel broederschappen een realistischer aantal muntenzakken en beschermers opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft die beschermer badges moeilijker maken gaat echt niet werken.
De barakken, huurlingen en oefenterrein wonderen omhoog en je maakt ze weer sneller.
Helpt dat niet, dan een kwak voer in die bruine beer, tijd boosters op de barakken en troepen pompen maar.
Als je een beetje fanatiek in het toernooi wil wezen dan weet je hoe je sneller troepen uit de klei moet stampen.

Die munten zakken makkelijker maken zou wel mogen.
als ik kijk naar wat ik nodig heb voor 1 zak: 26.472.000
Mijn stadhuis is op level 45 -> 200.000.000 munten maximaal en 300.000 per burenhulp
ik moet dus 88,24 buren helpen voor 1 zak munten
ik heb 414 buren+BS leden die ik kan helpen, ik maak dus op die manier 4,69 zakken met munten
mijn woningen leveren mij 1.380.000 munten per dag (zonder cultuur bonus) en ik heb er 21 van staan.
Dus krijg ik op die manier 1,1 zak met munten.
Ook de gouden afgrond levert mij nog eens 9M op per 3u wat dus 2,72 zakken zijn
ik kan dus zonder de cultuur bonus mee te nemen + 8,5 zaken met munten per dag maken mits ik niet slaap.

Het hoeft van mij geen 20 per dag te zijn maar een mooie 12 tot 15 zakken zou wel aardig zijn
 
wij hebben ook een teveel aan die bescherm badges, enige optie om dit tegen te gaan zou zijn, de badge beperken tot alleen kazerne , net als de armbanden kettingen beelden alleen voor t1 staan.
munt mag ook iets minder , aangezien er veel meer nodig is aan badges dan dat het percentage verlaagd is.
 

Aeva

Chef
Wat betreft die beschermer badges moeilijker maken gaat echt niet werken.
De barakken, huurlingen en oefenterrein wonderen omhoog en je maakt ze weer sneller.
Helpt dat niet, dan een kwak voer in die bruine beer, tijd boosters op de barakken en troepen pompen maar.
Als je een beetje fanatiek in het toernooi wil wezen dan weet je hoe je sneller troepen uit de klei moet stampen.
De beschermers worden per squadsize berekend. Dus als je twee keer zoveel nodig hebt, maak je er automatisch minder als je rekent vanaf de huidige situatie.
 
Spelers die weinig toernooi spelen zullen een hoop problemen hebben met beschermer badges. Tevens zullen ze wonder badges moeilijker vinden.
 
Voor sommige badges zult je alles uit de kast moeten halen om een x tal aantal te verkrijgen.
Een goede voorbereiding is het halve werk.
Je weet nou eenmaal hoeveel je moet halen voor welke badge en daar kan je op in spelen.
Dus gewoon gaan met die ....... en doe je ding.
Wij zeiden deze keer "We gaan er voor" en zie het resultaat.
Het is wat het is en niet anders.
 
Er zal altijd wel een bs zijn die ergens moeite mee heeft. Voor de 1 zijn dat munten en voor de ander misschien armbanden of geesten.
Je weet in voren wat je wilt doen met de bs en daar kan je je op voorbereiden.
Een groot voordeel is dat je tegenwoordig cultuurbonus krijgt op je afgrond. Gooi overal cultuurspreuken op en geef/krijg zoveel mogelijk bh en je afgrond geeft voor een H20 speler 25 tot 30M aan munten elk 3 uur.
Zet extra T1 fabrieken en gooi al je andere fabrieken tijdelijk in je opslag. Zorg dat je een gouden en storm feniks hebt staan en met voldoende diervoer en spreuken op je fabrieken geeft die ruim 3x zoveel als normaal. Mijn fabriek gaf bijna 69k per 3 uur en dat met14 fabrieken.
Wij zijn deze keer er vol voor gegaan op Winy en ondanks de bijna 110k aan punten hebben we het idee dat we er bij lang na er niet uitgehaald hebben wat nog meer mogelijk was. Wij denken dat zelfs 150k mogelijk is.
Je kan ongeveer invullen wanneer er een bsa is en dan voor bepaalde soort badges je daar al goed op voorbereiden.
Denk je met munten niet voldoende te kunnen halen dan ga je met handwerken in voren munt instants verzamelen.
Je kan je MA laten oplopen met versnellers en/of spreuken. Zo zijn er veel meer badges waar je in voren rekening mee kan houden.
Zo hebben we bij onze sheet een aparte pagina met allerlei tips en voorbereiding per badge waar je in voren op in kan spelen.
En het maakt dan niet uit als je voor 3x 1 pad gaat of voor 3 volle kaarten of misschien wel volle bak.
Een goede sheet rekent alles voor je uit en zegt precies hoeveel er nodig is waar je op kan anticiperen.
 
Er zal altijd wel een bs zijn die ergens moeite mee heeft.
Beste @Yogi69 , je opmerkingen zijn juist, maar je gaat daarbij wel heel erg uit van je eigen stad, je eigen BS en de (bijna ideale) omstandigheden die daar gelden... duidelijk een heel actief BS met veel zeer gemotiveerde spelers en hele goede leiding. Helaas is dat voor veel BS-en iets waar ze alleen maar van kunnen dromen. Verder zijn opmerkingen als: "Zorg dat je een gouden en storm feniks hebt staan en met voldoende diervoer" wel heel erg makkelijk en kort door de bocht. Spelers die nog maar kort spelen en/of destijds het toekomstig belang van dergelijke gebouwen niet konden onderkennen, hebben er niets aan en zullen heel veel geduld moeten hebben om die alsnog te verkrijgen...
 
idd heel kort door de bocht........ben blij dat ik 1 beer en 1 feniks op level5/6 heb naar 1 jaar spelen.....
had iets hoger kunnen zijn maar dan .......had ik blauwdrukken moeten gebruiken

en die waren elders nodig.......

maar die ene beer en feniks hebben wel voer voor 5 jaar nu.......
 
Bovenaan