• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Browser versus app

Beste makers, ik zie een paar verschillen in 'Elvenar' op je computer via je browser en 'Elvenar' op de app van je tablet/smartphone (ik benoem het vanaf hier voor het gemak zoals de twee vetgedrukte woorden). Ik som hier alvast even op wat ik heb opgemerkt, mogelijk zijn er nog meer maar daar kunnen andere spelers dan op aanvullen. 't Is misschien wel leuk dat die verschillen weggewerkt worden, moest dat mogelijk zijn.

1.In de app krijg je een dagelijks beloning in de 'shop' en die staat er niet in de browser. Om mensen dagelijks te laten terugkeren, heb je bij het evenement nu de dwergenmunten, maar ook die kleine beloning in de 'shop' zou mensen die alleen in de browser spelen, meer kunnen motiveren om dagelijks terug te keren.

2.Ik heb 'Zalen onder de berg' gebouwd (niet met dit account) en dan krijg ik die mooie, extra afbeelding in het gebergte boven mijn stad (dat grote dwergenhoofd met dan die donkere zalen en kamer met die fakkels... prachtig!) maar wanneer ik met hetzelfde account inlog op mijn app van mijn tablet, staat dat er niet! Da's jammer want de mooie vormgeving is één van de grootste troeven van dit spel. Elvenar is net visueel héél sterk en de mooie, nieuwe gebouwen zijn altijd een genot om te zien. Dus ook graag dat mooie gebouw van 'Zalen onder de berg' ook in mijn app aub. :)

3.Bij confrontaties kan ik voor de aanvang van het gevecht (nadat ik heb geklikt op 'vechten' en dan mag kiezen welke troepen ik wil inzetten) in de browser met mijn muis over mijn eenheden glijden en dan verschijnt automatisch waar de gekozen eenheid sterk tegen is. Dat verschijnt als ik met mijn muisknop over mijn eenheden glij, instant op de vijandelijke eenheden wat héél handig is om te kiezen wie ik wil inzetten. In de app is dat niet omdat ik daar natuurlijk geen muis heb. Maar het is wel jammer omdat je troepen uitkiezen op de app daarvoor veel tijdrovender is. Ik moet hier de 'i' van info aanklikken en dan zelf visueel gaan vergelijken. De browser doet dat eigenlijk in mijn plaats. Dus niet handig als je 'even snel wil spelen' tussendoor.

Groetjes en bedankt voor het leuke spel,
Firun
 
Laatst bewerkt:
1.In de app krijg je een dagelijks beloning in de 'shop' en die staat er niet in de browser. Om mensen dagelijks te laten terugkeren, heb je bij het evenement nu de dwergenmunten, maar ook die kleine beloning in de 'shop' zou mensen die alleen in de browser spelen, meer kunnen motiveren om dagelijks terug te keren.
Mee eens en wie weet... het zou wel zo eerlijk zijn! Maar meen dat het al eerder is gevraagd en daar is nooit iets mee gedaan... :(
 
Mee eens en wie weet... het zou wel zo eerlijk zijn! Maar meen dat het al eerder is gevraagd en daar is nooit iets mee gedaan... :(
Zal ook niet gebeuren vermoed ik, kwestie van marketing.

Nieuwe gebruikers gebruiken de app (voornamelijk, Inno zal het exacte percentage wel hebben). Nieuwe gebruikers wil je graag verleiden om dias te gaan kopen, dus voeg je een gratis dagelijkse beloning toe in dat menu zodat ze iig de weg weten.
Kortom, de tijd/kosten om dat op de browser te implementeren levert niet genoeg Euros op.

De beloning is niet echt de moeite waard overigens. Heb wel een app dinges, maar ga het niet openen voor die beloning. Er zit nog een kans op dias in, maar die zal wel zo laag zijn dat je beter zo nu en dan een stukje toren kunt spelen denk ik.
 
"Wie het kleine niet eert ... " ;)
Ik wil er wel nog aan toevoegen dat ik de weergave op de tablet mooier vind. Je kan meer inzoomen en ziet meer detail en een scherper beeld, maar dat kan ook liggen aan mijn hardware natuurlijk.
Ook dat de icoontjes die aangeven dat je spul klaar is, worden weergegeven in de app in een wit tekstballonnetje, is duidelijker dan in de browser waar het vaak dezelfde 'schut'kleur heeft dan het gebouw zelf. Maar da's misschien een issue voor oudere spelers die een bril nodig hebben :p
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Mee eens en wie weet... het zou wel zo eerlijk zijn! Maar meen dat het al eerder is gevraagd en daar is nooit iets mee gedaan... :(
Zal ook niet gebeuren vermoed ik, kwestie van marketing.

Nieuwe gebruikers gebruiken de app (voornamelijk, Inno zal het exacte percentage wel hebben). Nieuwe gebruikers wil je graag verleiden om dias te gaan kopen, dus voeg je een gratis dagelijkse beloning toe in dat menu zodat ze iig de weg weten.
Kortom, de tijd/kosten om dat op de browser te implementeren levert niet genoeg Euros op.

De beloning is niet echt de moeite waard overigens. Heb wel een app dinges, maar ga het niet openen voor die beloning. Er zit nog een kans op dias in, maar die zal wel zo laag zijn dat je beter zo nu en dan een stukje toren kunt spelen denk ik.
Ik schat de kans ook klein in dat het gaat gebeuren, maar dat heeft niks met marketing te maken. Voor de mobiele apps, ontwikkelen de ontwikkelaars van Elvenar de betaalschermen. Ze roepen daarbij een SDK aan die door het betaalteam geschreven is. Ook wel: Ze maken zelf de knoppen, maar aan de achterkant loopt het via de code van het betaalteam. Het is daardoor voor de ontwikkelaars mogelijk om een extra knop toe te voegen die een beloning in het spel geeft (en dus niet via het betaalteam loopt).

In de browser wordt er met een iFrame van het betaalteam gewerkt. De knoppen worden daarbij rechtstreeks door het betaalteam geïmplementeerd voor alle spellen van InnoGames. Je zal zien wanneer je bijvoorbeeld Forge of Empires speelt, dat de basis van het kopen van premium hetzelfde is, alleen de kleuren en afbeeldingen zijn anders (andere "branding"). Doordat de knoppen daar niet via de ontwikkelaars van het spel lopen, maar via het betaalteam, kan daar niet een knop aan worden toegevoegd die een actie in het spel uitvoert (bijv. het toevoegen van goederen). Het betaalteam kan namelijk die data niet aanpassen en heeft geen toegang tot die data van elk spel.
 
En het feit dat ik mijn 'Zalen onder de berg' niet kan zien op de app en wel op mijn browser, DonFrank? Als je wil maak ik er wel eens een foto van...
 
En het feit dat ik mijn 'Zalen onder de berg' niet kan zien op de app en wel op mijn browser, DonFrank? Als je wil maak ik er wel eens een foto van...
DonFrank zal echt wel weten hoe het er in de app uit ziet.. en voor wat het waard is: ik veronderstel dat de dev's het voor dat kleine schermpje niet de moeite waard hebben gevonden?!
 
Bovenaan