• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Bijna klaar met laatste hoofdstuk(tips?)

Damens en heren,
Bijna ben ik klaar met het laatste hoofdstuk de banneling in Winyandor (schouderklopje voor mezelf)
Nu zullen in Arendyll waarschijnlijk een hele hoop zijn die al lang klaar zijn.
Nu vroeg ik me af... hebben jullie tips wat je leuk vind om te doen als eindspeler.

Ook vroeg ik me af gooi je nu je wonderspeelstijl om?
b.v. meer gaan voor de anti afbraak wonders zodat je b.v. mana/zaden/unurium kunt sparen.

alvast bedankt voor de input :)
 
Je vraagt anderen om jou speelstijl te gaan bepalen?

Wat je nu in ieder geval weet is dat in H20 je een T9 fabriek moet maken dus die kun je alvast klaar zetten.
Wat je ook weet is dat je naast zaden ook Unurium nodig zult hebben dus de juiste gebouwen/wonderen daar voor kun je ook alvast plaatsen en upgraden.
En vergeet niet je bevolking en hoofdstuk specifieke wonderen te maximaliseren.
Dat zijn een paar dingen die je weet dat er aan zal komen dus daar kun jij je op voor berijden.
 
Boom der verlichting naar max uppen. Idem met Zegeltoren en Tempel der geesten.
Heb je zonsondergang, abdij en bloeiende nog niet op max die ook doen. Evt. misschien doolhof.
Vooral je zonsondergang op 30 heb je veel profijt van want al dat uppen kost bergen met zaden.
Verder alvast je T9 gaan bouwen en jouw speelstijl kennende zou ik minimaal 2 doen liever 3.
Begin alvast met sparen van verheven goederen, mana, zaden, unurium en sentient en evt. orks.
Als je afname laag is kan je echt behoorlijk veel sparen.
Probeer ook boosters te verzamelen voor evt. versneld gastras te kunnen maken.
+/- 2 á 3 week wanneer je via Beta weet wanneer nieuw hoofdstuk begint, kp opsparen met toernooi om bij start nieuw hoofdstuk voldoende kp te hebben voor de eerste 3 tot 6 onderzoeken.
Verder flink craften en toren spelen en geesten zetten om dia te verzamelen en zo uitbreidingen bij elkaar spelen.
Je hoeft je dus niet te vervelen en proberen zoveel mogelijk in voren te denken.
Bouw je stad zo, dat je met volgend hoofdstuk een heel partij huizen kan opslaan en flink ruimte krijgt voor gastras.
Zelf ga ik er vanuit dat H20 wel eens een heel duur hoofdstuk kan gaan worden.
 
Nu vroeg ik me af... hebben jullie tips wat je leuk vind om te doen als eindspeler
Dingen die ik uitgesteld heb tijdens het spelen van het hoofdstuk.
Geesten, godinnen, en andere tijdelijke gebouwen uitstallen. Magische woningen neerzetten van de toren. Wat kp gebouwtjes in het groene weiland neerzetten zoals het echos der vergetenen gebouw (tot het volgende hoofdstuk). T9 bouwen (hoewel ik er ook een quest voor lijk te hebben, maar voor ik zover ben is er nog wel een week nodig).

Ook vroeg ik me af gooi je nu je wonderspeelstijl om? b.v. meer gaan voor de anti afbraak wonders zodat je b.v. mana/zaden/unurium kunt sparen.
Ben niet zo'n fan van die wonderen, want ze helpen niets als je meer goederen uitgeeft dan je binnenkrijgt. Met andere woorden, wat ze doen is dat je platzak bent na 2-3 grote uitgaven in plaats van na 1 grote uitgave. Daarna zit op je de snelheid van je produktie.
Kortom je hebt ruwweg dezelfde produktie-capaciteit nodig met of zonder die wonderen.
 
Dingen die ik uitgesteld heb tijdens het spelen van het hoofdstuk.
Geesten, godinnen, en andere tijdelijke gebouwen uitstallen. Magische woningen neerzetten van de toren. Wat kp gebouwtjes in het groene weiland neerzetten zoals het echos der vergetenen gebouw (tot het volgende hoofdstuk). T9 bouwen (hoewel ik er ook een quest voor lijk te hebben, maar voor ik zover ben is er nog wel een week nodig).
Geesten zijn ook wel lekker tijdens een hoofdstuk. er komt veel mana en zaden uit.
 
Je vraagt anderen om jou speelstijl te gaan bepalen?
Nee hoor... ik vraag input en tips... en hoe meer informatie en speelstijlen je van andere hoort hoe beter je een eigen speelstijl kunt analyseren en optimaliseren :)

Maar iedereen bedankt voor tips...

Zal eerst voorbereiden op volgende hoofdstuk worden...
Daarna wonderen... maar welke twijfel ik nog over... Ik snap AlbertdeWijze zijn punt...
Misschien dat ik 1 wonder max en kijk wat het brengt.
 
Voor Unurium zijn er 2 gewoon goed om te hebben.
1) Valoriaanse zegeltoren: Unurium voor elke woning waar uit jij gewone huur haalt wat oploopt per level is gewoon altijd goed plus de reductie. Een en en winst in mijn ogen.
2) tempel der geesten: als jij wekelijks de toren naar boven gaat is al een behoorlijke aanvulling en met wat ik ga vermoeden 2 events achter elkaar voor dat er 1 BSA er tussen komt, Wordt dat wonder ook een behoorlijke aanvulling op je Unurium.

Zelf ben ik ze beiden aan het verbeteren en ja ik ben al klaar met H19 inclusief mijn voorbereidingen op H20.
 
1) Valoriaanse zegeltoren: Unurium voor elke woning waar uit jij gewone huur haalt wat oploopt per level is gewoon altijd goed plus de reductie. Een en en winst in mijn ogen.
Ik pak al heel lang de munten niet meer van de huizen, tenzij ik ze nodig heb. De dagelijkse burenhulp was al genoeg. Tegenwoordig zelfs veel meer dan genoeg, Ik bezoek de handelaar meerdere keren om niet 50x de "je opslag is vol, wil je doorgaaan?" vraag te moeten beantwoorden.

2) tempel der geesten: als jij wekelijks de toren naar boven gaat is al een behoorlijke aanvulling
Aan te bevelen, heb het begin hoofdstuk 18 gebouwd (level 6), en zat unurium gehad, zelfs met maar 2 verdiepingen toren.
 
Heb tempel der geesten al op 24 staan en krijg met event 5000 unurium per opgeraapt ei.
Als ik de toren doe krijg ik 10k per torenkist en ook voor het kistje dat ik extra win.
Naar de top levert voor mij dus 500k op.
Dan wil je die zegeltoren ook wel graag hebben (nu level 12) want immers 2% verval is beter dan 10%
Als 20 begint heb ik beiden mooi op 30 staan.
Heb die handelaar niet eens nodig om unurium te maken en staat gewoon op zaden.
Die zaden heb je nodig om je OW flink door te kunnen uppen want die kosten bergen met zaden en ook mana.
Doolhof en zonsondergang op 30 is dan ook geen overbodige luxe.
Heb abdij ook wel op 30 staan en zou spreuken kunnen gebruiken maar bewaar die liever voor komend hoofdstuk want wie weet hoeveel je misschien nodig hebt. Die pelgrimsset en een paar lava eieren geven mij iets van 1M mana per dag en het vliegt er doorheen met al dat uppen.
 
Ik pak al heel lang de munten niet meer van de huizen, tenzij ik ze nodig heb. De dagelijkse burenhulp was al genoeg. Tegenwoordig zelfs veel meer dan genoeg, Ik bezoek de handelaar meerdere keren om niet 50x de "je opslag is vol, wil je doorgaaan?" vraag te moeten beantwoorden.
Ik pak die munten wel want levert ook unurium op.
En ik vind het niet erg om met munten goederen te kopen. Die ruil ik wel weer om voor mijn bonus en daar koop ik weer KP van.
Gevolg veel KP en sneller OW vol.
 
Bovenaan