• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Peiling Bij burenhulp geven kunnen kiezen tussen Mana of Voorraden krijgen :-)

Ben je voor of tegen dit idee?

  • Voor

    Stemmen: 36 65,5%
  • Tegen

    Stemmen: 19 34,5%

  • Totaal aantal stemmers
    55
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2578

Guest
Hallo @Meesterslager , bespreking van 7 dagen over dit voorstel is ten einde. Ik vraag me af komt er nu een poll over dit voorstel of voldoet het voorstel mss niet aan de voorwaarden van suggesties en ideeën? ben benieuwd....:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Fijn, dankjewel!:) Hopelijk zullen veel spelers voor stemmen zodat iedereen de keuze heeft in het krijgen van voorraden of mana. Iedereen zal er alleen maar voordeel van hebben, denk bijv. aan ruimtebesparing omdat je dan niet veel managebouwen meer nodig zal hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Mensen ik probeer het voor iedereen wat makkelijker te maken om sneller en makkelijker aan mana te komen hierdoor is het minder noodzakelijk om managebouwen neer te zetten wat weer ruimte in je stad bespaart om bijv. je fabrieken, nederzettingen of andere gebouwen uit te breiden. Er zijn nog 4 dagen om voor het idee te stemmen.
 

DeletedUser2114

Guest
Ik heb tegen gestemd, omdat ik niet inzie waarom het nog makkelijker moet worden. Een beetje 'uitdaging' in het spel lijkt me niet verkeerd. Bovendien heb je maar 2 hoofdstukken echt een goed aantal managebouwen nodig, omdat je na de tovenaars en draken de drakenabdij kunt bouwen.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik heb tegen gestemd, omdat ik niet inzie waarom het nog makkelijker moet worden. Een beetje 'uitdaging' in het spel lijkt me niet verkeerd. Bovendien heb je maar 2 hoofdstukken echt een goed aantal managebouwen nodig, omdat je na de tovenaars en draken de drakenabdij kunt bouwen.

Hoi Stan, ik denk dat er een misverstand is; bij burenhulp geven krijgt iedereen de keuze om zelf te bepalen om als beloning voorraden of mana te krijgen. Als jij de uitdaging op een moeilijke level wil houden dan kies je voor voorraden krijgen en zet je je managebouwen neer die ruimte in je stad nemen. Een andere speler kan voor mana kiezen en houdt ruimte in zijn stad over om uitbreidingen te doen of om iets anders met de vrije ruimte te doen. Ieder speler bepaald zelf hoe het wordt gespeeld, dus voor ieder wat wils. Alleen een Drakenabdij is echt niet genoeg voor de giga mana die vanaf hoofdstuk 9 wordt gevraagd. Ik heb het Drakenabdij maar ook veel Esoterische bibliotheken erbij die heel veel plek innemen en zelfs dan komt het voor dat ik moet wachten voordat het gevraagde mana is gespaard om een onderzoeksvakje vrij te spelen.
 
Level 5 is niet genoeg voor de abdij, je moet minstens 8 of 9 hebben (en liefst meer), en zoveel mogelijk provincies veroverd hebben.

Als je ruimte wilt, zou je kunnen overwegen de enars ambassade weg te gooien, 1 rune / week, en een beetje mana per 2 dagen of zo schiet niet op.
 

DeletedUser2665

Guest
Hoi Stan, ik denk dat er een misverstand is; bij burenhulp geven krijgt iedereen de keuze om zelf te bepalen om als beloning voorraden of mana te krijgen. Als jij de uitdaging op een moeilijke level wil houden dan kies je voor voorraden krijgen en zet je je managebouwen neer die ruimte in je stad nemen. Een andere speler kan voor mana kiezen en houdt ruimte in zijn stad over om uitbreidingen te doen of om iets anders met de vrije ruimte te doen. Ieder speler bepaald zelf hoe het wordt gespeeld, dus voor ieder wat wils. Alleen een Drakenabdij is echt niet genoeg voor de giga mana die vanaf hoofdstuk 9 wordt gevraagd. Ik heb het Drakenabdij maar ook veel Esoterische bibliotheken erbij die heel veel plek innemen en zelfs dan komt het voor dat ik moet wachten voordat het gevraagde mana is gespaard om een onderzoeksvakje vrij te spelen.

Ja, ik moet ook wachten tot ik voldoende zaden heb, tot de uitbreidingen af zijn, tot mijn onderzoek klaar is. Soms ook tot ik weer voldoende munten of voorraden heb. Het maakt een essentieel onderdeel uit van dit spel.
Zeggen dat je niet de makkelijke weg hóeft te kiezen is natuurlijk een raar argument. Als die er is, zal iedereen hem nemen. De vraag hier is óf die snelweg er moet komen. Ik ben ook tegen, zoals ik al eerder heb gepost. Ik zou ook tegen het meteen al vrijgegeven van het volle speelveld zijn. Hoe makkelijk het mij dat ook zou maken. Omdat dit spel niet héél uitdagend is in de huidige vorm en ik geen enkel heil zie in het wegnemen van de uitdagingen die er zijn.
 

DeletedUser2578

Guest
Omdat dit spel niet héél uitdagend is in de huidige vorm en ik geen enkel heil zie in het wegnemen van de uitdagingen die er zijn.

Hoi Sannyvh, iedereen heeft zijn eigen beleving in het spel en soms geeft een toevoeging weer een nieuwe uitdaging bijv. als je steeds voor mana krijgen kiest kom je op een bepaalde moment ook tekort aan voorraden en moet je die weer aanvullen. Het idee is dat iedereen de vrijheid heeft om zelf een keuze te maken hoe het spel te spelen; de ene keer kun je kiezen voor voorraden krijgen en de andere keer voor mana. Hoe meer opties in het spel des te meer uitdagingen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Level 5 is niet genoeg voor de abdij, je moet minstens 8 of 9 hebben (en liefst meer), en zoveel mogelijk provincies veroverd hebben. Als je ruimte wilt, zou je kunnen overwegen de enars ambassade weg te gooien, 1 rune / week, en een beetje mana per 2 dagen of zo schiet niet op.

Hoi AlbertDeWijze, klopt dat het beter is als de abdij op hoger level is maar zo snel krijg je het niet op een hoge level geupgrade. Op dit moment (bij lvl 5) ben ik runen aan het verzamelen om het naar lvl 6 te upgraden, dus het zit voor nu ff vast. Enars ambassade zal ik tzt weg te doen maar voor nu heb ik er voordeel van; bij elke scout geeft het 28400 mana, het vervangt oogst van 11 Esoterisch biblitotheken.
 
zoveel hoger is mijn abdij niet en geeft op lvl 6, 5,5k manna per spreuk, 5-6 spreuken leveren dus ongeveer net zoveel op als de ambassade in 2 dagen, en je doet geen 2 dagen over het maken van 5 spreuken... én je hebt ook nog de keuze om te gaan voor extra goederen, extra extra effect burenhulp of extra voorraden.

in jou geval met lvl 5 zal de opbrengst per spreuk lager zijn, maar ik schat in dat 6-8 spreuken bij jou ongeveer hetzelfde doen
 
Op dit moment (bij lvl 5) ben ik runen aan het verzamelen om het naar lvl 6 te upgraden, dus het zit voor nu ff vast.
Geen wonder wat je niet wilt bouwen waar je de ring nog moet vullen? Eenvoudige manier om kapotte scherven te verkrijgen, die je per 10 dan weer in de abdij kunt doen.

elke scout geeft het 28400 mana, het vervangt oogst van 11 Esoterisch biblitotheken
Weet je het zeker? Die van mij zegt 200 / u, wat neerkomt op 4800 / dag (moet je wel minstens 2x oogsten op een dag). 28400 is net iets minder dan 6x4800=28800 van 6 bibliotheken dan, en die doen dat dan in 1 dag ipv 2 (beetje afhankelijk hoe vaak je verkent), dus met 3-4 bibilotheken ben je er al.

De 2400 is de opslaggrootte, na 12 uur is de bibliotheek vol.
 

DeletedUser2665

Guest
Hoi Sannyvh, iedereen heeft zijn eigen beleving in het spel en soms geeft een toevoeging weer een nieuwe uitdaging bijv. als je steeds voor mana krijgen kiest kom je op een bepaalde moment ook tekort aan voorraden en moet je die weer aanvullen. Het idee is dat iedereen de vrijheid heeft om zelf een keuze te maken hoe het spel te spelen; de ene keer kun je kiezen voor voorraden krijgen en de andere keer voor mana. Hoe meer opties in het spel des te meer uitdagingen...

Nee, dat zijn niet meer uitdagingen. Zijn dat meer keuzes om het je nog makkelijker te maken.
 

DeletedUser2578

Guest
Geen wonder wat je niet wilt bouwen waar je de ring nog moet vullen? Eenvoudige manier om kapotte scherven te verkrijgen, die je per 10 dan weer in de abdij kunt doen. Weet je het zeker? Die van mij zegt 200 / u, wat neerkomt op 4800 / dag (moet je wel minstens 2x oogsten op een dag). 28400 is net iets minder dan 6x4800=28800 van 6 bibliotheken dan, en die doen dat dan in 1 dag ipv 2 (beetje afhankelijk hoe vaak je verkent), dus met 3-4 bibilotheken ben je er al. De 2400 is de opslaggrootte, na 12 uur is de bibliotheek vol.

Hoi AlbertDeWijze, ik snap niet zo goed wat je bedoelt met "wat je niet wilt bouwen". Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt? Ik kom gewoon scherven te kort. Nu het toernooi is begonnen kan ik weer scherven verzamelen en mijn abdij verder upgraden.

Over Enars ambassade: daar had ik het over dat het per scout 28400 mana geeft en niet per 12 uur. Per 12 uur is het nog niet eens mogelijk want het onderzoek van een provicie duurt 32 uur. Dus per scout, elk 32 uur vervangt Enars ambassade eigenlijk mana oogst van bijna 12 bibliotheken; 2400 x 12= 28800 mana.
 
Bovenaan